Nyt on kaksi konetta nokka-akseli hoidossa etelä-pohojanmaalla
Kovat on odotukset lämpötalouden ja ketävyyden ja kulutuksen ja ennenkaikkea ton nelipyttysen osalta liikkeellelähtömomentin paranemisen osalta Lisukkeena se, että alkaa öljyt pysyä puhtaana, ny ku öljyt vaihtaa ja käynnistää, niin ihan paskaa on heti ku noki lähtee kiertoon..
Onnittelut!
Oman 141:n nokka-akseli kävi Kylmäkoskella sorvissa reilu vuos aikaa, eikä muu harmita kuin se, ettei tullu käytettyä jo aikaisemmin.
Piti ensin vaihtaa uusi akseli, mutta Suolahdessa oli nokka-akselien hinta "jostain syystä" pompsahtanu. Sorvari taisi velottaa 120 eeroa jollen ihan väärin muista. En pitäny pahana.
Suurin kustannus oli koneen purkaminen sen verran, että sai akselin ulos ja uudelleenkasaus operaation jälkeen.
Kulutukseen paha mennä sanomaan, että vähenikö, mutta savutus väheni selvästi ja voimaa tuli lisää.
Ajotietokoneen mukaan kulutus pyörii välillä 1,2(tyhjäkäynti)-44(kaikki pelissä) litraa tunnissa.
Käytössä LTR:n ohjelma. Sekalaisessa ajossa pitkän ajan keskikulutus ajotietokoneen mukaan tällä hetkellä 8,8 litraa.