Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pakokaasun takaisin kierrätys  (Luettu 12165 kertaa)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Pakokaasun takaisin kierrätys
Nyt on kaksi konetta nokka-akseli hoidossa etelä-pohojanmaalla  ;)
Kovat on odotukset lämpötalouden ja ketävyyden ja kulutuksen ja ennenkaikkea ton nelipyttysen osalta liikkeellelähtömomentin paranemisen osalta  :) Lisukkeena se, että alkaa öljyt pysyä puhtaana, ny ku öljyt vaihtaa ja käynnistää, niin ihan paskaa on heti ku noki lähtee kiertoon..

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Että jotkut jaksaa noitten virityksien kanssa räpätä.
Ikuna ei ole tässä talossa viritelty aina on ostettu sopivan kokoinen ja hyvin on toimeen tultu.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Paljonko on kustannusarvio koneen ennallistamiselle? Mielestäni yhtä järkevä toimenpide kuin auton ruostesuojaus. Jatkaa koneen käyttöikää huomattavasti ja tuskin ainakaan alentaa jälleenmyyntiarvoa :D

Viimeksi muokattu: 05.12.13 - klo:22:14 kirjoittanut kylmis

suomileijona

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 460
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Että jotkut jaksaa noitten virityksien kanssa räpätä.
Ikuna ei ole tässä talossa viritelty aina on ostettu sopivan kokoinen ja hyvin on toimeen tultu.
Tuskin tuossa projektissa on tehon lisäys päätarkoituksena.. se tulee vaan kaupan päälle ;)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Paljonko on kustannusarvio koneen ennallistamiselle? Mielestäni yhtä järkevä toimenpide kuin auton ruostesuojaus. Jatkaa koneen käyttöikää huomattavasti ja tuskin ainakaan alentaa jälleenmyyntiarvo :D
1000-1200 per kone.
Kolmes tuhannes tunnis alkaa oleen venttiilit paskana, jos ei oo päivitetty  >:(
Itteeki vähä pelottaa ku toi 3000 ylitetty ja savuttavatkin niin pirusti, sitte kustannus nousee, jos menee paljo muuta osaa..
Tolle Sassille vois havainnollistaa tätä kierrätystä sillä ku laittaa letkun perseestä suuhunsa, niin vatsahan siinä menee sekaisin ja työhalut loppuu varmasti..

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Paljonko on kustannusarvio koneen ennallistamiselle? Mielestäni yhtä järkevä toimenpide kuin auton ruostesuojaus. Jatkaa koneen käyttöikää huomattavasti ja tuskin ainakaan alentaa jälleenmyyntiarvo :D
1000-1200 per kone.
Kolmes tuhannes tunnis alkaa oleen venttiilit paskana, jos ei oo päivitetty  >:(
Itteeki vähä pelottaa ku toi 3000 ylitetty ja savuttavatkin niin pirusti, sitte kustannus nousee, jos menee paljo muuta osaa..
Tolle Sassille vois havainnollistaa tätä kierrätystä sillä ku laittaa letkun perseestä suuhunsa, niin vatsahan siinä menee sekaisin ja työhalut loppuu varmasti..

Laitappa vaikka yyveellä kelle veit, jos et tähän halua laittaa!

axb

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 137
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Jos joku epäilee homman järkevyyttä niin kannattaa mennä kattoo jonkun vähintään 300 000 km ajetun nyky diesel henkilöauton imusarjaa.... luulen että tahtoo sen jälkeen poistaa ko. laitoksen koneesta ;)

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys

Laitappa vaikka yyveellä kelle veit, jos et tähän halua laittaa!
Yv.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26129
  • vastustan
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Jos joku epäilee homman järkevyyttä niin kannattaa mennä kattoo jonkun vähintään 300 000 km ajetun nyky diesel henkilöauton imusarjaa.... luulen että tahtoo sen jälkeen poistaa ko. laitoksen koneesta ;)
asiahan on niin jotta nykyaikaisesta henkilöautosta tuota egr.ää ei kannata poistaa, sehän on sähköisesti ohjattu eikä siis nokka-akselilla toteutettu, egr.n jos meet poistamaan moottorin lämpötalous menee perseelleen ja kone käy kylmänä. kuvittelisin että  pakokaasut ei ole se suurin synti, vaan huohotuskaasut jotka tuo öljyä imusarjaan, pakokaasujen takaisinkierrätyshän yleensä on melko minimaalista maantienopeuksissa moottorin ollessa lämmin. ja sinänsä tuo imusarjaan kertyvä töskä itsessään ei juuri aiheuta ongelmia, omaa kokemusta on saabin tiesseleistä joka omaa sukua lienee gm.lä'isiä, imusarja on monesti nuoissa ruman näköinen mutta hyvin harvinaista on että kantta tarvii irroitella alle 600000 kilometrin, mutta esimerkiksi bmw.nkin  imusarjassa on läppiä jotka tuon karstan vääntäminä irtoilee ja särkee sitte turbon ja siitä sitten eteenpäin. elikkä imusarjan puhdistus joskus, lohkolämmitin tai webasto ja raskasta kaasujalkaa niin egr konekkin pelaa, tyhjänkäynti on myrkkyä. tuo nokka-akselihomma on taas sitte oma lukunsa  ja isännät joittenka jontikat tyhjänkäyntiä  käy lämpimäks;) ;D 8) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Jos joku epäilee homman järkevyyttä niin kannattaa mennä kattoo jonkun vähintään 300 000 km ajetun nyky diesel henkilöauton imusarjaa.... luulen että tahtoo sen jälkeen poistaa ko. laitoksen koneesta ;)
asiahan on niin jotta nykyaikaisesta henkilöautosta tuota egr.ää ei kannata poistaa, sehän on sähköisesti ohjattu eikä siis nokka-akselilla toteutettu, egr.n jos meet poistamaan moottorin lämpötalous menee perseelleen ja kone käy kylmänä. kuvittelisin että  pakokaasut ei ole se suurin synti, vaan huohotuskaasut jotka tuo öljyä imusarjaan, pakokaasujen takaisinkierrätyshän yleensä on melko minimaalista maantienopeuksissa moottorin ollessa lämmin. ja sinänsä tuo imusarjaan kertyvä töskä itsessään ei juuri aiheuta ongelmia, omaa kokemusta on saabin tiesseleistä joka omaa sukua lienee gm.lä'isiä, imusarja on monesti nuoissa ruman näköinen mutta hyvin harvinaista on että kantta tarvii irroitella alle 600000 kilometrin, mutta esimerkiksi bmw.nkin  imusarjassa on läppiä jotka tuon karstan vääntäminä irtoilee ja särkee sitte turbon ja siitä sitten eteenpäin. elikkä imusarjan puhdistus joskus, lohkolämmitin tai webasto ja raskasta kaasujalkaa niin egr konekkin pelaa, tyhjänkäynti on myrkkyä. tuo nokka-akselihomma on taas sitte oma lukunsa  ja isännät joittenka jontikat tyhjänkäyntiä  käy lämpimäks;) ;D 8) ::)

Noin litran tipahtaa vag myllyissä kulutus kun egr tiputtaa pois pelistä. Alaväännöt kasvaa huomattavasti eikä tartte enää tapella juuttuvasiipisten ahtimien kanssa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52008
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Nyt on kaksi konetta nokka-akseli hoidossa etelä-pohojanmaalla  ;)
Kovat on odotukset lämpötalouden ja ketävyyden ja kulutuksen ja ennenkaikkea ton nelipyttysen osalta liikkeellelähtömomentin paranemisen osalta  :) Lisukkeena se, että alkaa öljyt pysyä puhtaana, ny ku öljyt vaihtaa ja käynnistää, niin ihan paskaa on heti ku noki lähtee kiertoon..

Minä kun luulin että suurjättiviljelijä imppaa pierua???
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Cultor

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 563
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Jos joku epäilee homman järkevyyttä niin kannattaa mennä kattoo jonkun vähintään 300 000 km ajetun nyky diesel henkilöauton imusarjaa.... luulen että tahtoo sen jälkeen poistaa ko. laitoksen koneesta ;)
asiahan on niin jotta nykyaikaisesta henkilöautosta tuota egr.ää ei kannata poistaa, sehän on sähköisesti ohjattu eikä siis nokka-akselilla toteutettu, egr.n jos meet poistamaan moottorin lämpötalous menee perseelleen ja kone käy kylmänä.

No ei todellakaan mene lämpötalous perseelleen. Jos on yli 10 km moottoritiematkaa edessä, on kovallakin pakkasella parempi avata nokkaa jo lähtiessä. Kyseessä on siis 1,9 l vapaasti hengittävä PSA diesel. Pakokaasun kierrätyksen poiston jälkeen vastaa kaasupolkimeen paljon hanakammin, polttoainettakin menee vähemmän. Tosin ajoin vain yhden tankkausvälin ennen poistoa, mutta sen jälkeen jokainen tankkausväli on mennyt pienemmällä kulutuksella.

Pete

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 141
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Nyt on kaksi konetta nokka-akseli hoidossa etelä-pohojanmaalla  ;)
Kovat on odotukset lämpötalouden ja ketävyyden ja kulutuksen ja ennenkaikkea ton nelipyttysen osalta liikkeellelähtömomentin paranemisen osalta  :) Lisukkeena se, että alkaa öljyt pysyä puhtaana, ny ku öljyt vaihtaa ja käynnistää, niin ihan paskaa on heti ku noki lähtee kiertoon..
Onnittelut!
Oman 141:n nokka-akseli kävi Kylmäkoskella sorvissa reilu vuos aikaa, eikä muu harmita kuin se, ettei tullu käytettyä jo aikaisemmin.
Piti ensin vaihtaa uusi akseli, mutta Suolahdessa oli nokka-akselien hinta "jostain syystä" pompsahtanu. Sorvari taisi velottaa 120 eeroa jollen ihan väärin muista. En pitäny pahana.
Suurin kustannus oli koneen purkaminen sen verran, että sai akselin ulos ja uudelleenkasaus operaation jälkeen.
Kulutukseen paha mennä sanomaan, että vähenikö, mutta savutus väheni selvästi ja voimaa tuli lisää.
Ajotietokoneen mukaan kulutus pyörii välillä 1,2(tyhjäkäynti)-44(kaikki pelissä) litraa tunnissa.
Käytössä LTR:n ohjelma. Sekalaisessa ajossa pitkän ajan keskikulutus ajotietokoneen mukaan tällä hetkellä 8,8 litraa.

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Jos joku epäilee homman järkevyyttä niin kannattaa mennä kattoo jonkun vähintään 300 000 km ajetun nyky diesel henkilöauton imusarjaa.... luulen että tahtoo sen jälkeen poistaa ko. laitoksen koneesta ;)
asiahan on niin jotta nykyaikaisesta henkilöautosta tuota egr.ää ei kannata poistaa, sehän on sähköisesti ohjattu eikä siis nokka-akselilla toteutettu, egr.n jos meet poistamaan moottorin lämpötalous menee perseelleen ja kone käy kylmänä. kuvittelisin että  pakokaasut ei ole se suurin synti, vaan huohotuskaasut jotka tuo öljyä imusarjaan, pakokaasujen takaisinkierrätyshän yleensä on melko minimaalista maantienopeuksissa moottorin ollessa lämmin. ja sinänsä tuo imusarjaan kertyvä töskä itsessään ei juuri aiheuta ongelmia, omaa kokemusta on saabin tiesseleistä joka omaa sukua lienee gm.lä'isiä, imusarja on monesti nuoissa ruman näköinen mutta hyvin harvinaista on että kantta tarvii irroitella alle 600000 kilometrin, mutta esimerkiksi bmw.nkin  imusarjassa on läppiä jotka tuon karstan vääntäminä irtoilee ja särkee sitte turbon ja siitä sitten eteenpäin. elikkä imusarjan puhdistus joskus, lohkolämmitin tai webasto ja raskasta kaasujalkaa niin egr konekkin pelaa, tyhjänkäynti on myrkkyä. tuo nokka-akselihomma on taas sitte oma lukunsa  ja isännät joittenka jontikat tyhjänkäyntiä  käy lämpimäks;) ;D 8) ::)

Noin litran tipahtaa vag myllyissä kulutus kun egr tiputtaa pois pelistä. Alaväännöt kasvaa huomattavasti eikä tartte enää tapella juuttuvasiipisten ahtimien kanssa.
lähes litran putos SAABinkin kulutus kun egr ja hiukkassuodatin pois ja tehoa 40 hv ja vääntöä 70nm lisää.

Viimeksi muokattu: 06.12.13 - klo:16:31 kirjoittanut piki1

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Kyllä nuo häkäpöntöt olis pitäny insinörttien hylätä ja jättää vaan suunnitelma asteelle. Puhdasta ilmaa koneeseen ja savua pihalle :-X