Muuten samaa mieltä, paitsi että väännöstä on turha puhua tämän kohdalla. 2000 kierrosta pitää olla mittarissa ennen kuin juuri mitään tapahtuu. Kultivaattorikin pitää laskea vauhdissa maahan, kun ei sitä tahdo saada liikkeelle samalla vaihteella millä sitten kuitenkin puhtaasti menee kun saa kierrokset ylös. Tuhannen kierroksen perä ymmärtääkseni kaikissa.
Ei se ikäisekseen väännä huonosti. Ja pitääkö 80- luvun koneen jaksaa vetää 2010-luvun työkoneita
Ai jaa. Väännöt olivat sitten ilmeisesti ertyisen huonoja -80-luvulla, kun 70-luvun M-F 185:n neljän litran neloskoneelle on brosyyrissä ilmoitettu saman verran vääntöä mitä tuolle Jontikalle. Massikassa loppuu kierrokset ja tehot siihen kohtaan missä Jontikka alkaa laulaa. Nuo molemmat ovat edelleen talossa, ja samoja koneita on niillä aikoinaan vedelty. Esim. Fordin 80-luvun vapaastihengittävä kutonen on ihan eri luonteinen kuin tuo Jontikka.
Meillä on tuollainen 185 ja se häviää kaikessa raskaassa 2040:lle Deerelle jolla on ajettu 3 kertaa enemmän. Tollasella 3040:llä vedettiin joskus 6 metrin äestä, eikä kierroksia nostettu ikinä yli 1400 rpm:n
Sää vaan taidat tykätä polkea niitä koneitasi
Olkoon sitten niin. Sen verran vielä vänkäään, että esim. Konedatan ilmoittamat numerot tukevat mun perstuntumaani.
Pitkäkeulaisella Wanhalla jenkillä, ruuvatulla, tullut äesteltyä ja kyllähän sekin oli uskomaton kierroskone. Vaikka oli ruuvattu lähes pariinsataan heppaan, tuntui ettei kytkintä ehdi polkaista jos kierrokset putoaa päisteessä alle 1500 ringin. Mutta olihan se peli, nätisti meni kunhan oli kierroksia riittävästi