Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rehunteon hinta  (Luettu 33367 kertaa)

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Rehunteon hinta
Nyt kun ittellä omaksi maksettu rehukalusto, niin riittää kun tankkailee ja ostaa muovia, niin ei tartte lippalakkipojille :P maksella, hah

Pelleiletkö, vai etkö osaa laskea?  Entkä kun pitää sitten alkaa maksaa uutta kalustoa omaksi kun vanha on loppuun ajettu?
Jos vähän karrikoidusti vastaan, nii meidän ajomäärät on sellaisia, että mä kasvan ennemmin horsmaa, kun noi koneet loppuu. Vuosittain ei tuu Kun 2000 normaalisti esikuivattua paalia.
Tietenkin, jos joka kolmas vuos tilattas uus mchale.
Mä en ala maksaa lippilakkipoikain koneita, hah.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Eetwartti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9
  • sisudieselpower
Vs: Rehunteon hinta
Nyt kun ittellä omaksi maksettu rehukalusto, niin riittää kun tankkailee ja ostaa muovia, niin ei tartte lippalakkipojille :P maksella, hah

Pelleiletkö, vai etkö osaa laskea?  Entkä kun pitää sitten alkaa maksaa uutta kalustoa omaksi kun vanha on loppuun ajettu?
Jos vähän karrikoidusti vastaan, nii meidän ajomäärät on sellaisia, että mä kasvan ennemmin horsmaa, kun noi koneet loppuu. Vuosittain ei tuu Kun 2000 normaalisti esikuivattua paalia.
Tietenkin, jos joka kolmas vuos tilattas uus mchale.
Mä en ala maksaa lippilakkipoikain koneita, hah.
Jos työnteko ja remontti kiinnostaa nii mikäs siinä  :P itse kattelen ku tasalaatunen rehu tulee päivässä tehtyä ja peitän auman  ;)

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Rehunteon hinta
Kolomos saroon teon hinnalla silippuri omaks, jossei tällevuarelle laske "Harjootteluajan palakkaa"!
Ensvuanna saaki sitte hiuka halavemmalla...!

Red Bull

  • Vieras
Vs: Rehunteon hinta
Jos löytyy karhotusta 30 eurolla hehtaari niin otan tilauksia vastaan..   ;)

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Rehunteon hinta
Nyt kun ittellä omaksi maksettu rehukalusto, niin riittää kun tankkailee ja ostaa muovia, niin ei tartte lippalakkipojille :P maksella, hah

Pelleiletkö, vai etkö osaa laskea?  Entkä kun pitää sitten alkaa maksaa uutta kalustoa omaksi kun vanha on loppuun ajettu?
Jos vähän karrikoidusti vastaan, nii meidän ajomäärät on sellaisia, että mä kasvan ennemmin horsmaa, kun noi koneet loppuu. Vuosittain ei tuu Kun 2000 normaalisti esikuivattua paalia.
Tietenkin, jos joka kolmas vuos tilattas uus mchale.
Mä en ala maksaa lippilakkipoikain koneita, hah.


Kovin pitkä ei oo sun elinaikas ennuste sitten....

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Rehunteon hinta
Nyt kun ittellä omaksi maksettu rehukalusto, niin riittää kun tankkailee ja ostaa muovia, niin ei tartte lippalakkipojille :P maksella, hah

Pelleiletkö, vai etkö osaa laskea?  Entkä kun pitää sitten alkaa maksaa uutta kalustoa omaksi kun vanha on loppuun ajettu?
Jos vähän karrikoidusti vastaan, nii meidän ajomäärät on sellaisia, että mä kasvan ennemmin horsmaa, kun noi koneet loppuu. Vuosittain ei tuu Kun 2000 normaalisti esikuivattua paalia.
Tietenkin, jos joka kolmas vuos tilattas uus mchale.
Mä en ala maksaa lippilakkipoikain koneita, hah.


Kovin pitkä ei oo sun elinaikas ennuste sitten....
Oon koittanut pitää välejä tonne yläkertaan, niin mua ei huoleta ennusteet. Käymään on tultu, ei jäämään, onnex;)
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Nautamagneetti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
Vs: Rehunteon hinta
Ei kai kukaan maksa kaksiroottorisella karhottimella tehdystä työstä 30e/ha?

Sandels

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 435
  • Ilima aekojaan Iisalamesta
Vs: Rehunteon hinta
Ei kai kukaan maksa kaksiroottorisella karhottimella tehdystä työstä 30e/ha?

Kyllä ne ainakin sellasen laskun lähettää, en sitten tiedä moniko maksaa :P

Onko sillä niin väliä onko niitä roottoreita kuinka monta, (kunhan on enemmän kuin yksi,) jos taksa on hehtaarikohtainen ja kolme karhoa yhdistetään?

Imme

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 775
  • "Lasten tekemät lahjat on rakkaimpia" Apple
Vs: Rehunteon hinta
Siis voin huoletta skipata alkuinnostuksen ja jättää muille.  Tarjolla muutaman tilan rehujenteko, jossa kertakorjuuala n700ha ha. ha hinta silppurointi ja karhotus pitää olla alle 100€. Kuulemma niittoihmisiä saa aina 25 euron luokkaa. :(     Jatkan omien kanssa puuhastelua.
Jos kyseessä on asia, jonka voi ratkaista rahalla, niin ei ole kyse ongelmasta vaan rahasta.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Rehunteon hinta
Täällä heikomman kannattavuuden etelässä oma rehukalusto on lähes välttämätön ja pitää vielä hyödyntää kaikki 3-satoa, niin urakoitsijan odottelu ei käy päinsä. Yhteistyö muiden tilojen kanssa voisi olla mahdollista, jos riittävän tehokasta kalustoa löytyy ettei rehunteko kestää ikuisuuksia.

Juhannuksena tehdään lypsylehmille 1-satoa, niitetään ja korjataan rehua kaatosateella, tullaan kun keretään/viitsitään jne. Näin toimii urakointihommat oli keli tai oikea korjuuhetki mikä hyvänsä.
Toiset hoitaa asiansa paremmin ja aina on häviäjiä.

Säilörehu on kaiken perusta niin kuin meille vuodesta toiseen opetetaan.

Epäonnistuneen rehunteon jälkeen viimeistellään pelto sillä 24 kuution lietepytyllä jota repii se 12tonnia painava Jonnikka kapeilla renkailla varustettuna tietysti.

Karhotin saa olla sitten aika "maatamyötäilevä" että saa ne heinät talteen lietepytyn raiteista.

Tämä on tätä päivää. Valitettavasti :(
Oon vaatimaton!

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Rehunteon hinta
Niitto+karhotus+silppurointi pitäisi saada painettua 100 euron tietämille hehtaaria kohti, jos kerätään kolmesti 3-3.5katonnia. Omalla kalustolla se onnistuu, jos sille kalustolle ei aseta katevaatimusta tai pitää sen alle 10%. Jos taas katevaatius urakoitsijalla on esim 70%, mikä on taso 30 euron karhotushehtaarissa, ei rehusta saa edullista tekemälläkään.

Profissa on joka kerta pikku lista urakointihintoja ja kun niitä vertailee suomen tasoon, ituttaa ;)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Rehunteon hinta
Tätäkin ketjua lukiessa väistämättä tulee mieleen, että urani paras päätös oli urakoinnin lopettaminen  :) Ainoo haittapuoli on, että verottaja on alkanu pääseen lähelle  ;)

Ps Jos joku aikuisten oikeesti pystyy niittään 25 euroo hahtaari, niin mulle vois niittää sitte kans 2-300 hehtaaria  :)

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Rehunteon hinta
Tätäkin ketjua lukiessa väistämättä tulee mieleen, että urani paras päätös oli urakoinnin lopettaminen  :) Ainoo haittapuoli on, että verottaja on alkanu pääseen lähelle  ;)

Ps Jos joku aikuisten oikeesti pystyy niittään 25 euroo hahtaari, niin mulle vois niittää sitte kans 2-300 hehtaaria  :)
Omakustannushinta on eri asia kuin se millä toiselle lähtee tekemään. Jos se on vaikka tuon 25 euroa hehtaarilta, niin 30 euron tuntihinnassa on 20 % katetta tai riskiä. Tosin omakustannushinnassahan pitää tietty riski% olla laskettuna kunnossapidon lisäksi.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Rehunteon hinta
Tätäkin ketjua lukiessa väistämättä tulee mieleen, että urani paras päätös oli urakoinnin lopettaminen  :) Ainoo haittapuoli on, että verottaja on alkanu pääseen lähelle  ;)

Ps Jos joku aikuisten oikeesti pystyy niittään 25 euroo hahtaari, niin mulle vois niittää sitte kans 2-300 hehtaaria  :)
Omakustannushinta on eri asia kuin se millä toiselle lähtee tekemään. Jos se on vaikka tuon 25 euroa hehtaarilta, niin 30 euron tuntihinnassa on 20 % katetta tai riskiä. Tosin omakustannushinnassahan pitää tietty riski% olla laskettuna kunnossapidon lisäksi.
Immeltä kopioitu;
 "Kuulemma niittoihmisiä saa aina 25 euron luokkaa. :( "
Jos joku vertailee johonkin keskieurooppaan urakointihintoja, niin verratkaa tukia ja niiden perusteita myös  ;)

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Rehunteon hinta
Immeltä kopioitu;
 "Kuulemma niittoihmisiä saa aina 25 euron luokkaa. :( "
Jos joku vertailee johonkin keskieurooppaan urakointihintoja, niin verratkaa tukia ja niiden perusteita myös  ;)
Ei mua lämmitä joku Baijerin 900 euron ha-tuki yhtään. Tarkotakko sä nyt sitä, että kun oletettavaa maksukykyä on, nousee taksatkin? Ja kun puhutaan omakustannushinnasta eli kustannuslaskennasta, miksi siinä pitää tuloja huomioida?

Itte vertailen lähinnä urakoinnissa käyttöastetta. Joku engländer niittää 2kk pidemmällä sesongilla kuin me ja sama koskee kaikkia muitakin töitä. Kustannuspuolella siis pienempää pääomakulua per ha. Mutta mehän on jo opittu, että hinta määräytyy kysynnän, ei kulujen perusteella.

Viimeksi muokattu: 17.11.13 - klo:12:57 kirjoittanut Adam Smith

                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.