Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rehunteon hinta  (Luettu 33372 kertaa)

Imme

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 775
  • "Lasten tekemät lahjat on rakkaimpia" Apple
Rehunteon hinta
Millaista hintaa ihmiset on maksaneet ajosilppurikorjuusta.  Kiinnostaa karhotuksen ja silppuroinnin hinnat.
Jos kyseessä on asia, jonka voi ratkaista rahalla, niin ei ole kyse ongelmasta vaan rahasta.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Rehunteon hinta
Millaista hintaa ihmiset on maksaneet ajosilppurikorjuusta.  Kiinnostaa karhotuksen ja silppuroinnin hinnat.

Vuospari takaperin tarjosivat, niin karhotus+silppurointi 90€/ha sitten kärrymiehille erikseen.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Sandels

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 435
  • Ilima aekojaan Iisalamesta
Vs: Rehunteon hinta
Millaista hintaa ihmiset on maksaneet ajosilppurikorjuusta.  Kiinnostaa karhotuksen ja silppuroinnin hinnat.

Vuospari takaperin tarjosivat, niin karhotus+silppurointi 90€/ha sitten kärrymiehille erikseen.

Täälläpäin koko roska on luokkaa 200-250€/ha maksajilta kuultuna, itse en ole tarjousta pyytänyt.. Pelkkä karhotus on 25-30€/ha urakoitsijasta riippuen. Isohkon traktorin ja kuskin oon saanut kuorman ajoon ja siilolle 35-45 €/h.

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: Rehunteon hinta
Kalliilta kuulostaa. Toteutunut kustannus noukinvaunukorjuusta sisältäen niiton 109€/ha.
Ja lohkot ei ole edes vieressä, keskimääräinen ajomatka 6,3km...  :P
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

ana111

  • Vieras
Vs: Rehunteon hinta
Kalliilta kuulostaa. Toteutunut kustannus noukinvaunukorjuusta sisältäen niiton 109€/ha.
Ja lohkot ei ole edes vieressä, keskimääräinen ajomatka 6,3km...  :P
Pohjoisen ylivoimaa 8) 8)

antti-x

  • Vieras
Vs: Rehunteon hinta

Täälläpäin koko roska on luokkaa 200-250€/ha maksajilta kuultuna, itse en ole tarjousta pyytänyt.. Pelkkä karhotus on 25-30€/ha urakoitsijasta riippuen. Isohkon traktorin ja kuskin oon saanut kuorman ajoon ja siilolle 35-45 €/h.

Karhotus 30€ / ha ja iso traktori 35€/ tunti? Luulen että tulisin teille mieluummin karhottamaan kuin pelkällä traktorilla  :P

Sandels

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 435
  • Ilima aekojaan Iisalamesta
Vs: Rehunteon hinta

Täälläpäin koko roska on luokkaa 200-250€/ha maksajilta kuultuna, itse en ole tarjousta pyytänyt.. Pelkkä karhotus on 25-30€/ha urakoitsijasta riippuen. Isohkon traktorin ja kuskin oon saanut kuorman ajoon ja siilolle 35-45 €/h.

Karhotus 30€ / ha ja iso traktori 35€/ tunti? Luulen että tulisin teille mieluummin karhottamaan kuin pelkällä traktorilla  :P

Tässä on sellanen lievä epäkohta minun mielestä. Karhottaja pääsee kohtuu hyvälle tuntipalkalle siilomieheen verrattuna, kun ajoivat sellasta 5-7 ha/tunti. Vanhalla verkulla, mut karhotin oli sentään uus :-\

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Rehunteon hinta
Tässä on sellanen lievä epäkohta minun mielestä. Karhottaja pääsee kohtuu hyvälle tuntipalkalle siilomieheen verrattuna, kun ajoivat sellasta 5-7 ha/tunti. Vanhalla verkulla, mut karhotin oli sentään uus :-\
Enkai mää oo siellä asti käyny....?

Shrek :D Kai sen pitää halvempaa olla, kun rehua ei tarvi silputa :D :D

Vakavastipuhuen, karhotatteko erikseen vai meneekö mattoperällä yhteen? Karhotuksen nettokustannust näyttäs olevan ykköseuroja hehtaaria kohden, jos ei töpeksitä. 25 euroo hehtaari on kultakaivos ;) Samoin on niiton kanssa: yli 30 euron niittokustannus per ha tarkoittaa, että kannattaa ostaa oma, ainakin pidemmällä aikavälillä.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

Sandels

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 435
  • Ilima aekojaan Iisalamesta
Vs: Rehunteon hinta
Tässä on sellanen lievä epäkohta minun mielestä. Karhottaja pääsee kohtuu hyvälle tuntipalkalle siilomieheen verrattuna, kun ajoivat sellasta 5-7 ha/tunti. Vanhalla verkulla, mut karhotin oli sentään uus :-\
Enkai mää oo siellä asti käyny....?

Shrek :D Kai sen pitää halvempaa olla, kun rehua ei tarvi silputa :D :D

Vakavastipuhuen, karhotatteko erikseen vai meneekö mattoperällä yhteen? Karhotuksen nettokustannust näyttäs olevan ykköseuroja hehtaaria kohden, jos ei töpeksitä. 25 euroo hehtaari on kultakaivos ;) Samoin on niiton kanssa: yli 30 euron niittokustannus per ha tarkoittaa, että kannattaa ostaa oma, ainakin pidemmällä aikavälillä.

Et kai, kyllä nämä oli paikallisia rosvoja ;)

Siis tuo on erillisen karhotuksen kustannus, kolme karhoa yhteen. Oman hankintaa on mietitty kans, mut ongelmaksi tulee kuskin ja rahan puute karhottimen hankinnassa. Kun sellasesta sivulle vispaavasta ei ole kuin huonoja kokemuksia..

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
Vs: Rehunteon hinta
alavi palautuksilla nämä hoidetaan .karhotuis 30 per ha.tuntipalkka 270per tunti,minun rahat ei riitä.tilASIN KARHOTTIMEN saksasta claas liner 630 hinta kotona 3200 alv 0 vain rahti sid alv 200 per metri joten 800+alv.nyt haaveena hardi 18mruisku.koneet tuli kotiin,kuljetus seppälä alajärvi ,kulkee pohjois saksaan lähes viikoittain.halp+a ja toimiva.kannattaa kulkea silmät auki. no jos oma aika on kortilla niin vaihtoehtoja täytyy punnita.jos akka on tyytyväinen niin sitten agriaffaren sivuille.

Mullistaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 118
Vs: Rehunteon hinta
Ajosillipurkki 65/ha, karhotus 23€/ha.

Ketku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 459
Vs: Rehunteon hinta
Jos ei oo varaa tehdä rehua kantturoille niin ei oo tarvetta pitää niitä kantturoitakaan.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Rehunteon hinta
Täällä on heitelty sellaisia hintoja että laskutaitoa ei taida olla juuri kellään. Puhutaan koneiden tuntihinnoiksi sellaisia että hyvä jos pelkän kuskin saa siihen hintaan. Kuitenkin rehuketju jos säilöntöineen menee alle 200 euroa hehtaaria kohden niin asiat on aika kunnossa. 150 taitaa olla jo melkein mahdottomuus. Varsinkin oman koneen kannattavuus perustuu pitkälti siihen että ei ole muutakaan tekemistä ja niitä keritään rassaamaan omalla ajalla tunneista piittaamatta. Itte olen pitänyt perusajatuksena yhä edelleen että urakoidessa on saatava 1000 osa koneen uushankinta hinnasta tuntia kohden jotta homma toimii ja se kulu jaetaan sitten arvioituun hehtaarisaavutukseen. Siirtymisiin pitää laskea todella paljon aikaa jos niitä ei laskuta erikseen. Toinen missä moni on viellä maataloudessa  todella kaukana mikä urakoitsijoilla on arkipäivää on että liikevaihdossa pitää päästä vähintään koneen hankintahintaan vuodessa. Tämä tarkoittaa usein toista tuhatta laskutustuntia.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Rehunteon hinta
Nyt kun ittellä omaksi maksettu rehukalusto, niin riittää kun tankkailee ja ostaa muovia, niin ei tartte lippalakkipojille :P maksella, hah
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Pötsi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 89
Vs: Rehunteon hinta
Nyt kun ittellä omaksi maksettu rehukalusto, niin riittää kun tankkailee ja ostaa muovia, niin ei tartte lippalakkipojille :P maksella, hah

Pelleiletkö, vai etkö osaa laskea?  Entkä kun pitää sitten alkaa maksaa uutta kalustoa omaksi kun vanha on loppuun ajettu?