Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: puu - 22.09.08 - klo:17:36

Otsikko: Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?
Kirjoitti: puu - 22.09.08 - klo:17:36
Mites kertokaa,onko kokemuksia,kumpi moottori on tosityössä  väkevämpi?onko kulutuksissa eroja?
Otsikko: Vs: Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?
Kirjoitti: johtoporras - 22.09.08 - klo:18:27
Mites kertokaa,onko kokemuksia,kumpi moottori on tosityössä  väkevämpi?onko kulutuksissa eroja?

Meillä on commuuni raili N141 hitekis.....voimaa on...kun on kierroksia....tyhjälläkäynnillä aika onneton....huonohko jalkakaasu....

kohtuullinen kulutus voimaan nähden....iso lussa nykyysin....
Otsikko: Vs: Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?
Kirjoitti: PigBoss - 25.11.08 - klo:21:44
Onko kokemuksia N141 tehosäädöistä. Muuttuuko luonne voimaa lisäämällä. Vakiona tuntuu rajulta, multa "viive" toivomuspolkasun jälkeen aika pitkä.
Otsikko: Vs: Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?
Kirjoitti: apumies - 25.11.08 - klo:21:53
Uudella ohjain boxilla ja ohjelmalla piristy selvästi , myös kulutus laski selvästi. Näistä 141 koneistahan saa tarvittaessa voimaa lisää , mutta ei taida voimansiirto kestää .Harkinnassa on lastun laitto kunhan takuu loppuu.
Otsikko: Vs: Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?
Kirjoitti: Henkka - 26.11.08 - klo:15:40
Kyllähän tossa n141 ruutia löytyy ja jalkakaasu on todella huono. Kulutus ihan kohtuullinen ,jos ajaa alle 2000 rpm . Jos kokoajan yli 2000 rpm kierroksen niin sit kyllä vie aikalailla niinkun kaikki koneet tuppaa tekeen.

Lastua kans harkinnut sittenkun takuu päättyy. Siinä 1000e paikkeilla hinta ja ittekkin asennus pitäs helppoo olla . 25%-30% pitäs irrota lisää. Väännöt ois sillon jossain 700nm paikkeilla ja tehot 175-185hv.
Otsikko: Vs: Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?
Kirjoitti: raktorimies - 26.11.08 - klo:19:32
onkos sille 141:n kaasulle kukaan tehny mitää omaa viritystä, uusissahan  näytti olevan hiukan erilainen liekö sitten parempi? vähä alkaa ahistaa ajella lumia kun kaasu "hyppii". huoltomieskin sano et ominaisuus, jäykempiä jousia kuulemma vaihdettu mutta ei tunnu auttavan sekään. Täytyykö rattori vaihtaa kaasupolkimen takia???
Otsikko: Vs: Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?
Kirjoitti: Wesku - 26.11.08 - klo:19:36
onkos sille 141:n kaasulle kukaan tehny mitää omaa viritystä, uusissahan  näytti olevan hiukan erilainen liekö sitten parempi? vähä alkaa ahistaa ajella lumia kun kaasu "hyppii". huoltomieskin sano et ominaisuus, jäykempiä jousia kuulemma vaihdettu mutta ei tunnu auttavan sekään. Täytyykö rattori vaihtaa kaasupolkimen takia???

Ei kai se jousen jäykentäminen mitään auta. Jonkinlaista kitkaa pitäisi saada niveliin, jotta asento pysyisi paremmin.
Otsikko: Vs: Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?
Kirjoitti: suarela - 26.11.08 - klo:21:22
Kokeile ottaa se toinen jousi sieltä kaasupolkimen juuresta pois. Itellä ainaki autto "pomppimiseen".
Otsikko: Vs: Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?
Kirjoitti: PigBoss - 26.11.08 - klo:22:00
Ite ajattelin kokeilla kolmatta jousta sinne ;D Toi olisi helpompaa, jos onnistuis toisen poistamalla. Täytyy kokeilla. Aika nopeesti tohon tottuu, kun vaan saa kantapään pysyyn lattias.

Onnistuuko toi H4 kierrosten rajoittamisen hämäys. T sarjalaisis ne on "tosimiehet" hämänny jotain anturia, et ottaa täydet kierrokset, mutta sitte on nopeusnäytöt tms. pois pelistä. Taitaa silti N lle olla 60 liikaa vauhtia...
Otsikko: Vs: Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?
Kirjoitti: farmex - 26.11.08 - klo:22:40
Eikai vallussa voi olla poljinvikaa. Kuskin jalka vippaa jännityksestä,että jaksaako kone kulkea. ;D
Otsikko: Vs: Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?
Kirjoitti: Pappa - 26.11.08 - klo:22:56
Olen Valmet 05 sarjan jalkakaasun jousea keventänyt eli on kevyt painaa.
Kantapää tietysti pidän kokoajan lattiassa kiinni. Kaikkeen tottuu..
Otsikko: Vs: Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?
Kirjoitti: petelius - 26.11.08 - klo:23:16
kaikkeen tottuu, ite kun aikanaan lähin ajamaan 502 hyppäsi 3 loikalla paikalta kun kaasua painoin. nyt kun kävin  koeajamassa 121 valtran samalla tavalla hyppäsi parkkipaikan yli 3 loikalla,kaasupolin ei ole siis muuttunut yhtään vuosien varrella,varmaan tottuu joskus
Otsikko: Vs: Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?
Kirjoitti: RockBull - 27.11.08 - klo:00:00
Hopi hopi poijjaat ja suunnittelijat verkun kopista mallia kahtomaan,nykynen kaasupolin ihan ***** hyvä eekä etes pelaja väärinpäin kuten aikanaan hytraulisen nostolaitoksen vips`taaki.... ;D
Otsikko: Vs: Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?
Kirjoitti: Tuumaaja - 27.11.08 - klo:07:51
Hopi hopi poijjaat ja suunnittelijat verkun kopista mallia kahtomaan,nykynen kaasupolin ihan ***** hyvä eekä etes pelaja väärinpäin kuten aikanaan hytraulisen nostolaitoksen vips`taaki.... ;D
Vieläkös uusia verkuja ajellaan hajareisin  ;)
Otsikko: Vs: Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?
Kirjoitti: HöPö-HeSSu - 27.11.08 - klo:11:35
Vaatikaa takuuseen se jalkakaasun korjaus se luvattiin kun aikansa siitä mekasti. Käsittämätön vika koneessa josta puhuttu 30 v tehtaalle.
Otsikko: Vs: Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?
Kirjoitti: viiri45 - 27.11.08 - klo:12:59
Vaatikaa takuuseen se jalkakaasun korjaus se luvattiin kun aikansa siitä mekasti. Käsittämätön vika koneessa josta puhuttu 30 v tehtaalle.

Suomalaista tuotekehitystä. Isäntä saa tehdä koneen loppuun.
Otsikko: Vs: Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?
Kirjoitti: nautafarmari - 27.11.08 - klo:13:07
Vaatikaa takuuseen se jalkakaasun korjaus se luvattiin kun aikansa siitä mekasti. Käsittämätön vika koneessa josta puhuttu 30 v tehtaalle.


Mitä korjausta siihen tehtiin?
Otsikko: Vs: Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?
Kirjoitti: suarela - 27.11.08 - klo:18:11
Ei N:ssä meillä ainakaan oo mitään rajotinta H4 Alueella et rajottas kierroksia.. Vai onko ecopower?
Otsikko: Vs: Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?
Kirjoitti: Valtramies - 27.11.08 - klo:18:32
Ei ännä ota H4:lla täysiä kierroksia ja sitä ei kuulemma saa muutettua, ainakaan vielä. Vanhemmis T-sarjalaisis, jotka ei oo CR-koneella se on onnistunu.
Otsikko: Vs: Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?
Kirjoitti: suarela - 27.11.08 - klo:18:47
itellä N ottaa sen 2300 kaasu pohjassa alueesta riippumatta...
Otsikko: Vs: Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?
Kirjoitti: SAS - 27.11.08 - klo:19:13
Miksi noin paljon kierroksia .Ajelen tuolla N111 ecopowerilla pintakaasulla ja maksimi on 1800 ja hyvin vetää .
Eihän muita kannata ostaa kuin matalakierroskoneita .
Vähemmän melua vähemmän polttoainetta niin kuin Valtran mainoksessa lukee se pitää paikkansa joka sana.
Isännät ajaa nykyään traktorilla kuin siinä olisi japanilainen bensamoottori.
Otsikko: Vs: Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?
Kirjoitti: suarela - 27.11.08 - klo:20:03
maantiellä tulee ajettua kaasu pohjassa.. yhdistelmä paalaajaa ajetaan 540e 1600 kiekkaa ja hyvin vetää kans...
Otsikko: Vs: Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?
Kirjoitti: PigBoss - 28.11.08 - klo:00:29
50 km/h loota otettiin et 1800 kierroksella voi ajella sitä 42km/h mihin ennen tottu. Onhan tossa kulutuksella paljon eroo jos malttaa ajella hissukseen. 2200 rpm tosiaan ottaa H4, mut jos pääsis lyömään namin tonne 2400 rpm, niin aikalailla menis mehua.

Tosta aina vängätään kuinka perseetä Vallu on ja kehitelläänkö mallit loppuun isäntien kustannuksella. Ite oon ajatellu, että tehdas joka ennemmin pyöri resursseiltaan kokonaisuudessaan samalla tasolla kun "mailmanmerkkien" pelkkä tuotekehitysosasto, niin kyllä se jonkin asteinen hatunnoston paikka on. Kattoo jotain Tiitisenkin aikaa ku megavalluja alettiin lanseerata nevalle, niin kyllä siinä paremminkin yhdessä tekemisen meiniki oli kuin kusetus. 

Kuka mistäki tykkää ja pelimerkkinsä lataa, mutta loppukädessä parhaat reissut kumminkin heitetään paljaalla :D siis ilman istuinsuojaa :-[
Otsikko: Vs: Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?
Kirjoitti: andypoge - 28.11.08 - klo:16:56
onkos sille 141:n kaasulle kukaan tehny mitää omaa viritystä, uusissahan  näytti olevan hiukan erilainen liekö sitten parempi? vähä alkaa ahistaa ajella lumia kun kaasu "hyppii". huoltomieskin sano et ominaisuus, jäykempiä jousia kuulemma vaihdettu mutta ei tunnu auttavan sekään. Täytyykö rattori vaihtaa kaasupolkimen takia???

Ei kai se jousen jäykentäminen mitään auta. Jonkinlaista kitkaa pitäisi saada niveliin, jotta asento pysyisi paremmin.

Mie kokheilin sellofaania kojetaulun ja polkimen kammen väliin, mutta vaikutus oli aika olematon. Jotain tujumpaa materiaalia pitäisi olla, esim. pakkausmateriaalina käytettävää solumuovia.
Otsikko: Vs: Valtran Commonrail vs. vanhempi sähköpumpullinen?
Kirjoitti: PigBoss - 01.12.08 - klo:10:51
Nyt alkaa oleen 20 h mittarissa N :ssä. Nyt jo niin tottunu kaasun, että tuntuu ku painais kylmää veistä kohmeeseen voihin... ;)