Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: puu - 22.09.08 - klo:17:36
-
Mites kertokaa,onko kokemuksia,kumpi moottori on tosityössä väkevämpi?onko kulutuksissa eroja?
-
Mites kertokaa,onko kokemuksia,kumpi moottori on tosityössä väkevämpi?onko kulutuksissa eroja?
Meillä on commuuni raili N141 hitekis.....voimaa on...kun on kierroksia....tyhjälläkäynnillä aika onneton....huonohko jalkakaasu....
kohtuullinen kulutus voimaan nähden....iso lussa nykyysin....
-
Onko kokemuksia N141 tehosäädöistä. Muuttuuko luonne voimaa lisäämällä. Vakiona tuntuu rajulta, multa "viive" toivomuspolkasun jälkeen aika pitkä.
-
Uudella ohjain boxilla ja ohjelmalla piristy selvästi , myös kulutus laski selvästi. Näistä 141 koneistahan saa tarvittaessa voimaa lisää , mutta ei taida voimansiirto kestää .Harkinnassa on lastun laitto kunhan takuu loppuu.
-
Kyllähän tossa n141 ruutia löytyy ja jalkakaasu on todella huono. Kulutus ihan kohtuullinen ,jos ajaa alle 2000 rpm . Jos kokoajan yli 2000 rpm kierroksen niin sit kyllä vie aikalailla niinkun kaikki koneet tuppaa tekeen.
Lastua kans harkinnut sittenkun takuu päättyy. Siinä 1000e paikkeilla hinta ja ittekkin asennus pitäs helppoo olla . 25%-30% pitäs irrota lisää. Väännöt ois sillon jossain 700nm paikkeilla ja tehot 175-185hv.
-
onkos sille 141:n kaasulle kukaan tehny mitää omaa viritystä, uusissahan näytti olevan hiukan erilainen liekö sitten parempi? vähä alkaa ahistaa ajella lumia kun kaasu "hyppii". huoltomieskin sano et ominaisuus, jäykempiä jousia kuulemma vaihdettu mutta ei tunnu auttavan sekään. Täytyykö rattori vaihtaa kaasupolkimen takia???
-
onkos sille 141:n kaasulle kukaan tehny mitää omaa viritystä, uusissahan näytti olevan hiukan erilainen liekö sitten parempi? vähä alkaa ahistaa ajella lumia kun kaasu "hyppii". huoltomieskin sano et ominaisuus, jäykempiä jousia kuulemma vaihdettu mutta ei tunnu auttavan sekään. Täytyykö rattori vaihtaa kaasupolkimen takia???
Ei kai se jousen jäykentäminen mitään auta. Jonkinlaista kitkaa pitäisi saada niveliin, jotta asento pysyisi paremmin.
-
Kokeile ottaa se toinen jousi sieltä kaasupolkimen juuresta pois. Itellä ainaki autto "pomppimiseen".
-
Ite ajattelin kokeilla kolmatta jousta sinne ;D Toi olisi helpompaa, jos onnistuis toisen poistamalla. Täytyy kokeilla. Aika nopeesti tohon tottuu, kun vaan saa kantapään pysyyn lattias.
Onnistuuko toi H4 kierrosten rajoittamisen hämäys. T sarjalaisis ne on "tosimiehet" hämänny jotain anturia, et ottaa täydet kierrokset, mutta sitte on nopeusnäytöt tms. pois pelistä. Taitaa silti N lle olla 60 liikaa vauhtia...
-
Eikai vallussa voi olla poljinvikaa. Kuskin jalka vippaa jännityksestä,että jaksaako kone kulkea. ;D
-
Olen Valmet 05 sarjan jalkakaasun jousea keventänyt eli on kevyt painaa.
Kantapää tietysti pidän kokoajan lattiassa kiinni. Kaikkeen tottuu..
-
kaikkeen tottuu, ite kun aikanaan lähin ajamaan 502 hyppäsi 3 loikalla paikalta kun kaasua painoin. nyt kun kävin koeajamassa 121 valtran samalla tavalla hyppäsi parkkipaikan yli 3 loikalla,kaasupolin ei ole siis muuttunut yhtään vuosien varrella,varmaan tottuu joskus
-
Hopi hopi poijjaat ja suunnittelijat verkun kopista mallia kahtomaan,nykynen kaasupolin ihan ***** hyvä eekä etes pelaja väärinpäin kuten aikanaan hytraulisen nostolaitoksen vips`taaki.... ;D
-
Hopi hopi poijjaat ja suunnittelijat verkun kopista mallia kahtomaan,nykynen kaasupolin ihan ***** hyvä eekä etes pelaja väärinpäin kuten aikanaan hytraulisen nostolaitoksen vips`taaki.... ;D
Vieläkös uusia verkuja ajellaan hajareisin ;)
-
Vaatikaa takuuseen se jalkakaasun korjaus se luvattiin kun aikansa siitä mekasti. Käsittämätön vika koneessa josta puhuttu 30 v tehtaalle.
-
Vaatikaa takuuseen se jalkakaasun korjaus se luvattiin kun aikansa siitä mekasti. Käsittämätön vika koneessa josta puhuttu 30 v tehtaalle.
Suomalaista tuotekehitystä. Isäntä saa tehdä koneen loppuun.
-
Vaatikaa takuuseen se jalkakaasun korjaus se luvattiin kun aikansa siitä mekasti. Käsittämätön vika koneessa josta puhuttu 30 v tehtaalle.
Mitä korjausta siihen tehtiin?
-
Ei N:ssä meillä ainakaan oo mitään rajotinta H4 Alueella et rajottas kierroksia.. Vai onko ecopower?
-
Ei ännä ota H4:lla täysiä kierroksia ja sitä ei kuulemma saa muutettua, ainakaan vielä. Vanhemmis T-sarjalaisis, jotka ei oo CR-koneella se on onnistunu.
-
itellä N ottaa sen 2300 kaasu pohjassa alueesta riippumatta...
-
Miksi noin paljon kierroksia .Ajelen tuolla N111 ecopowerilla pintakaasulla ja maksimi on 1800 ja hyvin vetää .
Eihän muita kannata ostaa kuin matalakierroskoneita .
Vähemmän melua vähemmän polttoainetta niin kuin Valtran mainoksessa lukee se pitää paikkansa joka sana.
Isännät ajaa nykyään traktorilla kuin siinä olisi japanilainen bensamoottori.
-
maantiellä tulee ajettua kaasu pohjassa.. yhdistelmä paalaajaa ajetaan 540e 1600 kiekkaa ja hyvin vetää kans...
-
50 km/h loota otettiin et 1800 kierroksella voi ajella sitä 42km/h mihin ennen tottu. Onhan tossa kulutuksella paljon eroo jos malttaa ajella hissukseen. 2200 rpm tosiaan ottaa H4, mut jos pääsis lyömään namin tonne 2400 rpm, niin aikalailla menis mehua.
Tosta aina vängätään kuinka perseetä Vallu on ja kehitelläänkö mallit loppuun isäntien kustannuksella. Ite oon ajatellu, että tehdas joka ennemmin pyöri resursseiltaan kokonaisuudessaan samalla tasolla kun "mailmanmerkkien" pelkkä tuotekehitysosasto, niin kyllä se jonkin asteinen hatunnoston paikka on. Kattoo jotain Tiitisenkin aikaa ku megavalluja alettiin lanseerata nevalle, niin kyllä siinä paremminkin yhdessä tekemisen meiniki oli kuin kusetus.
Kuka mistäki tykkää ja pelimerkkinsä lataa, mutta loppukädessä parhaat reissut kumminkin heitetään paljaalla :D siis ilman istuinsuojaa :-[
-
onkos sille 141:n kaasulle kukaan tehny mitää omaa viritystä, uusissahan näytti olevan hiukan erilainen liekö sitten parempi? vähä alkaa ahistaa ajella lumia kun kaasu "hyppii". huoltomieskin sano et ominaisuus, jäykempiä jousia kuulemma vaihdettu mutta ei tunnu auttavan sekään. Täytyykö rattori vaihtaa kaasupolkimen takia???
Ei kai se jousen jäykentäminen mitään auta. Jonkinlaista kitkaa pitäisi saada niveliin, jotta asento pysyisi paremmin.
Mie kokheilin sellofaania kojetaulun ja polkimen kammen väliin, mutta vaikutus oli aika olematon. Jotain tujumpaa materiaalia pitäisi olla, esim. pakkausmateriaalina käytettävää solumuovia.
-
Nyt alkaa oleen 20 h mittarissa N :ssä. Nyt jo niin tottunu kaasun, että tuntuu ku painais kylmää veistä kohmeeseen voihin... ;)