Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe piikkiketjut vs. liikenneketjut  (Luettu 9243 kertaa)

jupe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 679
piikkiketjut vs. liikenneketjut
Kertokaapas te joilla on kokemuksia ketjuista kummat olisi paremmat ihan normi piikkiketjut vai ns. liikenneketjut?

Tarve olisi t-valtraan 42" kumeihin. ja käyttö olisi talvinen lietteensiirtoajo. kärrynä on tuollainen 22 m3 kuorma-auton alustainen kuppi.

pääosa matkasta on ihan asfalttitietä joka kyllä on talvella kunnolla lumen ja jään peittämä.
Muuten ottaisin ilman muuta piikkiketjut, mutta miten ne mahtaa sopia pyörimään lokasuojan välissä tievauhdissa. onko eroja siinä liikenneketjuihin?

versu213

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 516
  • Tuottajan asialla...
Vs: piikkiketjut vs. liikenneketjut
ns. kevyt ketjut ei kestä jatkuvaa tieajoa. Ja renkaan kylet saapi osansa. >:(

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1345
Vs: piikkiketjut vs. liikenneketjut
Liikenneketjuista  7 mm vahvuinen versio voi kestää paremmin,  nämä 5,5 mm liikenneketjut venyy liikaa , eli kevyeen ajoon
tossa on senverran reilusti massaa yhdistelmän päällä, et  9mm normaali ketju  passelimpi, hinta on kummiskin sama  normaalilla ketjulla, kun
liikenneketjulla.

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: piikkiketjut vs. liikenneketjut
Laita nastat.
Liikennetjut ei kestä tuon painoisen systeemin kanssa ruopaisua.Katkeaa.

jupe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 679
Vs: piikkiketjut vs. liikenneketjut
mulla tulee niin paljon pyöritystä kuitenkin sitten kesällä asfaltilla että ei nastat kiehdo eikä niistä lumella edes ole kovin paljoa apua. piikkiketjut on minun käsittääkseni halvemmat kuin liikenneketjut.

MKR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 236
Vs: piikkiketjut vs. liikenneketjut
Mikään keju ei kestä maantieajoa, mitä enemmän vauhtia ja mitä painavempi ketju, sen nopeammin kuluu. Noilla massoilla ja maantievauhdilla esim. 50kmh niin voisin ennustaa noin kahden viikon käyttöikää kejuille, mitä keju sitten käytätkään. Ilman muuta ruuvattavat nastat, ja ne tylppäkärkiset eikä "itseporautuvia" teräväkärkisiä...

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: piikkiketjut vs. liikenneketjut
Talven ensimmäinen merkki. Jokavuotinen ketju/kevytketju/nasta -jankkaus alkaa, tammikuulla hiljenee sitten taas maaliskuulla jatketaan  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: piikkiketjut vs. liikenneketjut
jos palio ajaa niin tulee halavemmaksi olla talavipyörät (palarenkaat nastoilla) erikseen, kuin että pilaa kesäpyörät ketjuilla ja ostelee niitä ketjujaki sillon tällön.. palarenkailla ajaa kumminki usiemman talaven kovaaki ajua.. käy koittamas jonku konesta jolla on niin saat omanki mielipiteen..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: piikkiketjut vs. liikenneketjut
mulla tulee niin paljon pyöritystä kuitenkin sitten kesällä asfaltilla että ei nastat kiehdo eikä niistä lumella edes ole kovin paljoa apua. piikkiketjut on minun käsittääkseni halvemmat kuin liikenneketjut.

Niinpä kai...omat ovat hajonneetkin lokarisi...aika hyvin olen lumessakin päässyt vaikka on vaan nastat.

Red Bull

  • Vieras
Vs: piikkiketjut vs. liikenneketjut
Eipä taida kummatkaan kestää pääasiallisessa tieajossa.. Mitä jos koittaa ajella vaan pakkaskelillä ja käy ennalta hiekoottamassa kaikki risteykset ja muut hankalat paikat?  ::)

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: piikkiketjut vs. liikenneketjut
Kyllä neet kevytketjut on kestäneet maantiellä lavetin vetoa ihan kohtuudella.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

David Brown

  • Vieras
Vs: piikkiketjut vs. liikenneketjut
Sanoisin, ei natsoja, ei ketjuja, Las Canterasin ranta talveksi,keväällä uudella innolla pellolle sitten 8) :D

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

jupe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 679
Vs: piikkiketjut vs. liikenneketjut
nastoista on sen verran kokemusta että en uskalla yrittää ajella lumisella tiellä pelkkien nastojen varassa. olen muutaman vuoden vetänyt tuota kärryä 6730 ht:llä ketjut alla. ihan hyvin kulkee silläkin. toki mukavempaa kyytiä tulisi tuolla uudella kun siinä on jousitukset. Eikä minun tarvi sillä sitä 50 km/h ajaakkaan joku 30-40 riittää ihan hyvin. Ja ajomääristä sen että joku 2-3 päivää talvessa tuota hommaa on että ei sen takia viitsisi toisia renkaita laittaa. vaikka tosin olisin syksyllä saanut palarenkaat tuohon alle 2000 euroa.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: piikkiketjut vs. liikenneketjut
nastoista on sen verran kokemusta että en uskalla yrittää ajella lumisella tiellä pelkkien nastojen varassa. olen muutaman vuoden vetänyt tuota kärryä 6730 ht:llä ketjut alla. ihan hyvin kulkee silläkin. toki mukavempaa kyytiä tulisi tuolla uudella kun siinä on jousitukset. Eikä minun tarvi sillä sitä 50 km/h ajaakkaan joku 30-40 riittää ihan hyvin. Ja ajomääristä sen että joku 2-3 päivää talvessa tuota hommaa on että ei sen takia viitsisi toisia renkaita laittaa. vaikka tosin olisin syksyllä saanut palarenkaat tuohon alle 2000 euroa.
Jaa mää ajelen kokonaan ilman nastoja  :)   Onneksi ei tartte nykyään hiekoitussepelien ja lumien lisäksi kärryä juuri talvisin vetää... Tai ei vielä tiedä  ;D