Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mf 6290 sähkövikoja  (Luettu 12471 kertaa)

bertsi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152
Vs: Mf 6290 sähkövikoja
Akun yläpuolella olevat sulakkeilta tulee virrat suoraan auto3 boxille joka on oikeanpuolen rappujen takana peltilootassa tarkista sen auto3 boxin liittimien hapettumat ja maadoituksen kunto..

Moron.

Olisikohan kellään ollut samantyyppisiä sähkösekoiluja 6200-sarjan massikassa mitä tuossa omassa on nyt ilmennyt. Uusimpana ongelmana koneen käynnistyksen jälkeen jää vaihteiston öljynpainevalo palamaan ja kierroslukumittari ei toimi (myöskään datatronic ei näytä kierroslukua). Tällöin myöskään nostolaitteet ei toimi, eikä käsinojan joystic. Kun kone hetken käy (minuutista jopa tuntiin), yhtäkkiä kierrosluku hyppää tauluun ja kaikki muutkin viat häviää.
Vika on nyt vähitellen pahentunut. Kierroslukuanturia vai jotain tietokoneboksiako pitäisi alkaa epäillä? Huoltomies muisteli anturin olevan peräkotelon päällä, onko noin? Jotenkin ei vaan jaksa anturin vikaan uskoa, kun kone lämmettyään on pelannut moitteettomasti.
Tietokoneboksit sun muut on vielä täysin hukassa kun ei ole aiemmin tarvinnut etsiä...

Aikaisempia vikoja on ollut lähinnä nuo nostolaitteen häiriöt, edelleenkin tekee sitä, että esim. kynnöllä yhtäkkiä laskee nostolaitteet alas asti ja huomiovalo syttyy. Hetkeksi auttaa käyttämällä katkaisian yläasennossa. Alkaa vähitellen pinna palaa noiden oikuttelujen kanssa, vaikka muuten kone on toiminut hienosti.

Kualeppi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: Mf 6290 sähkövikoja
Kiitoksia vinkeistä, toivottavasti ehtisi viikonloppuna hiukan asiaa tutkimaan.
Muutama viikko sitten tein viasta "hakuammuntaa" ja juurikin tuota hytin oikean etukulman alle pultattua boxia hypistelin käsissäni ja samoten vaihteiston oikealla kyljellä olevaa koko matkan kierteistettyä anturia, joka nyt ilmeisesti moottorin kierroslukuanturi on? Boxin parissa liittimessä oli hapettumaa ja ne putsailin pois. Anturin lukitusmutteri oli auki, anturin käytin ulkona, mutta näkyvää vauriota ei ainakaan ollut. Tämän rassailun jälkeen kone mukamas alkoi toimimaan normaalisti, mutta nyt viikon käyttämättä olon jälkeen alkoi taas oireilla.

Onkohan se peräkotelon päällä oleva anturi voa ulosoton kierroslukuanturi? Näyttää aivan samalta kuin se vaihteiston kyljessä oleva, joten tekisi mieli kokeilla vaihtaa päikseen ja katsoa hukkuuko mikään vika...

Moottorin ilmanputsarin läheisyydestä ei mitään sulakkeita löydy, vaikka niistä ohjekirjassakin puhutaan.

Ärsyttävää kun ei ole mitään sähkökuvia, niin joutuu kaikkia etsimään perstuntumalla.

edit:
Niin tuon latausjännitteen mittasin jo heti kun vika ekan kerran ilmaantui ja kone kyllä lataa normaalisti.

Viimeksi muokattu: 22.10.13 - klo:22:06 kirjoittanut Kualeppi

Quadramf

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20
Vs: Mf 6290 sähkövikoja
Kuule, jos se monikierrosanturin lukitusmutteri oli auki, niin vika voi olla että se anturi ei ole säädöissä.

Ohjeen mukaan:
- kierrä anturi ensin niin syvälle, että se koskettaa kevyesti hyd.pumpun rattaan hampaita.
- sitten kierrä anturia auki päin 3/4-kierrosta, jolloin välys on n.1mm.
- kiristä lukitusmutteri kiinni

Tämä nyt ekana tuli mieleen...niin ja kone EI SAA käydä kun teet säätöä!

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7113
  • karkki vai keppana?
Vs: Mf 6290 sähkövikoja
Kuule, jos se monikierrosanturin lukitusmutteri oli auki, niin vika voi olla että se anturi ei ole säädöissä.

Ohjeen mukaan:
- kierrä anturi ensin niin syvälle, että se koskettaa kevyesti hyd.pumpun rattaan hampaita.
- sitten kierrä anturia auki päin 3/4-kierrosta, jolloin välys on n.1mm.
- kiristä lukitusmutteri kiinni

Tämä nyt ekana tuli mieleen...niin ja kone EI SAA käydä kun teet säätöä!

kone EI SAA käydä kun teet säätöä! Ompa kumma :o
pessimisti ei pety!