Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe fendt 415  (Luettu 27870 kertaa)

c.c.less

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
  • Agronjetin ryhityskehmä
Vs: fendt 415

 uus 313 oli jo sitten jotenkin kopsakamman oloinen, vaikkakin meluisampi ja pienempi.

Anna kun mää arvaan: Tuo on positiivinen maininta?
Jotain tapahtui, emmekä ole varmoja mitä.

Lubu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 43
Vs: fendt 415
äää, älä kerro saamma sitten arvailla oikein urakalla.       ei niitä kaikkia val..... öö vikoja kannata mainita kun joku kysyy.
eikös tämäoo piinttyny nyykkäri mies.

asia mies siis :D

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: fendt 415

 uus 313 oli jo sitten jotenkin kopsakamman oloinen, vaikkakin meluisampi ja pienempi.

Anna kun mää arvaan: Tuo on positiivinen maininta?

Joo.  :D Väsyksissä tulee näköjään kirjoiteltua epämääräisyyksiä. Eli jotenkin tasapainoisempi ja miellyttävämpi kokonaisuus puutteista huolimatta. Pelkistetty käyttöliittymä vain plussaa, ei tarvikaan mitään täytekakku -efektiä.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: fendt 415
   Mut on kyllä huomattavasti ahneempi löpölle kun noi MWM-koneiset,eikä kyllä voi verrata tehojakaan samankokoisiin keppikoneisiin..

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: fendt 415
   Mut on kyllä huomattavasti ahneempi löpölle kun noi MWM-koneiset,eikä kyllä voi verrata tehojakaan samankokoisiin keppikoneisiin..

Kaikki on suhteellista. Onnelisena 30- sarjalaisen jd:n tuoreena omistajana en voi kuin todeta, että Einstein osasi olla aikanaan asiassa pirun oikeassa.  :P Nelisatanen kulkee varmaan melkoisen päivän yhdellä pierulla verrattuna omaan dieselkrematorioon.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: fendt 415
Helevetin ahdas hytti, kuormaaja ihan liian edessä ja oksentava koukku, siinä ne miksi ei ole vahvimmilla kun asia on nyt tapetilla. Kone suunniteltu sellaiseen hommaan, jossa kuski menee kahvirepun kanssa aamulla hyttiin ja illalla tulee tyhjän repun kanssa pois. Ei ole oikein minun kone, koska kulkeminen ja hanttimiehen ollessa (joka on melkein aina) penkillään, pitää änkeytyä lähes väkisin siitä ohi. Vannepainot ihan välttämättömät, jos kuormaat esim. paaleja, kippaa todella herkästi nokilleen. Kaukana oleva kuormain tarvii hitosti tilaa kääntyilyyn, tosin ylettyy kyllä kauas. Hyvää siinä on moottori ja voimansiirto. En tiedä sitten.....   ja on näitäkin korjaamoilla kyllä ihan riittävästi...... :-[
.  Mut saa yrittää  ajaa 4200 tuntia ajaa 3. sentin korjauskuluilla per tunti muillaa merkeillä niinkuin mulla meni 308 kanssa.
Sun unohtu kertoa että puolitoista vuotta. Vanha fergu on tainnut olla korjaamolla
Siitä ajasta puoli vuotta ja remontoitu tosin takuuseen varmaan parilla kymmenellä
Tuhannella eurolla tänä aikana.    Mut ei niitä tosiasioita kannata kertoa tässä
Keskustelukanavalla.
Niin tai näin mutta mieluimmin ajelen sen kahvikassin kanssa vanhanaikaisessa
Hytissä tuhansia tunteja vähin äänin ennekuin laitan rahani täysin turhiin remontteihin
Ja välirahoihin.           Tuntuu et tää maatalouden kannattavuus menee muutenkin
Alaspäin tulevaisuudessa.     Kukin taklaa tyylillään. :)
Tuskahiki on köyhän sauna...

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: fendt 415

Se on vaan sillä lailla että jos ylipäänsä vaihtaa niin pelkkä väliraha on todellakin pelkkä väliraha. Polttoaineen kulutus ja mahdolliset remonttikulut muuttavat yllättävän paljon tuntikustannusta.  :-X

Onko se nyt sitten vaikka niin, että halvin ei välttämättä olekaan lopulta se halvin..
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: fendt 415
Unohtukin kirjottaa alotusviestissä jotta käytettyä konetta olen etsimässä, lähinnä fendttiä tuontikoneena.

--Niin ja ei se mikään salaisuus ole jotta nyykkäreitä nykyset on ja erittäin tyytyväinen olenkin niihin käytettävyydeltään, mutta varaosat ovat erittäin hinnakkaita. Osa tehdyistä remonteista on ollu luonnollista kulumista mutta osa taas ennenaikasta hajoamista, muttei sen paljo väliä kumpaa on kun varaosat kumminkin kalliita.

--Nyt kun konetta on vaihtamassa niin hyvä katella muitakin merkkejä vaikkakin fiatteja/hollanteja on jo 3. sukupolvessa ollu :P


--Kuormaus hommissa mulla ei mitään erityisen raskasta tarvihe käsitellä ja aina joku kone/paino perässä mutta ulottuvuutta tarviin eli siinä mielessä pitkäaisanen hyvä, näppärän näkönen kone olemukseltaan.

--Konedatan mukaan 126hv, riittää tällä hetkellä mutta kasvunvarasta ei olis haittaa-mikäs se onkaan seuraava malli kokoluokassaan.

--Ikinään en oo fendin kopissa istunutkaan mutta kuullu oon jotta ahdas on, tarvetta ei kyllä sinällään oo kuletella kopissa ylimäärästä, näkyvyys? nyykäreissä tottunu hyvään näkyyvyyteen ??? toisaalta jos kone toimii muuten hyvin olen kyllä valmis tinkimään kopista.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: fendt 415
126hv on aika vähän, jos ne sun paalaimet vaihtuu vielä yhdistelmään ja urakkaa meinaat ajaa.
Muutenkin varmaan kuutonen parempi tuonkin paskakärrynkin eteen olis parempi.

En jaksa uskoa, että nämä uudet tehokkaat 4-koneellisetkaan olisi mitenkään hyviä vetohommissa vrt. 6-koneelliset. Ja yleensähän tilalla on ainakin 2 traktoria, eikö toinen voisitehdä raskaammat työt ja toinen sitten nuo paalin kantamiset.

Köntys

  • Vieras
Vs: fendt 415

Onko Fendtin varaosat halpoja, ja saako heti  ::) :P

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: fendt 415
126hv on aika vähän, jos ne sun paalaimet vaihtuu vielä yhdistelmään ja urakkaa meinaat ajaa.
Muutenkin varmaan kuutonen parempi tuonkin paskakärrynkin eteen olis parempi.

En jaksa uskoa, että nämä uudet tehokkaat 4-koneellisetkaan olisi mitenkään hyviä vetohommissa vrt. 6-koneelliset. Ja yleensähän tilalla on ainakin 2 traktoria, eikö toinen voisitehdä raskaammat työt ja toinen sitten nuo paalin kantamiset.
Tällä hetkellä 2kpl n.130hv traktoreita(6syl) ja on riittäny kun ei ole mäkimaastoja tienoolla mutta totta on jotta sais olla tehokkaampikin esim.140hv.

Mulla oltava molemmat koneet samaa kaliiperia kun molemmilla tehdään lumihommia ja taas erikseen isompaa veturia ei kiinosta ostaa.

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: fendt 415

Onko Fendtin varaosat halpoja, ja saako heti  ::) :P
Jaa`a en tiedä, silläpä täällä kyselen.

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: fendt 415
Mun mielestä Fendtin varaosat on edullisia. Toistaiseksi on selvitty muutamalla anturilla, polttoaineen siirtopumpulla yms, eli järeämmästä raudasta ei ole omakohtaista kokemusta. Toimitusvauhti on viime vuosina hidastunut.
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

Wäyrynen

  • Vieras
Vs: fendt 415
Helevetin ahdas hytti, kuormaaja ihan liian edessä ja oksentava koukku, siinä ne miksi ei ole vahvimmilla kun asia on nyt tapetilla. Kone suunniteltu sellaiseen hommaan, jossa kuski menee kahvirepun kanssa aamulla hyttiin ja illalla tulee tyhjän repun kanssa pois. Ei ole oikein minun kone, koska kulkeminen ja hanttimiehen ollessa (joka on melkein aina) penkillään, pitää änkeytyä lähes väkisin siitä ohi. Vannepainot ihan välttämättömät, jos kuormaat esim. paaleja, kippaa todella herkästi nokilleen. Kaukana oleva kuormain tarvii hitosti tilaa kääntyilyyn, tosin ylettyy kyllä kauas. Hyvää siinä on moottori ja voimansiirto. En tiedä sitten.....   ja on näitäkin korjaamoilla kyllä ihan riittävästi...... :-[
.  Mut saa yrittää  ajaa 4200 tuntia ajaa 3. sentin korjauskuluilla per tunti muillaa merkeillä niinkuin mulla meni 308 kanssa.
Sun unohtu kertoa että puolitoista vuotta. Vanha fergu on tainnut olla korjaamolla
Siitä ajasta puoli vuotta ja remontoitu tosin takuuseen varmaan parilla kymmenellä
Tuhannella eurolla tänä aikana.    Mut ei niitä tosiasioita kannata kertoa tässä
Keskustelukanavalla.
Niin tai näin mutta mieluimmin ajelen sen kahvikassin kanssa vanhanaikaisessa
Hytissä tuhansia tunteja vähin äänin ennekuin laitan rahani täysin turhiin remontteihin
Ja välirahoihin.           Tuntuu et tää maatalouden kannattavuus menee muutenkin
Alaspäin tulevaisuudessa.     Kukin taklaa tyylillään. :)

Ei 4200 tuntia ole vielä paljon. Näillä  huonoimmillakin traktorimerkeillä on päästy jopa pienempään korjauskuluun. Paljon vaikuttaa mitä tehdään, mitä huoltoja laiminlyödään tai minkäläinen kuski siellä ratinpenkinvälissä on. Ekat remontit yleensä tulee 5000 h jälkeen enenevässä määrin ja hyvällä tuurilla nekin ovat raidentangon päitä, latureita, startteja ja akkuja jne. Toistaiseksi mennään alle tuon maagisen 3 sentin, tunteja vähän päälle 3000 (joka ei ole mitään) ja merkki ei ole Fendt.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: fendt 415
Mun mielestä Fendtin varaosat on edullisia. Toistaiseksi on selvitty muutamalla anturilla, polttoaineen siirtopumpulla yms, eli järeämmästä raudasta ei ole omakohtaista kokemusta. Toimitusvauhti on viime vuosina hidastunut.

  Niinpä.Oriston aikana osat tulivat vaikka Saksasta seuraavana päivänä ja lähtivät kohti tarvitsijaa välittömästi..
 Nykyisiä varaosien hintoj en tiedä.muutamia vuosia mennyt ilman tarvetta  eikä kyllä ihmeitä ole tarvinnut koko 28 vuoden aikana mitä merkillä on ajeltu..