Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe N163 ja etukuormain  (Luettu 10874 kertaa)

Jurmu Pintamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 593
  • Akronetin kehitysrymän kenraalivääpeli
Vs: N163 ja etukuormain
Olis kätevää kun traktoreihin laitettaisiin itsekantava teräsrunko.Ei juuri tarvitsisi miettiä kytkinkopan kestävyyttä,ja vois käyttää lyhyitä ek sovitteita.
Onkohan missään traktorissa sellaista ::) ::) 8)

Case IH Maxxum!!
"Siis en voi tehdä mitään sellaista mitä pitäisi pyytää anteeksi."

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3115
Vs: N163 ja etukuormain
Olis kätevää kun traktoreihin laitettaisiin itsekantava teräsrunko.Ei juuri tarvitsisi miettiä kytkinkopan kestävyyttä,ja vois käyttää lyhyitä ek sovitteita.
Onkohan missään traktorissa sellaista ::) ::) 8)

Case IH Maxxum!!

Meinasin eilen vastaväitellä maxxumilla jurmu ehti ensin. Ne maxxumit jonka mä olen ajanut oli silti qvicke kuormaajat pitkillä soviteillä syylärista takaakselin alle

Jurmu Pintamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 593
  • Akronetin kehitysrymän kenraalivääpeli
Vs: N163 ja etukuormain
Olis kätevää kun traktoreihin laitettaisiin itsekantava teräsrunko.Ei juuri tarvitsisi miettiä kytkinkopan kestävyyttä,ja vois käyttää lyhyitä ek sovitteita.
Onkohan missään traktorissa sellaista ::) ::) 8)

Case IH Maxxum!!

Meinasin eilen vastaväitellä maxxumilla jurmu ehti ensin. Ne maxxumit jonka mä olen ajanut oli silti qvicke kuormaajat pitkillä soviteillä syylärista takaakselin alle

Sitäpä en oo ite kahtonu tarkemmin, miten oli sovitteet niisä, mitä ite nähäny!!
"Siis en voi tehdä mitään sellaista mitä pitäisi pyytää anteeksi."

TS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: N163 ja etukuormain
Onko johtosarjoja vaihdeltu,pysyykö vetokoukut kiinni,onko välikatolle tullut jo jäähdytysnesteet,vesipumppuja mennyt?

Ei mitään. Kovaa ajua vaan!

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: N163 ja etukuormain
Onko johtosarjoja vaihdeltu,pysyykö vetokoukut kiinni,onko välikatolle tullut jo jäähdytysnesteet,vesipumppuja mennyt?

Ei mitään. Kovaa ajua vaan!
samoin

mah

  • Vieras
Vs: N163 ja etukuormain
Onko noissa uusissa ännissä jotenkin heikompi kytkinkoppa kuin vanhemmissa? :-X

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1319
Vs: N163 ja etukuormain
N 3sarjassa eturunko uudenlainen verrattuna
1ja 2 sarjassa, mm etunostolaite osa eturungon rakennetta,
Näitäkin eturunkoja kahta versiota, eli jos haluaa etunostolaitteen
Jälkeenpäin, menee koko eturunko uusiksi.

Etukuormaajan soviteosat menee 1ja 2 srj. Etuakselin etupuolelle
Ja päättyy kytkinkoppaan, eli ns. Puolipitkät sovitteet
3 srj taasen lyhyet sovitteet alkaa noin moottorin puolestavälistä,
Päätyen kytkinkoppaan, eli lyhyt sovite.  Rakenteeltaan
Sovitepituus. Lähellä. Jontikan. Rakennetta.

3 srj. Kiinnitysrakenne pulttireikäratkaisussa kartio laippapinnassa,
Jäykistää, ja estää sovitteen elämisen.
 
Tässä  aloittajan jutussa kaiketi muu kun valtran oma kuormaaja
Kyseessä,  isme, mp-lift...   
Valtran  tehdas ilmeisesti haluaa varmistaa rakenteiden
Yhteensopivuuden ,  valurunko/teräslevy sovitteet
Yhteensopivuuden?

Hommahan on kai tarkoitettu 3-sarjan osalta, et
Traktorissa on alkuperäiset valurunkosovitteet, ja
 Niistä sitten  muun merkin  etukuormaajan sovittelu alkaa.

Lemmy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 917
Vs: N163 ja etukuormain
Kätevää kun traktorissa olis jonkunlainen runko sinällään. Vaikka valurunko ja painoa kolme neljä tonnia. Voisi vetää peltotyökoneita maata tiivistämättä kunnon renkailla.

Sitten etukuormaajan kanssa laitettaisiin vaikka ratakiskosta sovitteet taka-akselille asti mahdollisimman alas. Saisi painaa vaikka tonnin, niin saataisiin lisää vakautta etukuormaajan käyttöön. Traktorissa olisi kaksi runkoa ottamassa rasituksia vastaan.

Kaikenlaista ihmepuntaria on tullut vastaan, joidenka heiluminen ei ikinä lopu. Akseliväli on lyhyt ja kaikki raskaat osat on mahdollisimman korkeella ja vielä akselivälin ulkopuolella.
Kaaoksesta nousee harha, meille se on tähtitarha.
http://haapasalontila.fi/index.html

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: N163 ja etukuormain
N 3sarjassa eturunko uudenlainen verrattuna
1ja 2 sarjassa, mm etunostolaite osa eturungon rakennetta,
Näitäkin eturunkoja kahta versiota, eli jos haluaa etunostolaitteen
Jälkeenpäin, menee koko eturunko uusiksi.

Etukuormaajan soviteosat menee 1ja 2 srj. Etuakselin etupuolelle
Ja päättyy kytkinkoppaan, eli ns. Puolipitkät sovitteet
3 srj taasen lyhyet sovitteet alkaa noin moottorin puolestavälistä,
Päätyen kytkinkoppaan, eli lyhyt sovite.  Rakenteeltaan
Sovitepituus. Lähellä. Jontikan. Rakennetta.

3 srj. Kiinnitysrakenne pulttireikäratkaisussa kartio laippapinnassa,
Jäykistää, ja estää sovitteen elämisen.
 
Tässä  aloittajan jutussa kaiketi muu kun valtran oma kuormaaja
Kyseessä,  isme, mp-lift...   
Valtran  tehdas ilmeisesti haluaa varmistaa rakenteiden
Yhteensopivuuden ,  valurunko/teräslevy sovitteet
Yhteensopivuuden?

Hommahan on kai tarkoitettu 3-sarjan osalta, et
Traktorissa on alkuperäiset valurunkosovitteet, ja
 Niistä sitten  muun merkin  etukuormaajan sovittelu alkaa.
Minäkin luulen että kyseessä on jonkun muun valmistajan kuormain jota koitetaan parittaa uuteen runkoon, Samanlainen etukuormaajan sovitemalli on ollut Fendtissä jo vuosikaudet ja on kätevä asentaa ja pysyy paikallaan. Vakurunko on suunniteltu jo alunperin huomioonottaen mahdollinen etukuormaaja. Ne konsernin muitten merkkien hyvät ratkaisut otetaan käyttöön kaikissa, miksi koittaa erilaisuuden vuoksi tehdä toisin. Uusi T-Valtra ei taida olla enää muutakuin pelleiltään ja ulkoasultaan Valtra, ominaisuuksia ja komponentteja on valittu kaikista konsernin vehkeistä. Oma direct mahtaa jäädä historiaan, samoin maaselän koneen vanerikoppi.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 64787
Vs: N163 ja etukuormain
niin. mistä mahtaa löytyä puhdasverinen merkkitraktori?    kun tuntuu että nää nykyvärkit vaan kasaillaa valinnaisista osista maalimalta ja pelteihin sitten laitetaan vain valittu merkki.               ihan kuin puimuritkiii!

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: N163 ja etukuormain
Traktorien valmistusmäärät pieniä ja tuotetta ei voi ikinä täysin standardisoida, silloin on järkevää käyttää samoja hyväksihavaittuja komponentteja eri merkeissä.

Eihän Valtraakaan tarviisi senkummemmin muutella muista merkeistä, kunhan vaan kopissa säilyis kunnollinen penkinkääntömahdollisuus ja pohjassa mahdollisuus suojata se vaikka tasaisella pohjapanssarilla. Muutenhan se on ihan sama mikä dynä-6 tai vario siellä on sisudieselin perässä. Joskus olen miettinyt tuota directilootaa että voiskohan se olla eräänlainen proro konsernin toisen sukupolven portaattomalle ? Luulis nimittäin että variolootalle varmaan vielä keretään esitellä seuraaja ennen sähköisiä voimansiirtoja.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 25941
  • vastustan
Vs: N163 ja etukuormain
Traktorien valmistusmäärät pieniä ja tuotetta ei voi ikinä täysin standardisoida, silloin on järkevää käyttää samoja hyväksihavaittuja komponentteja eri merkeissä.

Eihän Valtraakaan tarviisi senkummemmin muutella muista merkeistä, kunhan vaan kopissa säilyis kunnollinen penkinkääntömahdollisuus ja pohjassa mahdollisuus suojata se vaikka tasaisella pohjapanssarilla. Muutenhan se on ihan sama mikä dynä-6 tai vario siellä on sisudieselin perässä. Joskus olen miettinyt tuota directilootaa että voiskohan se olla eräänlainen proro konsernin toisen sukupolven portaattomalle ? Luulis nimittäin että variolootalle varmaan vielä keretään esitellä seuraaja ennen sähköisiä voimansiirtoja.
kyllä jonkinlainen "ei reppanoille" asenne kuitenki pitäis valtrassa säilyttää perintetä vaalien , noita nakkisormimalleja kyllä piisaa muilla merkeillä :( :( :( :(
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: N163 ja etukuormain
Olis kätevää kun traktoreihin laitettaisiin itsekantava teräsrunko.Ei juuri tarvitsisi miettiä kytkinkopan kestävyyttä,ja vois käyttää lyhyitä ek sovitteita.
Onkohan missään traktorissa sellaista ::) ::) 8)

Olisihan se mullistavaa jos tämä idea olisi ollut toisilla käytössä jo 20 vuotta   :D

Voisiko uusiin Valtroihin asentaa kylkiin vahvikkeet vaikka vanhoista tykinputkista  ???

tiedä sitten mutta ei meillä ainakaa ole N101 sovietteita taka-askelille asti  :o quikkelainen kuormaaja oon