Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 6265 Masseri  (Luettu 18444 kertaa)

+250

  • Vieras
Vs: 6265 Masseri
8) MF,hyvä se on,ei tartte epäillä.Massikan mainetta on pilannut valametin sontatunkiomalli..ei pilaa enään paitti sisudiesel euroopassa syö myyntiä kuten myös ventin myyntiä.
niin, kyllähän sisu diesel tunnetusti pitkäikäisempi ja "huoltovapaampi"  ::)  on kuin perkkinssi :) :) :) :)
mitä tulee tuohon 05 sarjan vesi/öljy sekoon niin onko  helpompaa remonttia ku heittää tuon ikäsestä valmetista kansi pois, öljypohja pois, nykästä männät ylös, kampiakseli pois, kahtoo laakerit, heittää uudet tiivisteet putkiin, uus kannentiiviste ja lätkii läjään... ainut toleranssivaatimus on että pystyy lukemaan maaseudun tulevaisuuden ilman silmälaseja  ;) ;) ;) ;)
 ;D ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: 6265 Masseri
8) MF,hyvä se on,ei tartte epäillä.Massikan mainetta on pilannut valametin sontatunkiomalli..ei pilaa enään paitti sisudiesel euroopassa syö myyntiä kuten myös ventin myyntiä.
niin, kyllähän sisu diesel tunnetusti pitkäikäisempi ja "huoltovapaampi"  ::)  on kuin perkkinssi :) :) :) :)
mitä tulee tuohon 05 sarjan vesi/öljy sekoon niin onko  helpompaa remonttia ku heittää tuon ikäsestä valmetista kansi pois, öljypohja pois, nykästä männät ylös, kampiakseli pois, kahtoo laakerit, heittää uudet tiivisteet putkiin, uus kannentiiviste ja lätkii läjään... ainut toleranssivaatimus on että pystyy lukemaan maaseudun tulevaisuuden ilman silmälaseja  ;) ;) ;) ;)
 ;D ;D

Mut jos ei vaan pysty lukemaan Maas*****a. . .
Kui mää ain olen paras?

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: 6265 Masseri
8) MF,hyvä se on,ei tartte epäillä.Massikan mainetta on pilannut valametin sontatunkiomalli..ei pilaa enään paitti sisudiesel euroopassa syö myyntiä kuten myös ventin myyntiä.
niin, kyllähän sisu diesel tunnetusti pitkäikäisempi ja "huoltovapaampi"  ::)  on kuin perkkinssi :) :) :) :)
mitä tulee tuohon 05 sarjan vesi/öljy sekoon niin onko  helpompaa remonttia ku heittää tuon ikäsestä valmetista kansi pois, öljypohja pois, nykästä männät ylös, kampiakseli pois, kahtoo laakerit, heittää uudet tiivisteet putkiin, uus kannentiiviste ja lätkii läjään... ainut toleranssivaatimus on että pystyy lukemaan maaseudun tulevaisuuden ilman silmälaseja  ;) ;) ;) ;)
 ;D ;D

Mut jos ei vaan pysty lukemaan Maas*****a. . .
No sitten masseri vaan tuonne, - alla linkki missä yhteystiedot.
http://www.kuusakoski.fi/Kuluttajille/Kuluttajille_Metallit
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Eastwood

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 628
  • Go ahead, make my day.
Vs: 6265 Masseri
Jos jostain syystä kusiaisen kytkin ei käy, niin tarkista 300-sarjan BMW:n kytkin. Sellaisen hain tuohon oveen, kun kusiaisen kytkimiä ei ollut. Bemarin kytkin oli vähän pidempi mutta mahtui ainakin tuonne ovikytkimeksi. Bemarin kytkin oli tarvikeliikkeen kallein jarruvalokytkin ja maksoi about 15 euroa  ;D

No niin... tuli notkuttua Motonetin tiskillä, ei niin menestyksekkäästi. Eli Kusiaseen on tarjolla "hydraulinen kytkin", eli noup. Bemarin 300-sarjan eri versioita kävi kanssa läpi, eikä löytänyt sopivan näköistä... Hieman nyt ihmettelen mitä ymmärsin väärin, tai missä meni vikaan?


No, olisi pitänyt ekaksi mennä läheiseen autotarvikeliikkeeseen. Siellä sitten kirjoja plärättiin, ja tilaukseen meni sopivimman näköiset katkaisijat, a'14e. Parin päivän sisällä selvinnee tuliko tehtyä hyvä valinta. Korjaamosta löytyi vielä ne alkuperäiset rikkinäiset katkaisijat, joten kävin ne hakemassa. Niistä saan oikeat liittimet talteen.

Jaa-a. Tarviketorilta Oulusta tuli nuo kusiaisen kytkimet kirjaa selaamalla. Bemarin kytkin löytyi sitten paikallisesta tarvikeliikkeestä. Tuskin mitään olet väärin ymmärtänyt mutta olisko noita tarvikekytkimiä erilaisia.


Taas tuli todistettua, että kyllä täältä foorumilta tietämystä löytyy, suun soiton ohessa. :)

Valitettavasti samalla tuli todettua, ettei Motonetin kanssa ole aivan samoin. Nimittäin, Tonto oli tosiaankin oikeassa, sekä Kusiaisen että BMW:n katkaisijoiden kanssa. Kusiaisessa on todellakin ollut myös mekaanisia katkaisijoita, niitä vaan on vaikeampi saada enää, hydraulista vaan tarjotaan. BMW, ainakin e28 ja e30 sarjan katkaisija sopii tähän käyttöön. Asensin nimittäin sellaisen juuri menestyksekkäästi (11 €). Siihen kun vaikka juottaa alkuperäisestä katkaisijasta johdot liittimineen, niin hyvä tulee ja halvalla...

Viimeksi muokattu: 05.09.13 - klo:15:49 kirjoittanut Eastwood

So What?!

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: 6265 Masseri
Hmm...
Ai sullekkin on vihdoinkin ymmärretty antaa pidempiaikaiset bannit? Ja täällä sanovat että ylläpito on perseestä :o

Mutta oliko sulla noin uusista massereista kokemusta? Vai onko ihan perseestä ku on ranskassa kasattu?

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: 6265 Masseri
Hmm...
Ai sullekkin on vihdoinkin ymmärretty antaa pidempiaikaiset bannit? Ja täällä sanovat että ylläpito on perseestä :o

Mutta oliko sulla noin uusista massereista kokemusta? Vai onko ihan perseestä ku on ranskassa kasattu?
Vm 2000 6290 on uusin. Verku ilman perkkinssiä ei oo mittää. Kesän kun pitää omapänniä rantsulla, niin jaksaa taas talvella. ;)
Onks sul ollu ikävä?

Viimeksi muokattu: 05.09.13 - klo:18:26 kirjoittanut landehande

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: 6265 Masseri
Vm 2000 6290 on uusin. Verku ilman perkkinssiä ei oo mittää. Kesän kun pitää omapänniä rantsulla, niin jaksaa taas talvella. ;)
Onks sul ollu ikävä?
No ei kyllä oikeastaan ole ollut :P

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: 6265 Masseri
Vm 2000 6290 on uusin. Verku ilman perkkinssiä ei oo mittää. Kesän kun pitää omapänniä rantsulla, niin jaksaa taas talvella. ;)
Onks sul ollu ikävä?
No ei kyllä oikeastaan ole ollut :P
No kaivannut kuitenkin isällistä ohjausta!

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: 6265 Masseri
Siis fundamentalistista MF paatosta... Kehua ilman kritiikin sanaa  ;D

Ei se 6630:n jiireehen vaihdossa mennyt verku kai ihan susi ollut, kun jo taas moisten hankkimista suunnittelet ? (muistelen vaan edellisistä jutuista että jd olis vaihdettu verkuun)
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: 6265 Masseri
Ei se 6630:n jiireehen vaihdossa mennyt verku kai ihan susi ollut, kun jo taas moisten hankkimista suunnittelet ? (muistelen vaan edellisistä jutuista että jd olis vaihdettu verkuun)
Kyllä se oli läpeensä paska laitos ;D Tää nyt vaan on eri mallisarjaa ja muista verkuista joita on ollut vuosien aikana kokemukset ovat pääosin hyviä.
Lisäksi tarjous on aika houkutteleva ja tuo on noihin sille suunniteltuihin hommiin varsin näppärä laite.

Lisäksi vielä se, että kun on tuo jontikka noihin oikeasti raskaisiin hommiin niin tuo verku saattais kestää nuo kevyemmät hommat ihan hyvinkin. Ainakin jonnikkaa edeltävä lamaantui aina noissa raskaissa vetohommissa kuten paalauksessa ja paskakärryn vedossa.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: 6265 Masseri

Mikäs näissä oli se juoppo malli? Olikohan 6260? Muistelen että konevitsin testissäkin ruokahaluja ihmeteltiin ja samaa kuulin kentältäkin. Mutta tämä lienee kuitenkin eri kones.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

tonto

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 128
  • kakkonen on ykkönen
Vs: 6265 Masseri
Jos jostain syystä kusiaisen kytkin ei käy, niin tarkista 300-sarjan BMW:n kytkin. Sellaisen hain tuohon oveen, kun kusiaisen kytkimiä ei ollut. Bemarin kytkin oli vähän pidempi mutta mahtui ainakin tuonne ovikytkimeksi. Bemarin kytkin oli tarvikeliikkeen kallein jarruvalokytkin ja maksoi about 15 euroa  ;D

No niin... tuli notkuttua Motonetin tiskillä, ei niin menestyksekkäästi. Eli Kusiaseen on tarjolla "hydraulinen kytkin", eli noup. Bemarin 300-sarjan eri versioita kävi kanssa läpi, eikä löytänyt sopivan näköistä... Hieman nyt ihmettelen mitä ymmärsin väärin, tai missä meni vikaan?


No, olisi pitänyt ekaksi mennä läheiseen autotarvikeliikkeeseen. Siellä sitten kirjoja plärättiin, ja tilaukseen meni sopivimman näköiset katkaisijat, a'14e. Parin päivän sisällä selvinnee tuliko tehtyä hyvä valinta. Korjaamosta löytyi vielä ne alkuperäiset rikkinäiset katkaisijat, joten kävin ne hakemassa. Niistä saan oikeat liittimet talteen.

Jaa-a. Tarviketorilta Oulusta tuli nuo kusiaisen kytkimet kirjaa selaamalla. Bemarin kytkin löytyi sitten paikallisesta tarvikeliikkeestä. Tuskin mitään olet väärin ymmärtänyt mutta olisko noita tarvikekytkimiä erilaisia.


Taas tuli todistettua, että kyllä täältä foorumilta tietämystä löytyy, suun soiton ohessa. :)

Valitettavasti samalla tuli todettua, ettei Motonetin kanssa ole aivan samoin. Nimittäin, Tonto oli tosiaankin oikeassa, sekä Kusiaisen että BMW:n katkaisijoiden kanssa. Kusiaisessa on todellakin ollut myös mekaanisia katkaisijoita, niitä vaan on vaikeampi saada enää, hydraulista vaan tarjotaan. BMW, ainakin e28 ja e30 sarjan katkaisija sopii tähän käyttöön. Asensin nimittäin sellaisen juuri menestyksekkäästi (11 €). Siihen kun vaikka juottaa alkuperäisestä katkaisijasta johdot liittimineen, niin hyvä tulee ja halvalla...

Onnittelut onnistuneesta remontista :)

Jos nämä 6200-sarjalaiset alkavat sammua tupsahtelemaan, niin käykää tarkistamassa aina ensin pumpulta sammuttimen liittimet. Ne löystyvät ja lyövät sammutuksen päälle. Ainakin muutamassa nelimukisessa ollut tuota vikaa.

Hydrauliikan matalapainepuolen anturi ja vaihteiston öljynpaine/suodatinanturi on sama osa. Niille ei ole löytynyt korvaavaa tuotetta vaadituilla avautumispaineilla. Huoltomiehen mukaan alkuperäisen anturin jousi kuoleentuu jossain vaiheessa ja oireita tulee. Päivitetty anturi maksaa Keskolla 60 euroa ja siihen tarvitaan adapteri+johtosarja ja siitä kertyy yhteishintaa noin 160 euroa.

Ulkopuolisen hydrauliikan pikaliittimen hinta on kanssa melko kova Keskolla, 150 euroa ja tinkauksen jälkeen 123 euroa ja risat. Liittimen valmistaa Parker ja sellaisia oli Saksassa Parkerin varastolla mutta paikallinen hydrauliikkaliike ei saanut hommattua niitä. Em. tuotteessa on ilmeisesti joku "alkuperäinen varaosa" -leima ja niitä ei lähetellä tarvikeliikkeille. Hintaa liittimelle, jos sen olisi saanut tuota kautta, olisi tullut noin 16 euroa alv 0. No onneksi Fasterilla oli todella hyvin toimiva pikaliitin tarjota hintaan 30 euroa ja sillä mennään.
IKH:n pikaliittimessä ei "yllättäen" pysynyt letku kiinni, niin se ei ollut vaihtoehtoinen tuote  :D

Eastwood

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 628
  • Go ahead, make my day.
Vs: 6265 Masseri
Kyllä on millipeliä. Asentamani (kelpasi tarkoitukseen ilman modifaatiota) Bemarin katkaisija oli autotarvikeliikkeen varastosta, ja siis vanhempi. Tilasin sitten pari lisää, kun molemmat "alkuperäiset" olivat rikki ja yksi olis hyvä olla varallakin...
Olipahan vaan jo katkaisija sitten ehtinyt hieman muuttua, lyhentyä. Juureenkin oli ilmestynyt mutterimuotoilu, eli piti laittaa brikka ettei kanita vinoon asennusreikäänsä.
Eli heittämällä ei taaskaan onnistunut. Piti kiinnittää M3 koneruuvi katkaisijan päähän, jotta kytkin aktivoituu vasta kun jarrua painetaan. Kyllä on Masserin suunnittelijoilla ollut hommaa, kun ovat yrittäneet varmistaa ettei vaan kukaan voisi laittaa sinne korvaavaa = edullista osaa.
So What?!

KemikaaliAli

  • Vieras
Vs: 6265 Masseri
Jos jostain syystä kusiaisen kytkin ei käy, niin tarkista 300-sarjan BMW:n kytkin. Sellaisen hain tuohon oveen, kun kusiaisen kytkimiä ei ollut. Bemarin kytkin oli vähän pidempi mutta mahtui ainakin tuonne ovikytkimeksi. Bemarin kytkin oli tarvikeliikkeen kallein jarruvalokytkin ja maksoi about 15 euroa  ;D

No niin... tuli notkuttua Motonetin tiskillä, ei niin menestyksekkäästi. Eli Kusiaseen on tarjolla "hydraulinen kytkin", eli noup. Bemarin 300-sarjan eri versioita kävi kanssa läpi, eikä löytänyt sopivan näköistä... Hieman nyt ihmettelen mitä ymmärsin väärin, tai missä meni vikaan?


No, olisi pitänyt ekaksi mennä läheiseen autotarvikeliikkeeseen. Siellä sitten kirjoja plärättiin, ja tilaukseen meni sopivimman näköiset katkaisijat, a'14e. Parin päivän sisällä selvinnee tuliko tehtyä hyvä valinta. Korjaamosta löytyi vielä ne alkuperäiset rikkinäiset katkaisijat, joten kävin ne hakemassa. Niistä saan oikeat liittimet talteen.

Jaa-a. Tarviketorilta Oulusta tuli nuo kusiaisen kytkimet kirjaa selaamalla. Bemarin kytkin löytyi sitten paikallisesta tarvikeliikkeestä. Tuskin mitään olet väärin ymmärtänyt mutta olisko noita tarvikekytkimiä erilaisia.


Taas tuli todistettua, että kyllä täältä foorumilta tietämystä löytyy, suun soiton ohessa. :)

Valitettavasti samalla tuli todettua, ettei Motonetin kanssa ole aivan samoin. Nimittäin, Tonto oli tosiaankin oikeassa, sekä Kusiaisen että BMW:n katkaisijoiden kanssa. Kusiaisessa on todellakin ollut myös mekaanisia katkaisijoita, niitä vaan on vaikeampi saada enää, hydraulista vaan tarjotaan. BMW, ainakin e28 ja e30 sarjan katkaisija sopii tähän käyttöön. Asensin nimittäin sellaisen juuri menestyksekkäästi (11 €). Siihen kun vaikka juottaa alkuperäisestä katkaisijasta johdot liittimineen, niin hyvä tulee ja halvalla...

Onnittelut onnistuneesta remontista :)

Jos nämä 6200-sarjalaiset alkavat sammua tupsahtelemaan, niin käykää tarkistamassa aina ensin pumpulta sammuttimen liittimet. Ne löystyvät ja lyövät sammutuksen päälle. Ainakin muutamassa nelimukisessa ollut tuota vikaa.

Hydrauliikan matalapainepuolen anturi ja vaihteiston öljynpaine/suodatinanturi on sama osa. Niille ei ole löytynyt korvaavaa tuotetta vaadituilla avautumispaineilla. Huoltomiehen mukaan alkuperäisen anturin jousi kuoleentuu jossain vaiheessa ja oireita tulee. Päivitetty anturi maksaa Keskolla 60 euroa ja siihen tarvitaan adapteri+johtosarja ja siitä kertyy yhteishintaa noin 160 euroa.

Ulkopuolisen hydrauliikan pikaliittimen hinta on kanssa melko kova Keskolla, 150 euroa ja tinkauksen jälkeen 123 euroa ja risat. Liittimen valmistaa Parker ja sellaisia oli Saksassa Parkerin varastolla mutta paikallinen hydrauliikkaliike ei saanut hommattua niitä. Em. tuotteessa on ilmeisesti joku "alkuperäinen varaosa" -leima ja niitä ei lähetellä tarvikeliikkeille. Hintaa liittimelle, jos sen olisi saanut tuota kautta, olisi tullut noin 16 euroa alv 0. No onneksi Fasterilla oli todella hyvin toimiva pikaliitin tarjota hintaan 30 euroa ja sillä mennään.
IKH:n pikaliittimessä ei "yllättäen" pysynyt letku kiinni, niin se ei ollut vaihtoehtoinen tuote  :D

Tarvikepualelta löytys mm. tämmöttis tähä ferguun
http://www.farmingparts.com/en/Massey-Ferguson-Female-Coupler--3905722M91/m-269.aspx