Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Apilan puinti  (Luettu 12407 kertaa)

nuffieldmaster

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Apilan puinti
Viljojen jälkeen näillä kokemuksilla nyt.

Lähti itseltäkin apilansiemenen ostotarvis piiiitkäksi aikaa, 300 kg irtos 1.2 ha vln lohkolta siementä  8)
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer
Viljojen jälkeen näillä kokemuksilla nyt.

Lähti itseltäkin apilansiemenen ostotarvis piiiitkäksi aikaa, 300 kg irtos 1.2 ha vln lohkolta siementä  8)

Aika hyvin. Tsekkaa itävyys... se varmaan puolittaa "sadon"
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • You're a slave to money then you die
Mä puin noin 10 ha VLN apilaa ja 200 - 300 kiloa / ha sieltä korkeintaan tuli. Mutta samoin lähti hetkellinen ostosiemenen tarve, itävyys on mikä on, ei sillä ole väliä, tuolla 2500 kilolla voi kylvää vaikka 10 kg apilaa hehtaarille eikä tunnu missään...  ;D ;D
Nothing is Something Worth Doing

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer
Mä puin noin 10 ha VLN apilaa ja 200 - 300 kiloa / ha sieltä korkeintaan tuli. Mutta samoin lähti hetkellinen ostosiemenen tarve, itävyys on mikä on, ei sillä ole väliä, tuolla 2500 kilolla voi kylvää vaikka 10 kg apilaa hehtaarille eikä tunnu missään...  ;D ;D

Muistaakseni apilan itävyys laskee nopeasti ?? Ylenmääräinen varasto ei auta pitkään.

On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Muistaakseni apilan itävyys laskee nopeasti ?? Ylenmääräinen varasto ei auta pitkään.
Suhteutettuna siihen mitä valmis VLN-seos maksaa kaupassa, niin voin taas ensi vuonna puida uuden 10 ha. Aika pieni vaiva säästöön nähden...  :P

BACKSPACE

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • für immer

Suhteutettuna siihen mitä valmis VLN-seos maksaa kaupassa, niin voin taas ensi vuonna puida uuden 10 ha. Aika pieni vaiva säästöön nähden...  :P

Joo, joo. Olet ihan OIKEASSA...

Mut se että puljaa vaikka 2500 kilon kanssa jossain kylmiskuivurissa sellaisen siemenen kanssa joka on tintinruokaa 3 vuoden kuluttua VOI olla joskus turhaa. Se että myy tuon pikaisesti ja harmana siemenenä on HYVÄ idea  ;D

supersammakko

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Joo, joo. Olet ihan OIKEASSA...

Mut se että puljaa vaikka 2500 kilon kanssa jossain kylmiskuivurissa sellaisen siemenen kanssa joka on tintinruokaa 3 vuoden kuluttua VOI olla joskus turhaa. Se että myy tuon pikaisesti ja harmana siemenenä on HYVÄ idea  ;D
Sattuneesta syystä mä olen harmaan siemenen osalta erityisyistarkkailussa, että en tiedä jaksaisiko...  ::) ::)

Mutta ei se kuivatuskaan niin vaikealta tuntunut, kippi pystyyn ja kamat suppiloon, valmis sotku tulee lajittelijasta suoraan suursäkkiin...  8)

Viina-Antti

• Vieras
Irtoisko polkemalla apilaasta siemen????? Mulla ainakin toimii. :P

Opelmies

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Irtoisko polkemalla apilaasta siemen????? Mulla ainakin toimii. :P

Kuin kauan pitää polkea? :P
It ain't over till the fat lady sings

c.c.less

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Agronjetin ryhityskehmä
Millainen oli ilma kun puitte? Sunnuntaina kun oli huippuhelle, tuntui murenevan kukinto herkästi. Eilen ja tänään ollut nahkeampaa, suhteellinen kosteus >70%, niin tuntuu nahkeilta pallerot eikä siemenet irtoa. (!  ;)) Josko huomenna yrittäisi.
Jotain tapahtui, emmekä ole varmoja mitä.

Viina-Antti

• Vieras
Millainen oli ilma kun puitte? Sunnuntaina kun oli huippuhelle, tuntui murenevan kukinto herkästi. Eilen ja tänään ollut nahkeampaa, suhteellinen kosteus >70%, niin tuntuu nahkeilta pallerot eikä siemenet irtoa. (!  ;)) Josko huomenna yrittäisi.
Hyvä. Ei ollu savolaisia joiden kanssa homma menee ilman *****uksi.

nuffieldmaster

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Jaa-a, oiskoon tuo huono säilyvyys vain kuvitelmaa, esmes viime keväänä kun kynnin yli kymmenenvuotta kevytmuokkauksella olleen viljapellon, ilmestyi sinne pohjaan sankka puna-apila, ja siemenen on täytynyt olla maassa kauan, josta se sitten pääsi valloilleen. 
Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

Viina-Antti

• Vieras
Jaa-a, oiskoon tuo huono säilyvyys vain kuvitelmaa, esmes viime keväänä kun kynnin yli kymmenenvuotta kevytmuokkauksella olleen viljapellon, ilmestyi sinne pohjaan sankka puna-apila, ja siemenen on täytynyt olla maassa kauan, josta se sitten pääsi valloilleen.

Mut jos sun nahvissa on renkaissa piensiementäyttö ja venttiili sattu falskaamaan?

Petri

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Siementen itävyys pitää kyllä vuosia.

Viina-Antti

• Vieras
Siementen itävyys pitää kyllä vuosia.

Pakko. Jos 2011 vuonna saa pussillisen 2005 vuonna idätettyä sertipuna-apilaa.... :P