Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe DF 1080 puimurin nopeus  (Luettu 10983 kertaa)

hille

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
DF 1080 puimurin nopeus
Miten teillä muilla menee DF 1080 nopeudet eri vaihteilla, mun mielestä kakkos vaihde on aivan liian hidas verrattuna ykköseen. Ykkös vaihteella kulkee maks noin 5 km/h ja kakkosella 7,5 km/h. Kun yleensä pui kakkosella niin nyt ei voi juurikaan kiihdyttää käännöksissä kun jo puintinopeus on noin 5,5 km/h  :-[

Onko muilla samat nopeudet vai onko meikäläisen puimurissa jotain häikkää??

lancelot

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
Vs: DF 1080 puimurin nopeus
Millä numerolla variaattori?

Tunnus:

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 45
Vs: DF 1080 puimurin nopeus
Moitelistalta löytyy raskas ja äkkinäinen
ajokytkin, korkealla oleva
polttoainetankki ja sen hankalassa
paikassa oleva täyttöaukko, puimurin
muuhun kokoon nähden
pieni viljasäiliö, jyväseula saisi olla
säätöseula, kiinteä heittokuljetin,
pienet puhdistusluukut, pehmeällä
uppoavat takapyörät, puintitehoa
rajoittava seulasto ja kakkosvaihteen
hitaus päisteajossa
.

Kirjoitti Koneviesti 21.6.2002 artikkelissa Käytettyjen puimureiden plussat ja miinukset; Esittelyssä Deutz-Fahr.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2448
Vs: DF 1080 puimurin nopeus
Aiheen vierestä: jos puimuri on juuri hankittu, on syytä varmistaa että variaattori tulee myös rasvattua. Ainakin M900:ssa oli joku juttu tuossa; nippa taisi olla aika hyvin piilossa tai puuttui rasvauskaaviosta tai jotain.



Köntys

  • Vieras
Vs: DF 1080 puimurin nopeus
Miten teillä muilla menee DF 1080 nopeudet eri vaihteilla, mun mielestä kakkos vaihde on aivan liian hidas verrattuna ykköseen. Ykkös vaihteella kulkee maks noin 5 km/h ja kakkosella 7,5 km/h. Kun yleensä pui kakkosella niin nyt ei voi juurikaan kiihdyttää käännöksissä kun jo puintinopeus on noin 5,5 km/h  :-[

Onko muilla samat nopeudet vai onko meikäläisen puimurissa jotain häikkää??

Mä uskon kans että variaattorin molemmat hihnat on kuluneet niin ohuiksi, ettei variaattori käytä enää koko skaalaa hyväkseen.

sorkkis

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26666
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Vs: DF 1080 puimurin nopeus
Aiheen vierestä: jos puimuri on juuri hankittu, on syytä varmistaa että variaattori tulee myös rasvattua. Ainakin M900:ssa oli joku juttu tuossa; nippa taisi olla aika hyvin piilossa tai puuttui rasvauskaaviosta tai jotain.

Jep , niin oli . kakkosella jos ajo päisteessä nopeudensäätö täysille oli nopeus ihan riittävä .
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: DF 1080 puimurin nopeus
Aiheen vierestä: jos puimuri on juuri hankittu, on syytä varmistaa että variaattori tulee myös rasvattua. Ainakin M900:ssa oli joku juttu tuossa; nippa taisi olla aika hyvin piilossa tai puuttui rasvauskaaviosta tai jotain.

M770:ssä variaattorin nippa on siinä variaattorin keskilautasessa. Jos sattuu sopivasti pysähtymään nippa jonnekin etuviistoon, ei sitä välttämättä huomaa rasvata.

Mutta yleisin noissa kuulemma on se kaatokelan variaattori, minkä rasvaus jää tekemättä, kun yksi nippa ainakin on häjyssä paikassa siellä takana.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71720
Vs: DF 1080 puimurin nopeus
eikös vaarilla aina ajeta vaan täysillä?    ei siinä päisteessä tartte tussaroita kun pakki on ainakin 66:ssa ihan nopsa kilpasta tauko.                       ja se lautasten välillä oleva nippa on helppo löytää. ja kannattaa rasvata aina!

Köntys

  • Vieras
Vs: DF 1080 puimurin nopeus
Aiheen vierestä: jos puimuri on juuri hankittu, on syytä varmistaa että variaattori tulee myös rasvattua. Ainakin M900:ssa oli joku juttu tuossa; nippa taisi olla aika hyvin piilossa tai puuttui rasvauskaaviosta tai jotain.

M770:ssä variaattorin nippa on siinä variaattorin keskilautasessa. Jos sattuu sopivasti pysähtymään nippa jonnekin etuviistoon, ei sitä välttämättä huomaa rasvata.

Mutta yleisin noissa kuulemma on se kaatokelan variaattori, minkä rasvaus jää tekemättä, kun yksi nippa ainakin on häjyssä paikassa siellä takana.

Se variaattorin nippa on helppo pyörittää näkyviin silppurin remmestä kiskomalla. Ja onhan siinä samaisen variaattoripyörän yläpuolella olevassa variaattorin nivelessäkin vielä yksi ylöspäin oleva nippa. Onko kukaan vaarinomistaja löytänyt hydraulilohkossa olevat kolme nippaa, niitä ei oo ohjekirjassa ollenkaan?

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: DF 1080 puimurin nopeus
Onko kukaan vaarinomistaja löytänyt hydraulilohkossa olevat kolme nippaa, niitä ei oo ohjekirjassa ollenkaan?

En oo kyllä tiennytkään, että siellä on nipat! Mutta täytyypä katsoa ennen seuraavia puinteja, nyt odotellaan vaan tuleentumista.

lancelot

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
Vs: DF 1080 puimurin nopeus
Onko kukaan vaarinomistaja löytänyt hydraulilohkossa olevat kolme nippaa, niitä ei oo ohjekirjassa ollenkaan?

En oo kyllä tiennytkään, että siellä on nipat! Mutta täytyypä katsoa ennen seuraavia puinteja, nyt odotellaan vaan tuleentumista.

Siis tarkoitatko ohjaamossa olevaa lohkoa, jossa on hydrauliikan käyttövivut? Olen vaihtanut koko lohkon vanhan vuotavan tilalle ja meille voi tulla pöydän ääreen ihmettelemään missä ne nipat on. Ei kyllä ole nipan nippaa vaikka kuinka kääntelisi.

lancelot

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
Vs: DF 1080 puimurin nopeus
Moitelistalta löytyy raskas ja äkkinäinen
ajokytkin, korkealla oleva
polttoainetankki ja sen hankalassa
paikassa oleva täyttöaukko, puimurin
muuhun kokoon nähden
pieni viljasäiliö, jyväseula saisi olla
säätöseula, kiinteä heittokuljetin,
pienet puhdistusluukut, pehmeällä
uppoavat takapyörät, puintitehoa
rajoittava seulasto ja kakkosvaihteen
hitaus päisteajossa
.

Kirjoitti Koneviesti 21.6.2002 artikkelissa Käytettyjen puimureiden plussat ja miinukset; Esittelyssä Deutz-Fahr.

Missäs ne plussat on, kun lainasit vain miinukset.

Köntys

  • Vieras
Vs: DF 1080 puimurin nopeus
Onko kukaan vaarinomistaja löytänyt hydraulilohkossa olevat kolme nippaa, niitä ei oo ohjekirjassa ollenkaan?

En oo kyllä tiennytkään, että siellä on nipat! Mutta täytyypä katsoa ennen seuraavia puinteja, nyt odotellaan vaan tuleentumista.

Siis tarkoitatko ohjaamossa olevaa lohkoa, jossa on hydrauliikan käyttövivut? Olen vaihtanut koko lohkon vanhan vuotavan tilalle ja meille voi tulla pöydän ääreen ihmettelemään missä ne nipat on. Ei kyllä ole nipan nippaa vaikka kuinka kääntelisi.

En, ohjaamon takana se mihin vivut menee, nipat on vasemmalle suunnattuna, siis sen möltin takana.
Ja ainakin M 770:ssä on  ;)

lancelot

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
Vs: DF 1080 puimurin nopeus
Onko kukaan vaarinomistaja löytänyt hydraulilohkossa olevat kolme nippaa, niitä ei oo ohjekirjassa ollenkaan?

En oo kyllä tiennytkään, että siellä on nipat! Mutta täytyypä katsoa ennen seuraavia puinteja, nyt odotellaan vaan tuleentumista.

Siis tarkoitatko ohjaamossa olevaa lohkoa, jossa on hydrauliikan käyttövivut? Olen vaihtanut koko lohkon vanhan vuotavan tilalle ja meille voi tulla pöydän ääreen ihmettelemään missä ne nipat on. Ei kyllä ole nipan nippaa vaikka kuinka kääntelisi.

En, ohjaamon takana se mihin vivut menee, nipat on vasemmalle suunnattuna, siis sen möltin takana.
Ja ainakin M 770:ssä on  ;)

OK, luulin että puhutaan otsikon mukaisesta puimurista... :) Leikki leikkinä, ne nipat on kyllä tärkeitä ja osa melko hyvin piilotettu.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2448
Vs: DF 1080 puimurin nopeus

En, ohjaamon takana se mihin vivut menee, nipat on vasemmalle suunnattuna, siis sen möltin takana.
Ja ainakin M 770:ssä on  ;)

M900-1080 on sitten täysin eri kone kuin pienemmät M600-770, ei oikein kannata samassa keskustelussa puhua noista sekaisin.