Sipilä on palanut kehiin
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288590921653.html
- Työpaikkoja on menetetty etenkin elektroniikka- ja metsätaloudesta. Suomeen on perustettava pian 3-5 miljardin rahasto, jolla voidaan uudistaa työpaikkojen rakennetta, synnyttää uusia työpaikkoja ja säilyttää olemassa olevia.
Mistähän Sipilä tempasee nuo rahat?
Aamu teeveessä oli teollisuuden johtajia. Valtio on lisännyt kustannuksia ja ajannut teollisuuden ulkomaille. Teollisuus menettänyt 70 000 työpaikkaa. Samaan aikaan julkinen sektori lisännyt 35 000. Poliitikot ovat pitäneet yhteiskuntarauhan syömävelalla. Sipilä lupasi yhdessä haastattelussa 200 000 työpaikkaa biotalouteen. Pikkasen ristiriitaista, kun kepu halusi oman ydinvoimalankin. Ja sehän yleensä tehdään ulkomaisella työvoimalla 
Hallinto ja toisten vahtiminen on ottanut niskalenkin yrittämisestä ja tekemisestä. Aika fakiiri saa Sipilä olla, jos biotaloudella pistää rahoiksi tulevaisuudessa. Minulla on sellainen skennaario, että biotalous+keskustapuolue=>valtion tukirahaa jos vaikka minkälaisiin hankkeisiin. Ainakin tässä metsäenergiapuolella ollaan aika lähellä ylikuumenemista. Tähän vielä valtiolta tukirahaa päälle, sama kuin kaataisi bensaa liekkeihin. Parasta olisi, kun antaisi homman kehittyä omalla painollaan...
Tämä bio-energia on valtion talouden kannalta ihan yhtä järkevä kuin tuulivoimakin, eli ei elä ilman tukea päivääkään, se on sitten poliittinen päätös minkä verrna tätä tuetaan

Itse en näe siinä mitään ristiriitaa, jos monikansallista Fortumia tuetaan verovaroin ja vaihteohdoksi Sipilä ajaa kotimaista maajussia, joka menee risusavottaan tekemään ns. bio-energiaa

Itsekkin vähän tutkiskelin noita tuulimyllyjä, noin niinku periaateelliselta kannalta, ei mulla mitään niitä vastaan sinänsä ole, mutta vähän rupesi närästään kun selvisi, että tukiehdot on tehty sellaisiksi, että tämmöset pienet paikalliset toimijat ei saa myllyihinsä niitä takuuhintaisia tariffeja, jos eivät osta samanlaisia myllyjä mitä ostaa Fortumi

Minä vaan en ymmärrä, miksi tostakin hyvästä ideasta piti tehdä Fortumin monopoli