Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vapise Veeti  (Luettu 3429 kertaa)

nissan

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Vapise Veeti

Sepedeus

• Vieras
Vs: Vapise Veeti
Sipilä on palanut kehiin
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288590921653.html

- Työpaikkoja on menetetty etenkin elektroniikka- ja metsätaloudesta. Suomeen on perustettava pian 3-5 miljardin rahasto, jolla voidaan uudistaa työpaikkojen rakennetta, synnyttää uusia työpaikkoja ja säilyttää olemassa olevia.

Mistähän Sipilä tempasee nuo rahat?

Aamu teeveessä oli teollisuuden johtajia. Valtio on lisännyt kustannuksia ja ajannut teollisuuden ulkomaille. Teollisuus menettänyt 70 000 työpaikkaa. Samaan aikaan julkinen sektori lisännyt 35 000. Poliitikot ovat pitäneet yhteiskuntarauhan syömävelalla.  Sipilä lupasi yhdessä haastattelussa 200 000 työpaikkaa biotalouteen. Pikkasen ristiriitaista, kun kepu halusi oman ydinvoimalankin. Ja sehän yleensä tehdään ulkomaisella työvoimalla ;D

Veeti

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Sipilä on palanut kehiin

- Työpaikkoja on menetetty etenkin elektroniikka- ja metsätaloudesta. Suomeen on perustettava pian 3-5 miljardin rahasto, jolla voidaan uudistaa työpaikkojen rakennetta, synnyttää uusia työpaikkoja ja säilyttää olemassa olevia.

Aamu teeveessä oli teollisuuden johtajia. Valtio on lisännyt kustannuksia ja ajannut teollisuuden ulkomaille. Teollisuus menettänyt 70 000 työpaikkaa. Samaan aikaan julkinen sektori lisännyt 35 000. Poliitikot ovat pitäneet yhteiskuntarauhan syömävelalla.  Sipilä lupasi yhdessä haastattelussa 200 000 työpaikkaa biotalouteen. Pikkasen ristiriitaista, kun kepu halusi oman ydinvoimalankin. Ja sehän yleensä tehdään ulkomaisella työvoimalla ;D
Hallinto ja toisten vahtiminen on ottanut niskalenkin yrittämisestä ja tekemisestä. Aika fakiiri saa Sipilä olla, jos biotaloudella pistää rahoiksi tulevaisuudessa. Minulla on sellainen skennaario, että biotalous+keskustapuolue=>valtion tukirahaa jos vaikka minkälaisiin hankkeisiin. Ainakin tässä metsäenergiapuolella ollaan aika lähellä ylikuumenemista. Tähän vielä valtiolta tukirahaa päälle, sama kuin kaataisi bensaa liekkeihin. Parasta olisi, kun antaisi homman kehittyä omalla painollaan...

Sepedeus

• Vieras
Sipilä on palanut kehiin

Hallinto ja toisten vahtiminen on ottanut niskalenkin yrittämisestä ja tekemisestä. Aika fakiiri saa Sipilä olla, jos biotaloudella pistää rahoiksi tulevaisuudessa. Minulla on sellainen skennaario, että biotalous+keskustapuolue=>valtion tukirahaa jos vaikka minkälaisiin hankkeisiin. Ainakin tässä metsäenergiapuolella ollaan aika lähellä ylikuumenemista. Tähän vielä valtiolta tukirahaa päälle, sama kuin kaataisi bensaa liekkeihin. Parasta olisi, kun antaisi homman kehittyä omalla painollaan...

Valtion pitäisi yleensäkin lopettaa tuo verorahojen pyörittäminen. Esim. yhteisövero jaetaan yrityksille. Metsästä tuleva pääomavero jaetaan metsäsektorille( metsäkeskus). ym. Ja joka paikassa pitää olla joku vahtimassa rahojen perään.

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Sipilä on palanut kehiin

kepuhallituksen  suurin  virhe  oli  ydinvoimalaluvat   ja  vihreille  annetut  oikeudet
tuon  luvan  vastineeksi    asettaa  kaikenlaisia  hörhötyksiä  maailmanparantamisen
nimissä  suomalaiselle  teollisuudelle   ja  viennille,,,,,,senaikanen  pressa  ja  ministerit
kilpailivat  näkyvyydestä  itämeriasiassa  mutta  tavallisen  suomalaisen  asioista
ei  oltu  kiinnostuneita  :(

AimoMela

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

Olet totuuden lähteillä... Tässä tarkennus...

http://www.soininvaara.fi/2010/04/29/onko-puolueiden-valilla-ideologisia-eroja/

"Kokoomusta ja vihreitä yhdistää se, että molemmat (yleensä) miettivät yhteiskunnallisia pelisääntöjä, jotka johtavat oikeaan suuntaan. Käsitys oikeasta suunnasta vain on kovin erilainen. Keskustalaiset ja RKP:läiset taas keskittyvät noiden pelisääntöjen rikkomiseen omien taustajoukkojensa eduksi. Tukiaista sinne, poikkeusta tänne. "

Tuon keskusta valitettavasti osaa... Kokonaan toinen juttu on että onko se kansantalouden kannalta hyödyllistä vai haitallista. Itse sanoisin että haitallista...

Herpertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Sipilä on palanut kehiin

Tämä bio-energia on valtion talouden kannalta ihan yhtä järkevä kuin tuulivoimakin, eli ei elä ilman tukea päivääkään, se on sitten poliittinen päätös minkä verrna tätä tuetaan  8)

Itse en näe siinä mitään ristiriitaa, jos monikansallista Fortumia tuetaan verovaroin ja vaihteohdoksi Sipilä ajaa kotimaista maajussia, joka menee risusavottaan tekemään ns. bio-energiaa  ::)

Itsekkin vähän tutkiskelin noita tuulimyllyjä, noin niinku periaateelliselta kannalta, ei mulla mitään niitä vastaan sinänsä ole, mutta vähän rupesi närästään kun selvisi, että tukiehdot on tehty sellaisiksi, että tämmöset pienet paikalliset toimijat ei saa myllyihinsä niitä takuuhintaisia tariffeja, jos eivät osta samanlaisia myllyjä mitä ostaa Fortumi  :o

Minä vaan en ymmärrä, miksi tostakin hyvästä ideasta piti tehdä Fortumin monopoli  :o
Hyvää yötä, sano mummo kun silmä puhkes

AimoMela

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Tämä bio-energia on valtion talouden kannalta ihan yhtä järkevä kuin tuulivoimakin, eli ei elä ilman tukea päivääkään, se on sitten poliittinen päätös minkä verrna tätä tuetaan  8)

Itse en näe siinä mitään ristiriitaa, jos monikansallista Fortumia tuetaan verovaroin ja vaihteohdoksi Sipilä ajaa kotimaista maajussia, joka menee risusavottaan tekemään ns. bio-energiaa  ::)

Tota Fortum-valitustasi en ymmärrä, kyllä täällä päin ainakin pystyttävät myllyjä täyttä päätä. Ehkä et vain osaa tai olet taas ymmärtänyt lukemasi väärin?

Mitä taas tukemiseen tulee niin sen järkevyydestä tämä on aika oikeaan osunut:

http://www.soininvaara.fi/2010/05/02/alue-ja-energiapoliittinen-paketti/

"Kepulainen kädenjälki näkyy siinä, että bioenergian edistäminen on täynnä subventiota. Subventio voi olla tervettä, jos se on väliaikaista. Uuden teknologian käyttöönottoa kannattaa tukea. Jatkuva tuki on ajatuksena älytön. Jos naapuri hakkaa halkoja ja lämmittää niillä itselleen saunan, miksi minun pitäisi maksaa hänen saunomisestaan? Ei tarvitsekaan, mutta laajassa mittakaavassa bioenergian pysyvä subventio tarkoittaa samaa. Kun ongelma on fossiilisten saasteissa, pitäisi fossiilisia verottaa eikä tukea vaihtoehtoja.  Miksi kenenkään energiankulutusta pitäisi subventoida?"

Herpertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Tota Fortum-valitustasi en ymmärrä, kyllä täällä päin ainakin pystyttävät myllyjä täyttä päätä. Ehkä et vain osaa tai olet taas ymmärtänyt lukemasi väärin?

Mitä taas tukemiseen tulee niin sen järkevyydestä tämä on aika oikeaan osunut:

http://www.soininvaara.fi/2010/05/02/alue-ja-energiapoliittinen-paketti/

"Kepulainen kädenjälki näkyy siinä, että bioenergian edistäminen on täynnä subventiota. Subventio voi olla tervettä, jos se on väliaikaista. Uuden teknologian käyttöönottoa kannattaa tukea. Jatkuva tuki on ajatuksena älytön. Jos naapuri hakkaa halkoja ja lämmittää niillä itselleen saunan, miksi minun pitäisi maksaa hänen saunomisestaan? Ei tarvitsekaan, mutta laajassa mittakaavassa bioenergian pysyvä subventio tarkoittaa samaa. Kun ongelma on fossiilisten saasteissa, pitäisi fossiilisia verottaa eikä tukea vaihtoehtoja.  Miksi kenenkään energiankulutusta pitäisi subventoida?"

Emmä nyt tiedä miksi et ymmärrä, vai etko halua ymmärtää  :o

Kuten sanoin, tutkittiin vähän asioita ja juttu on niin, että et saa sitä sopimusta jos teet sen myllyn itse, jos haluat takuuu tariffin niin pitää ostaa se mylly siltä ainioalta hyväsytyltä toimittajalta tai sitten euroopasta, mutta jos haluat tehdä sen itse, olet ulkopuolella ja pysyt ulkouolella  :o

Tuulimyllyn tekeminen ei ole mitään avaruustiedettä, sen voisi tehdä itsekkin, mutta se ei käy  :o

AimoMela

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

Kuten sanoin, tutkittiin vähän asioita ja juttu on niin, että et saa sitä sopimusta jos teet sen myllyn itse, jos haluat takuuu tariffin niin pitää ostaa se mylly siltä ainioalta hyväsytyltä toimittajalta tai sitten euroopasta, mutta jos haluat tehdä sen itse, olet ulkopuolella ja pysyt ulkouolella  :o

Tuulimyllyn tekeminen ei ole mitään avaruustiedettä, sen voisi tehdä itsekkin, mutta se ei käy  :o

Kahden tuulimyllyn pystyttäjät tai omistajat tai puuhamiehet ihan miten vain tunnen henkilökohtaisesti enkä muista että kukaan heistä koskaan ikinä olisi maininnut mitään niin typerää että olisi halunnut tehdä tuulimyllyn alusta lähtien IHAN ITSE. Kun on noita kaupallisia testattuja kohtuuhintaan saatavilla...

Herpertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Kahden tuulimyllyn pystyttäjät tai omistajat tai puuhamiehet ihan miten vain tunnen henkilökohtaisesti enkä muista että kukaan heistä koskaan ikinä olisi maininnut mitään niin typerää että olisi halunnut tehdä tuulimyllyn alusta lähtien IHAN ITSE. Kun on noita kaupallisia testattuja kohtuuhintaan saatavilla...

No meillä nyt olisi ollut tämmönen mahdollisuus käsillä, mutta se ei vaan käy  :o
Tossa tuulimylly puolella on vähän sama ilmiö tällä hetkellä kuin on venepuolella siellä etelässä, jos ostat veneeseen vaikka lampun, niin hinta on viisinkertainen tavalliseen lamppuun nähden, koska se tulee veneeseen,vaikka kyse on oikeasti samasta lampusta pikkasen eri muotoilulla  8)

sorkkis

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Voimat lisääntyy . Vapise demari
Ihme paskajuttuja teitillä taas . Öljyvarat käy vähiin eli öljyn käyttö on kohdennettava oikein jotta se riittäisi kunnes keksitään miten muovi,t autonrenkaat ja paljon paljon saadaan tehtyä ilman öljyä.

Autot saadaan pelaamaan sähköllä .....
Taistelukanava Agronet
Tiedustelu ykkönen
Totuus on Agronettiä ihmeellisempää

Oikeat vastaukset löytyy muualta , ei agronetistä .

bdr-529

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ihme paskajuttuja teitillä taas . Öljyvarat käy vähiin eli öljyn käyttö on kohdennettava oikein jotta se riittäisi kunnes keksitään miten muovi,t autonrenkaat ja paljon paljon saadaan tehtyä ilman öljyä.

Ja sähkö tulee töpselistä.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Herpertti

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Ja sähkö tulee töpselistä.

Ja alvin kanssa  ;D