Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Peräöljyn täyttö erillisen suodattimen läpi  (Luettu 4377 kertaa)

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Pitäis ne peräöljyt viimein vaihtaa keissiin huomenna. Pajan varusteista löytyisi sellainen letkujen väliin sopiva öljynsuodatin, jonka läpi öljyt voisi pumpata koneeseen porakonepumpulla. Kävin siihen jo uuden suodattimenkin hakemassa.

Mitä mieltä raati on, kannattaako koneeseen työnnettävä öljy päästää suodattimen läpi vai suoraan pöntöstä vain koneeseen?

Tarinan mukaan jollain kaivinkonemiehellä oli öljynvaihdon jälkeen hajonnut kaivinkoneesta hydraulipumppu ja oli vahvasti sitä mieltä, että suurimmat roskat menevät öljynvaihdon yhteydessä koneisiin.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Mulla on tapana pumpata öljyt suodattimen läpi hydrauliikkaan. Aikamoista kuraa on joskus ollut tyhjenneen tynnyrin pohjalla.
Mystinen kesälaatumies

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
varsinaista täppäröintiä,ekaa kertaa oot vissiin vaihtamassa öölejä kuin noin "hygieenisesti" aiot homman hoitaa.Koneessa on suodattimet jotka eroitelee kissanraadot ym rojut.

Kyllä mä Valteemiin oon öljyjä vaihdellu, mutta siinä maksaakin hydepumppu 1500 vaihdettuna töineen ja se on kai rataspumppu. Sinne kaatelin vain kannulla uudet, kun sitä on niin vähäkin.

Tuos keissis on 5 tonnia pelkkä pumppu ja öljyä 80 litraa, niin ajattelin pumpata. Siinä vaihees se suodatus ei paljoa teetä lisätöitä, kun laittaa letkun väliin.

Mutta joo, onhan sen "charge" pumpun ja varsinaisen mäntäpumpun välissä suodatin, ettei pitäisi mitään mennä.



Viimeksi muokattu: 05.08.13 - klo:21:04 kirjoittanut Jerry

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Pitäis ne peräöljyt viimein vaihtaa keissiin huomenna. Pajan varusteista löytyisi sellainen letkujen väliin sopiva öljynsuodatin, jonka läpi öljyt voisi pumpata koneeseen porakonepumpulla. Kävin siihen jo uuden suodattimenkin hakemassa.

Mitä mieltä raati on, kannattaako koneeseen työnnettävä öljy päästää suodattimen läpi vai suoraan pöntöstä vain koneeseen?

Tarinan mukaan jollain kaivinkonemiehellä oli öljynvaihdon jälkeen hajonnut kaivinkoneesta hydraulipumppu ja oli vahvasti sitä mieltä, että suurimmat roskat menevät öljynvaihdon yhteydessä koneisiin.

ettei vain kavitoonu ilman takia
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
varsinaista täppäröintiä,ekaa kertaa oot vissiin vaihtamassa öölejä kuin noin "hygieenisesti" aiot homman hoitaa.Koneessa on suodattimet jotka eroitelee kissanraadot ym rojut.
mut oot vissiin niit tyyppej otka vaihtaa öölejå sitten kun alkaa oleen ongelmia, eli hydepumput ym on pilattu jaa ollaan sitä miet että se on öljyn vika,

Eikun mun koneista valuu ittestään kerran kuussa 5 litraa öljyä maahan ja kaadan sitten uutta tilalle.

Tai sitten sulla on kuukautiset kun ei oo mikään hyvä?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Mulla on tapana pumpata öljyt suodattimen läpi hydrauliikkaan. Aikamoista kuraa on joskus ollut tyhjenneen tynnyrin pohjalla.

Mitä se "kura" oli  :o Vai oliko öljy päässyt vettymään yms.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

miller

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 233
Pitäis ne peräöljyt viimein vaihtaa keissiin huomenna. Pajan varusteista löytyisi sellainen letkujen väliin sopiva öljynsuodatin, jonka läpi öljyt voisi pumpata koneeseen porakonepumpulla. Kävin siihen jo uuden suodattimenkin hakemassa.

Mitä mieltä raati on, kannattaako koneeseen työnnettävä öljy päästää suodattimen läpi vai suoraan pöntöstä vain koneeseen?

Tarinan mukaan jollain kaivinkonemiehellä oli öljynvaihdon jälkeen hajonnut kaivinkoneesta hydraulipumppu ja oli vahvasti sitä mieltä, että suurimmat roskat
menevät öljynvaihdon yhteydessä koneisiin.

Oliskohan kaivinkonemieheltä jäänny pumppu ilmaamatta..

vielä viisi

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Pitäis ne peräöljyt viimein vaihtaa keissiin huomenna. Pajan varusteista löytyisi sellainen letkujen väliin sopiva öljynsuodatin, jonka läpi öljyt voisi pumpata koneeseen porakonepumpulla. Kävin siihen jo uuden suodattimenkin hakemassa.

Mitä mieltä raati on, kannattaako koneeseen työnnettävä öljy päästää suodattimen läpi vai suoraan pöntöstä vain koneeseen?

Tarinan mukaan jollain kaivinkonemiehellä oli öljynvaihdon jälkeen hajonnut kaivinkoneesta hydraulipumppu ja oli vahvasti sitä mieltä, että suurimmat roskat menevät öljynvaihdon yhteydessä koneisiin.

Miksi hitossa öljyyn pitää sotkea roskia... Samoin on tankatessa muutenkin
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Jompero

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 706
Samaa oon kuullu että hydeöljyjen mukana voi saada metallihilua systeemiin. Sen takia kaivuriin ja traktorin nokkapumpun säiliöön kaadan paluupuolelle että menee edes kerran suodattimen läpi. Erillinen suodatin tottakai olis kaikkein paras. Nuo on siis 32:sta ja esiohjaus systeemit, siä ei hääviä roskaa tarvita

Keissistä en tiedä mutta Valmettien perään tulee kaadeltua suoraan korkista, nois vanhemmis kun sama öljy kuitenkin kulkee vaihteistos ja hydrauliikas, joka tapaukses siellä on roinaa kierros. Kerran oon pumpun vaihtanu megaan ja sekään ei ollu kypsä, vika olikin imupuolella. Kyseinen pumppu vaihdettiin reilun 11000 tunnin kohdalla. Nollakakkosiinhan noita sai vaihtaa kerran vuodes

ekia99

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 92
Kaikki mun tuntemat metsäkonemiehet pistää öljyt suodattimen läpi koneeseen.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Peräöljyn täyttö erillisen suodattimen läpi
varsinaista täppäröintiä,ekaa kertaa oot vissiin vaihtamassa öölejä kuin noin "hygieenisesti" aiot homman hoitaa.Koneessa on suodattimet jotka eroitelee kissanraadot ym rojut.
mut oot vissiin niit tyyppej otka vaihtaa öölejå sitten kun alkaa oleen ongelmia, eli hydepumput ym on pilattu jaa ollaan sitä miet että se on öljyn vika,

Eikun mun koneista valuu ittestään kerran kuussa 5 litraa öljyä maahan ja kaadan sitten uutta tilalle.

Tai sitten sulla on kuukautiset kun ei oo mikään hyvä?

Jos valmettiin maksaa uusi pumppu 1500euroa, korminkissa se hinta on vähintään 4000euroa, luulisin. Eipä se luulo ole tiedon väärti mut kuitenkin.

Öljy ei ole koskaan liian puhdasta, ei se suodattaminen ainakaan pahaa tee.

Ootteko koskaan kuullu partikkeleista????

Tapanillittäjää pitää ymmärtää. Lippis liian tiukalla ja saappaat hikoo.... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Peräöljyn täyttö erillisen suodattimen läpi
Jos kerta suodatin vermeet on valmiina niin eikun suotimen läpi öljyt, kerrankun joutuu tuommosen 5000e pumpun uusimaan niin tekee kaikkensa jotta ööli on puhdasta. Vaikkakaan tuo mun pumpun rikkoutuminen ei johtunut likaisesta öljystä.

vakka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 254
Vs: Peräöljyn täyttö erillisen suodattimen läpi
Metsäkoneeseen kyllä paha vaihtaakaan etteikö menisi paluusuodattimen läpi jos ei kaada suoraan säiliön päältä.

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: Peräöljyn täyttö erillisen suodattimen läpi
Tarinan mukaan jollain kaivinkonemiehellä oli öljynvaihdon jälkeen hajonnut kaivinkoneesta hydraulipumppu ja oli vahvasti sitä mieltä, että suurimmat roskat menevät öljynvaihdon yhteydessä koneisiin.

ettei vain kavitoonu ilman takia

Kyselin tuohon juttuun vähän tarkennusta tänään.

Metallihippua oli joutunut ko. tapauksessa siitä sähkötoimisesta tynnyripumpusta öljyn sekaan. Pumppu oli ilmeisesti ollut joko huonolaatuinen tai pyöritetty liian kauan kuivana. Metalli oli sitten kuluttanut kaivinkoneen pumpun väljäksi. Onhan kaivinkoneissakin varmaan joku imusiivilä, mutta kyllä siitä taitaa sellaista haitallista moskaa mennä läpi.

Kerran oon pumpun vaihtanu megaan ja sekään ei ollu kypsä, vika olikin imupuolella. Kyseinen pumppu vaihdettiin reilun 11000 tunnin kohdalla. Nollakakkosiinhan noita sai vaihtaa kerran vuodes

Mulla meni Mezzosta vaihtoon jo 5500 tunnissa, kun pikavaihteet alkas temppuilla tyhjäkäynnillä. Mutta kyseinen kone on tullu englannista käytettynä, joten on saattanu öljynvaihdot jäädä tekemättä ajallaan siellä. Tuo imupuolen kumimutka laitettiin kans remontissa uusi, kun huoltomies tiesi sen olevan hieman heikko kohta.