Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viljanviljeystä osa-aikainen elinkeino myös nimellisesti  (Luettu 6765 kertaa)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
MTK:han aikoinaan suositteli sivuansioita kulujen kattamiseksi..

Sinällään outoa... Että oma järjestö toivoo jäsenten hakeutuvat muille aloille  ::)
 
  Ehkä tarkoitus oli/on etsiä urakointia ja muita maatalouteen liittyviä sivuelinkeinoja ,mut kyllähän paremmin saa ajan vietettyä ja paremmalla tuloksella oikeissa töissä,..

Maatalousalan urakoinneilla vaan siirretään rahaa toimialan sisällä, kyl sivuelinkeinon pitäisi nojata jonnekin muualle.

Ei se ihan noin ole, koneiden käyttöasteet nousee kun tehdään urakointia ja käyttöaste on muilla tuotannon aloilla ihan avainasemasssa, kun kannattavuutta parannetaan  ;)
Maatalous ei voi poiketa näistä yleisistä tuotannon lainalasuuksista milläänlailla  8)

Huh huh ja joopa joo..

Et ole sinäkään tainnut vielä hahmottaa sitä, että JOS maatalousalaa aletaan OIKEASTI kurittamaan taloudellisesti (=vaikkapa merkittäviä tukialennuksia, merkittäviä uusia tuotantovaatimuksia yms.) niin ne jotka ovat eniten panostaneet hommaan putoavat ensimmäisenä. Urakointipuolella tuo näkyy tietysti niin, että töitä kyllä varmasti on, mutta laskuja ei maksettaisi..

Mä olen kyllä itse vahvasti urakointipalveluiden puolella. Mutta ITSE en rupeaisi satsaamaan maatalouden urakointiin. Hienoa että jotkut tekevät, ja jos urakoitsijoiden määrä ei kasva liikaa, niin ehkä työn hintakin pysyy sellaisella tasolla että pysyvät hengissä. Pitää sitäkin ajatella.

Itse satsaisin tosiaan toisaalle, raha pitäisi saada suoraan kuluttajilta. Se toisi ns. uutta rahaa maaseudulle, ei vaan vaihdeltaisi sitä samaa seteliä täällä naapurien kesken.

Totesin vaan periaatteen, miten tuotanto muualla yhteiskunnassa pyörii, ei maatalous voi alana olla näiden yleisten talous-elämän lainalaisuuksien ulkopuolella  ;)
Koneella on kuoletusaika ja käyttökustannukset joista muodostuu koneen työhinta, käyttöaste vaikuttaa suoraan tähän kaavaan  :(

Maataloudessa kone yleensä hajoaa ennekuin se oikeasti kuoletettu... 100 tonnin kone tuottaa 50 tonnin hyödyn  :P

Vieläx kaivuri pelaa? :P

Ei siinä ole mitään vikaa, mut se onkin Made in Japan ja tehty oikeisiin töihin  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Mutta otsikkoon...

Tuo olisi oikeasti hyvä idea!!!!!!! Jos viljanviljely poistettaisiin elinkeinojen luettelosta, niin sittenhän pääsisi talveksi kortistoon  8) Ja... oikeastaan kesäksikin  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.