Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Miksi ei raktoreista näe enää ulos  (Luettu 22416 kertaa)

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos

Istuin varsin 8160 Fordissa ja siinä oli minusta varsin hyvä näkyvys joka suuntaan. Omassa uusimmassa peurassa on panoraamaovet ja niistä on oppinut tykkäämään näkyvyyden puolesta, mutta eihän ne niin mukavat ole sulkea kuin pienemmät ovet.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Ei paljon auta, vaikka olis hehtaarin kokoiset ikkunat kajuutassa, kun pyyhkijät piirtävät lähinnä sukelluskellon ikkunoita muistuttavat tirkistysluukut. Nykyisilläkin ikkunapinta-aloilla näkisi paljon paremmin jos ne saisi pysymään puhtaina. Etu- ja takapyyhkimen lisäksi pitäisi olla sivulaseissa pyyhkimet, varsinkin näissä panoraamoiksi itseään kutsuvissa ohjaamoissa. Pitäisi vaan saada se suunnitteluinsinööri sieltä työpöydän äärestä oikeisiin olosuhteisiin sitä kädenjälkeään ihastelemaan ja toteamaan kuinka todellisuus eroaa CAD-maailmasta.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos

Ja toisaalta miks ohjaamon pitäis ede olla symmetrinen, paitsi ehkä ulkonäön kannalta? Eihän töitäkään tehdä symmetrisesti. Monissa töissä istuma-asento voisi olla vaikka poikittain ja hallintalaitteet seuraisi just sopivassa kohden. Sähköaikana ei pitäis olla ongelma.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

roadman

  • Vieras
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos

Ja toisaalta miks ohjaamon pitäis ede olla symmetrinen, paitsi ehkä ulkonäön kannalta? Eihän töitäkään tehdä symmetrisesti. Monissa töissä istuma-asento voisi olla vaikka poikittain ja hallintalaitteet seuraisi just sopivassa kohden. Sähköaikana ei pitäis olla ongelma.
Tätä oon itsekkin funtsinut.

Tässä ois ajatusta siihen mitä haen. Traktori itse vähän hepponen mutta ohjaamossa on ideaa. Varsinkin nykyisenä portaattomien aikakautena ei olis ongelma.

http://agriculture.newholland.com/us/en/Products/Agricultural-Tractors/Documents/TV6070_NH8060801_INB.pdf

Viimeksi muokattu: 28.07.13 - klo:12:43 kirjoittanut roadman

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Tämä nyykkärin malli on perua seitkytluvun Versatile Bi-directionalista eli keksintönä vanha. Samanlainen versio oli myös Valmetin H800 malli. Tätä NH:n mallia meinattiin alkaa tuomaan Eurooppaankin ja Suomeen. Royal Smithfieldissäkin oli esittelykone muistaakseni vuonna 98. Profissakin oli pieni koeajo. En tiedä mihin homma sitten kykähti.

Itekin olen ihmetellyt tätä traktorisuunnittelijoiden vanhakantaisuutta näiden ohjaamojärjestelyjen suhteen. Osaan tietty vaikuttaa lainsäädäntö. Suurin osa töistä tehdään selkä ja niska kierossa ja sitten tutkitaan esim. TTS:n toimesta asiaa, että miten saataisiin paremmat työasennot jne. Perkele kun istuttais naama työkoneen suuntaan ja annettais Autopilotin ajella, niin vähenis selkä- ja niskasäryt. Niskatuen vaan istuin vaatisi äkkipysäyksen varalle.

Kattelin tyttären kanssa yhtä DVD:tä jossa 8R jontikalla kylvettiin maissia rapakon takana. Kertoja kehui kuinka luotisuoria rivejä autopilotilla saa aikaan. Siitä huolimatta kuski pyöri tuolinsa kanssa puolelta toiselle, kun tulppa hullun perseessä, että pystyi valvomaan helvetin leveetä kylvökonettaan. Olis parempi ergonomian kannalta ollu heittää istuin pihalle ja laittaa vyötärölle kaasujousella varustettu lypsyjakkara, jolloin olis voinu istua naama oikeaan suuntaan.

MFV8

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 410
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
ei kait tuoltakin hytin alta löydy ne kaposet 165:sen palikat ja ohuet ronkat :o :o :o :o

Aivan varmasti, eikö Muffeyt tehdä samoista palikoista edelleenkin

Miltä näyttää http://www.switzerauction.ca/resources/Handwork_1/01MF2775Tractor06.jpg

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8903
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Vielä alkuperäiseen kysymykseen...

Oletko tarkistanut, ettei ole keski-yö? Jos on, oletko laittanut valoja päälle? Jos traktorissa ei ole valonheittimiä, käänny silloin lähimmän piirimyyjän puoleen. Voitte yhdessä räätälöidä ratkaisut valaistus ongelmaan. Jos ongelma ei johdu valonheittimistä, syy voi olla jossain muussa paikassa, mitä tämä pikaohje ei pysty ratkaisemaan. Myös tällaisessa tapauksessa on käännyttävä piirimyyjän puoleen, koska asia voi vaatia korjaamotoimenpiteitä.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

Köyhä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Jo 70-luvulla eräs merkki teki 4-tolppaisen ohjaamon josta näkee tämänkin päivän mittapuulla erinomaisesti joka suuntaan  8)


Pystyy kätevästi näkemään onko venttilikopan kannet kiinni ::)
Ja jos jollain olisi tarvetta  1155  Massikalle , niin laittakaa yvtä, laitan myyjän yhteys tiedot
Helppo se on eilinen sää ennustaa, mutta ennustappa huominen

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Vielä alkuperäiseen kysymykseen...

Oletko tarkistanut, ettei ole keski-yö? Jos on, oletko laittanut valoja päälle? Jos traktorissa ei ole valonheittimiä, käänny silloin lähimmän piirimyyjän puoleen. Voitte yhdessä räätälöidä ratkaisut valaistus ongelmaan. Jos ongelma ei johdu valonheittimistä, syy voi olla jossain muussa paikassa, mitä tämä pikaohje ei pysty ratkaisemaan. Myös tällaisessa tapauksessa on käännyttävä piirimyyjän puoleen, koska asia voi vaatia korjaamotoimenpiteitä.

Sekin auttaa jos ajaa traktorin tallista pois  ??? Tai siis tässä tapauksessa... pois korjaamolta  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Jo 70-luvulla eräs merkki teki 4-tolppaisen ohjaamon josta näkee tämänkin päivän mittapuulla erinomaisesti joka suuntaan  8)


Pystyy kätevästi näkemään onko venttilikopan kannet kiinni ::)
Ja jos jollain olisi tarvetta  1155  Massikalle , niin laittakaa yvtä, laitan myyjän yhteys tiedot

Ja jos jollain olisi tarvetta  rasvatulle köydelle, niin laittakaa yvtä, laitan myyjän yhteys tiedot  :P
It ain't over till the fat lady sings

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Jo 70-luvulla eräs merkki teki 4-tolppaisen ohjaamon josta näkee tämänkin päivän mittapuulla erinomaisesti joka suuntaan  8)


Pystyy kätevästi näkemään onko venttilikopan kannet kiinni ::)
Ja jos jollain olisi tarvetta  1155  Massikalle , niin laittakaa yvtä, laitan myyjän yhteys tiedot

Ja jos jollain olisi tarvetta  rasvatulle köydelle, niin laittakaa yvtä, laitan myyjän yhteys tiedot  :P

Oletko taas sitonut apen tummelista rasvaisin käsin  :o
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Jo 70-luvulla eräs merkki teki 4-tolppaisen ohjaamon josta näkee tämänkin päivän mittapuulla erinomaisesti joka suuntaan  8)


Pystyy kätevästi näkemään onko venttilikopan kannet kiinni ::)
Ja jos jollain olisi tarvetta  1155  Massikalle , niin laittakaa yvtä, laitan myyjän yhteys tiedot

Ja jos jollain olisi tarvetta  rasvatulle köydelle, niin laittakaa yvtä, laitan myyjän yhteys tiedot  :P

Oletko taas sitonut apen tummelista rasvaisin käsin  :o

Eikun sun numeron olisin antanut.
It ain't over till the fat lady sings

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
ei kait tuoltakin hytin alta löydy ne kaposet 165:sen palikat ja ohuet ronkat :o :o :o :o

Aivan varmasti, eikö Muffeyt tehdä samoista palikoista edelleenkin

Miltä näyttää http://www.switzerauction.ca/resources/Handwork_1/01MF2775Tractor06.jpg

Ehkä jotain samaa kuin isoissa 3600-sarjalaisissa: http://images.ironsearch.com/dealers/306/93/41546/machines/1220433-634722572597291868.jpg?FULL=T&h=420&w=615

Kynkät on kyllä vähän erilaiset. Ainakin pienemmissä 2000-sarjalaisissa on kyllä palikoita vaihdelattikossa (ja kait myös perässä?), joita kierrätettiin 3000-sarjaan, eli vallankumouksellisuudestaan huolimatta kolmetonninen ei ollut aivan "puhtaalta pöydältä" pykätty laitos, kyllä 2000-sarja on enemmän nyky-Massikoiden kantaisä. Sikäli harmi, että noi pohjois-amerikkalaisssa malleissa käytetyt kolmpiportaiset pikavaihteet ei tahtoneet oikein pysyä nipussa. Noissahan oli mm. hydraulinen suunnanvaihto jo 70-luvulla.

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Miksi ei raktoreista näe enää ulos
Tämä nyykkärin malli on perua seitkytluvun Versatile Bi-directionalista eli keksintönä vanha. Samanlainen versio oli myös Valmetin H800 malli. Tätä NH:n mallia meinattiin alkaa tuomaan Eurooppaankin ja Suomeen. Royal Smithfieldissäkin oli esittelykone muistaakseni vuonna 98. Profissakin oli pieni koeajo. En tiedä mihin homma sitten kykähti.


P-Amerikassa aika suosittukin laitos karjatiloilla. Suomeenkin tuli useampia Fordin väreihin maalattuja Versatileja pikkumotojen alustoiksi.