Taitaa olla kovin harvinaista sorttia tällainen letkurikko noinkin laadukkaana pidetyssä tuotteessa tai sitten tuolla yksiöllä on tehty normiyksilöä enemmän töitä, mitä kyllä epäilen...
Sinänsä kaiken kaikkiaan ensimmäinen etukuormaimen letku joka rikkoutuu tuolla tavalla holkista korkkaamalla. Tavallisimmin kulumalla jostain kohtaa puhki tai muuten vaan perstoutumalla. Muidenkaan härpäkkeiden letkut ei oo ikinä menny tuosta kohtaa.
A. Ok, kokeillaan
B. Paljon mahdollista, on kyllä merkattu kummastakin päästä.
C. Ajattelin kokeillä sopivaa köyttä nippusidevarmistuksella.
D. Vieläkin epäilen toisinpäin
E. Ohitusleikkauksella tarkoitin siistiä ns. old school putkitusta aisaston sisäpuolelle kuten useimmissa, jopa uusissakin kuormaimissa on; Isme, MP-lift ym. Voisi seuraavat letkunvaihdot olla vähän kivuttomampia.
KJL
Edit:
Tuosta nyt ainaki löytyy jotain kuvaa
http://www.machinerie.com/PiecesCatalogue/alo/serieQ/Q65_DM.pdf
Kiitos, tuo oli hyvä löytö. Pääsee tutustumaan rakenteen sielunelämään, ainakin periaatteessa...
edit2:
ja vaihtamalla osoiterivillä 65:n tilalle 75 avautui ihan oikein 75:n katalooki, vielä kerran kiitos.
Nippusiteitä näyttäis olevan 6kpl ja niidenkin funktio on sitoa sähkökaapeli katalookin mukaanvain yhteen letkuun kiinni,
toivottavasti nyt ei juuri tuohon rikkoutuneeseen letkuun.