Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Polttoaineen kulutus  (Luettu 11642 kertaa)

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Polttoaineen kulutus

Tuntikulutuksen tuijottaminen voi olla höpöhommaa, mutta jos muut muuttujat ovat suunnilleen vakioita niin kyllähän se silloin on ihan käyttökelpoinen tieto.

Jospa tuo tuosta vähän rauhoittuu kun koneesta pahin karkeus häipyy.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Polttoaineen kulutus
Ja ainahan voi työkonetta suurentaa jos raktori rupee pääsemään liian helpolla. :)

Yhdistelmäpaalain tuntuu olevan riittävä jarru ainakin säästövoimanotolla tuolle veturille..  :P Maksimitehot pitäis olla jossakin 160 kieppeillä, en tiedä onko ne jossain paperilla mutta pellin alta en ole niitä vielä löytänyt.

Katkeraa tilitystä. Mutta kai sitä sen verran munaa pitää olla että uskaltaa myöntää että oma kone tuntuu (ainakin näin uutena) vähän laiskalle ja juopolle..? ;D
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Polttoaineen kulutus
Katkeraa tilitystä. Mutta kai sitä sen verran munaa pitää olla että uskaltaa myöntää että oma kone tuntuu (ainakin näin uutena) vähän laiskalle ja juopolle..? ;D
Mää olen koittanut tätä välttää, kun riitahan tästä kuitenkin tulee...

mutta en ole kenenkään, koskaan kuullut kiittävän Jonnun 30-sarjan polttoainetaloutta.

Sori. :D ;D

+250

  • Vieras
Vs: Polttoaineen kulutus
Katkeraa tilitystä. Mutta kai sitä sen verran munaa pitää olla että uskaltaa myöntää että oma kone tuntuu (ainakin näin uutena) vähän laiskalle ja juopolle..? ;D
Mää olen koittanut tätä välttää, kun riitahan tästä kuitenkin tulee...

mutta en ole kenenkään, koskaan kuullut kiittävän Jonnun 30-sarjan polttoainetaloutta.

Sori. :D ;D
Hep,7530 optimoituna on tosi pieniruokainen 8)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Polttoaineen kulutus
Lastua kehiin.. :D

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Polttoaineen kulutus

Ainakin muutamat ärrän omistajat puhuvat että kulutus olis hieman suurempi kuin edellisessä 30- sarjalaisessaan. Mutta suoraan tietysti hankala verrata.

En mä ainakaan ala näitten romujen päältä riitoihin menemään..  ;)

Mut sen verran pitää vastapainoksi sanoa, että pihahommissa (joita myös paljon tuolla koneella teen) kuten paalijumpassa ainetta tuntuu kuluvan todella vähän ja mittarikin keikkuu muutamassa litrassa vaikka konetta pitäis liikkeessä jatkuvasti. Vaikka luulis että tuon mallinen kone ei alaväännöllä ole oikein taloudellinen niin tässä suhteessa se ei ainakaan näytä pätevän.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Polttoaineen kulutus

Takuuajan jälkeen vois ylimääräiset nokat lähteä ja lastua ilmaantua..  8)  ;D
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12237
  • Virolaista kiitos!
Vs: Polttoaineen kulutus
Perustin 6ha lohkolle viherlannoitusnurmen. Ajoin sen kertaalleen lautasmuokkaajalla, tuntivauhdilla 12km/h. Työleveys oli 3m ja traktori vei 4,1l/ha. Sitten kylvin sen 3m kylvinkoneella, nopeudella 11km/h, traktori vei 4,5l/ha (apulantasäiliö tyhjä, siemensäiliö alussa aivan täysi). Tankin viisari kyllä laski mielestäni enemmän kuin nuo kulutukset edellyttäisi, siltä ainakin tuntui. Täytyisi vaan hommata lisää tekniikkaa tontille, että pystyisi vielä paremmin seuraamaan menekkiä eli farmarisäiliöön mittari. Vaihde vapaalla vie 2,1l/h ja P-asennossa 1,6l/h. Ettei sillä tyhjäkäynnin välttämisellä ja koneen ainaisella sammuttamiselle, kun hytistä poistuu, nyt niin isoa tiliä tee.... :D ;D

miller

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 233
Vs: Polttoaineen kulutus

Toinen mikä oli mielenkiintoista, niin keskimäärin säästövoimanotolla ei saanut juurikaan hyötyä paalauksessa. Ainoastaan erittäin kovilla pelloilla jolloin kulkemiseen ei tarvinnut laittaa paukkuja.  ???
Ekaa vuotta paalaan autopoverilla ja säästövoimanotolla.Ja koskaan ei ole mennny näin vähää löpöö :) Toki mulla on n200hv eli jaksaa kulkee kevyen tuntuisesti.


Jos on nimimerkki +250 . Pitää olla 250hv. .ei vaitiskaan

Ei uusi ruiskutus tekniikka ole syypää kulutuksen kasvun.. päin vastoin. syypäitä ovat : traktorien kasvannu koko. (rengaat, välitykset, ilmastointi, hydrauliikka) Ei ne ilmaiseksi pyöri.

Ruiskuttelin taannoin kaverin alkeellisella 390fsonnilla. 50ha ruiskutusten (pieni ruisku 600hardi, pieniä lohkoja 3-4ha + paljon siirtymisiä, pötankki aloittaessa täynnä, homman jälkeen  sain tankkiin sullottua 45 litraa polttoainetta. Varmaan jonkin supermega pruuttaurakoitsijan mielestä: sehän on aivan vitusti polttoainetta hehtaaria kohden!!!, mutta ottaen huomioon mainitsemani syyt, minun mielestä se on todella vähän. saman hehtaari määrän rällläämiseen olisi varmaan menny N141:llä 150litraa (samalla ruiskulla)

Viimeksi muokattu: 30.06.13 - klo:10:58 kirjoittanut miller

vielä viisi

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Polttoaineen kulutus
punaiselle ahdettu nelonen ottaa paalaimen edessä aika tarkalleen tuplaeväät verrattuna +250 tappitehoiseen kuutoseen.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

miller

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 233
Vs: Polttoaineen kulutus
punaiselle ahdettu nelonen ottaa paalaimen edessä aika tarkalleen tuplaeväät verrattuna +250 tappitehoiseen kuutoseen.

Valitettavasti totta
vielä viisi

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Polttoaineen kulutus
punaiselle ahdettu nelonen ottaa paalaimen edessä aika tarkalleen tuplaeväät verrattuna +250 tappitehoiseen kuutoseen.

Mut tuokin on suhteutettava ajettaviin tuntimääriin. Tuplakulutus on sinällään sivuseikka jos kokonaiskulutus tuollaisessa rankemmassa hommassa jää vuositasolla huomattavasti pienemmäksi kuin isolla koneella.

Näitten commonrailien kanssa kiehtois tavattomasti tuo optimointi. Teknisesti ajatellen commonrailissa olis kaikki tarvittava, jotta moottorin toiminnan saisi tehostettua mahdollisimman taloudelliseksi ja käyttöominaisuuksiltaan miellyttäväksi. Autot ja traktorit ei tietty ole täysin vertailukelpoisia, mutta ompahan autopuolella saatu kulutusta pudotettua uudella moottoritekniikalla ihan mukavasti, vaikka autoissakin on paino lisääntynyt ja mukavuusvarusteetkin pikkuautoja myöten.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

JOUTOPOIKA

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 30
Vs: Polttoaineen kulutus
Valtra 6550 vaihdettu stanadynen syöttöpumppuun isommat elementit ja isommat suutinkärjet tavoitteena 20% tehonlisäys. Kone kiinteäkammiosen kompipaalaimen veturina. Kulutuslukemat sähköisen tankkauspumpun mittarin mukaan 11 - 14 l/h . Lukemaan sisältyy kaikki käyntiaika muovirullan vaihtoajat sekä happotynnörien vaihdot ja siirtymät peltolohkoille . Moottori käy myös eväskahvien juonnin aikana jotta ilmastointi toimii.
 Karhottamattomasta luomuheinästä menee tosi kevyesti, ja karhotetussa tavarassa voimaa niukanlaisesti. Paalauskohteet tasaisia peltoja, rinnepelloilla varmaan tulisi tunne että varsa laitettu hevosen töihin.
Parhaassa kohteessa tunnissa syntyi 42 paalia ja epätasaisella lohkolla heikosta kasvustosta toinen ääripää 10 paalia tunnissa joten  polttoaineenkulutus voi vaihdella paalia kohti tosi paljon. 

miller

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 233
Vs: Polttoaineen kulutus
punaiselle ahdettu nelonen ottaa paalaimen edessä aika tarkalleen tuplaeväät verrattuna +250 tappitehoiseen kuutoseen.

Mut tuokin on suhteutettava ajettaviin tuntimääriin. Tuplakulutus on sinällään sivuseikka jos kokonaiskulutus tuollaisessa rankemmassa hommassa jää vuositasolla huomattavasti pienemmäksi kuin isolla koneella.

Näitten commonrailien kanssa kiehtois tavattomasti tuo optimointi. Teknisesti ajatellen commonrailissa olis kaikki tarvittava, jotta moottorin toiminnan saisi tehostettua mahdollisimman taloudelliseksi ja käyttöominaisuuksiltaan miellyttäväksi. Autot ja traktorit ei tietty ole täysin vertailukelpoisia, mutta ompahan autopuolella saatu kulutusta pudotettua uudella moottoritekniikalla ihan mukavasti, vaikka autoissakin on paino lisääntynyt ja mukavuusvarusteetkin pikkuautoja myöten.

170cr Findieselin Arttu kävi optimoimassa. 1400rpm tuntumaan tehtiin mahdollisimman taloudellinen --> syöttökasvaa tasaisesti aina 2100rpm.  poni muuttui hevoseksi
vielä viisi

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Polttoaineen kulutus
punaiselle ahdettu nelonen ottaa paalaimen edessä aika tarkalleen tuplaeväät verrattuna +250 tappitehoiseen kuutoseen.

Mut tuokin on suhteutettava ajettaviin tuntimääriin. Tuplakulutus on sinällään sivuseikka jos kokonaiskulutus tuollaisessa rankemmassa hommassa jää vuositasolla huomattavasti pienemmäksi kuin isolla koneella.

Näitten commonrailien kanssa kiehtois tavattomasti tuo optimointi. Teknisesti ajatellen commonrailissa olis kaikki tarvittava, jotta moottorin toiminnan saisi tehostettua mahdollisimman taloudelliseksi ja käyttöominaisuuksiltaan miellyttäväksi. Autot ja traktorit ei tietty ole täysin vertailukelpoisia, mutta ompahan autopuolella saatu kulutusta pudotettua uudella moottoritekniikalla ihan mukavasti, vaikka autoissakin on paino lisääntynyt ja mukavuusvarusteetkin pikkuautoja myöten.

170cr Findieselin Arttu kävi optimoimassa. 1400rpm tuntumaan tehtiin mahdollisimman taloudellinen --> syöttökasvaa tasaisesti aina 2100rpm.  poni muuttui hevoseksi
Miller on asian ytimessä  ;)