Tulee mieleen, että automaailmassa on loppujen lopuksi aika vähän pultteja ja muttereita. Hydrauliikkaa ja niihin liittyviä letkutuksia melko olemattomasti. Automatisointikin taitaa olla kehittyneempää ja pisemällä, suurempien sarjojen takia. Traktori ja maatalouskoneet yleensä, tehdään kappalemääräisesti aika vähän. Turhan paljon käsityönä tehtävää hommaa jne. Virheiden mahdollisuus korostuu. Ja patruuna vaatii hommiin vauhtia, se lisää edelleen huolimattomuusvirheitä.
Koneissa on sälää entistä enemmän kahdesta syystä. Koneen hallintaan pitää saada kaikenlaisia hienouksia ja ilmastovaatimukset edellyttävät vaativampaa moottoritekniikkaa, jonka oheisjutut vaativat monenlaista viritystä peltien alle.
Jos jollain on toimiva traktori 2010-luvulta, niin kyseessä on lähinnä hyvä tuuri