Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra versu ja dirtek.  (Luettu 20201 kertaa)

K-team

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Valtra versu ja dirtek.
Valtra versun kestävyydestä ja toimivuudesta keskusteluja ja kokemuksia ? kannataako vaivautua vaan vaihtamaan vaihdetta hitekkina.
Silmässä ollut käytettynä ulkomailta T162V.

Uskaltaako ostaa vai olisiko Advance parempi.

K-team

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Vs: Valtra versu ja dirtek.
Niin eikös ketään omista valtraa versuna vai dirtekkinä vai onko niin hyviä ettei pahaa sanottavaa ole?

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtra versu ja dirtek.
Ittellä tollanen on versu versiona. Kolmos sarjan kone eikä paljoa hyvää sanottavana. No ei vaisenkaan. Todellisuudessa oikein toimiessaan ja kuskin hallitessa koneen todella miellyttävä ajaa varsinkin kun vähän haastavampia työkoneita. Pikkuviat on kuitenkin lianneet vähän ajatuksia eli jonkinnäköisiä selkeitä kokoamishuolimattomuuksia ja muutamia mystisiä vikoja on ollu. Pahimpana viimeinen ulosotto vika mitä puitiin tuolla toisaalla ja lisäksi pieniä elektroniikkaongelmia. Hyvin ollaan toistaiseksi tultu koneen kanssa toimeen jos ei lasketa sitä 4 päivän seisokkia sen ulosoton takia.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Valtra versu ja dirtek.
Hyvin ollaan toistaiseksi tultu  toimeen jos ei lasketa sitä 4 päivän seisokkia...

 Eikö emäntäkään tykännyt?  ;D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtra versu ja dirtek.
Hyvin ollaan toistaiseksi tultu  toimeen jos ei lasketa sitä 4 päivän seisokkia...

 Eikö emäntäkään tykännyt?  ;D

Ei kai hänkään kokenut mitään suurempia kiksejä stressaantuneesta isännästä joka uudelleejärjesti töitä jotta saatiin rehut korjattua. Olisi tainnut olla paljon lämminhenkisempi jos parin ajopäivän jälkeen olisi eka sato ollut korjattu. :)
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra versu ja dirtek.
Mietin vain että miten voi olla tyytyväinen koneeseen joka alle vuoden ikäisenä osoittautuu huonosti kasatuksi eikä huoltokaan pelaa kunnolla ???
Vaikka oiskin mahdottoman kiva ajaa niin silti.

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2009
Vs: Valtra versu ja dirtek.
mul on t152 versu, pari vuotta ja 800 h ajettu. laiska se oli mut ei oo enää. ltr:n pojat laitto tänä keväänä sauhun nousemaan torvesta. kääntyvyyteen en ollu tyytyväinen 600 xeobibeillä ja vaihdoin eteen normi 540/65R28. vaihtaa hiukan hitaasti aluetta myös.

ei kummemmin vikoja. ei varmaan suurempia ku ei tuu mitään nyt mieleen.. jottain pientä, kaikkis uusis jottain on. pillit ja huutomerkit soi turhaan välillä ym.

ihan tyytyväinen oon ollu. tiellä menee kuin juna eikä pellollaka paljo töyssyt tunnu. kovimmilla on bergmannien ja wingmasterin kans. eipä oo muista uusista pahemmin kokemustakaan.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtra versu ja dirtek.
Mietin vain että miten voi olla tyytyväinen koneeseen joka alle vuoden ikäisenä osoittautuu huonosti kasatuksi eikä huoltokaan pelaa kunnolla ???
Vaikka oiskin mahdottoman kiva ajaa niin silti.

Tää on aika olennainen kysymys mitä konevalmistajien kannattaisi ottaa hyvin vakavissaan. Viimevuosi9na kun on tullut uutta kalustoa mikä on ollu viellä melko uutta sarjaakin niin hirveesti on pikkuvikaa ja huolimattomuutta tai sitten ihan ihmeellisiä vikoja. Asiat liittyy paljon huonosti kiristettyihin muttereihin ja hydrauliosiin jne. Toki voi puolustautua sanomalla että ne nyt vaan löystyy uutena ja pitää kiristää mutta esim automaailmassa tällaisia ei suvaita ollenkaan. esimerkiksi sadalla eurolla taitaisi kaikki raktorin kierreliittimet olla liimattuja. Herää kysymys että onko se 100000 euron koneessa paljon.  Kuitenkin nämä on tätä päivää ja siihen on tyydyttävä. Enkä usko että mikään kone tekee poikkeusta.

Kuitenkin itse arvostan konetta sen mukaan miten insinöörit on sen suunnitellu. Kestävyydestä rupeen puhumaan silloin kun 1000 tuntia on takana ja kaikki lapsuudet on takana.

Tohon remppaan niin jos kone laukeaa pyhänä ja pakka vaihdettuna ke kolmen aikaan niin en nyt kovin huonona pidä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Valtra versu ja dirtek.

Eikös tyytyväisyys ole subjektiivinen asia, ei kai sitä voi kiistää? Tosin jos ei ole kokeillut muuta kuin omaa eikä tiedä paremmasta niin..  :P  :D
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valtra versu ja dirtek.
Tulee mieleen, että automaailmassa on loppujen lopuksi aika vähän pultteja ja muttereita. Hydrauliikkaa ja niihin liittyviä letkutuksia melko olemattomasti. Automatisointikin taitaa olla kehittyneempää ja pisemällä, suurempien sarjojen takia. Traktori ja maatalouskoneet yleensä, tehdään kappalemääräisesti aika vähän. Turhan paljon käsityönä tehtävää hommaa jne. Virheiden mahdollisuus korostuu. Ja patruuna vaatii hommiin vauhtia, se lisää edelleen huolimattomuusvirheitä.

Koneissa on sälää entistä enemmän kahdesta syystä. Koneen hallintaan pitää saada kaikenlaisia hienouksia ja ilmastovaatimukset edellyttävät vaativampaa moottoritekniikkaa, jonka oheisjutut vaativat monenlaista viritystä peltien alle.

Jos jollain on toimiva traktori 2010-luvulta, niin kyseessä on lähinnä hyvä tuuri :D

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Valtra versu ja dirtek.
Ja uuden traktorin ostaja vaatii kaikki herkut koneeseen mahdollisimman halvalla. Peruskonetta ei enää ole saatavilla, tiedä sitten ostaisiko kuinka moni niitä vielä jos saisi.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra versu ja dirtek.
Kuitenkin itse arvostan konetta sen mukaan miten insinöörit on sen suunnitellu. Kestävyydestä rupeen puhumaan silloin kun 1000 tuntia on takana ja kaikki lapsuudet on takana.
No jonnussa alkaa olla 2900h ja vajaa 3v takana, yksi termostaatti ja molemmat nostovarsien lukitusjouset on rikkoutuneet, ei muuta. Pyöränpultitkin ovat pysyneet paikallaan. Ismen etukuormain taas edellisiin verrattuna ollut kova pettymys, joka liitos vuosi jo uutena... Tietenkin tuo on aika perusrautaa ja kaikki sähköhienoudet puuttuvat.
Ei massikassakaan tainnut olla juuri mitään ensimmäisen 1000h aikana, sen jälkeen niidenkin edestä.

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2009
Vs: Valtra versu ja dirtek.
oon itekki miettiny et ovatkohan ns. vanhat traktorit arvokkaampia 20 vuoden päästä kuin nää uudet kusi ja sähkövatkaimet. puimurin vaihdoin tälle kaudelle juuri sen takia, että sai viimeisiä tier kolmosia.

mitkä vanhat mutta tehokkaat mallit mahtaa olla kysyttyjä tulevaisuudessa? väkisinkin niiden määrä vähenee kun osa ajetaan loppuun ja lisää ei tehdä..

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valtra versu ja dirtek.
Ihmettelen, jos EGR-perustaisista koneista ei tule jossain vaiheessa hyljeksittyjä. Öljyjä sotkeva systeemi ja vuosien kuluttua paljon tunteja mittarissa-> remonttia tiedossa.

Toisaalta vanha kone on aina vanha kone ja se ei ole välttämättä arvokas kuin sille alkuperäiselle käyttäjälle, joka siitä on osannut alusta asti pitää huolta.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra versu ja dirtek.
Kyllä vanhat jonnut ovat erittäin arvostettuja muualla euroopassa. Varmaan joka markilta löytyy luotto 6900/6910 premium.

Nykytraktoreista parhaiten kestävät varmaan nämä perus haitekit, std yms. mallit.