Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra versu ja dirtek.  (Luettu 20202 kertaa)

kolapoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 610
Vs: Valtra versu ja dirtek.
kolapoikakin teki ison vaihteistorempan ettei tarvii tehdä kauppaa hukka sähkö koneesta eli johdot on ohuita kuin kylmä pieru.pelottaa koneet jossa ei ole mekaanista yhteyttä eri asiotten välillä. olen muka isäntä joka on edelläkävijä.kyllä kaikki hienous helpottaa työntekoa mutta kun ajaa viikottain kuivalantalassa joka on kuin lietettä ja astintasot valtrassa ui paskassa niin miettii niitä pierunkuori johtoja mahan alla,kun mekaanista vipua liikuttaa niin yleensä jotain tapahtuu.

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Valtra versu ja dirtek.
Kyllä vanhat jonnut ovat erittäin arvostettuja muualla euroopassa. Varmaan joka markilta löytyy luotto 6900/6910 premium.

Nykytraktoreista parhaiten kestävät varmaan nämä perus haitekit, std yms. mallit.

Juuri puhuttiin naapurin kivenkovan Deeremiehen kanssa ja hänkin oli sitä mieltä että 6400 Jonnikkaasta hän ei kyllä luovu kun on ollut niin varma peli se traktori.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Valtra versu ja dirtek.
Täytyy kyllä ihmetellä kun nykysin uusissa koneissa (merkissä kun merkissä) on aina jotain pientä joskus toki isompaakin, esim. joku nippa vuotaa, johto huonosti, valmiste vika jossain osassa jne.jne.

Ajetaanko missään tehtaalla traktoreita "sisään" niin kuin esim. jontikan mehtäkoneet ajetaan testiradalla jonka jälkeen halliin ja kiristellään letkut ja tutkitaan paikat?

Pitäskö tämmönen käytäntö ottaa traktorien osallakin vaikka siinä ekassa huollossa tavaksi.

Nyky vehkessä kumminkin pienikin letkun tai muun  läystyminen, aiheuttaa työn keskeytymisen ja mikään muu ei ota pattiin enenmpää kuin se "pikku vika".

Viimeksi muokattu: 29.06.13 - klo:22:04 kirjoittanut welger

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Valtra versu ja dirtek.
Ja uuden traktorin ostaja vaatii kaikki herkut koneeseen mahdollisimman halvalla. Peruskonetta ei enää ole saatavilla, tiedä sitten ostaisiko kuinka moni niitä vielä jos saisi.
No uskoisin että ostaisi jos hintakin olisi vähän (perusmallimpi). Tietenkin jousitus olisi hyvä saada moiseen perus vehkeeseenkin. Mutta kyllä monta hilavitkutinta ja k.........e vitkutinta vois jättää niille punavanne miehille/naisille ;D
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26128
  • vastustan
Vs: Valtra versu ja dirtek.
en tiedä, mutta esim kuorma-auto joka on ehkä kuitenkin aikalailla loppujen lopuksi yksinkertaisempi kapistus kuin kaikilla herkuilla varustettu direckti, vario, autopower tai dyna vt menee yleensä noin kuukauden-kahden täysipäiväisen käytön jälkeen päiväks pajalle jossa kaikki oleelliset ruuvit kiristetään/tarkistetaan ja muutoinkin käydään auto läpi, säädetään venttiilit, poltto-ainelaitteen yms, yleensä muutoinki teetetää huollot merkkiliikkeessä, jopa huolto-sopimus on erittäin yleinen...

tokikaan en epäile isäntien kykyä huoltaa ennakoiden nykypäiväistä traktoria vaikka ite nostaisin kyllä kädet taivasta kohti heti kättelyssä ;) ;D 8) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

roadman

  • Vieras
Vs: Valtra versu ja dirtek.
en tiedä, mutta esim kuorma-auto joka on ehkä kuitenkin aikalailla loppujen lopuksi yksinkertaisempi kapistus kuin kaikilla herkuilla varustettu direckti, vario, autopower tai dyna vt menee yleensä noin kuukauden-kahden täysipäiväisen käytön jälkeen päiväks pajalle jossa kaikki oleelliset ruuvit kiristetään/tarkistetaan ja muutoinkin käydään auto läpi, säädetään venttiilit, poltto-ainelaitteen yms, yleensä muutoinki teetetää huollot merkkiliikkeessä, jopa huolto-sopimus on erittäin yleinen...

tokikaan en epäile isäntien kykyä huoltaa ennakoiden nykypäiväistä traktoria vaikka ite nostaisin kyllä kädet taivasta kohti heti kättelyssä ;) ;D 8) ::)

Jos puhutaan uudesta trakvaattorista puhutaan myös uudesta kuorkista, jossa on can väylä ohjaus toimilaitteille ja automaattilaatikko kuten portaattomassa traktorissa, joten alkaa olla jo sielläkin ihan yhtälailla sähkötekniikkaa kuin uusissa traktoreissa.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12224
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valtra versu ja dirtek.
tokikaan en epäile isäntien kykyä huoltaa ennakoiden nykypäiväistä traktoria vaikka ite nostaisin kyllä kädet taivasta kohti heti kättelyssä ;) ;D 8) ::)
Just näin. Käytin koneen ensihuollossa ja ilmoitin huoltomiehelle, että tämän koneen peltien alle en sitten enää katso. On niin paljon ihmeellinen ja tukkoinen rakenne, että ylläpito tästä lähtien avaimet käteen periaatteella.

Ajelin koneen kotiin ja nyt huomasin, että traktorin sammuttamisen jälkeen ei kuulu sitä normaalia surinaa ja rapinaa minkä ureapumppu pitää, kun se imee putkiston tyhjäksi. Äänimaailma oli erilainen, naksahdus ja ininää. Nokkapelti ylös, opiskelua sivupellin irroituksessa, irti lähti. Vasemmalla sivulla, yhden valkoisen suodattimen pohjasta lähti sähköjohto, joka ei ollut liittimessään kiinni. Vastinpari ei meinannut ihan heti löytyä, oli jossain putkien takana piilossa. Vasemmalla sivulla meni kaikenlaisia suojattuja johtonippuja. Niitten liittimiä kokeilin puristaa yhteen, yksi olikin lukituksestaan irti ja napsahti selvästi, kun sitä puristi. Kierros oikealle sivulle. Etulasin alapuolella, koneen päällä oli joku liitos, joka meni pakokaasujuttuihin ja ei tuntunut kauhean tukevalta, painelin sitäkin hetken aikaa. Eli kolmen liitoksen hämmentämistä ja sitten kone käyntiin ja seis. Jo alkoi tutut surinat kuulumaan, helmi homma.

Jaa niin, minun ei pitänyt tehdä tälle itse mitään... :D ;D ;D

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra versu ja dirtek.
Ihmettelen, jos EGR-perustaisista koneista ei tule jossain vaiheessa hyljeksittyjä. Öljyjä sotkeva systeemi ja vuosien kuluttua paljon tunteja mittarissa-> remonttia tiedossa.

Toisaalta vanha kone on aina vanha kone ja se ei ole välttämättä arvokas kuin sille alkuperäiselle käyttäjälle, joka siitä on osannut alusta asti pitää huolta.
No mutta autoissahan on noita EGR systeemeitä on ollut iän kaiken ja kyllä nekin kestää mutta vaatii hiukan työtä ja huoltoa joka suuremmilta osin unohtuu... Sitten on vähän remonttia välillä mutta ainakin jonnikan EGR systeemeistä on kyllä iso määrä suljettu jo  ;D   Noita EGR vehkeitä varsinkaan ei saa päästää nokeentumaan... Niin ja traktoreissa huohotin sentään menee maahan kun autoissa se huohotin menee yleensä heti imuilman suodattimen jälkeen sinne imuputkeen niin sieltä se öljy mikä sieltä tulee pääsee sekaantumaan pakokaasuihin ja sehän se suurin ongelma on kun imusarja tulee täyteen sellaista möhnää ja sitten ei ilma kierrä...

K-team

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6
Vs: Valtra versu ja dirtek.
Kun mailmalta katsoo koneita niin kyllä noihinkin tunteja jo jonkin verran on jo ajettu versuihin ainakin,ihan täällä koto pohjolassa.
Kyllä se varmaan semmosta on että uusia koneita olkoon minkämerkkinen vaan niin saa huollossa kiikutella sähkövikojen takia.

versu213

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 516
  • Tuottajan asialla...
Vs: Valtra versu ja dirtek.
Meillä 213 versu vm-12 tunteja n.2000h yksi ureapumppu laitettu.
163 versu vm-12 tunteja 1200h kytkimen ja moottorin välistä tippasee öljyä. meni vaihdossa 183 versuun.

MP

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 38
Vs: Valtra versu ja dirtek.
Meillä 213 versu vm-12 tunteja n.2000h yksi ureapumppu laitettu.
163 versu vm-12 tunteja 1200h kytkimen ja moottorin välistä tippasee öljyä. meni vaihdossa 183 versuun.

tuliko halpoja tunteja?  ???

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Valtra versu ja dirtek.
vanhat jonnut - 6900/6910 premium.

Mitkä vanhat???? Onko nuo sun mielestä vanhoja? Mulla on uusin noiden ikäluokkaa.


Wanha on sellainen kone jossa ei ole suunnanvaihtajaa, vain mekaaninen vaihteisto ilman synkroja. Hydrauliikantuotto alle 30l/min. Takarenkaat 24tuumaset.

Voitko kuvitella, tuollaisella on joskus tehty töitä. ;D

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtra versu ja dirtek.
Kyllä mä luokittelen yli 10v vanhat koneet jo vanhoiksi.
Ja meilläkin pääosin vanhoilla romuilla tehdään kaikki muut paitsi rehuhommat.

Oon kuule monet hehtaari jyrännyt ja pöyhinyt 100-sarjan massikalla, se on kova kones 8)

versu213

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 516
  • Tuottajan asialla...
Vs: Valtra versu ja dirtek.
Meillä 213 versu vm-12 tunteja n.2000h yksi ureapumppu laitettu.
163 versu vm-12 tunteja 1200h kytkimen ja moottorin välistä tippasee öljyä. meni vaihdossa 183 versuun.

tuliko halpoja tunteja?  ???


en tiiä... :-[

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Valtra versu ja dirtek.
Niin onkos joku jo ajellu näillä sähkö himmeleillä esim10 000h jossain ryskähommissa?
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!