Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 575 Massikka uusin sijotus  (Luettu 49757 kertaa)

ask

  • Vieras
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
No tuo 2,2 ha oli varmasti ihan koneen äärirajoilla  ;D
Ja kuskin

hankkijamies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 62
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
Jaa remmikö antaa periksi?  ;)
Tuossa vasta toine remmi menos
Eihan tuolla ajeta silleen että muuten kaasupohjas ja sitten päisteis kaasu pois...
Ei kestä remmi kauaa muute
Massey-Ferguson 165-Suomen eniten ostetuin traktorimalli 15000 kappaletta

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
Jaahas tänne tuli taas eksyttyä...
Ja hiiret heti pyödällä pomppimassa....
Valot o hintaansa nähden hyvät kylläkin...

Voi hyvin ollakin että tässä joku syndorooma,mutta on varmaan teillä muillakin ;)
Asiasta toiseen nyt on joku 6020 mittarissa eikä mitään vikoja ole...
Öljykin tuossa eka kertaa vaihtelin moottoriin niissähän se 300 tunnin vaihtoväli.
Mutta jossei tää ihan itsensä kehukseluksi menis niin ompas siihen yks pikku vikakin ilmenny...
Jos ajossa esim 600kg työkoneen kanssa vaihdat pykälää nii että kytkin o pohjas...
niin paineet karkaa eli nostolaite laskee pikku hiljaa kytkin pohjas...
Mutta tuohan o pikku vika jonka voi korjata sitten talvella ku hytin nostaa pois...
Ja jos vaikka suurtehopumpun laittais niin sittenhän se o jo urakka peli...

Niin noista paripyöristä sopivatko 15.5-38 renkaat massikan omalle 13.8-38 renkaan vanteelle.


Tuosta nostolaitteesta,siinä on kaksoiskytkin.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

hankkijamies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 62
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
On juu ja kova kytkin VOA:lle
Vai mitä tarkotit mike?
Massey-Ferguson 165-Suomen eniten ostetuin traktorimalli 15000 kappaletta

Rockmaple

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 413
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
Sitä ettei pidä polkea kytkintä niin syvälle, että lakkaa hydraulipumppu pyörimästä. Tai sitten on kytkimen säädöt pielessä jos ei ajokytkin irrota ennen ulosoton kytkintä.

hankkijamies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 62
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
Aijaa...
oppihan näistäkin jotain uutta...
mää olen ainakin pikku verkulla ja 165S aina vaihtanu pykälän kytkin pohjassa...
165S pysyy ainakin 3 siipiset aurat ylhäällä ettei tule heti alas toisi ku 575 niitokonekin...
Massey-Ferguson 165-Suomen eniten ostetuin traktorimalli 15000 kappaletta

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
Itselläkin 575 tempo-niittokoneen edessä vaikka uudempiakin traktoreita olisi. Pihanurkkia, jokirantoja, ojanreunoja ja tienpientareita kun niittää on kaksoiskytkin aika hyvä ominaisuus noissa hommissa.


hankkijamies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 62
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
Kertokaas sopiiko 16.9-34 paripyörät 13.6-38 rinnalle pareiksi supistavilla välivanteilla?
Massey-Ferguson 165-Suomen eniten ostetuin traktorimalli 15000 kappaletta

mah

  • Vieras
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
Ainakin toisin päin sopi, eli minulla 16,9 34 rinnalla oli 13,3 38 paripyörät... :-X

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
Kertokaas sopiiko 16.9-34 paripyörät 13.6-38 rinnalle pareiksi supistavilla välivanteilla?

Sopii! sama halkaisija näillä renkailla.
Oon vaatimaton!

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
Kertokaas sopiiko 16.9-34 paripyörät 13.6-38 rinnalle pareiksi supistavilla välivanteilla?

Toisin päin toimii paremmin, 16.9-34 on hiukan isompi kuin 13.6-38.

mikkocu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
Multipower- mallissa on hydraulikytkentä ja kovalla laatikolla mekaaninen. Se kytkin (siis kampiraudan jatkeena oleva) pitäs olla siten säädetty että voimanoton kytkin ei irrota poljinta painamalla ollenkaan jos on multipowermalli

Ei aina noinkaan, mulla oli punahyttinen -82 mallin 590 vakio 8-vaihteinen, siinä oli hydraulinen kytkentä. Koneessa oli myös suurtehopumppu, mutta ei lohkoja. Ja nytkin on harmaahyttinen -80 mallinen 590 jossa samat jutut.

Mitens tässä yksilössä kun mekaanisella kytkennällä olevassa pitäis mun mielestä olla myös ajovoimanotto mutta ei tuossa kuvassa kyllä näy vivulle lovea taaksepäin?

Ja joko selvisi onko suurtehopumppua kun lohkot on ainakin laitettu, toimiiko ne itsenäisesti vai 3-tieventtiilin kautta?

 itellä mf 265 mp jossa mekaaninen ulosotonkytkentä kaksoiskytkimellä ja vanha mf 168 mp on taas hydraulisella voimanotonkytkimellä-ja mf 690 synkro powerilla jossa on hydr kytkin ulosotolla-ja kaisoiskytkimellä..

Lemmy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 917
Vs: 575 Massikka uusin sijotus


Ei aina noinkaan, mulla oli punahyttinen -82 mallin 590 vakio 8-vaihteinen, siinä oli hydraulinen kytkentä. Koneessa oli myös suurtehopumppu, mutta ei lohkoja. Ja nytkin on harmaahyttinen -80 mallinen 590 jossa samat jutut.

Mitens tässä yksilössä kun mekaanisella kytkennällä olevassa pitäis mun mielestä olla myös ajovoimanotto mutta ei tuossa kuvassa kyllä näy vivulle lovea taaksepäin?


Mulla kanssa samanlainen -79 590. Mun mielestä näissä ei voi olla ajovoimanottoa, kun voimanottoakselin alkupää pyörii 1000 rpm. Nopeuden 540 alentava rataspari vie ajovoimanoton rattaan paikan. Eli näistä saa ulosottoakselin  vaihtamalla 1000 rpm voimanoton. 565:sta pienemmissä sitten eri juttu kuten myös 200 sarjassa.
Kaaoksesta nousee harha, meille se on tähtitarha.
http://haapasalontila.fi/index.html

MFV8

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 410
Vs: 575 Massikka uusin sijotus

Mulla kanssa samanlainen -79 590. Mun mielestä näissä ei voi olla ajovoimanottoa, kun voimanottoakselin alkupää pyörii 1000 rpm. Nopeuden 540 alentava rataspari vie ajovoimanoton rattaan paikan. Eli näistä saa ulosottoakselin  vaihtamalla 1000 rpm voimanoton. 565:sta pienemmissä sitten eri juttu kuten myös 200 sarjassa.

Piti oikein korjaamokirjasta luntata, sieltä löytyy kaksoiskytkimellä irrottavat vaihtoehdot: 540/ajo, 540/1000 vivulla vaihtaen ja 540/1000 akselia vaihtaen. 540/ajo pienemmällä pumpun tuotolla, muut isolla eli voa alennuksen kautta. Sitä en kyllä tiedä onko näitä kaikkia tuotu Suomeen, tuskin?

hankkijamies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 62
Vs: 575 Massikka uusin sijotus



Kyntöjä :)
Massey-Ferguson 165-Suomen eniten ostetuin traktorimalli 15000 kappaletta