Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 575 Massikka uusin sijotus  (Luettu 50062 kertaa)

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
Setkaman 8045,

Onko tämä sun tyhmyys ihan itse koettua omalla päällä, vai onko joku naapuri tai tuttu tms. kokenut tyhmyyttä josta on sulle kertonu? ;D
Tyhmyys on omaa päätelmää.. Sen verran tyhmä olen etten ymmärtäisi jos joku muu sen mulle kertoisi.. Massikan nostolaitteita käyttäessä se vasta tyhmä olo tuleekin... Sitten kun saa nostolaitteet ylös ja lähtee liikkeelle ja lopsauttaa kytkinpolkimen sääreen niin sitten vasta tyhmä olo onkin.. Saatika kun pitkästä aikaa ajaa viljakuormaa massikalla ja tulee alamäki eikä muista taas että miten se multipoweri piti olla että edes vähän olis moottorijarrua...

Ja kun jalat kapuaa setkan hyttiin ja takapuoli istahtaa penkkiin, tulee viisas olo???
Juu tulee.. Onhan se sentään kommunismin tuotoksista hienoimpia ja toimivimpia laitteita ikinä  ;D

Mää kun olen perustyhmä niin pitäs varmaan ostaa vanha setka, tuntis itsensä viisaaksi.... ;D
En anna kyllä takeita tuosta... Voi olla että tuntee entistä tyhmemmäksi.. Riippuu lähtötasosta...

tr

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 316
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
Viisysikympeis onkin aina hydraulinen voa:n kytkentä vaikka ei oliskan multipower. Ja niitä hydraulipumppuja on kolmee eri versioo. 8-vaihteisissa ja mekaanisella voa:lla olevis on pelkkä nostolaitteen mäntäpumppu. Sitten on niitä joissa on lisäksi vain powerin matalapainepumppu poweria ja/tai hydr.voa:ta varten. Sitten kun on ne ulkopuolisen lohkot niin siellä on vielä kolmas pumppu mutta se on valettu samaan runkoon sen matalapainepumpun kanssa.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5280
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
Tyyliin _Mikä on paras moottorisaha?_ Vastaus on Ponsse.
Tätä on pakko plussata... vaikkei itsellä Massikkaa olekaan pihalla, vaan tuon ikätovereita muita merkkejä

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
Viisysikympeis onkin aina hydraulinen voa:n kytkentä vaikka ei oliskan multipower. Ja niitä hydraulipumppuja on kolmee eri versioo. 8-vaihteisissa ja mekaanisella voa:lla olevis on pelkkä nostolaitteen mäntäpumppu. Sitten on niitä joissa on lisäksi vain powerin matalapainepumppu poweria ja/tai hydr.voa:ta varten. Sitten kun on ne ulkopuolisen lohkot niin siellä on vielä kolmas pumppu mutta se on valettu samaan runkoon sen matalapainepumpun kanssa.

Ja mulla särky joka ikisestä se mäntäpumppu sieltä lootan pohjalta ja yhestä multipowerikin hukkas paineet. Sitten kypsähin.
Olis varaosia pöydällä vieläkin. Takaan että on väljiä.
Sitten tuli 844/845 Case, jonka nostolaite on vieläkin joillekin mysteeri vaikkakin yhtä edistyksellinen kuin fergussa.

Kolme fergua lähti eikä ole takasin tullut.

Silti 575 lepposa ajella, kestäköön pumppu hankkijan ukolla.

Miten skännä ja petri noita plussia saa? Kumpi teistä on ylennetty modeksi. Skännäkin niin tykätty että.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20029
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
Niin, onkos tossa se mensan testiä vaativa nostolaitevivusto? On jatkuvaa pumppausta ja osapumppausta ja vielä koko pumppausta? Jonkun hantaakin tarvii olla alhaalla/ylhäällä/puolivälissä että varret nousee?

Tsekkaa tuosta mensan testin harjoitusmateriaali. Kohta sujuu sullakin.

http://shydensivut.net/ohjeet.htm

-SS-

farmex

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 671
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
Massikka on aina ollut älykkäiden ihmisten traktori. Palstaa lukiessa voi vain ihmetellä, kuinka muutamat kirjoittajat pärjäävät elämässä,niin typeriltä tuntuvat. :o

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
Tuollanen vuoden 1982 mallin kossikka tuli ostettua.

Ja jos tulee sanakin *****ilua aiheesta Massey-Ferguson nii tulee samalla mitalla takasin.

Voe sanonko mä mitä...

Saman rahan olis saanu poltettua paljon hauskemmin ostamalla repullisen höpöheinää, ja polttamalla sitä satasenseteleistä käärityissä sätkissä. :P

Kauan se kesti ennenkuin joku saa sanottua sen mitä pitääkin Opeliskiin voi näissä asioissa luottaa.
Mut oikeesti kuka kiiihottuu  tollasesta keskikeppisestä etananvauhtia matelevasta raadosta jossa alun alkaen puuttuu kolmas osa vaihteista 8+2?. Sitten nää kun yhdistät ton ja ton ja vielä ton pumpun niin sulla on oikee "suurteho" hydraulikka. Tuottoa saadaan ja ehkä muutaman 3-tie venttiilin käännöllä alkaa kipinletkukin jo pikkuhiljaa jäykistyä. Onhan se nostolaitekin sopiva kuppijukon tai takakuupan nosteluun ja jos tosi kovaksi Hankkijan mieheksi ryhtyy ja asentaa maasian taakse vielä Juko nostolaitekylvölannoittimen niin sen nostoon tarvittavan lisäsylinterin sinulle myy omamyyjäsi ja boonukset kylkeen.
Anteeksi tämä, mut tää oli pakko vaan päästää ulos 8)

Kerro sun vaihtoehdot kiitos?

Kiitos kysymästä! ja niin mielellään kertoisin, mutta *****ilun pelossa jätän asian kertomatta. Täällä kun jotain konetta hehkuttaa niin heti tulee paskaa niskaan :D
Oon vaatimaton!

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
Niin, onkos tossa se mensan testiä vaativa nostolaitevivusto? On jatkuvaa pumppausta ja osapumppausta ja vielä koko pumppausta? Jonkun hantaakin tarvii olla alhaalla/ylhäällä/puolivälissä että varret nousee?

Tsekkaa tuosta mensan testin harjoitusmateriaali. Kohta sujuu sullakin.

http://shydensivut.net/ohjeet.htm

-SS-

Jep. Mulla on 165 itselläkin. Kun järki loppui sen nostolaitteen ja kolmitieventiilin kanssa, tein ihan uuden hydrauliikan, vähän kun shyde mutta omalla systeemillä.

Nyt ei kosketa lainkaan tuohon heittoistuinvivustoon vaan kaikki käy kätevästi 3x2toimisella 3/8" ja 1x2 toimisella 1/2" venttiilillä. Nillä toimii nostolaitteet, etukuormain ja ulkopuolinen hydraulikka.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
Mikäs tollasessa on kilohinta? Paljonko piti maksaa? Tienaisko, jos myisi Kuusakoskelle? Vai voiko tuolla tehdä jotain ihan oikeita töitäkin? Ja jos voikin, niin kuka suostuu? Eikä tämä ole mitään viduilua, vaan vilpitöntä kiinnostusta asiaa kohtaan. On tässä itsekin tullut vanhoja traktoreita ajettua, paljon tuota vanhempiakin, mutta ikinä ei noin räävittömän näköisiä. Onko tuo ollut Nato-joukoilla Kabulissa?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
Niin, onkos tossa se mensan testiä vaativa nostolaitevivusto? On jatkuvaa pumppausta ja osapumppausta ja vielä koko pumppausta? Jonkun hantaakin tarvii olla alhaalla/ylhäällä/puolivälissä että varret nousee?

Tsekkaa tuosta mensan testin harjoitusmateriaali. Kohta sujuu sullakin.

http://shydensivut.net/ohjeet.htm

-SS-

Jep. Mulla on 165 itselläkin. Kun järki loppui sen nostolaitteen ja kolmitieventiilin kanssa, tein ihan uuden hydrauliikan, vähän kun shyde mutta omalla systeemillä.

Nyt ei kosketa lainkaan tuohon heittoistuinvivustoon vaan kaikki käy kätevästi 3x2toimisella 3/8" ja 1x2 toimisella 1/2" venttiilillä. Nillä toimii nostolaitteet, etukuormain ja ulkopuolinen hydraulikka.

Eli kykenit itseksi ja illassa poistamaan MF:n insinöörien mokat tuosta koneesta  8) Itse olen pohtinut ihan samaa, mutta jos kone on kuin luotu paikalliskäyttöön, niin on vaan jäänyt viitsimättä  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
Niin, onkos tossa se mensan testiä vaativa nostolaitevivusto? On jatkuvaa pumppausta ja osapumppausta ja vielä koko pumppausta? Jonkun hantaakin tarvii olla alhaalla/ylhäällä/puolivälissä että varret nousee?

Tsekkaa tuosta mensan testin harjoitusmateriaali. Kohta sujuu sullakin.

http://shydensivut.net/ohjeet.htm

-SS-

Jep. Mulla on 165 itselläkin. Kun järki loppui sen nostolaitteen ja kolmitieventiilin kanssa, tein ihan uuden hydrauliikan, vähän kun shyde mutta omalla systeemillä.

Nyt ei kosketa lainkaan tuohon heittoistuinvivustoon vaan kaikki käy kätevästi 3x2toimisella 3/8" ja 1x2 toimisella 1/2" venttiilillä. Nillä toimii nostolaitteet, etukuormain ja ulkopuolinen hydraulikka.

 Se on muuten sen nostolaitteen kannen säätö taitolaji ja monenlaista säätösarjaan kuuluvaa vippaa pitää viritellä ja jousen pituutta mitata! Ja säätöohjekirja myöskin useampi sivuinen taitos.

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
Vai voiko tuolla tehdä jotain ihan oikeita töitäkin? Ja jos voikin, niin kuka suostuu? Eikä tämä ole mitään viduilua, vaan vilpitöntä kiinnostusta asiaa kohtaan.

Mitä tolla _ei voi_tehdä?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
Massikka on aina ollut älykkäiden ihmisten traktori. Palstaa lukiessa voi vain ihmetellä, kuinka muutamat kirjoittajat pärjäävät elämässä,niin typeriltä tuntuvat. :o
Juu kyllä mä vähän oon miettinytkin että miten sä pärjäilet... 

farmex

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 671
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
Kiitos kysymästä setori, hyvin menee talvet etelän lämmössä ja kesät kotimaassa. :)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: 575 Massikka uusin sijotus
Niin, onkos tossa se mensan testiä vaativa nostolaitevivusto? On jatkuvaa pumppausta ja osapumppausta ja vielä koko pumppausta? Jonkun hantaakin tarvii olla alhaalla/ylhäällä/puolivälissä että varret nousee?

Tsekkaa tuosta mensan testin harjoitusmateriaali. Kohta sujuu sullakin.

http://shydensivut.net/ohjeet.htm

-SS-

Jep. Mulla on 165 itselläkin. Kun järki loppui sen nostolaitteen ja kolmitieventiilin kanssa, tein ihan uuden hydrauliikan, vähän kun shyde mutta omalla systeemillä.

Nyt ei kosketa lainkaan tuohon heittoistuinvivustoon vaan kaikki käy kätevästi 3x2toimisella 3/8" ja 1x2 toimisella 1/2" venttiilillä. Nillä toimii nostolaitteet, etukuormain ja ulkopuolinen hydraulikka.

Eli kykenit itseksi ja illassa poistamaan MF:n insinöörien mokat tuosta koneesta  8) Itse olen pohtinut ihan samaa, mutta jos kone on kuin luotu paikalliskäyttöön, niin on vaan jäänyt viitsimättä  ;D

No ei se ihan illan homma ollu eikä kahden........ Mut nyt toimii.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159