Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe paljonko paalattu  (Luettu 10521 kertaa)

Zon Reere

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37
  • Justihi
Vs: paljonko paalattu
Onkait tuolla Fuusion kakkosella jo noin 700 paalia pyöritelty.  8)

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: paljonko paalattu
vm -11 fusion 2 nyt alotellaan kolmatta kautta 13000 mittarissa

suomileijona

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 460
Vs: paljonko paalattu
Mitä eroja on Fusion ykkösessä ja kakkosessa??

Tuossa vielä kohtuullinen paalimäärä

http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-pyoropaalaimet/mchale-fusion/7blaja7k.html

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: paljonko paalattu
Kammiossa yks tela enemmän sekä paalin siirto käärintäpöydälle hiukan erillainen.

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806
Vs: paljonko paalattu

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: paljonko paalattu
2 kpl welger 220 profeja toisessa 53 000 ja toisessa 50 000 ja vielä täydessä urakka käytössä.

Omassa 220 profissa vuodelta 99 on jotain 37-38000 mittarissa, mutta useampaan otteseen paalattu ohjainkapulan johto poikki. Nyt ei ajella ollenkaan, ehkä syksyllä pahnoja.  Jos olisi tarve urakoida, luulen että useamman samanlaisen hommaisin minäkin ja tuubikäärijä sekä jonkinlainen tavallinen varalle.

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: paljonko paalattu
2 kpl welger 220 profeja toisessa 53 000 ja toisessa 50 000 ja vielä täydessä urakka käytössä.

Omassa 220 profissa vuodelta 99 on jotain 37-38000 mittarissa, mutta useampaan otteseen paalattu ohjainkapulan johto poikki. Nyt ei ajella ollenkaan, ehkä syksyllä pahnoja.  Jos olisi tarve urakoida, luulen että useamman samanlaisen hommaisin minäkin ja tuubikäärijä sekä jonkinlainen tavallinen varalle.
Mulla toisessa koneessa ei ole enää alkuperäisiä sähköjä käytössä, vaan on rakennettu yksinkertaset sähköt jotta voi paalata. Pari vuotta sitten kävin paalaamassa pehkuja pellolla jossa oli aikaslailla pientä kiveä, no läksin losottelemaan seuraavalle lohkolle kunnes vilkasin peiliin ja näkyi savua, rasvari ja johtosarja täydessä tulessa. Sai vissiin pienen kipinän kivestä ja ilmanvirrasta syttyi tuleen, yhdistelin johtosarjan muttei ruvennut enää pelaamaan, joten rakensin sitten sähköt.

Kahdessa samanlaisessa koneessa on puolensa, voi ajaa samalla pellolla, osat käy keskenään.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: paljonko paalattu
2 kpl welger 220 profeja toisessa 53 000 ja toisessa 50 000 ja vielä täydessä urakka käytössä.

Omassa 220 profissa vuodelta 99 on jotain 37-38000 mittarissa, mutta useampaan otteseen paalattu ohjainkapulan johto poikki. Nyt ei ajella ollenkaan, ehkä syksyllä pahnoja.  Jos olisi tarve urakoida, luulen että useamman samanlaisen hommaisin minäkin ja tuubikäärijä sekä jonkinlainen tavallinen varalle.

 Nelikymppiset ehkä vuoden päästä, vikakoodina pari karvaa virransyötöstä yhdessä...pienestä kiinni yöunien pituus...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: paljonko paalattu
Mä taidan olla toisessa päässä eli 3800. Viellä painitaan insinöörien päähänpitosten kanssa. Kuinka paljon mahtaa olla rehutonneja takana kun paalimäärät huitelee päälle 20000. Sen tiedän ainakin että kun kronessa on 20000 paalia ja siis 30000 tonnia rehua menny läpi niin taitaa olla aika vempula kone. Itte kaipaisin myös kilomertrimittaria koneeseen koska hyvin karhotetussa heinässä ei 300 paalin päivävauhti ole ongelma mutta huonossa epätasaisessa pellossa voi 50  paalia olla kova saavutus. Toisessa vaan kone kuluu kolminkertaisesti koska ei sitä rynkytystä oikein mikään kestä.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: paljonko paalattu
vm -11 fusion 2 nyt alotellaan kolmatta kautta 13000 mittarissa
Onko ollu uudesta saakka?
Mulla olis just samat lukemat ny 11 mallin kakkosessa, ellei olisi alla uusi kolmonen ;)
Paaleja takana semmoset 90 tuhatta 8) Tosin neljään peruspaalariin ja samanverran yhdistelmiä..
Kolmosessa reilut 600 ny ja tavoitteena ettei tänä kesänä missään tapauksessa 2500 ylity ja tulevina vuosina 2000 ehdoton katto vuotuiselle paalausmäärälle 8)

herttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 219
Vs: paljonko paalattu
9800 kpl
näyttää suunnilleen laskuri. 2010 Welger 245

T: Yhdistelmäkone olis kiva

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: paljonko paalattu
vm -11 fusion 2 nyt alotellaan kolmatta kautta 13000 mittarissa
Onko ollu uudesta saakka?
Mulla olis just samat lukemat ny 11 mallin kakkosessa, ellei olisi alla uusi kolmonen ;)
Paaleja takana semmoset 90 tuhatta 8) Tosin neljään peruspaalariin ja samanverran yhdistelmiä..
Kolmosessa reilut 600 ny ja tavoitteena ettei tänä kesänä missään tapauksessa 2500 ylity ja tulevina vuosina 2000 ehdoton katto vuotuiselle paalausmäärälle 8)

Uutenahan mä ton hommasin. Kovin ne mulle kolmosta kauppas mut miks mä toimintavarmaa konetta vaihtaisin.
Jos nyt ajais neljäkymppiä tohon ensiks ja kattois si vaihtaisko jo

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: paljonko paalattu
Ois kolmonen varamsti paljon helpompi puhdistaa :-\

Mikä toi meidän kone nyt on -09 taisi olla ja jotain reilu 10 000 paalia mittarissa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: paljonko paalattu
Mä taidan olla toisessa päässä eli 3800. Viellä painitaan insinöörien päähänpitosten kanssa. Kuinka paljon mahtaa olla rehutonneja takana kun paalimäärät huitelee päälle 20000. Sen tiedän ainakin että kun kronessa on 20000 paalia ja siis 30000 tonnia rehua menny läpi niin taitaa olla aika vempula kone. Itte kaipaisin myös kilomertrimittaria koneeseen koska hyvin karhotetussa heinässä ei 300 paalin päivävauhti ole ongelma mutta huonossa epätasaisessa pellossa voi 50  paalia olla kova saavutus. Toisessa vaan kone kuluu kolminkertaisesti koska ei sitä rynkytystä oikein mikään kestä.

Auttasko päistetiet tuohon ongelmaan?????
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806
Vs: paljonko paalattu
Tuota Welkkeriä en ymmärrä,voi ajaa samalla pellolla osat käy keskenään :o :o :o
ps,missä acronig paalajat on niillä takuukin loppuu 50000kpl jälkeen