Ikäisekseen jälkeenjäänyt ergonomia ja melutaso, sanotaan sitten niin.
Jonnikka ainakin on tuohon aikaan ollut valovuosia noissa asioissa edellä valtua, massereista prenteistä tai muista 2000-luvun taitteen vehkeistä ei paljoa kokemuksia löydy mutta väitän että nekin on valtua olleet kovasti edellä.
Iso liikerata on nostolaitteissa joo, niiden ohjaus on vaan ihan perseestä. Jotain nappia pitää pohjassa tai vaikeassa paikassa olevaa nupikkaa pyöritellä kokoajan. Ulkolaisissa on ihan vaan napit joista koneen voi nostaa ylös ja laskea alas...
En voi kuvittellakkaan kuinka tympeää esim nostolaiteniittokoneen ohjastaminen tuollaisella voisi olla.
[/quote]
Tuolla asenteella ja oppimäärällä on turha kommentoida asialliseen kysymykseen. Itellä pihassa 8950 ehd ryskätöihin. Miinukset: ei kovin ketterä etujousituksesta johtuen, kabiini meluisampi kuin uusissa, hydrauliikan tuotto saisi olla suurempikin. ( suuret kipit ei silti nouse juurikaan joutuisammin koneilla, joisa on tuottoa yli 100 l), kuormantunteva hydrauliikka olisi joskus tarpeen. Plussat: armoton veto- ja voimakone, pikkuruokainen tehoonsa nähden, helppo kulkea kabiiniin molemmista ovista, työkoneiden kytkentä helppoa selkeiden ratkaisujen takia, pitkät vetovarret, paineilma (etujousituksen bonus) , vetokoukku toimii kaikissa olosuhteissa. Jos vaan ego sopii hyttiin ja hyväksyy merkin, varmaan luotettavimpia mallisarjoja.