Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe ISMEN VAIMENNIN  (Luettu 4245 kertaa)

Traktorimies

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 67
ISMEN VAIMENNIN
Oletteko asentaneet mp liftin myymää vaimennin sarjaa ismen kuormaajiin, olisi aika paljon halvempi kuin ismen oma sarja jokan on vastaavanlaisella systeemillä tehty. Nyt kun kuormaaja isme 120 on kiinni uudemmassa koneessa (case jx90u) alkaa tekemään mieli vaimenninta.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: ISMEN VAIMENNIN
Ei liity mitenkänä kysymykseesi mutta kun aiheena on ismen vaimennin niin kysynpä täällä ;D

Eli miten sen saa pois päältä? ;D Kyseess 180b kuormaaja mekaanisella vivulla jossa on 3 nappia, yksi hydraulilohkoille ja sitten niitä kahta kun painaa niin voi sivuttaisliikkeellä avata/sulkea kiinnitystapit. Mutta millä yhdistelmällä jousituksen sai pois päältä?

Vanhassa ismessä oli ihan vain hana.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: ISMEN VAIMENNIN
Ei liity mitenkänä kysymykseesi mutta kun aiheena on ismen vaimennin niin kysynpä täällä ;D

Eli miten sen saa pois päältä? ;D Kyseess 180b kuormaaja mekaanisella vivulla jossa on 3 nappia, yksi hydraulilohkoille ja sitten niitä kahta kun painaa niin voi sivuttaisliikkeellä avata/sulkea kiinnitystapit. Mutta millä yhdistelmällä jousituksen sai pois päältä?

Vanhassa ismessä oli ihan vain hana.

Miksi se vaimennin pitäisi edes kytkeä pois? Jos on se uudempi malli 2 paineakulla niin niiden välissä taisi olla hana? Ja edelliselle kysyjälle niin kaikki ne vaimentimet sopii oli sitten palloilla tai mäntätyyppinen. Asennus ehkä helpompi jos ismeltä tilaa, on oltu nuukia kun on toi pienin kuormaaja asennettu.
Oon vaatimaton!

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5893
Vs: ISMEN VAIMENNIN


Miksi se vaimennin pitäisi edes kytkeä pois?
Mä olen sen kytkenyt pois kun satunnaisesti on kuivurilta säkitetty jotain pieniä erän häntiä mitkä ei aivan mahdu ko. lajille/lajikkeelle varattuihin siiloihin.
Mukavampi tehdä kun piikit pysyy painosta riippumatta sillä korkeudella kuin on ajatellutkin.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5893
Vs: ISMEN VAIMENNIN
Oletteko asentaneet mp liftin myymää vaimennin sarjaa ismen kuormaajiin,

Ei siinä kai pitäisi mitään ihmeellistä olla? Sarjan mukana tulee kaikki tarvittavat osat ja sen kyllä asentaa ekakertalaisena parissa tunnissa jos vähänkään on koneitten kanssa pelannut.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: ISMEN VAIMENNIN
Kiven keruussa, lumihommissa ja paskan lastauksessa tuo jousitus on vaan haittona. Haukkaa niin herkästi.

Viimeksi muokattu: 27.05.13 - klo:00:14 kirjoittanut JD6630

Eagle

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
Vs: ISMEN VAIMENNIN
Pitääkö joku kuormatessa sitä vaimenninta päällä? Sehän on koko kuormain sellanen epätarkka nulju. Ite käytän sitä vaan tieajossa, siinä se on hyvä.
Alkuperäiseen kysymykseen: laita ihmeessä se mp-liftin pötkylä. Ainakin meikäläisen mielestä se toimi paremmin kun nykyisen ismen kaksi "pallia".
Ainakin meillä on juuri noitten pallien välissä se hana millä sen vaimentimen saa pois päältä.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: ISMEN VAIMENNIN
Ittellä 960 kuikessa jousitus päällä kokoajan. Se hanan kääntelykin on hankalaa, kun linjassa tuntuu aina olevan senverran painetta että vastustaa.

Sähkö/hydrauli osat on hankittu kytkentään, mutta en ole saanut aikaiseksi asentaa...  :-[
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: ISMEN VAIMENNIN
Mulla on kuikassa ja mp-liftissä jälkiasennuksena tuollainen hydrolin sylinterivaimennin. Molemmat meni rikki (mäntä sökönä - todennäköisesti oli lyönyt pohjaan) parin vuoden sisällä ja toisen sain takuuna. Pallohana välissä... Isä ottaa vaimentimen aina pois päältä, mulla aina päällä. Paitsi silloin kun pitää suursäkkeihin laittaa viljaa tms. ettei korkeus saa muuttua. Kuormauksessa ja kivien kanssa pelatessa pitää opetella käyttämään kuormainta hieman toisella tapaa kuin ilman vaimenninta. Haukkaa varmasti jos lykkää menemään vaan...

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: ISMEN VAIMENNIN
Vaimennin on tehty tieajoon !

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: ISMEN VAIMENNIN
Kiven keruussa, lumihommissa ja paskan lastauksessa tuo jousitus on vaan haittona. Haukkaa niin herkästi.
???  Ei oo kyllä ikinä tullut mieleen että kytkisin jousituksen pois kun se nimenomaan keventää niin ei haukkaa niin helpolla...  ::)   Hana on kyllä stollissa olemassa... 

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: ISMEN VAIMENNIN
Kyllä mun mielestä vaimennin on tosi mukava myös pellolla kun ei ole muita jousituksia penkin lisäksi... Mitä painavampi kuorma nokalla sen suurempi etu vaimentimesta :D