Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ilmastoinnin jälkiasennus, Valmet 6000 sarja?  (Luettu 16310 kertaa)

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Nyt on kyllä ollut niin lämmin kylvöaika, että vähän oon ilmastointia haaveillu. Onko kukaan asentanut jälkikäteen Mezzoon ja paljonko tuli maksamaan?

Teoriassahan se on aika yksinkertainen laitos, mutta erillisiä osia aika paljon: kompura, lauhdutin, kuivain, paineenalennusventtiili ja höyrystin. Itsekin tuota voisi asennella paikalleen ja letkut vetää ja kävisi sitten jossain autokorjaamolla täyttämässä.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Ilmastoinnin jälkiasennus, Valmet 6000 sarja?
Tuolta saa hinnnan:

http://www.khp-myynti.fi/index3.html

Tuo vaikuttaa sellaiselta hommalta että jos osia haalii jostain itse ja yrittää saada homman kasaan niin säästöä ei välttämättä kerry yhtään. Ellei satu löytämään jostain puretusta koneesta valmista settiä.

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: Ilmastoinnin jälkiasennus, Valmet 6000 sarja?
Vuonna 2010 maksoi 6400:een Khp-ilmastointi 2300 € sis alvarit. Kai se tuosta vähän on noussu  ::)
Vajaa päivä meni asentajalta hommissa. En välttämättä lähtisi itse rakentelemaan vastaavaa..

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Ilmastoinnin jälkiasennus, Valmet 6000 sarja?
Tarjouslappunen kertoo 2009 natikkaan hinnan olleen n.2300€sis.alv. Siis tosiaan tuo khp. En lähtis mitään palapelejä rakenteleen kun tuohon hintaan pojat kävi sen laittamassa paikalleen asti.

brotofobia

  • Vieras
Vs: Ilmastoinnin jälkiasennus, Valmet 6000 sarja?
eikai siinä mitään jos on vaan aikaa rakennella, ostaa vaikka jonku kolariauton josta purkaa systeemin pois:

https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=197705&lang=fi

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Ilmastoinnin jälkiasennus, Valmet 6000 sarja?
siinon vain se että jos purku vehkeistä kasaa niin esim kompura kun se on ilman aineita pitkään, on varmasti jo kärsinyt.. monesti tulppaukset unohtuu purkukoneista ja kosteus pääsee vermeisiin ja niiden kestoikä lyhenee.. yhteen verkkuun kasattiin näin, loppujen lopuksi kompura piti ostaa uusi kun vanha lakkas pelaamasta aika pianki..
tietenkin höyrystin ja lauhdutin vois kannattaa kattella jos sopivasti saa kolhimattomat, mutten niitäkään paikalleen laittaasi ennen koeponnistusta..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

pirtamo

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 25
Vs: Ilmastoinnin jälkiasennus, Valmet 6000 sarja?
KHP käy suoraan sellaiseen koppiin jossa on lämppärin namiskat oikealla ylhäällä, ei edessä. Sellaiseen joutuu panemaan sen kotelon katolle. KHP:n eduksi on mainittava myös parempi teho Valtsun omaan verrattuna. Patteri katolla on suurempi. Vallussahan se ei mikään kovin tehokas ole.

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: Ilmastoinnin jälkiasennus, Valmet 6000 sarja?
No tuo hinta on kyllä kohtuullinen työmäärään nähden, jos hilut on kerran uusia ja homma valmiiksi mietitty. Ilmastoinnin kanssa itse pelatessa ongelmana on just sen täyttö/tyhjennyslaitteen tarve, vaikka muuten osaiskin.

Kiitoksia vain vinkeistä, tuo on niin lähelläkin, että koneen ajaa tunnissa firmaan pihalle.

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Ilmastoinnin jälkiasennus, Valmet 6000 sarja?
siinon vain se että jos purku vehkeistä kasaa niin esim kompura kun se on ilman aineita pitkään, on varmasti jo kärsinyt.. monesti tulppaukset unohtuu purkukoneista ja kosteus pääsee vermeisiin ja niiden kestoikä lyhenee..

Mikään ei takaa että vanhassa halvassa kolarivehkeessä se ilmastointi olis toiminut enää moneen vuoteen ennen kolarointiakaan.



jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1324
Vs: Ilmastoinnin jälkiasennus, Valmet 6000 sarja?
Pistä alkuperäisellä valtran satsilla, tulee reilun kokoisella kompuralla,  kph  satsissa  alamittasella  kompuralla,
eipä paljoa hiki jäähdy, vaikka tehot kaakossa,  taasen orginaalilla  satsilla ei paljoa tarvi pistää ilmastointinuppia päälle, jäähtyy 8)

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Ilmastoinnin jälkiasennus, Valmet 6000 sarja?
KHP:n eduksi on mainittava myös parempi teho Valtsun omaan verrattuna. Patteri katolla on suurempi. Vallussahan se ei mikään kovin tehokas ole.
Pistä alkuperäisellä valtran satsilla, tulee reilun kokoisella kompuralla,  kph  satsissa  alamittasella  kompuralla,
eipä paljoa hiki jäähdy, vaikka tehot kaakossa,  taasen orginaalilla  satsilla ei paljoa tarvi pistää ilmastointinuppia päälle, jäähtyy 8)
No nii otappa tästäki ny sitte selvää....

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Ilmastoinnin jälkiasennus, Valmet 6000 sarja?
KHP:n eduksi on mainittava myös parempi teho Valtsun omaan verrattuna. Patteri katolla on suurempi. Vallussahan se ei mikään kovin tehokas ole.
Pistä alkuperäisellä valtran satsilla, tulee reilun kokoisella kompuralla,  kph  satsissa  alamittasella  kompuralla,
eipä paljoa hiki jäähdy, vaikka tehot kaakossa,  taasen orginaalilla  satsilla ei paljoa tarvi pistää ilmastointinuppia päälle, jäähtyy 8)
No nii otappa tästäki ny sitte selvää....
Tuollaisen kuvan minäkin olen kyllä saanut kuin pirtamo kertoi  :o   

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: Ilmastoinnin jälkiasennus, Valmet 6000 sarja?
Harvoinpa ilmastointi Suomen oloissa todellisuudessa liian tehoton on. Autoissa oon ainakin huomannut, että fiksuinta on seurata ulkolämpötilaa pari astetta perässä, kun oikein kuumaksi menee. Muuten tulee kolotuksia ja voi siinä vilustuakin. Eli jos pihalla on vaikka +27, niin ilmastointi on omasta mielestä jossakin +25 säädössä sopiva. Silloin ilma on raikas, mutta ei kuitenkaan tule kylmä.

Manuaali-ilmastointia ei tunnuta osaavan oikein käyttää. Monelle tuntuu olevan käsittämätön kynnys vääntää siitä lämmitysnumiskasta lämmintä ilmaa sekaan, ettei trönöistä tulisi aivan jäätävää ilmaa. Automaatti-ilmastointihan tekee juuri samalla tavalla, mutta sitä ei käyttäjä vain tiedä. Suurin osa mitä minä olen nähnyt, napsuttaa sitä AC-nappulaa päälle ja pois, mikä on varmaankin pahinta kompuralle.

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: Ilmastoinnin jälkiasennus, Valmet 6000 sarja?
Semmonen tuntuma mulla on, että tää jälkiasennusmalli on tehokkaampi.
Joskus takavuosina tullut kaytettyä myös tehtaan versiota..  ::)
En muista koska olisi tarvinnut kääntää namikasta täysteholle, vähempikin on riittänyt.

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1324
Vs: Ilmastoinnin jälkiasennus, Valmet 6000 sarja?
Semmonen tuntuma mulla on, että tää jälkiasennusmalli on tehokkaampi.
Joskus takavuosina tullut kaytettyä myös tehtaan versiota..  ::)
En muista koska olisi tarvinnut kääntää namikasta täysteholle, vähempikin on riittänyt.

****  Mulle ainakin  V 6650  kph-  pisti alamittasella kompuralla,  kennohan on suurinpiirtein saman kokoinen kummassakin, ei sinne mahdu muun kokoinen.

          asia selvis kun tuli viime syksyllä megaan ja hitekkiin ilmastoinnin huolto,  kyselin et mikä mättää, kun moinen ero tehoissa,
          no huoltomies tsekkas  kompuran tyyppikilven, molemmista , eipä oo ihme jos ei lähde tehoa, alamittainen kompessori  alkuperäiseen
          nähden,   liekö komponenttipula pari vuotta sitten  intiaanikesien aikoihin, kasattu mitä hyllyistä on sattunut löytymään.