Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe MF-5480 dyna-4  (Luettu 9209 kertaa)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
MF-5480 dyna-4
+moottori
+vahteiston logiikka
+ketteryys


-säköosien kestävyys(1600h kaksi poltoainemittarin anturia ja yksi vaihteiston boc-katkaisin)
-2kpl pikavaihteen merkkivaloa(a ja d pimeänä)
-Vaihteiston toiminta pakkasella(ei vaihda vaihdetta ennen kuin vaihteistoöljyn lämpötila on 0 astetta)
-aluevaihteiston toiminta(välillä alueen vaihtaminen tosi vaikeaa)
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: MF-5480 dyna-4
tuo dyna4 on kyl ihan jees oli pari vuotta sit koeajossa.. ei vaan tuntuna muuten masseri käteen käyvältä..

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: MF-5480 dyna-4
Pidän dyna nelosta parempana kun kutosta.. (vaihteiston osalta) Ite otin dyna nelosen ku sopivammat välitykset. Kutosessa turhan paljon vaihteita, kokoajan saa näpyttää johonkin suuntaa.. Muutenhan dyna6 mallit monilta osin parempia. Varmaan 7600 sarjan Massikankin vois ottaa dyna nelosena. Tosin niihin ei saa enää moottoria.. :S

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: MF-5480 dyna-4
Pidän dyna nelosta parempana kun kutosta.. (vaihteiston osalta) Ite otin dyna nelosen ku sopivammat välitykset. Kutosessa turhan paljon vaihteita, kokoajan saa näpyttää johonkin suuntaa.. Muutenhan dyna6 mallit monilta osin parempia. Varmaan 7600 sarjan Massikankin vois ottaa dyna nelosena. Tosin niihin ei saa enää moottoria.. :S

No en nyt tiiä! Ainakin mulla tuntuu ettei siinä aluevaihteen napin toiminnassa ole mitään tolkkua!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: MF-5480 dyna-4
Kyllä minulla ainakin napin kanssa vaihtaa alueen niinkun pitääkin ja ilman nappia pikavaihteen :)

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: MF-5480 dyna-4
Kyllä minulla ainakin napin kanssa vaihtaa alueen niinkun pitääkin ja ilman nappia pikavaihteen :)

Mulla kun pikavaihteet on kelattu kuuluu välistä melko useasti nappi pohjassa "piip!".
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: MF-5480 dyna-4
+moottori
+vahteiston logiikka
+ketteryys


-säköosien kestävyys(1600h kaksi poltoainemittarin anturia ja yksi vaihteiston boc-katkaisin)
-2kpl pikavaihteen merkkivaloa(a ja d pimeänä)
-Vaihteiston toiminta pakkasella(ei vaihda vaihdetta ennen kuin vaihteistoöljyn lämpötila on 0 astetta)
-aluevaihteiston toiminta(välillä alueen vaihtaminen tosi vaikeaa)

Vaihteiston logiikalle siis plussaa, mutta miinuksena se että vaihteet eivät mene päälle eivätkä merkkivalot pala  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: MF-5480 dyna-4
+moottori
+vahteiston logiikka
+ketteryys


-säköosien kestävyys(1600h kaksi poltoainemittarin anturia ja yksi vaihteiston boc-katkaisin)
-2kpl pikavaihteen merkkivaloa(a ja d pimeänä)
-Vaihteiston toiminta pakkasella(ei vaihda vaihdetta ennen kuin vaihteistoöljyn lämpötila on 0 astetta)
-aluevaihteiston toiminta(välillä alueen vaihtaminen tosi vaikeaa)

Vaihteiston logiikalle siis plussaa, mutta miinuksena se että vaihteet eivät mene päälle eivätkä merkkivalot pala  ???

Niin no Valtrassa 8000 tuntiin yksi pikavalon poltin pimeänä. Siis vaihteiso olisi erinomainen peruskoneeseen jos aluevaihteet meni kunnolla päälle. En tiedä onko joku sähköhäiriö siellä ominaisuutena.

Mutta niinhän se on että mikä on tuontikoneessa ominaisuus on valtionmetallissa vika.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

mah

  • Vieras
Vs: MF-5455
En jaksa alkaa omaan otsakkeeseen kehua 5455 fergusonia. Itselläni on näitä alkupäisiä, -05, jossa on klassinen 4300-sarjoista tuttu hydraulinen suunnanvaihteisto. Ainakin kaavioiltaan? Pikkanen quikka keulallaan. Lisäksi on laiskemmalla hevosvoimituksella, kun on vielä välijäähdyttimetön moottori, toisin kuin uusissa. Tunteja on 6500.

+Luiska nokka, lisäksi varustettu matalemmalla ohjaamolla ja kattoikkunalla, eli kooltaan oiva anustappi, koska vanhojen rakennusten oviaukot ovat sellaisia persereiän kokoisia.
+Ei ole ollut mekaansia vikoja juurikaan.
         -Toisen nostovarren pikakoura on epäkuntoinen lukitukseltaan. Lisäksi stratin hammaskehä piti vaihtaman. Samalla myös kytkinlevy ja asetelma, vaikka olivat kyllä helkutin kalliita. Mutta kulumista oli jo havainnossa. :(
-Pieninkin ykkönen kovin nopea, ei ole apevaunun veturiksi hyvä. Toisaalta suurin vaihde on kovin hitaisa, kulkee 37 kyttyrässä alamäkeen. :'(
-Radio on tosi kurja. Syönyt venomin kasetin. Kuuluu hyvin ainoastaan nova ja suomipop. :-X :'( :'(
+Hallintalaitteet ovat mielestäni hyvin aseteltu erogeenisesti. Vai ergonoomisesti.... verrattuna vaikkapa hitek-valtroihin.  :-X

viljami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 220
Vs: MF-5455
-Toisen nostovarren pikakoura on epäkuntoinen lukitukseltaan.

Pikakouran lukituksessa on tuskin muuta vikaa kuin katkennut jousi. Jos ja kun se on Walterscheidin koura, jousen jäännökset mukaan ja esim. Valtran varaosatiskiltä saa oikean osan. Keskolta lienee turha odottaa saavansa tuollaista tilaamatta.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: MF-5455
-Toisen nostovarren pikakoura on epäkuntoinen lukitukseltaan.

Pikakouran lukituksessa on tuskin muuta vikaa kuin katkennut jousi. Jos ja kun se on Walterscheidin koura, jousen jäännökset mukaan ja esim. Valtran varaosatiskiltä saa oikean osan. Keskolta lienee turha odottaa saavansa tuollaista tilaamatta.

Tai vaikka paikalliseen työkaluässään...

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: MF-5480 dyna-4
No fergun vanteet on yhtä hyvät kuin 675 aikaan! Eli korvakot repiää irti, eli ei jontikan yksinoikeus ole hajoavat vanteet.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1207
Vs: MF-5480 dyna-4
Kyllä minulla ainakin napin kanssa vaihtaa alueen niinkun pitääkin ja ilman nappia pikavaihteen :)

Mulla kun pikavaihteet on kelattu kuuluu välistä melko useasti nappi pohjassa "piip!".
Kyllä dyna4 alueet vaihtaa ongelmitta napilla, jos ajaa vaan nopeammalla puolella, hitaalla puolella sitten piippaa jos yrittää mennä asetetun alueen yläpuolelle.

Perushyvä lootahan tuo on ja melko mukava ajaa, ei varmaan tehoakaan hukkaa paljoa kun teholtaan 105hv traktorilla voi ongelmitta niittää 3m murskaimella 16km/h vauhtia.

Red Bull

  • Vieras
Vs: MF-5480 dyna-4
Dyna 4 ei oo mitään kokemusta, mutta Dyna 6 oon muutaman tunnin ajellu. Tykkäsin kyllä muuten, mutta siinäkin oli perus massikan ominaisuudet eli jotkut toiminnot on väärin päin. Suuntaa vaihdat niin pikavaihteita pitääkin tökkiä eri suuntaan. Ihme logiikkaa jo 135 massikan nostolaitevivusta lähtien.  :o

firebird

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 108
Vs: MF-5480 dyna-4
No fergun vanteet on yhtä hyvät kuin 675 aikaan! Eli korvakot repiää irti, eli ei jontikan yksinoikeus ole hajoavat vanteet.
Totta etupyörien orkkis
   vanteet ei kestä kuormain koneessa alkuperäisissä umpivanteissa ei ole kestävyys ongelmia