Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ford 6610  (Luettu 20692 kertaa)

eska24

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 39
Ford 6610
Koneen huohotinputkesta rupesi kesken äestyksen tulemaan jumalaton valkoinen savupilvi. Kylmänä kokeilin uudestaan käyntiin, ei kuullostanut kovin hyvältä, lämmetessään hiukan parantu. koko tienoo oli tosin valkoisen savun täyttämä. Pakoputkesta tuleva savu ihan normaalia. Mitähän on mahtanu tapahtua??

Arra

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 152
Vs: Ford 6610
Huohotinputki oli todennäköisesti tukossa äestykselle lähdettäessä ja kun kone lämpeni riittävästi huohotin aukes ja seurauksena tuo öljyn palamisesta syntyvä savupilvi. Kone on väljä tai joku männänrengas poikki , se aiheuttaa huohottimen tukkeutumisen.  Itsellä oli sama tapaus joskus. Tein sillä kevättyöt loppuun,kun kone oli pelkästään väljä. Öljyä kyllä hupeni lahjakkaasti.

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: Ford 6610
Foortin moottori on kuuluisa soikheista sylintereistään jos vielä joku on tietämätön. ;)

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Ford 6610
Fordissahan ei ole lainkaan syllinteriputkia, vaan suoraan lohkoon on syllinteri työstetty. Tuossa 5000/6600-mallissa se syllinterin seinämä on aika ohut ja jos kone alkaa sieltä vesipuolelta syöpymään liian harvojen nesteenvaihtojen takia, saattaa syöpyä reikä syllinterin seinämään. Tuo valkoinen sauhu viittaa kyllä veden höyrystymiseen eli vettä pääsee palotilaan, siis joko kanspahvi palanut tai tuo edellämainittu syöpyminen.

Herranketku

  • Vieras
Vs: Ford 6610
Foortin moottori on kuuluisa soikheista sylintereistään jos vielä joku on tietämätön. ;)

Ja silti tämä maa on rakennettu, metsätyöt tehty, pellot raivattu jne. foortien, nuffieldien ja fergujen avulla. Von kööpelille kakskymppistä haikailtiin silloin ja kolmekolmosta kun toiset olivat jo töissä, että se siitä.

Herranketku

  • Vieras
Vs: Ford 6610
Fordissahan ei ole lainkaan syllinteriputkia, vaan suoraan lohkoon on syllinteri työstetty. Tuossa 5000/6600-mallissa se syllinterin seinämä on aika ohut ja jos kone alkaa sieltä vesipuolelta syöpymään liian harvojen nesteenvaihtojen takia, saattaa syöpyä reikä syllinterin seinämään. Tuo valkoinen sauhu viittaa kyllä veden höyrystymiseen eli vettä pääsee palotilaan, siis joko kanspahvi palanut tai tuo edellämainittu syöpyminen.

Ja kymppi vuosimallia 1981-87 kuuluisa huohottaja. Valutekniikkaan tuli muutosta, robotti poisti valuhiekkoja ja sitä jäi jonnekin..Siihen lisättynä nesteiden huono kunto niin tuota sitä eniten oli juuri noissa kympeissä.

petse

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Vs: Ford 6610
Itseltä halkesi mäntä ja lykkäsi huohotin putken täydeltä savua. Tietysti voimatkin hävis. Oli muutenkin epäonnen traktori.

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Ford 6610
Eräs kaveri yllättyi kun kutsui huoltomiehen vaihtamaan kansipahvia voorttiinsa,huoltomies heti sanoi että vaihdetaan moottori,oli siihen aikaan niin yleistä täällä..
  Ei näitä mitään nykymerkkejä voi verrata 50-luvun laatuvehkeisin,oli merkki mikä tahansa,tuskin 50 vuoden päästä näistä nykyisistä uusista on muuta jäljellä kun joitain museokoneita,,nää poksit kun alkavat poksahtelemaan niin kuusakoski kyllä hoitaa edullisimmin..

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Ford 6610
Männänrenkaat oli noissa 80-lukulaisissa sopimatonta laatua ja niitä on vaihdeltu tarpeen mukaan takuuseen  aikoinaan tai sitten ei.

Valkoinen savuhan viittaa usemmiten että vesi siellä höyrystyy eli epäilisin itsekin sitä reikää sylinteri seinämässä

Viimeksi muokattu: 05.05.13 - klo:16:57 kirjoittanut Last Man Standing

rns

  • Vieras
Vs: Ford 6610
Eräs kaveri yllättyi kun kutsui huoltomiehen vaihtamaan kansipahvia voorttiinsa,huoltomies heti sanoi että vaihdetaan moottori,oli siihen aikaan niin yleistä täällä..

Täällä huoltossa vaihdettiin ensin kansipahvi ja sitten lohko. 4600 tuntia kun oli 7610:llä päästelty niin sisuskaluiltaan kuin uusi. Sylinteristä syöpyi reikä vesitilaan.

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: Ford 6610
Foortin moottori on kuuluisa soikheista sylintereistään jos vielä joku on tietämätön. ;)

Ja silti tämä maa on rakennettu, metsätyöt tehty, pellot raivattu jne. foortien, nuffieldien ja fergujen avulla. Von kööpelille kakskymppistä haikailtiin silloin ja kolmekolmosta kun toiset olivat jo töissä, että se siitä.
Herranketkulle on remontin teko vierasta kun ensimmäiseen vikaan työt loppuun. Von Göpel pajottaa ja taas työt jatkuu eikä jää itkemään kun tuli vikaa ja piti olla niin kestävä kone.
Foortin moottorit eivät ole niitä aivan huippuja ,meilläkin 6 foorti hajosi männistään vuonna 71 ajomäärä 1700 tuntia.Pitäskö mäntien kestää kauemmin varmaan herranketku tietää. ;D

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Ford 6610
Männänrenkaat oli noissa 80-lukulaisissa sopimatonta laatua ja niitä on vaihdeltu tarpeen mukaan takuuseen  aikoinaan tai sitten ei.

Valkoinen savuhan viittaa usemmiten että vesi siellä höyrystyy eli epäilisin itsekin sitä reikää sylinteri seinämässä  > Juu näin on mutta kun putkesta tuleva savu on normaalia?

Mitä jos suutin ”kusisi”  ja raaka polttoaine pääsisi öljytilaan höyrynä – se selittäisi terävän käynti äänen – öljyn määrä pitäisi hieman lisääntyä ja ohentua , mutta kun harva foodi syö öljyä –  löysää suuttimen putket yksi kerrallaan kunnossa oleva ennen seuraavan löysäystä kiinni laittaen ( kone kylmä ) - kun terävä käynti ääni muuttuu normaaliksi viallinen suutin löytyi
   cría cuervos y te sacarán los ojos

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26129
  • vastustan
Vs: Ford 6610
Foortin moottori on kuuluisa soikheista sylintereistään jos vielä joku on tietämätön. ;)

Ja silti tämä maa on rakennettu, metsätyöt tehty, pellot raivattu jne. foortien, nuffieldien ja fergujen avulla. Von kööpelille kakskymppistä haikailtiin silloin ja kolmekolmosta kun toiset olivat jo töissä, että se siitä.
35 fergulla ja tekstalla on korkeintaan saatu kuokka ja kirves tuotua  raivion laitaan mitään niillä ei oo raivattua saatu se nyt on ihan päivän selevä asia... maavarraa vähempi ku nahkasaappaassa vartta ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Herranketku

  • Vieras
Vs: Ford 6610
Foortin moottori on kuuluisa soikheista sylintereistään jos vielä joku on tietämätön. ;)

Ja silti tämä maa on rakennettu, metsätyöt tehty, pellot raivattu jne. foortien, nuffieldien ja fergujen avulla. Von kööpelille kakskymppistä haikailtiin silloin ja kolmekolmosta kun toiset olivat jo töissä, että se siitä.
Herranketkulle on remontin teko vierasta kun ensimmäiseen vikaan työt loppuun. Von Göpel pajottaa ja taas työt jatkuu eikä jää itkemään kun tuli vikaa ja piti olla niin kestävä kone.
Foortin moottorit eivät ole niitä aivan huippuja ,meilläkin 6 foorti hajosi männistään vuonna 71 ajomäärä 1700 tuntia.Pitäskö mäntien kestää kauemmin varmaan herranketku tietää. ;D

Herranketkulla saattaa silti olla pidempi rupeama traktorin ratissa, mitä nimi antaa ilmi.  Paras ajosuorite 4,5 kk ja 1300 h (touko-syyskuu 2003). Merkkejä on ollut kaksi, toi sininen (1968- ja vihreäkin 2005-), ja tuolla ajanjaksolla yhteensä 7 traktoria joista 2 edelleen talossa. Remontit suhteessa käyttöön ja käyttötapaan balanssissa. Vähiten ajetut yksilöt vaihtoon mennessä 2000 h (piti saada isompi 1972) ja 4300 h (piti saada isompi 2005). Pajottaa saapi kööpeli ihan tarpeensa mukaan, mutta ylimielinen asenne muita merkkejä kohtaan kertoo enempi tietämättömyydestä. Pajotetaan täälläkin, mutta todella harvoin traktoreita. Ja mitä tuohon 6-moottoriin tulee Foordissa, kyse oli Traderin peruja olevasta 594E-moottorista, joilla nyt ei kovin suuria menestyksiä traktoripuolella ollut. Orasvuon konepajan tekele siis. Sinisellä ajettu nyt  12-15000 pitkää mittarituntia ja tuosta vihreestä ei vielä voi sanoa mitään vajaa 3000 lyhyttä kellotuntia. Muut menneet vaihtoon 9000-11000 h kohdalla noita paria poikkeusta lukuunottamatta, liian pieniä.

Viimeksi muokattu: 05.05.13 - klo:21:48 kirjoittanut Herranketku

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: Ford 6610
Ei viatonta merkkiä olekaan ,vaikka ny miehet niin väittää. ;D
Traaterin moottorin kanssa ei tuolla kutosella ollut mitään tekemistä,se on harhaluulo joka yhä näköjään on voimissaan.

Viimeksi muokattu: 05.05.13 - klo:21:51 kirjoittanut Von Göpel