Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe valmetissa vaihteet hukassa?  (Luettu 8535 kertaa)

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: valmetissa vaihteet hukassa?
Meillä 6400:ssa sama vika pari vuotta sitten. Syyksi paljastu pikavaihteiden pakat. Oli pakoista pinnat lähteny kävelemään.

no siinä saaki jo kattella peilihin, vai onko raskastaki ajua ja paljonko on tuntia?
Lietteen ajua, kylvöä, kyntämistä, puun ajua ym.hommaa.

eikähän siä oo sama määrä levyjä ku aikansa isommiski.. ettei se kyllä alimittaanen pitäs olla.. eikä nuolla tunniilla  saa viä pinnat lähtiä josei oo tapaturmaa sattunu, malja halaki tms..

Yks mahdollinen aiheuttaja voi olla hydraulipumpun väljistyminen. Mulla meni alle 6000 tunnin pumppu siihen kuntoon, että tyhjäkäynnillä pomppas pikavaihde vapaalle jarrua painettaessa. Jarruventtiili kun otti hieman painetta siitä matalapainepiiristä, ei pikavaihteen pakat enää jaksaneet pysyä kiinni. Oli toisaalta jännä ajella, niinkun olis vedonvapautus ollu vanhassa koneessa :)

No, se oli onneksi edullinen remontti. Tais olla 1500 osineen ja töineen, kun ajoissa korjattiin, eikä kuunneltu "vanhojen" neuvoja, että mitä sitä ehjää (liikkuu vielä) korjaamaan.

-

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: valmetissa vaihteet hukassa?
Meillä 6400:ssa sama vika pari vuotta sitten. Syyksi paljastu pikavaihteiden pakat. Oli pakoista pinnat lähteny kävelemään.

no siinä saaki jo kattella peilihin, vai onko raskastaki ajua ja paljonko on tuntia?
Lietteen ajua, kylvöä, kyntämistä, puun ajua ym.hommaa.

eikähän siä oo sama määrä levyjä ku aikansa isommiski.. ettei se kyllä alimittaanen pitäs olla.. eikä nuolla tunniilla  saa viä pinnat lähtiä josei oo tapaturmaa sattunu, malja halaki tms..

Yks mahdollinen aiheuttaja voi olla hydraulipumpun väljistyminen. Mulla meni alle 6000 tunnin pumppu siihen kuntoon, että tyhjäkäynnillä pomppas pikavaihde vapaalle jarrua painettaessa. Jarruventtiili kun otti hieman painetta siitä matalapainepiiristä, ei pikavaihteen pakat enää jaksaneet pysyä kiinni. Oli toisaalta jännä ajella, niinkun olis vedonvapautus ollu vanhassa koneessa :)

No, se oli onneksi edullinen remontti. Tais olla 1500 osineen ja töineen, kun ajoissa korjattiin, eikä kuunneltu "vanhojen" neuvoja, että mitä sitä ehjää (liikkuu vielä) korjaamaan.

-

samoon rikkinääsellä laturilla saa vahinkua tehtyä pakoolle..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Pro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: valmetissa vaihteet hukassa?
Meillä 6400:ssa sama vika pari vuotta sitten. Syyksi paljastu pikavaihteiden pakat. Oli pakoista pinnat lähteny kävelemään.

no siinä saaki jo kattella peilihin, vai onko raskastaki ajua ja paljonko on tuntia?
Lietteen ajua, kylvöä, kyntämistä, puun ajua ym.hommaa.

eikähän siä oo sama määrä levyjä ku aikansa isommiski.. ettei se kyllä alimittaanen pitäs olla.. eikä nuolla tunniilla  saa viä pinnat lähtiä josei oo tapaturmaa sattunu, malja halaki tms..

Yks mahdollinen aiheuttaja voi olla hydraulipumpun väljistyminen. Mulla meni alle 6000 tunnin pumppu siihen kuntoon, että tyhjäkäynnillä pomppas pikavaihde vapaalle jarrua painettaessa. Jarruventtiili kun otti hieman painetta siitä matalapainepiiristä, ei pikavaihteen pakat enää jaksaneet pysyä kiinni. Oli toisaalta jännä ajella, niinkun olis vedonvapautus ollu vanhassa koneessa :)

No, se oli onneksi edullinen remontti. Tais olla 1500 osineen ja töineen, kun ajoissa korjattiin, eikä kuunneltu "vanhojen" neuvoja, että mitä sitä ehjää (liikkuu vielä) korjaamaan.

-

samoon rikkinääsellä laturilla saa vahinkua tehtyä pakoolle..

Hep! Kahesta t-sarjalaisesta menny pakat laturin takia.. Sillon oli vaan laturi paskana. Sillon myös saa pakat jumiin jos on ihan _vitusti_ valoja niin laturi ei vaan jaksa enää tuottaa tarpeeks.
Tästä tähän.

Väsynyt

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 78
  • Enemmän nopeasti
Vs: valmetissa vaihteet hukassa?
Meillä 6400:ssa sama vika pari vuotta sitten. Syyksi paljastu pikavaihteiden pakat. Oli pakoista pinnat lähteny kävelemään.

no siinä saaki jo kattella peilihin, vai onko raskastaki ajua ja paljonko on tuntia?
Lietteen ajua, kylvöä, kyntämistä, puun ajua ym.hommaa.

eikähän siä oo sama määrä levyjä ku aikansa isommiski.. ettei se kyllä alimittaanen pitäs olla.. eikä nuolla tunniilla  saa viä pinnat lähtiä josei oo tapaturmaa sattunu, malja halaki tms..

Yks mahdollinen aiheuttaja voi olla hydraulipumpun väljistyminen. Mulla meni alle 6000 tunnin pumppu siihen kuntoon, että tyhjäkäynnillä pomppas pikavaihde vapaalle jarrua painettaessa. Jarruventtiili kun otti hieman painetta siitä matalapainepiiristä, ei pikavaihteen pakat enää jaksaneet pysyä kiinni. Oli toisaalta jännä ajella, niinkun olis vedonvapautus ollu vanhassa koneessa :)

No, se oli onneksi edullinen remontti. Tais olla 1500 osineen ja töineen, kun ajoissa korjattiin, eikä kuunneltu "vanhojen" neuvoja, että mitä sitä ehjää (liikkuu vielä) korjaamaan.

-

samoon rikkinääsellä laturilla saa vahinkua tehtyä pakoolle..

Hep! Kahesta t-sarjalaisesta menny pakat laturin takia.. Sillon oli vaan laturi paskana. Sillon myös saa pakat jumiin jos on ihan _vitusti_ valoja niin laturi ei vaan jaksa enää tuottaa tarpeeks.
Eikö muka laturin merkkivalo syttyny...???

Pro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: valmetissa vaihteet hukassa?
Meillä 6400:ssa sama vika pari vuotta sitten. Syyksi paljastu pikavaihteiden pakat. Oli pakoista pinnat lähteny kävelemään.

no siinä saaki jo kattella peilihin, vai onko raskastaki ajua ja paljonko on tuntia?
Lietteen ajua, kylvöä, kyntämistä, puun ajua ym.hommaa.

eikähän siä oo sama määrä levyjä ku aikansa isommiski.. ettei se kyllä alimittaanen pitäs olla.. eikä nuolla tunniilla  saa viä pinnat lähtiä josei oo tapaturmaa sattunu, malja halaki tms..

Yks mahdollinen aiheuttaja voi olla hydraulipumpun väljistyminen. Mulla meni alle 6000 tunnin pumppu siihen kuntoon, että tyhjäkäynnillä pomppas pikavaihde vapaalle jarrua painettaessa. Jarruventtiili kun otti hieman painetta siitä matalapainepiiristä, ei pikavaihteen pakat enää jaksaneet pysyä kiinni. Oli toisaalta jännä ajella, niinkun olis vedonvapautus ollu vanhassa koneessa :)

No, se oli onneksi edullinen remontti. Tais olla 1500 osineen ja töineen, kun ajoissa korjattiin, eikä kuunneltu "vanhojen" neuvoja, että mitä sitä ehjää (liikkuu vielä) korjaamaan.

-

samoon rikkinääsellä laturilla saa vahinkua tehtyä pakoolle..

Hep! Kahesta t-sarjalaisesta menny pakat laturin takia.. Sillon oli vaan laturi paskana. Sillon myös saa pakat jumiin jos on ihan _vitusti_ valoja niin laturi ei vaan jaksa enää tuottaa tarpeeks.
Eikö muka laturin merkkivalo syttyny...???

Ei, vikakooditkin lopussa vasta tuli. Kuulemma jännite voi heitellä niin paljon ettei merkkivalot ja muut syty, välillä lataa ja välillä ei.
Tästä tähän.