Omana suojana paripyörän kaatuessa kannattaa työ tehdä oven pielen kohdalla, joka ottaa kaatuvan pyörän vastaan.
Jos ei huvita käyttää jotain asennusvaunua tai vaikka pienkuormaajaa niin kannattaa tehdä joku systeemi millä lukitsee kiinni pyörät toisiinsa ennen kuin kumartuu pyörän sisään kiinnittämään yläketjun. Asentajan asento on meinaan sellainen että mitään ei pysty tekemään jos pyörä lähtee kaatumaan ja aina sattuu yhtälailla jos pää on sitten karrmin ja pyörän tai betonilattian ja pyörän välissä.
itte ruuvasin tänään jotkut pikakytkentärajut kiinni ja tuntui aika näppäriltä kun ei tarvinnu pujottaa ketjuja vaan laitto kiinnikkeet vaan hahloihin.
Tällaiset rajut kanssa käytössä. On helppo ja nopea asentaa. Koura paripyörän hahloon (pääsee liikkumaan koko pyörän ympäri oikeaan kohtaan) ja tappi sopivaan lenkkiin ketjussa. Ei jää paljoa ruuvattavaa.
Teleskooppi-kiinnikkeet vielä paremmat, turvallisetkin kun voi aukaista reilusti ennen ensimmäisen kiinnitystä, jolla saa lukittua renkaan ettei kaadu. Juuripyörässä normaalit kiinnikkeet aina paikoillaan, pulttikin, siihen helppo heittää teleskoopit paikoilleen ja pyörä on hetkessä paikoillaan. Parissa minuutissa laittaa renkaan paikalleen apulaisen kanssa, kun rengas traktorin vieressä ja pulttikone, jolla kiristää renkaan kiinni
Joustavaa elementtiä tuossa ei ole lainkaan, vain kierretankoa tangon jatkona, koko paketti RHS-putkien sisällä. Tuo mulla oleva malli tais olla konkurssiin menneen virman tuotteita, Vianorin kauppaama.
Paripyörien kiinnitys ja irrotus on jotain amerikkaa verrattuna kettinkeihin ja kohdalleen pyöritettäviin kiinnikkeisiin. Asennusajassa ja turvallisuudessa huomattava ero, turha äheltämien jää kokonaan pois