Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe "Maansiirtoperävaunu"  (Luettu 10849 kertaa)

MOI

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 110
"Maansiirtoperävaunu"
Kertokaapas mestarit mielipiteitä/käyttökokemuksia TEKO -merkkisestä "maansiirtoperäkärrystä" !! Kannattaako ostaa ? Kärryssä on jousitettu akselisto, ei perinteistä teliä, renkaina ne venäläiset 18". Paljonkohan kärryn kantavuus on, 10 -12 tn ? Mistä ko. kärryyn saanee varaosia esim. renkaita/laakereita/jousituksen osia ?     

Henkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 252
Vs: "Maansiirtoperävaunu"
Itsellä on Pekka merkkiset maansiirtokärryt. Käytännössä varmaan suht samat,kun noi tekot. Renkaina ryssäläiset ja jousiteli. Kantavuus on 10-12 t luokkaa. Hintaa oli 2-3 vuotta si jotain 6-7t€ . Ihan hyvät kärryt ovat olleet hintaansa nähden ja kovasti on lainaajia ollut. Meillä pääasiallisesti ajettu paskaa ja jokunen kuorma maata. Tietysti eihän näitä voi mihinkän multivaan verrata tai muihin joissa hinta on 2x tämmösten hinnan. Meilläkin alussa,kun tulivat niin täydellä kuormalla teli natisi ,mutta kun laittoi telin nippoihin rasvaa niin lakkasi. Kärryjen maalipinnasta sen verran,että lavaa ei ollut oikein mitenkään sisäpuolelta maalattu ja lavan ulkopuolisessa maalauksessa toivomisen varaa on(painepesurilla pestäessä maali lohkeilee,vaikkei kovin läheltä suihkuttasi). Valojohdot näissäkin surkeesti tehty,eli johdot roikkuu . Tarvis tehä paremmat.

Pekka kärryjä myy Matti Markkula Suodenniemellä.

Viimeksi muokattu: 22.08.08 - klo:12:10 kirjoittanut Henkka

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: "Maansiirtoperävaunu"
Meillä ei ole tahtonut noitten venäläisten akseleiden laakerit kestää. Ainakin puolenkymmentä kertaa on tehty laakeriremonttia (hyväkoneelta on löytynyt hyllystä). Kuormaakin on tietysti ollut, välillä telipaino varmasti yli 20t ja ajokilometrejä aika monta. Sen sanon että vanhoilla kuormurin akseleilla ja renkailla oleva kärry on kuormattuna kevyempi vetää tiellä kun ryssäpyörillä oleva tyhjänä. :P

Raymond

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 62
Vs: "Maansiirtoperävaunu"
Itsellä ollut Teko 12t maavaunu jo vuosikaudet ja maata on ajettu sen verta että alkuperäinen 6mm pohjalevy on loppu. Laakereissa ei missään vaiheessa ole ollut häiriötä, sähköpuoli uusittu kokonaan, kippi vaihdettu isompaan. Vaunulla on ajeltu tuhansia ja taas tuhansia kilometrejä, eikä ole koskaan pettänyt luottamusta.
Hieman raskas vedettävä ja helpommin vähän painuu pehmeässä vrt nykyajan 600mm renkaat. Suuresta ajomäärästä huolimatta ei hitsaussaumoihin ole tarvinnut huomiota kiinnittää. Hinta laatusuhteeltaan erinomaiset kärryt, peittoaa kestävyydessään Multivat mennen tullen!!!

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: "Maansiirtoperävaunu"
Noista Segei-mallin renkaista, siirsin kerran omia kärryjä talvella ulos hallista vanhalla 65 fergulla, meni ihan hyvin kunnes tultiin ulos lumiselle pihalle. Siihen loppui meno, traktori suti tyhjää ja eli liikkunut mihinkään. Kun sain vaihdettua vetäjän ja tarkisteltuani asiaa oli ilmaa renkaissa alle 0.5 kiloa! Silti ne eivät silminähden painuneet yhtään tyhjällä kärryllä! Taitaa olla kummissa rättikangas poikineen. Samoin tyhjä kärry on huomattavan raskas vetää, kun pakkasta alkaa olla yli 15 astetta, akselirasva on varmaan sulatettu toisinajattelijoista, niin on kankeat. Työnsä tekevät joten kuten, ei kehuttavasti, raskasoutuiset ja kömpelöt, eikä perälaidan tiiviys, hydrauliletkutukset tai valosähköt oikein vakuuta, mutta paskanajoon melkein ok. Jos aikoo tielle ajamaan tai vähänkään enemmän, niin suosittelen lämpimästi oikeita siihen käyttöön suomessa tehtyjä maansiirtovaunuja esim. Multivalta.
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8362
Vs: "Maansiirtoperävaunu"
Teko 14 t maansiirtokärryt olleet 3 tilan poruksssa jostain vuostuhannen vaihteesta. Paskaa pääosin ajettu, jonkinverran myös mursketta. Perälaudan hydrauliletkuja vaihdettiin heti uutena ja perälaudan sylinterien kiinnitystä vahvistettu. Renkaat on aikalailla kuluneet. Pahimmillaan ovat murskaamossa lyöneet 17 tonnin kuorman päälle.  ::) Silloin ei uskaltanut ihan jokanotkoon enää viittäkymppiä laskea. Öljy ei kaikissa traktoeissa riitä kippaukseen, öljyntarve kippiin 32 l.
Hinta/laatusuhde ollut ihan kohdallaan
Mystinen kesälaatumies

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: "Maansiirtoperävaunu"
sen ku muistaa että jos haluaa halvan ja hyvän niin joutuu ostaan kaks..