DD vaihteisto on varmasti hyvä noihin lueteltuihin hommiin tosiaa.
Vähän se nyki tyhjänä, mutta olen aka varma että kun perään laitetaan kone niin meno on kuin portaattomassa. Polttoainetaloudellinen ja (ainakin pitäisi olla) kestävä vaihteistohan se oikeissa hommissa on.
Vain 2 monilevypakkaa laatikossa on toki hieno asia, mut toisaalta enemmän luotan pakkatekniikkaan kuin (sähkö?) hydrauliseen mekatroniikkaan, joka niitä siirtohaarukoita siirtelee.
Traktorin kaksoiskytkinlaatikossa ei varmastikaan ole kaikkia niitä ongelmia, mitä autoissa, mutta silti... Erityisesti mietityttää synkronointilaitteiden kestävyys sellaisessa varsin yleisessä tilanteessa, jossa on automaatti-asetus esim. kynnössä päällä ja olosuhteiden vaihtelun suhteen laatikko arpoo vuorollaan yhtä isompaa ja yhtä pienempää välitystä sillä hetkellä käytössä olevaan nähden. Pakkalaatikko ei tuossa tilanteessa tee yhtään mitään, ennen kuin tietyt raja-arvot ylittyvät jolloin öljynpaine ohjataan asianmukaiselle pakalle ja vaihde vaihtuu. DCT kuten toi Direct Drive taas joutuu tuollaisessa tilanteessa räknäämään koko aika kumpi on seuraava todennäköisempi välitys, yhtä pienempi vai yhtä suurempi. DCT-laatikossa tämä tarkoittaa, että todennäköisyyslaskutoimistusten nojalla mekatroniikka joutuu siellä ei-vetovastuussa olevalla laatikon puolella lyömään vuorotellen päälle molempia vaihtoehtoja. Kytkentä on normaaleilla, joskin varmasti aika järeillä synkroilla, joten aika raskaalta sykliltä vaikuttaa laatikon kovalle osalle. Manuaalisella keppiaskilla ei kukaan käyttäjä aja noin, kuin tuo tietokone mahdollisesti joutuu tekemään.