Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pulttipyssy  (Luettu 16541 kertaa)

Zetor

  • Vieras
Pulttipyssy
Mikä olis hyvä? Paineilmakäyttöinen.

msan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 265
Vs: Pulttipyssy
SP Air. Ei halpa mutta hyvä

Eastwood

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 628
  • Go ahead, make my day.
Vs: Pulttipyssy
1/2"-koneesta jos puhutaan, niin voimaa mielellään 1000Nm paremmalla puolella. Mulla joku IR, tai SI joka kykenee reiluun 900Nm, ja hieman enempikin sais olla. Maksoi vajaa parisataa, ehkä kymmenisen vuotta sitten. Tuon Scorpion (1356Nm) ehkä ostaisin nyt...
http://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/Paineilmaty%C3%B6kalut/Mutterinv%C3%A4%C3%A4ntimet/Mutterinv%C3%A4%C3%A4ntimet+12%22/273/Mutterinv%C3%A4%C3%A4nnin+12%22+Scorpio+YU-1281T/2423

Viimeksi muokattu: 22.04.13 - klo:16:56 kirjoittanut Eastwood

So What?!

Zetor

  • Vieras
Vs: Pulttipyssy
Juu 1/2" vääntiöllä. Jossain kohtaahan noissa tulee sitten vastaan kompressorin syöttö ja letkujen läpimitat. Ensisijainen käyttö lienee renkaiden vaihto. Edellinen kesti 25v ja meni lopulta halki ihan vaan putoamalla mahd. Siinä oli semmonen kumi vaippa niin ei oikein tiedä missä vaiheessa hajosi.

redbull

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 705
  • Go Ahead, Make My Day

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
  • karkki vai keppana?
Vs: Pulttipyssy
Ahaa ei siis ole kysymys lopetus laitteesta :o
Mulla on juuri tuo scorpio ½" vääntiöllä. Ihan ok laite, ostin juuri sen voimien takia! Sain jontikan pyöränpultitkin auki.(jos se on mikään meriitti?)Käyttö kytkin voi olla hieman parempi, täytyy koneen päästä aina muuttaa suuntaa. Onko Scorpion 3/4 koneesta kokemusta? IR maksaa melken tonnin.
pessimisti ei pety!

Eastwood

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 628
  • Go ahead, make my day.
Vs: Pulttipyssy
Mulla oli eka pyssy Bilteman, huikeat 320Nm ilmoitettua vääntöä...
Vähän tylsää oli, kun ristikkoavaimella sai ekaks vääntää, et pyssy jaksoi. Sit ostin saman myyjän 3/4" koneen, vääntöö jo +700Nm. Mutta kokoa ja painoa hulvattomati. Muuten vääntö alkoi olemaan jo vähän sinnepäin...

Nykyisen "paremman koneen" reilu 900Nm puutuu myös välillä renkaanvaihdossa. Pulttien seistyä talven yli 140Nm kiristystiukkuudessa, on vieläkin välillä otettava se ristikkoavain käteen...
So What?!

Eastwood

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 628
  • Go ahead, make my day.
Vs: Pulttipyssy
Ahaa ei siis ole kysymys lopetus laitteesta :o

Bilteman pyssyllä ku paukuttelee, saattaa käyttäjälle tulla mieleen lopettaa itsensä ;D
So What?!

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7110
  • karkki vai keppana?
Vs: Pulttipyssy
Mulla oli eka pyssy Bilteman, huikeat 320Nm ilmoitettua vääntöä...
Vähän tylsää oli, kun ristikkoavaimella sai ekaks vääntää, et pyssy jaksoi. Sit ostin saman myyjän 3/4" koneen, vääntöö jo +700Nm. Mutta kokoa ja painoa hulvattomati. Muuten vääntö alkoi olemaan jo vähän sinnepäin...

Nykyisen "paremman koneen" reilu 900Nm puutuu myös välillä renkaanvaihdossa. Pulttien seistyä talven yli 140Nm kiristystiukkuudessa, on vieläkin välillä otettava se ristikkoavain käteen...
Keskisen 3/4" koneella ei päihittäny edes halpaa ½" konetta, aivan paska!
pessimisti ei pety!

Eastwood

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 628
  • Go ahead, make my day.
Vs: Pulttipyssy
Keskisen 3/4" koneella ei päihittäny edes halpaa ½" konetta, aivan paska!

Mulla on monta Biltemasta hankittua työkalua, ajavat usein asiansa. Mutta pulttipyssyä hankittaessa suosittelen todellakin ostamaan jotain ihan muuta (ei sit myöskään Keskisen vehjettä selvästikään ;D ) Ja todellakin katsoa tehoa. Kyllä myöhemmin on sit helppo hymyillä, ku tiukkakin pultti/mutteri antautuu!
So What?!

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Pulttipyssy
Paras pulttipyssy on Bliz-Kernerin valmistama. Ja punaisilla hylsyillä  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Timangi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
  • Olen kiltti...Olenhan?
Vs: Pulttipyssy
Itsellä useammasta kokemusta..ja todennut Ir parhaaksi. Yhden käden pyssy...eli kaikki hoituu suunnanvaihtoa myöten yhdellä  kädellä. Helpottaa kun voi pitää osasta kiinni kokoajan toisella kädellä. Myös se on kyseisessä hyvä että vaikka paljon voimaa niin sillä voi luistattaa...kun esimerkiksi just toi skorpion joka yhtenä pyssynä niin siinä on on/off kytkin...ja monesti tarkka paikka niin saa väärille kierteille ja myös irroituksessa katkaisee pultin herkästi.
Kyllä se tästä...enää loput jäljellä!

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Pulttipyssy
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Eastwood

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 628
  • Go ahead, make my day.
Vs: Pulttipyssy
Mulla pyssyssä 4-asentoinen kiristyksen voimansäätö. Mutta irroittaa muistaakseni aina täysillä. Hieman voi kyllä "säätää", kun puristaa liipasinta varovasti.
So What?!

mies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Pulttipyssy
Milwaukeen akkukoneessa on vääntöö:

http://www.riemurasia.net/video/Pit-Stop/28787