Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ketterämpää pienkuormaajaa?  (Luettu 7176 kertaa)

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Ketterämpää pienkuormaajaa?
Viikonloppukokeilussa Avant 420 ja tuntuu hivenen liian isolta meidän navettaan. Joku palstalaisista on varmaan päässyt vertaamaan niin onko muita vastaavan kokoisia koneita mielellään sellaisella jatkopuomilla jotka pyörähtävät pienemmässä tilassa?

Navetassa on vajaa 20m 2.25m leveetä pöytää jonka toisella laidalla on koko matkalla lukkoetuaitaa lehmille ja toisella puolella on karsinoita nuorisolle. Viimeisen karsinan paikalla on rehuvarasto johon tuon rehut etukuormaajalla. Varaston pituus on 4m ja leveys on 3.2m. Ongelma on siinä kun peruutan tuolta varastosta pöydälle ja pyrin kääntymään pöydänsuuntaan 90° niin meinaa loppua tila kesken kun peräpuntin ajaa seinään kiinni ja kääntää rehukahmaria pöydänsuuntaan jää kahmarin ja seinän väliin mahtavat 5cm. Kopinkulmat ei ota tässä mihinkään kiinni jos ei lehmiä ole vielä tullut ihan päähän asti ongelmana on siis tämän kokonaispituus.

Toinen vaihtoehtohan olisi tietysti peruuttaa pöytää pitkin mutta sitten joutuu aina ajamaan rehujen yli siinä pöydällä eikä sekään varmaan ole oikein hyvä juttu.

Ei sillä että se rehunjako olisi tähän mennessä ollut mitenkään vaikeeta kun hamsterilla ottaa aikaa ehkä noin 10-15min 2xpäivässä. Avantilla vaan menee kauemmin kun on niin tarkka ajettava siinä kurvissa.

Maanantaihin olisi aika miettiä että vienkö takasin vai joudunko tekemään erkkerin seinään jonne sen peräpuntin saa peruutettua.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Ketterämpää pienkuormaajaa?
320?
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Ketterämpää pienkuormaajaa?
paitti että ku on nuon vähä ajua nii 313..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Ketterämpää pienkuormaajaa?
http://www.youtube.com/watch?v=neF6cCqpBXU

Toi vois olla paree, ku ei perse kolistele seiniä, on kotimainen, jalkakaasu, ajo yhdellä polkimella  ja jäis S-ryhmän tukeminen väliin.
Oon vaatimaton!

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: Ketterämpää pienkuormaajaa?
Unohtu mainita että 3xx ja 2xx mallit ei kiinnosta yhtään kun koneella on käyttöä myös navetan ulkopuolella. Pääasiassa navetalla sen käyttö tulee olemaan vasikoiden kestokuivikekarsinan tyhjennyksessä jonka verukkeella konetta itselle perustelen. Mutta pitäähän sillä pystyä myös rehut ajamaan kun kone kerran ostetaan.

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Ketterämpää pienkuormaajaa?
no sitte 528 ja isompi reikä seinään..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: Ketterämpää pienkuormaajaa?
no sitte 528 ja isompi reikä seinään..

Niin juu siinähän se tulis samalla.  :o

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Ketterämpää pienkuormaajaa?
sillä tekee sitte jo palio eneekki..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

molymatti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Ketterämpää pienkuormaajaa?
Jumantsuikka ootkos sää highlanderi laittamassa avanttia mun navettaan?  ;D

Sen verran kuulosti tutulta tuo sun esitelmä... Ja mulla sama tilanne, hamsterilla mennään ja parin viikon päästä tulis avantti kokeille saas nähdä kuinka se taipuu tuosta. Paitsi että minä en ala hevostella, kokeille tulee punanen bensa-avantti mallia jotain -90...

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Ketterämpää pienkuormaajaa?
no sitte 528 ja isompi reikä seinään..

Oletko omamyyjän suosikki vai muuten änkyrä? Toi videolinkki kertoo riittävästi asiasta ;D
Oon vaatimaton!

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418
Vs: Ketterämpää pienkuormaajaa?
Jumantsuikka ootkos sää highlanderi laittamassa avanttia mun navettaan?  ;D

Sen verran kuulosti tutulta tuo sun esitelmä... Ja mulla sama tilanne, hamsterilla mennään ja parin viikon päästä tulis avantti kokeille saas nähdä kuinka se taipuu tuosta. Paitsi että minä en ala hevostella, kokeille tulee punanen bensa-avantti mallia jotain -90...

Jos toi navetta tos pihassa on sun niin ihmeettelen et missä hemmetissä se isäntä oikein on kupannut kun ei sit ole navetalla näkynyt ainakaan vuoteen  >:(

Eikä se 420 uusi ole, on tossa yksi vähän mökillä ajettu kone sopivasti saatavilla.
Norcar 755 on peräpuntista varustelevyyn vielä 5cm pitempi kuin toi Avantti ja voi olla ettei se mahdu edes kääntymään.

Ongelmakohta on toi paksuviiva rehuvaraston kohdalla siitä loppuu tila kesken.


Viimeksi muokattu: 21.04.13 - klo:14:08 kirjoittanut Highlander

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Ketterämpää pienkuormaajaa?
Heitä joiku laatikko tohon ritilän päälle jossa aita ympäri ja pura etueste pois siltä kohtaa. Sitten perutat suoraan sinne lantakäytävälle ja käännyt pöydälle...

Viimeksi muokattu: 21.04.13 - klo:14:45 kirjoittanut vms1

Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8414
Vs: Ketterämpää pienkuormaajaa?
Kaverilla oli käsittääkseni vastaavantapainen paikka navetassa. Avantti ei siitäkään oikein taipunut. Schäffer sensijaan paikasta taipui, vaikka onkin ulkomitoiltaan isompi.
Mystinen kesälaatumies

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: Ketterämpää pienkuormaajaa?
no sitte 528 ja isompi reikä seinään..

Oletko omamyyjän suosikki vai muuten änkyrä? Toi videolinkki kertoo riittävästi asiasta ;D

en kumpaakaa.. jästipään vikaa kyllä on muttei se tähän liity ;D juju piilee siinä että avanttiin tottunut kaataa muut pienkuormaimet ainaki kerran ja vaihtaa sitte takaasi samahan merkkihin.. näin kehuu isot pojat minen sitte tiä muuta sen mitoon itte ajanu..
mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..