Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valametin peräöljyt  (Luettu 20709 kertaa)

Makkis

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 203
Valametin peräöljyt
Onko Mezzo Valtrat nuukia peräöljyn merkin suhteen? Wetoilia olis vielä tynnyris. Vai pitääkö nolla oikeen Valtra lubricants?

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Valametin peräöljyt
Ei ole nuuka. Yleisöljy 10w-30 käy hyvin. Valmetin oma yleisöljy taitaa olla halvinta ja huonointa mitä on. Kai valmistaja tietää mitä vaatimuksia koneella on öljyn suhteen, ei välttämättä parasta öljyä muihin merkkeihin. :P

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: Valametin peräöljyt

Ei ole nuuka. Yleisöljy 10w-30 käy hyvin.

*** Katoaa ne viimeisetkin jarrun tapaiset... HT on suht. halpaa ja se on kuitenkin öljyä verrattuna noihin yleislitkuihin.

molymatti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Valametin peräöljyt
kyllä mulle ainakin sanovat valtran huollossa että ehdottomasti valtra transmission öljy vaikka suositusten mukaan pitäs yleisöljykin riittää. Juuri noiden jarrujen ym takia.

Makkis

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 203
Vs: Valametin peräöljyt
Tuo Wetoil on märkäjarruöljyä. Se on pelannu ainakin 845:ssa ja naapurilla oli sitä 100-90:ssä eikä jarrut huutanu.

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1374
Vs: Valametin peräöljyt
Pääasia kun öljyt vaihdettu ajallaan,ettei aivan
vesi/öljyseoksilla ajella, eli max öljynvaihtoväli 1000h/2 vuotta
riippuen käytöstä.

jos rankempaa käyttöä, ehdottomasti märkäjarruöljyä,
nää ns. "universaalit" käypäsiä suojaöljyinä, ja postinhakureisuun
soveltuvia.

kyllä kunnon öljy on kaikkein halvinta huoltoa, vrt. kalliisiin remontteihin.
eikä  HT-60 kauhean tyyristä ole.
lisäksi ns. valmistuttajan (valtran)räätälöimä viskositeetti,
hieman notkeampaa kun vst. shell donalx.
toimii talvipakkasilla paremmin, tosin kesäkuumilla voi olla
joskus liian ohkasta.

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: Valametin peräöljyt

Ei ole nuuka. Yleisöljy 10w-30 käy hyvin.

*** Katoaa ne viimeisetkin jarrun tapaiset... HT on suht. halpaa ja se on kuitenkin öljyä verrattuna noihin yleislitkuihin.

Mihinkään muuhun ei ihmisillä ole niin luja usko kuin yleisöljyihin..

Yleisöljyt voi pitää juuri joissain vesikärrynvetoraktoreissa, jos kovempaan käyttöön laittaa niin vaihtovälit on suosista pudotettava puoleen.

Kuin moni ajaa uudehkoilla (n. 10K€) autoillaan yleisöljyillä? Miksi sitten 50t euron raktorilla täytyy ??? ???
 

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Valametin peräöljyt
Yleiöljyt ovat tavallista oljyä jolla sattuu olla testattu luokitus moottorikäyttöön, vaihteistoon ja hydrauliikkaan kuhunkin erikseen. Ihan samoilla testeillä testataan moottoriöljyt, vaihteistoöljyt ja hydrauliikkaöljyt sun muut märkäjarruöljyt. Kun viskositeetti on oikea ja vaaditut luokitukset täyttyy niin on yksi lysti mikä öljy on kyseessä. On tietenkin eri asia jos toisella oljyllä on tarpeelliset luokitukset selvästi paremmat koska silloin "vaaditut luokitukset" täyttyvät vielä pitkän käytön jälkeenkin esim. tilanteessa jossa öljynvaihtoja ei vähäisen käytön takia enää tehdä. :P

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Valametin peräöljyt
Donax TD 5w-30 pikkusen liian notkeeta kesälle mut 10w-30
tuntuu vähä kankeelta -27 pakkases, koita ny sit päättää  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Valametin peräöljyt
Donax TD 5w-30 pikkusen liian notkeeta kesälle mut 10w-30
tuntuu vähä kankeelta -27 pakkases, koita ny sit päättää  ::)
Tapaako sieläpäin olla pitkänkin aikaa 27 astetta pakkasta? Niin pitkän että ei malta käyttää roikkaa...  :P

jd78

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 202
Vs: Valametin peräöljyt
Yleiöljyt ovat tavallista oljyä jolla sattuu olla testattu luokitus moottorikäyttöön, vaihteistoon ja hydrauliikkaan kuhunkin erikseen. Ihan samoilla testeillä testataan moottoriöljyt, vaihteistoöljyt ja hydrauliikkaöljyt sun muut märkäjarruöljyt. Kun viskositeetti on oikea ja vaaditut luokitukset täyttyy niin on yksi lysti mikä öljy on kyseessä. On tietenkin eri asia jos toisella oljyllä on tarpeelliset luokitukset selvästi paremmat koska silloin "vaaditut luokitukset" täyttyvät vielä pitkän käytön jälkeenkin esim. tilanteessa jossa öljynvaihtoja ei vähäisen käytön takia enää tehdä. :P
Monessa koneesssa tuo yleisöljy kyllä meneekin. Mutta vaikka se esim. täyttää casenkin vaihteisto öljyvaatimukset niin olenpa käytännössä nähnyt kuinka se tuhoaa pikavaihteen ja ulosoton pakat kyseisissä koneissa jotka ovat raskaassa työssä, vaikka öljyt vaihdetaankin oikein väliajoin. Mutta joitain lisäaineita niihin valmetin vaihteisto öljyihin on lisätty koska niitä voi käyttää myös huoletta esim. casessa. Eli luokitukset kyllä saattaa täyttyä ns. yleisöljyilläkin mutta mutta jotain siitä vaan puuttuu. Siis käyttäkäämme koneen valmistajan hyväksymiä öljyjä kussakin kone merkissä, näin vältymme monelta ennen aikaiselta ja turhalta remontilta ;D
Emmekä päädy parjaamaan sitten kyseistä hajonnutta konetta tänne agron palstoille! ;)

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Valametin peräöljyt
Donax TD 5w-30 pikkusen liian notkeeta kesälle mut 10w-30
tuntuu vähä kankeelta -27 pakkases, koita ny sit päättää  ::)
Tapaako sieläpäin olla pitkänkin aikaa 27 astetta pakkasta? Niin pitkän että ei malta käyttää roikkaa...  :P

Harvalla taitaa kumminkaan olla peräöljyn lämmitintä?
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

RockBull

  • Vieras
Vs: Valametin peräöljyt
Yleiöljyt ovat tavallista oljyä jolla sattuu olla testattu luokitus moottorikäyttöön, vaihteistoon ja hydrauliikkaan kuhunkin erikseen. Ihan samoilla testeillä testataan moottoriöljyt, vaihteistoöljyt ja hydrauliikkaöljyt sun muut märkäjarruöljyt. Kun viskositeetti on oikea ja vaaditut luokitukset täyttyy niin on yksi lysti mikä öljy on kyseessä. On tietenkin eri asia jos toisella oljyllä on tarpeelliset luokitukset selvästi paremmat koska silloin "vaaditut luokitukset" täyttyvät vielä pitkän käytön jälkeenkin esim. tilanteessa jossa öljynvaihtoja ei vähäisen käytön takia enää tehdä. :P

Ei se ole ihan yksi lysti. Vain yhteen paikkaan sovitettu on sinne parempaa. Esim. se lisäaine joka estää levyjen täräkän,sitä on yleisliemessä vähemmän koska se ei käy suurempana määränä moottorille.
Ei ole mutua vaan ihan öljy-yhtiön insinöörin kanssa haasteltua.
eli tositöihin hölmöä panna yleistä, samoin kuin postinhaku hommiin yhtä hölmöä ostaa viimeisen päälle liemiä.
Mutta onneksi on valinnan vapaus...

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Valametin peräöljyt
Tärkeintä todella on että valmistajan asettamat vaatimukset ylittyvät. Itsekään en ainakaan mihinkään newhollandiin laittaisi mitään öljyä mikä vähänkään epäilyttää, valtra yleisöljyä en myöskään laittaisi. Voihan se olla että hyvistä märkäjarruominaisuuksista on hyötyä valmetinkin pakoille, ei niidenkään vaihto ilmaista ole vaikka halpaa onkin. :P

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8518
Vs: Valametin peräöljyt

Ei ole nuuka. Yleisöljy 10w-30 käy hyvin.

*** Katoaa ne viimeisetkin jarrun tapaiset... HT on suht. halpaa ja se on kuitenkin öljyä verrattuna noihin yleislitkuihin.

Mihinkään muuhun ei ihmisillä ole niin luja usko kuin yleisöljyihin..

Yleisöljyt voi pitää juuri joissain vesikärrynvetoraktoreissa, jos kovempaan käyttöön laittaa niin vaihtovälit on suosista pudotettava puoleen.

Kuin moni ajaa uudehkoilla (n. 10K€) autoillaan yleisöljyillä? Miksi sitten 50t euron raktorilla täytyy ??? ???
 
Yhksi isäntä oli käärmeissään, kun ne huollossa laittoi Mersuun öljy, joka maksoi 50 mk/l, kun kotona olis ollu tynnyrissä vitosen tavaraa. Ei se Mesen kone sitten kovinmontaa öljynvaihtoväliä Monitralla kuitenkaan kestänyt.
Mystinen kesälaatumies