Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Scania  (Luettu 11878 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: Scania
Olisko se ajo minkälaista sillä...eikai se pitkä akseliväli välttämättä haittaa jollei ihan ketterintä vaadi. Voihan siihen laittaa vaihtolavalaitteet ja jää Hiiabille tila kopin taa plus öljysäiliöille yms. Muutamalla tonnilla noita purettuja laitteita on saanut, eikai sen paikalleen pulttaaminen ole isokaan homma. Hyvän 93:sen löytäminen taitaa olla vaikeaa nykyään, auto sinänsä on pomminvarmaa perusrautaa jota pystyy jakoavaimella korjaamaan...
No lietteensiirtoo,viljanajoo,soranajoo,rahtilavahommia ja muuta traktorin renkaita kuluttavaa ajoa.Tommoinen kuorkki olis kuitenki moneen hommaan sopiva,ja verotkaan ei enää kuulemma päätä huimaa.Traktorin renkaat on kuitenki aika kalliita ja taitaa löpööki kulua hiukan enemmän satasella.
onko tuo lyhentäminen nyt vaikeaa, yleensähän noita runkoja on pidennetty... Kartaani lienee vaikein juttu muutonhan tuo on yksinkertaista... Nyt jos aattelee että omalla tontilla ajelet niin ei saa kyllä tuolla akselin välillä ahistaa   ;)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

+250

  • Vieras
Vs: Scania
Olisko se ajo minkälaista sillä...eikai se pitkä akseliväli välttämättä haittaa jollei ihan ketterintä vaadi. Voihan siihen laittaa vaihtolavalaitteet ja jää Hiiabille tila kopin taa plus öljysäiliöille yms. Muutamalla tonnilla noita purettuja laitteita on saanut, eikai sen paikalleen pulttaaminen ole isokaan homma. Hyvän 93:sen löytäminen taitaa olla vaikeaa nykyään, auto sinänsä on pomminvarmaa perusrautaa jota pystyy jakoavaimella korjaamaan...
No lietteensiirtoo,viljanajoo,soranajoo,rahtilavahommia ja muuta traktorin renkaita kuluttavaa ajoa.Tommoinen kuorkki olis kuitenki moneen hommaan sopiva,ja verotkaan ei enää kuulemma päätä huimaa.Traktorin renkaat on kuitenki aika kalliita ja taitaa löpööki kulua hiukan enemmän satasella.
onko tuo lyhentäminen nyt vaikeaa, yleensähän noita runkoja on pidennetty... Kartaani lienee vaikein juttu muutonhan tuo on yksinkertaista... Nyt jos aattelee että omalla tontilla ajelet niin ei saa kyllä tuolla akselin välillä ahistaa   ;)
[/color] No tuo on totta,mutta aattelin jos ei agrin pihas pääse kääntyyn ;D

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Scania
Olisko se ajo minkälaista sillä...eikai se pitkä akseliväli välttämättä haittaa jollei ihan ketterintä vaadi. Voihan siihen laittaa vaihtolavalaitteet ja jää Hiiabille tila kopin taa plus öljysäiliöille yms. Muutamalla tonnilla noita purettuja laitteita on saanut, eikai sen paikalleen pulttaaminen ole isokaan homma. Hyvän 93:sen löytäminen taitaa olla vaikeaa nykyään, auto sinänsä on pomminvarmaa perusrautaa jota pystyy jakoavaimella korjaamaan...
No lietteensiirtoo,viljanajoo,soranajoo,rahtilavahommia ja muuta traktorin renkaita kuluttavaa ajoa.Tommoinen kuorkki olis kuitenki moneen hommaan sopiva,ja verotkaan ei enää kuulemma päätä huimaa.Traktorin renkaat on kuitenki aika kalliita ja taitaa löpööki kulua hiukan enemmän satasella.
onko tuo lyhentäminen nyt vaikeaa, yleensähän noita runkoja on pidennetty... Kartaani lienee vaikein juttu muutonhan tuo on yksinkertaista... Nyt jos aattelee että omalla tontilla ajelet niin ei saa kyllä tuolla akselin välillä ahistaa   ;)
[/color] No tuo on totta,mutta aattelin jos ei agrin pihas pääse kääntyyn ;D
Kardaanin lyhennys se vasta helppoa on, rälläkällä pala pois ja migillä uudestaan yhteen suurin piirtein suoraan :)
 Jos on matkaakin tienpäällä niin kannattaa laittaa kärrykin, neliakseliseen saa tuplaten sen kuormaa mitä vetoautoon vl laittein :)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Scania
Sisusta siitä matkailuauto.
Tässä oli puhe Scaniasta.  ::)

Scaniasta siitä matkailuauto.

Volvosta siitä matkailuauto.

Ei se vaan tollai onnistu.  Sisu on ainut mahdollinen.
Mannista siitä matkailuauto.
Daffista...jne.
Kyllä Sisu vaan on tuohon joutilain, ei se vanhemmiten muuhun kelpaakkaan :(

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: Scania
Olisko se ajo minkälaista sillä...eikai se pitkä akseliväli välttämättä haittaa jollei ihan ketterintä vaadi. Voihan siihen laittaa vaihtolavalaitteet ja jää Hiiabille tila kopin taa plus öljysäiliöille yms. Muutamalla tonnilla noita purettuja laitteita on saanut, eikai sen paikalleen pulttaaminen ole isokaan homma. Hyvän 93:sen löytäminen taitaa olla vaikeaa nykyään, auto sinänsä on pomminvarmaa perusrautaa jota pystyy jakoavaimella korjaamaan...
No lietteensiirtoo,viljanajoo,soranajoo,rahtilavahommia ja muuta traktorin renkaita kuluttavaa ajoa.Tommoinen kuorkki olis kuitenki moneen hommaan sopiva,ja verotkaan ei enää kuulemma päätä huimaa.Traktorin renkaat on kuitenki aika kalliita ja taitaa löpööki kulua hiukan enemmän satasella.
onko tuo lyhentäminen nyt vaikeaa, yleensähän noita runkoja on pidennetty... Kartaani lienee vaikein juttu muutonhan tuo on yksinkertaista... Nyt jos aattelee että omalla tontilla ajelet niin ei saa kyllä tuolla akselin välillä ahistaa   ;)
[/color] No tuo on totta,mutta aattelin jos ei agrin pihas pääse kääntyyn ;D

Onks teil nii pienet A-marketit, ettei niiden pihassa sovi kääntyyn? :o :o :o :o
It ain't over till the fat lady sings

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Scania
Olisko se ajo minkälaista sillä...eikai se pitkä akseliväli välttämättä haittaa jollei ihan ketterintä vaadi. Voihan siihen laittaa vaihtolavalaitteet ja jää Hiiabille tila kopin taa plus öljysäiliöille yms. Muutamalla tonnilla noita purettuja laitteita on saanut, eikai sen paikalleen pulttaaminen ole isokaan homma. Hyvän 93:sen löytäminen taitaa olla vaikeaa nykyään, auto sinänsä on pomminvarmaa perusrautaa jota pystyy jakoavaimella korjaamaan...
No lietteensiirtoo,viljanajoo,soranajoo,rahtilavahommia ja muuta traktorin renkaita kuluttavaa ajoa.Tommoinen kuorkki olis kuitenki moneen hommaan sopiva,ja verotkaan ei enää kuulemma päätä huimaa.Traktorin renkaat on kuitenki aika kalliita ja taitaa löpööki kulua hiukan enemmän satasella.
onko tuo lyhentäminen nyt vaikeaa, yleensähän noita runkoja on pidennetty... Kartaani lienee vaikein juttu muutonhan tuo on yksinkertaista... Nyt jos aattelee että omalla tontilla ajelet niin ei saa kyllä tuolla akselin välillä ahistaa   ;)
Saako noita lyhentää tai pidentää noin vain – epäilen että pitää muutoskatsastaa – hitsari täytyy olla valantehnyt – siis jos rek ote muuttuu.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: Scania
Eikös rungossa ole saman kaavan mukaan pultinreiät akselistojen ja päälirekenteiden kiinnittämiseksi määrävälein? Vai oliko se joku muu kuin Scania kun näin on? Siirtyisi vaan taka-akselisto eteenpäin ja kardaani lyhyemmäksi sekä rälläkällä pätkä pois runkopalkeista takaa. Jotakin lupapapereita tarvitaan tekijältä että voi allekirjoittaa katsastuksessa tarvittavan todistuksen akselivälimuutoksen suorittamisesta.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: Scania
Tuos puolivahingos tuli hommattua kolmeakselinen 93 scania.Auto on siisti ja vähäajettu ja jopa kaikki toimii.Ittellä olis käyttöö laitteelle.Mutta mutta:
Autossa on 9m umpikoppi päällä,akseliväli oli 5,8m.Taitaa vaihtolavalaitteet ja rungon lyhennys tulla niin kalliiksi,ettei ton ikäiseen kannata tehdä.Vai :-\

Sulla on ihan hiton hyvä rehuvarasto lavatavaralle, jos vaan on sivuaukeava!!
Laajennusten taas jossakin vaiheessa alkaessa, ei muuta kuin päävirta käännetään päälle ja ajetaan rehuvarasto oikeaan paikkaan.
Itellä on vain 7.7 m umpikoppi, jalkalavana pihamaalla. Sinne sopii jo mukavasti kivennäiset, vitamiinit, mullinherkut ym. lavalla tuleva tavara, eikä pääse linnut eikä rotat haaskalle. Lämpöeristettynä ei hikoa, eli tavara säilyy kohtuu hyvin vrt merikontti.

Lese

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 525
  • Proud to be a REDNECK
Vs: Scania
Hommaa vaikka nelossarjalainen rautajousinen 6*4 keventimillä ja koukkulaitteella akseliväli 45 tai alle. Alta 30k€ saa jo valita.

Iso ja nopea traktori ja isot kärryt on silti yhtä tehokas, ellei sitten kuorma-autoon hommaa kärryä. Autossa parempi ajomukavuus ja halvempi hankintahinta. Traktorissa paremmat maasto-ominaisuudet.  :-\
Miks Vesa myy ja te ette?

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Scania
Hommaa vaikka nelossarjalainen rautajousinen 6*4 keventimillä ja koukkulaitteella akseliväli 45 tai alle. Alta 30k€ saa jo valita.

Iso ja nopea traktori ja isot kärryt on silti yhtä tehokas, ellei sitten kuorma-autoon hommaa kärryä. Autossa parempi ajomukavuus ja halvempi hankintahinta. Traktorissa paremmat maasto-ominaisuudet.  :-\
Kolmiakselisen kokonaispainosta hukkuu jo alunperin moottorin, voimansiirron ja kopin ja niitä kannattelevan akselin paino.  Sitten vielä se painava koukkulaite rautajouset ja toinen perä...   Pitää huomata sekin että toinen suunta usein ajetaan tyhjänä, hirmuinen ylimääräpaino kulkee mukana myös silloin :(   
  Traktorille ei pärjää millään, tuosta on omakohtaista kokemusta kun f12 volvo koukkulaitteella on jäänyt pois ajosta. Koukkulaitteesta on tekeillä kolmiakseliset kärryt ja auton päälle olen suunnitellut koneenkuljetusritilää, hyväkuntoinen auto, vetää hyvin ja käy nätisti, paksu runko jossa vain vähän ruostetta :)

myllymäki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 93
Vs: Scania
Ei muuta kuin käytetyt vaijerilaitteet päälle ja menoksi. Vaijerilaitteita on helppo lyhentää tai
jatkaa ja siihen istuu kaiken pituiset lavat.

Velipoika

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29
Vs: Scania
Ei kenenkään nurkkiin tuu vahingossa kuorma-auton romuja keskity saatana siihen maanviljelyyn ja jätä ne kuorma-auto hommat nille kelle ne kuullu. Liikaa tukia saatana!!

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7069
  • karkki vai keppana?
Vs: Scania
Eikös rungossa ole saman kaavan mukaan pultinreiät akselistojen ja päälirekenteiden kiinnittämiseksi määrävälein? Vai oliko se joku muu kuin Scania kun näin on? Siirtyisi vaan taka-akselisto eteenpäin ja kardaani lyhyemmäksi sekä rälläkällä pätkä pois runkopalkeista takaa. Jotakin lupapapereita tarvitaan tekijältä että voi allekirjoittaa katsastuksessa tarvittavan todistuksen akselivälimuutoksen suorittamisesta.
Rälläkällä ja hitsaamalla se tehdään. Olikohan Scanian runko just kaikken ikävin muokata?
pessimisti ei pety!

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Scania
Ei kenenkään nurkkiin tuu vahingossa kuorma-auton romuja keskity saatana siihen maanviljelyyn ja jätä ne kuorma-auto hommat nille kelle ne kuullu. Liikaa tukia saatana!!
Kyllä varsinkin romuja tulee vahingossa nurkkiin, hyviä yksilöitä harvemmin ;D

Eikös rungossa ole saman kaavan mukaan pultinreiät akselistojen ja päälirekenteiden kiinnittämiseksi määrävälein? Vai oliko se joku muu kuin Scania kun näin on? Siirtyisi vaan taka-akselisto eteenpäin ja kardaani lyhyemmäksi sekä rälläkällä pätkä pois runkopalkeista takaa. Jotakin lupapapereita tarvitaan tekijältä että voi allekirjoittaa katsastuksessa tarvittavan todistuksen akselivälimuutoksen suorittamisesta.
Rälläkällä ja hitsaamalla se tehdään. Olikohan Scanian runko just kaikken ikävin muokata?
Eiköhän liene sisu ainoa ikävä muokattava :-\      Ei tuossa kovin kummoisia konsteja tarvita, leikkaus sen verran vinoon että saumasta tulee yli 30% pidempi kun suoraa leikaten, purseet pois ja ulkopuolelta kunnolla tärpein kiinni, kaasulla reippaasti esilämpöä, sisäpuolelle kaunis iso kupera sauma, ulkopuolelta reilu juuren avaus sisäpuoliseen saumaan asti, hitsaus niin että ei jää vaille ja sitten hionta tasaiseksi :)  Maali päälle ja matkaan ;D
 

+250

  • Vieras
Vs: Scania
Ei kenenkään nurkkiin tuu vahingossa kuorma-auton romuja keskity saatana siihen maanviljelyyn ja jätä ne kuorma-auto hommat nille kelle ne kuullu. Liikaa tukia saatana!!
***** pösilö :o :o
Kuormautoki voi tulla vahingos:Sulla on saamisia ja vaihtoehdot on,ota auto tai et saa mitää :'(
Millä mun omat ajot kuuluis jollekki muulle?Jos joku ne tulee tekeen halvemmalla kun omalla romullapystyy ja juuri silloin kun minä haluan,niin tervetuloo 8)
Tukia tosiaan tulee hieman liikaa,vähemmälläki pärjäis.Mutta ei viitti vastustaa järjestelmää ;D