Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Klapin teon tarkkuus  (Luettu 15838 kertaa)

Skogsjan

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
Klapin teon tarkkuus
Mites teillä myyntiklapia tehdessä pilkkeen koko, jääkö miten suurta palikkaa sekaan vai nappaatteko kiinni ja uudelleen halkaisuun? Ainahan ei joka puu just terän keskelle osu tai on liian paksu muutenkin.
Onkos millainen taktiikka tasauspätkien kanssa, vai onnistuuko jakaa viimeisissä katkaisuissa?

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65402
Vs: Klapin teon tarkkuus
aika vähän tuloo pätkää itellä kun ranka on 3 metristä ja yleensä paksut kehtaa laitella toiseen kertaan ja sit lyhyet tumpit kerään pois, mut teenkin niin vähän kerralla.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Klapin teon tarkkuus
Vaihdan yleensä kuudeksi halkaisevan terän, kun puunkoko ylittää noin 15 senttiä, mutta  pääseehän isosta tavarasta joskus "kelleksiä" karkaamaan sekaan, toki pienin ne uudelleen, jos satun saamaan kiinni, mutta ei niistä juuri ole valitusta kuulunut. Joskus isokin pölkky osaa kyllä taidokkaasti väistää jopa kuudeksi halkaisevan terän lähes naarmuttomana ::) ne on pakko juosta kiinni kuljettimelta.
Tasauspalan jos sellaisia tulee olen päästänyt sekaan, niitä tulee lopuksi vähän on, kun  teen kolmimetrisestä kolkyt senttistä, jää pala lähinnä silloin, jos puu ei ollutkaan oikean mittainen.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Klapin teon tarkkuus
Vaihdan yleensä kuudeksi halkaisevan terän, kun puunkoko ylittää noin 15 senttiä, mutta  pääseehän isosta tavarasta joskus "kelleksiä" karkaamaan sekaan, toki pienin ne uudelleen, jos satun saamaan kiinni, mutta ei niistä juuri ole valitusta kuulunut. Joskus isokin pölkky osaa kyllä taidokkaasti väistää jopa kuudeksi halkaisevan terän lähes naarmuttomana ::) ne on pakko juosta kiinni kuljettimelta.
Tasauspalan jos sellaisia tulee olen päästänyt sekaan, niitä tulee lopuksi vähän on, kun  teen kolmimetrisestä kolkyt senttistä, jää pala lähinnä silloin, jos puu ei ollutkaan oikean mittainen.

Meinaatko että jos et juokse sen yhden pöllin perään ja se päätyy kuluttajalle, menee asiakkaaseen suhde??????
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: Klapin teon tarkkuus
Kyllähän nuo isot tai huonosti haljenneet tulee pyydystettyä aina kun ehtii tai huomaa. Jos sattuu joku säle jäämään terän eteen seuraava puu väistää aika tehokkaasti terän :(
Yleensä toiseksi viimeisen klapin teen lyhyemmän, jos jako ei mene kohdilleen.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Klapin teon tarkkuus
Mää en halua nyt olla mitenkään *****ilemassa, mutta, miten ihmeessä klapin teko voi olla noin tarkkaa kuten täin nussiminen?????
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: Klapin teon tarkkuus
Mää en halua nyt olla mitenkään *****ilemassa, mutta, miten ihmeessä klapin teko voi olla noin tarkkaa kuten täin nussiminen?????
Ei se nyt niin tarkkaa mulla ainakaan ole, joskus on sentin pitempi klapi joukos, kuin on tarkoitus  :-[

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Klapin teon tarkkuus
Motolla tehtyä "rankaa", jako menee tasan eli ei tule hukkapätkää.  Isoimmat (yli 25 senttiset halkomattomana) palautetaan uudestaan halottavaksi. Turhaa hommaa jos olisi koneessa potkua ja terä mikä halkoisi kahdeksaan osaan mutta kun ei ole sellaista.

Latz

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2055
Vs: Klapin teon tarkkuus
Vaihdan yleensä kuudeksi halkaisevan terän, kun puunkoko ylittää noin 15 senttiä, mutta  pääseehän isosta tavarasta joskus "kelleksiä" karkaamaan sekaan, toki pienin ne uudelleen, jos satun saamaan kiinni, mutta ei niistä juuri ole valitusta kuulunut. Joskus isokin pölkky osaa kyllä taidokkaasti väistää jopa kuudeksi halkaisevan terän lähes naarmuttomana ::) ne on pakko juosta kiinni kuljettimelta.
Tasauspalan jos sellaisia tulee olen päästänyt sekaan, niitä tulee lopuksi vähän on, kun  teen kolmimetrisestä kolkyt senttistä, jää pala lähinnä silloin, jos puu ei ollutkaan oikean mittainen.

Meinaatko että jos et juokse sen yhden pöllin perään ja se päätyy kuluttajalle, menee asiakkaaseen suhde??????

Riippu varmaan suhteesta. Kyllä ne kuitenkin kannattaa "juosta" kiinni ja palauttaa halottavaksi. Edes omien yöunien takia.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Klapin teon tarkkuus
Ei se kai haittaa vaikka vähän lyhyt, jos liian pitkä niin ei mahdu pesään.

Tässä on nyt selvästi tarkoituksena myydä sitä "ilmaa" kun tehdään silppua klapista.... :D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kkk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 825
  • romuja, mutta omia
Vs: Klapin teon tarkkuus
Vaihdan yleensä kuudeksi halkaisevan terän, kun puunkoko ylittää noin 15 senttiä, mutta  pääseehän isosta tavarasta joskus "kelleksiä" karkaamaan sekaan, toki pienin ne uudelleen, jos satun saamaan kiinni, mutta ei niistä juuri ole valitusta kuulunut. Joskus isokin pölkky osaa kyllä taidokkaasti väistää jopa kuudeksi halkaisevan terän lähes naarmuttomana ::) ne on pakko juosta kiinni kuljettimelta.
Tasauspalan jos sellaisia tulee olen päästänyt sekaan, niitä tulee lopuksi vähän on, kun  teen kolmimetrisestä kolkyt senttistä, jää pala lähinnä silloin, jos puu ei ollutkaan oikean mittainen.

Meinaatko että jos et juokse sen yhden pöllin perään ja se päätyy kuluttajalle, menee asiakkaaseen suhde??????
Näin se vaan voi olla ::) Mulla on yksi vakiasiakas joka tutki tarkasti mun kippaamaa ensimmäistä  klapikuormaa ja hetken tutkittuaan sanoi mulle, että tuuppas kattomaan minkälaisia klapeja edellinen klapimyyjä toi. Siellä oli liiterissä varmaan toistakymmentä täysin pyöreää 10-15 sentin pölkkyä. Vain pieni naarmu oli kyljessä mistä näki että se oli menny terän vierestä.
Eikä ole tämän edellisen toimittajan enää tarvinnu tuoda tälle ukolle puita :)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Klapin teon tarkkuus
Vaihdan yleensä kuudeksi halkaisevan terän, kun puunkoko ylittää noin 15 senttiä, mutta  pääseehän isosta tavarasta joskus "kelleksiä" karkaamaan sekaan, toki pienin ne uudelleen, jos satun saamaan kiinni, mutta ei niistä juuri ole valitusta kuulunut. Joskus isokin pölkky osaa kyllä taidokkaasti väistää jopa kuudeksi halkaisevan terän lähes naarmuttomana ::) ne on pakko juosta kiinni kuljettimelta.
Tasauspalan jos sellaisia tulee olen päästänyt sekaan, niitä tulee lopuksi vähän on, kun  teen kolmimetrisestä kolkyt senttistä, jää pala lähinnä silloin, jos puu ei ollutkaan oikean mittainen.

Meinaatko että jos et juokse sen yhden pöllin perään ja se päätyy kuluttajalle, menee asiakkaaseen suhde??????
Näin se vaan voi olla ::) Mulla on yksi vakiasiakas joka tutki tarkasti mun kippaamaa ensimmäistä  klapikuormaa ja hetken tutkittuaan sanoi mulle, että tuuppas kattomaan minkälaisia klapeja edellinen klapimyyjä toi. Siellä oli liiterissä varmaan toistakymmentä täysin pyöreää 10-15 sentin pölkkyä. Vain pieni naarmu oli kyljessä mistä näki että se oli menny terän vierestä.
Eikä ole tämän edellisen toimittajan enää tarvinnu tuoda tälle ukolle puita :)
Joo-o. Parhaita konemyyjiä on ne jotka haukkuu toisten tuotteet ja parhaita asiakkaita ne jotka haukkuu edellisen toimittajan tuotteet.... :P
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Klapin teon tarkkuus
Harva tekijä on menettänyt asiakkaita sen takia että tuote/ palvelu on ollut liian hyvää. Siksi kannattaa tosiaankin katsoa sen perään että tuote on mahdollisimman tasalaatuista ja hyvää. Itte olen joskus miettinyt että saisiko koneen perään jonkun laitteen joka sais lajitella tavaran niin että ylisuuret menis eri kasaan. Näille olisi selvästi asiakaskunta mutta kaikille ne ei sovi.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: Klapin teon tarkkuus
Kyllä se iso jööti kannattaa ottaa kiinni, jos vain mahdollista. Kaikelle on kysyntää, kattila lämmittäjät oikein kysyy isojen perään ja koitankin vähän katella, jos jossain osastossa on järeämmästä tehtyä säästän niitä sellaisille. Ei tuo 8 terä ole mikään autuaaksi tekevä asia, kyllä mulla sellainen on, mutta jos pöllin halkaisija on 30 tulee siitä keskipisteestä jo 15 senttiä matkaa laidalle ja sälän määrä moninkertaistuu, se pitäisi ollla "hunajakenno" tyyppinen terä, että halkoo ne klapit myös toisinpäin, kuten noihin "isoihin" koneisiin saa, mutta jos  ostopuu on pääsääntöisesti kymmenen sentin paikkeilla ne on niin hitaita liikkeissään, joten olen nakellut jättiläiset sivuun ja lämmittelen niillä ite, ne menee hakkurista kivasti tuon seulonta jätteen sekaan, eikä niitä lopuksi paljoa kerry.

Skogsjan

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
Vs: Klapin teon tarkkuus
25cm asti kutosen terällä pärjää. 20-25cm paksuudestä ylöspäin oon haloks tehny ja kuivempana pilkon pienemmäks.
Jonkun verran menee pikkusäkeissä tavaraa ja niitä varten teko tarkempaa. Pituus ei saa olla yli 32cm pussituksen takia ja ei paljon lyhyempääkään sekaan kehtaa laittaa.
Tätä pituutta tehdessä tulee sitä tasaustumppia lähes joka rangasta. Vois tietysti muuttaa pituuden 30cm, se auttais vähän.
Näihin saa ohuemmastakin rangasta hyvää tavaraa, 8-15cm parhaillaan.