Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe halli tolpista  (Luettu 21563 kertaa)

Lese

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 525
  • Proud to be a REDNECK
Vs: halli tolpista
Onko kukaan ostanu pylväitä uutena? Tietäis vähän missä hinnoissa ne on, vai ostaako suosiolla teräshallin . Jos vaikka innostuis joskus taas nakuttelemaan

9m/latva 17cm 115€/kpl, 7m/latva 15cm 70€/kpl. Alvit ja rahdit päälle.
Miks Vesa myy ja te ette?

Kapula

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 50
Vs: halli tolpista
Mulla on 55 vuotta vanha itse lahosuojatusta pylväistä tehty matala halli. Pylväät ovat  maanrajasta täysin mätiä. pystyssä  on pysynyt. Halvalla ei saa hyvää.
Mjaah, jos mää lasken että n. 60 vuoden päästä halli on täysin käyttökelvoton niin tuota, tuota määhän oon vasta näppi satavuotias! Ja poikakin on jo yli 70 vuotta. Saakait sitä rakentaa vaikka kymmenelle sukupolvelle eteenpäin jos vaan perse kestää...

fote

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 447
Vs: halli tolpista
Mulla on 55 vuotta vanha itse lahosuojatusta pylväistä tehty matala halli. Pylväät ovat  maanrajasta täysin mätiä. pystyssä  on pysynyt. Halvalla ei saa hyvää.
Mjaah, jos mää lasken että n. 60 vuoden päästä halli on täysin käyttökelvoton niin tuota, tuota määhän oon vasta näppi satavuotias! Ja poikakin on jo yli 70 vuotta. Saakait sitä rakentaa vaikka kymmenelle sukupolvelle eteenpäin jos vaan perse kestää...
Juu kyllä se asiansa ajaa. Jos mä joskus hallin teen niin pyväistä halvalla rakennan.

meedio

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1174
Vs: halli tolpista
Mitä sitten, jos tolpat lahoaa maan rajasta? Halli vaan hieman laskee! Tekee sillätavalla, että vaikka tolpat olis poikki, niin se pysyy kokonaisena!! Jos niin iso myrsky tulee, että sen tolppahallin vie, niin kyllä siinä vaiheessa on jo tikkuhimmelit ollu naapurin lepikossa monet kerrat!

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: halli tolpista
Mulla on 55 vuotta vanha itse lahosuojatusta pylväistä tehty matala halli. Pylväät ovat  maanrajasta täysin mätiä. pystyssä  on pysynyt. Halvalla ei saa hyvää.
Olisko hallilla laskennallinen käyttöikä vielä kesken :o     Muuten uusista tolpista sen verran että ei ne enää ole lahoamattomia mitä suomenkin markkinoille tehdään. Vanhemmat tolpat on yhä käyttökunnossa kun näistä uusista ei enää ole mihinkään :(

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: halli tolpista
Onko kukaan ostanu pylväitä uutena? Tietäis vähän missä hinnoissa ne on, vai ostaako suosiolla teräshallin . Jos vaikka innostuis joskus taas nakuttelemaan

Vuonna 2011 maksoi 9 metrinen 60€ sis.alv. Tilattiin 22 kpl ja rahtia 110€ sis.alv. Halli noistakin tehtiin, tolpat n.2 metrin syvyyteen rompolimaahan ja siimalla suoraan.
Oon vaatimaton!

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: halli tolpista
Onko kukaan ostanu pylväitä uutena? Tietäis vähän missä hinnoissa ne on, vai ostaako suosiolla teräshallin . Jos vaikka innostuis joskus taas nakuttelemaan

Vuonna 2011 maksoi 9 metrinen 60€ sis.alv. Tilattiin 22 kpl ja rahtia 110€ sis.alv. Halli noistakin tehtiin, tolpat n.2 metrin syvyyteen rompolimaahan ja siimalla suoraan.

 Eli ei ne sitten mihinkään ole nousseet!
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: halli tolpista
Onko kukaan ostanu pylväitä uutena? Tietäis vähän missä hinnoissa ne on, vai ostaako suosiolla teräshallin . Jos vaikka innostuis joskus taas nakuttelemaan

Vuonna 2011 maksoi 9 metrinen 60€ sis.alv. Tilattiin 22 kpl ja rahtia 110€ sis.alv. Halli noistakin tehtiin, tolpat n.2 metrin syvyyteen rompolimaahan ja siimalla suoraan.


 Räystäs tuli siis 7 metriin?
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

czepel

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 32
Vs: halli tolpista
Tällainen tuli viime kesänä.....
spank, spank....

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: halli tolpista
Onko kukaan ostanu pylväitä uutena? Tietäis vähän missä hinnoissa ne on, vai ostaako suosiolla teräshallin . Jos vaikka innostuis joskus taas nakuttelemaan

Vuonna 2011 maksoi 9 metrinen 60€ sis.alv. Tilattiin 22 kpl ja rahtia 110€ sis.alv. Halli noistakin tehtiin, tolpat n.2 metrin syvyyteen rompolimaahan ja siimalla suoraan.


 Räystäs tuli siis 7 metriin?
Ei tullut niin korkealle, tolppia lyhennettiin. Lattia asfalttia ja sen päälle sopii trukkilavalle 4 pyöröpaalia pystyyn päällisin, eli noin 5m tilaa kattotuolien alla.
Oon vaatimaton!

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: halli tolpista
 Juu, samallalailla on otettu ylipitkät tolpat ja ne on vaan kaivettu reilu pari metriä maan alle. Sitten on otettu vaikkapa vaa'ituskone tai laser ja merkatti n. rinnankorkeudelle korkoviivat. Tämän jälkeen sopivan mittaisella rimalla on saatu mitattua tolppien yläosiin uudet korkoviivat ja eikun moottorisahalla poikki. Itse laitoin yläjuoksuiksi 6" x 6" parruja kaksi varvia päällekkäin, liitokset viistäen ja tietysti eri kohtiin. Siinähän se runko onkin sitten kattotuolia ja seinän ruoteita vaille.  8)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: halli tolpista
Juu, samallalailla on otettu ylipitkät tolpat ja ne on vaan kaivettu reilu pari metriä maan alle. Sitten on otettu vaikkapa vaa'ituskone tai laser ja merkatti n. rinnankorkeudelle korkoviivat. Tämän jälkeen sopivan mittaisella rimalla on saatu mitattua tolppien yläosiin uudet korkoviivat ja eikun moottorisahalla poikki. Itse laitoin yläjuoksuiksi 6" x 6" parruja kaksi varvia päällekkäin, liitokset viistäen ja tietysti eri kohtiin. Siinähän se runko onkin sitten kattotuolia ja seinän ruoteita vaille.  8)
 

 mikä on paalujen väli räystäillä ja päädyissä?
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: halli tolpista
Juu, samallalailla on otettu ylipitkät tolpat ja ne on vaan kaivettu reilu pari metriä maan alle. Sitten on otettu vaikkapa vaa'ituskone tai laser ja merkatti n. rinnankorkeudelle korkoviivat. Tämän jälkeen sopivan mittaisella rimalla on saatu mitattua tolppien yläosiin uudet korkoviivat ja eikun moottorisahalla poikki. Itse laitoin yläjuoksuiksi 6" x 6" parruja kaksi varvia päällekkäin, liitokset viistäen ja tietysti eri kohtiin. Siinähän se runko onkin sitten kattotuolia ja seinän ruoteita vaille.  8)
 

 mikä on paalujen väli räystäillä ja päädyissä?

hvinnamo on mitannut kaiken vipukirveenvarrella. Tolppaväli on kaks`kirveenvartta, eli 2 metriä.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: halli tolpista
Juu, samallalailla on otettu ylipitkät tolpat ja ne on vaan kaivettu reilu pari metriä maan alle. Sitten on otettu vaikkapa vaa'ituskone tai laser ja merkatti n. rinnankorkeudelle korkoviivat. Tämän jälkeen sopivan mittaisella rimalla on saatu mitattua tolppien yläosiin uudet korkoviivat ja eikun moottorisahalla poikki. Itse laitoin yläjuoksuiksi 6" x 6" parruja kaksi varvia päällekkäin, liitokset viistäen ja tietysti eri kohtiin. Siinähän se runko onkin sitten kattotuolia ja seinän ruoteita vaille.  8)
 

 mikä on paalujen väli räystäillä ja päädyissä?

Räystään puoleisilla seinillä on 3 metriä, päädyssä 4 metriä ja toisessa päässä on ovi ja siinä on 5 metriä + vanerilla jäykistetty palkki oven päällä. Päädyissähän ei tule varsinaista kantoa, kun kattotuolit on samansuuntaisesti.  Sepelin kuva on ihan hyvä, joskin vähän pieni (kuva siis.)  :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: halli tolpista
En näe sepelin kuvaa. Miten olisi kolme seinää ja pulpettikatto? Tolppia olisi myös keskellä hallia eikä tila olisi kovin syvä. Pilttuita olisi rinnakkain esim. vähän yli 4 metriä leveitä ja vaikka yksi yli 6 metrinen. Kantava pelti ilman kattotuoleja, kun niitä olisi. Tulisi todella halpa.