Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rekan peräkärrystä paalikärry - jouset?  (Luettu 35004 kertaa)

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Rekan peräkärrystä paalikärry - jouset?
Ei kiinnosta joku rekkarenkaiden vaikutus peltoon, kun ei ole tapana paalikärryä pellolle ajaa. Mun mielestä on järjetöntä polkea peltoa lastaamalla pellolla ja vielä käännellä sitä kärryä siinä.
Liinojen kanssa kyllä vituttaa pelata, mutta eiköhän senkin jaksa tehdä, tuntipalkka siinä hommassa jää kuitenkin ihan asialliseksi vrt. ostaa virokärryn laidoilla.
Landehuukin voisi tajuta, että jotkut haluavat eläkkeellekkin eikä vaan ostaa uusia koneita velaksi ja maataistella vielä eläkeiässäkin että saa koneet maksuun ::)

2 velsaa peräkkäin, juu-u, sitten ois 2 kärryä millä ei tee yhtään mitään muuta kuin ajaa paaleja. Viimeisen päälle turhia kärryjä karjataloudessa jossa ei viljaa kasvateta.

Oot sää viisas miäs kun ajattelet jo teini-iässä, että kuinka sitten eläkkeellä. Minä kyllä hommaisin kunnon työkaluja mahdollisimman aikaisin vaikka sitten pikkuhiljaa lainoja maksellen eläkeikää odotellessa.  Eiköhän liene viisasta väistyvänkin sukupolven hankkia seuraavalle mieleisiä vermeitä vähän förskottiin, jotta seuraava voisi keskittyä vaikka kalliiden hehtaarien ostelemiseen.  Itseä eniten kaivertaa, ettei ole alkuaikoinaan hyviä ja tehokkaita koneita hommannut heti vaan vanhoilla pienillä ja tehottomilla aikaansa kuluttanut. Aikaa, jolloin olisi voinut muuten edetä jutuissa. Vaan onneksi tuli sekin hyvissä ajoin huomattua ja pistettyä töpinäksi.  Ei lainaa pidä pelätä kun katsoo, että se tulee tuottavaan toimintaan.

Asiasta toiseen:  Miten olet ajatellut tuon tonniluokan + lasti kärryä vedellä ja jarrutella niillä pelto- ja maanteillä. Pitääkö faijan kuitenkin jörniä suurentaa jollakin rahalla? Ettei vaan mielikuvituksessa pettäisi ja ertistä tulisi se halvin vaihtoehto.

Viimeksi muokattu: 27.02.13 - klo:20:49 kirjoittanut landehande

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5913
Vs: Rekan peräkärrystä paalikärry - jouset?
Eiköhän liene viisasta väistyvänkin sukupolven hankkia seuraavalle mieleisiä vermeitä vähän förskottiin, jotta seuraava voisi keskittyä vaikka kalliiden hehtaarien ostelemiseen. 

Hmm.. Aika erikoista, miehellä iso rivi massikoita ja väittää ajattelevansa seuraavaa sukupolvea..  :o  :P

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Rekan peräkärrystä paalikärry - jouset?
Eiköhän liene viisasta väistyvänkin sukupolven hankkia seuraavalle mieleisiä vermeitä vähän förskottiin, jotta seuraava voisi keskittyä vaikka kalliiden hehtaarien ostelemiseen. 

Hmm.. Aika erikoista, miehellä iso rivi massikoita ja väittää ajattelevansa seuraavaa sukupolvea..  :o  :P

 On niihin ostopellon kulmiin pyykkitarpeet jo valmiina...

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Rekan peräkärrystä paalikärry - jouset?
Tää kärry on nyt hyljätty tietääkseni,  etsiskellään parempaa tässä kun tärkeämmiltä hankinnoilta kerkeää.



Oot sää viisa miäs kun ajattelet jo teini-iässä, että kuinka sitten eläkkeellä. Minä kyllä hommaisin kunnon työkaluja mahdollisimman aikaisin vaikka sitten pikkuhiljaa lainoja maksellen eläkeikää odotellessa.  Eiköhän liene viisasta väistyvänkin sukupolven hankkia seuraavalle mieleisiä vermeitä vähän förskottiin, jotta seuraava voisi keskittyä vaikka kalliiden hehtaarien ostelemiseen.  Itseä eniten kaivertaa, ettei ole alkuaikoinaan hyviä ja tehokkaita koneita hommannut heti vaan vanhoilla pienillä ja tehottomilla aikaansa kuluttanut. Aikaa, jolloin olisi voinut muuten edetä jutuissa. Vaan onneksi tuli sekin hyvissä ajoin huomattua ja pistettyä töpinäksi.  Ei lainaa pidä pelätä kun katsoo, että se tulee tuottavaan toimintaan.

Asiasta toiseen:  Miten olet ajatellut tuon tonniluokan + lasti kärryä vedellä ja jarrutella niillä pelto- ja maanteillä. Pitääkö faijan kuitenkin jörniä suurentaa jollakin rahalla? Ettei vaan mielikuvituksessa pettäisi ja ertistä tulisi se halvin vaihtoehto.
Jos mä nyt oon oikein ymmärtänyt, niin isäni on yli 50v, ei teini-ikäinen. Se on kiva jos sulla on varma jatkaja tiedossa, kertoisitko kuka hän on?
Täällä ei ole hehtaareista pulaa ja vuokrataso on 50-200€/ha. Ostohinta on mitä myyjän kanssa sovitaan, jos siis löytyy joku joka on valmis myymään.
Jontikka ei ole mikään masseri, on sillä isompaakin kärryä vedetty.

Ihan liikuttaa tuo sinun halukkuutesi saada ostamaan ert, onko tullut realistin kanssa so*****a pitkistä maksuajoista mainostusta vastaan?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Rekan peräkärrystä paalikärry - jouset?
Tää kärry on nyt hyljätty tietääkseni,  etsiskellään parempaa tässä kun tärkeämmiltä hankinnoilta kerkeää.



Oot sää viisa miäs kun ajattelet jo teini-iässä, että kuinka sitten eläkkeellä. Minä kyllä hommaisin kunnon työkaluja mahdollisimman aikaisin vaikka sitten pikkuhiljaa lainoja maksellen eläkeikää odotellessa.  Eiköhän liene viisasta väistyvänkin sukupolven hankkia seuraavalle mieleisiä vermeitä vähän förskottiin, jotta seuraava voisi keskittyä vaikka kalliiden hehtaarien ostelemiseen.  Itseä eniten kaivertaa, ettei ole alkuaikoinaan hyviä ja tehokkaita koneita hommannut heti vaan vanhoilla pienillä ja tehottomilla aikaansa kuluttanut. Aikaa, jolloin olisi voinut muuten edetä jutuissa. Vaan onneksi tuli sekin hyvissä ajoin huomattua ja pistettyä töpinäksi.  Ei lainaa pidä pelätä kun katsoo, että se tulee tuottavaan toimintaan.

Asiasta toiseen:  Miten olet ajatellut tuon tonniluokan + lasti kärryä vedellä ja jarrutella niillä pelto- ja maanteillä. Pitääkö faijan kuitenkin jörniä suurentaa jollakin rahalla? Ettei vaan mielikuvituksessa pettäisi ja ertistä tulisi se halvin vaihtoehto.
Jos mä nyt oon oikein ymmärtänyt, niin isäni on yli 50v, ei teini-ikäinen. Se on kiva jos sulla on varma jatkaja tiedossa, kertoisitko kuka hän on?
Täällä ei ole hehtaareista pulaa ja vuokrataso on 50-200€/ha. Ostohinta on mitä myyjän kanssa sovitaan, jos siis löytyy joku joka on valmis myymään.
Jontikka ei ole mikään masseri, on sillä isompaakin kärryä vedetty.

Ihan liikuttaa tuo sinun halukkuutesi saada ostamaan ert, onko tullut realistin kanssa so*****a pitkistä maksuajoista mainostusta vastaan?

Mun on menny tää juttu ihan ohi...

Onko realshit tehny Texel-miehestä ERT-mannekiinin?????

Kertokaas lisää. :o
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Rekan peräkärrystä paalikärry - jouset?
Mää en tiedä lain taikka webmasterin suhtautumista yksityisviestien jakamiseen julkisesti, mutta sanotaan vaikka niin että ehkä nimimerkki realisti on mainittu erään lammasluomuilijan lähettämässä viestissä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Rekan peräkärrystä paalikärry - jouset?
Kyl ne ERT-rattaat ihan siistit paketit on. On ne pareman näkösiä kun nää tempot ja tekot ja kiret yms.... Vaikka varmaan samalta suunnalta tulee.

Oon landen kans siinä samaa mieltä et monta perkelettä ja saatanaa säästyy kun ostaa valmiit.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Rekan peräkärrystä paalikärry - jouset?
Kyl ne ERT-rattaat ihan siistit paketit on. On ne pareman näkösiä kun nää tempot ja tekot ja kiret yms.... Vaikka varmaan samalta suunnalta tulee.

Oon landen kans siinä samaa mieltä et monta perkelettä ja saatanaa säästyy kun ostaa valmiit.
MOT

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
JD6630 Jöörn Donnerin mannekiini ;) ;) ;D
Mää en tiedä lain taikka webmasterin suhtautumista yksityisviestien jakamiseen julkisesti, mutta sanotaan vaikka niin että ehkä nimimerkki realisti on mainittu erään lammasluomuilijan lähettämässä viestissä.

Tää on sitä, että hyvä tuote markkinoi itse itseään, sana kiertää.

Ja taitaa sulla olla tuossa luetun ymmärtämisessä parantamisen varaa. ;)

Viimeksi muokattu: 27.02.13 - klo:20:44 kirjoittanut landehande

Lese

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 525
  • Proud to be a REDNECK
Vs: Rekan peräkärrystä paalikärry - jouset?
Kyl ne ERT-rattaat ihan siistit paketit on. On ne pareman näkösiä kun nää tempot ja tekot ja kiret yms.... Vaikka varmaan samalta suunnalta tulee.

Oon landen kans siinä samaa mieltä et monta perkelettä ja saatanaa säästyy kun ostaa valmiit.

Mutta olisko "notta komiampaa" paikallisessa kahvipaarissa kertoa, että tehtiin ihan itte kuorma-auton kärrystä samalla kun käy lisäämässä huoltsikan kompuralla ilmaa pusseihin.  ;D Tulis enemmän miespisteitä.
Miks Vesa myy ja te ette?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52022
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Rekan peräkärrystä paalikärry - jouset?
Kyl ne ERT-rattaat ihan siistit paketit on. On ne pareman näkösiä kun nää tempot ja tekot ja kiret yms.... Vaikka varmaan samalta suunnalta tulee.

Oon landen kans siinä samaa mieltä et monta perkelettä ja saatanaa säästyy kun ostaa valmiit.

Mutta olisko "notta komiampaa" paikallisessa kahvipaarissa kertoa, että tehtiin ihan itte kuorma-auton kärrystä samalla kun käy lisäämässä huoltsikan kompuralla ilmaa pusseihin.  ;D Tulis enemmän miespisteitä.

Mää oon ollu aina tee-se-itse-miesten/naisten äänenkannattaja. Joskus vaan hämmästyttää ihmisten viitseliäisyys. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: JD6630 Jöörn Donnerin mannekiini ;) ;) ;D

Tää on sitä, että hyvä tuote markkinoi itse itseään, sana kiertää.

Ja taitaa sulla olla tuossa luetun ymmärtämisessä parantamisen varaa. ;)
Ei se nyt oikein itse itsensä mainostamiselta vaikuta jos samaa kärryä pitää mainostaa tässä topikissa monta kertaa ja lähestyä vielä privaatimpaakin kautta.
Tempojen (joo joo samalla ert) olemassa olosta ollaan erittäin tietoisia jo muutenkin, ei sitä tarvitse pakottaa.
Saattaa tuosta ert:stä tullakkin vaihtoehto, vahvin se valmiiden kärryjen kategoriassa on.

Ja edelleenkään tuohon kärryynkään ei olis itte tehty mitää, parempi jättää nuo rautapuolen hommat niille joilla on siihen tarvittava kalusto ja osaaminen.

Viimeksi muokattu: 27.02.13 - klo:21:15 kirjoittanut JD6630

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Rekan peräkärrystä paalikärry - jouset?
Ihan miten vaan, miten vaan kalliimmaksi käy!  ;D

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Rekan peräkärrystä paalikärry - jouset?
Toi kärry mikä mulla eniten on ajossa ollu niin on tehty volvon alustasta josta perämurikasta purettu sisuskalut pois ja öljyä täyteen.
Pituutta 12.6m ja hintaa oli paikalliselta kyläsepältä kaikkineen 8000€ sis alv:n
Kuskattu nyt kutakuinkin 20000 paalia kotinurkille ja tähän mennes on jouduttu vaihtaan yks rengas mikä kustansi rengastöineen 27€ paikallisessa rengasliikkeessä.

kyllä vaan kaikkineen paalikärryinä on parhaimpia nuo vanhasta raskaskalustosta jalostetut kärryt.
Ja on muuten helvetin hyvät kärryt vetää perässä

cowboy_

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 165
Vs: Rekan peräkärrystä paalikärry - jouset?
kyllä vaan kaikkineen paalikärryinä on parhaimpia nuo vanhasta raskaskalustosta jalostetut kärryt.
Ja on muuten helvetin hyvät kärryt vetää perässä

Onks sulla kuvia siitä kärrystä? Mikä veturi edessa?

Ensin noi Pielisenmetallin vaunut kiinnosti mutta nekin maksaa aikalailla, ja en haluaisi mitään vaunuja enään missä on keinuteli. Suorat akselit on kestävimmät, eikä vaadi rasvausta joka toinen päivä että holkit pysyy kunnossa.