Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viljakärryt  (Luettu 36541 kertaa)

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Viljakärryt
Mä en oikeasti haluaisi puolustella muita ketjuja tässä ketjussa jotta ei tule vipuhessu ilmiötä mutta skännän mieliksi kun se nyt otti asian esiin. Päiste/penkkatien tarkoitus olisi nimenomaan välttää päisteiden tallaamista ja näin parantaa peltojen kasvukuntoa. Skn:än kin pitäisi tajuta että tollanen yhteispainoltaan varmaan 40 tonninen yhdistelmä kapeine kuorkin pyörillä ja painottomalla aisalla on eri asia ja vaatii siihen soveltuvan kunnon tien. Mun ajatukset kulki kokoluokassa tuo puimuri, 10 tonnin paalaaja, 6 tonnin takapyörä kylvökone, 20 tonnin lietekärryjä ja samaa suuruusluokkaa olevat rehukärryt. Kaikki varustettuna pellolle soveltuvilla pyörillä. Sen penkkatien tarkoitus oli vaan estää kasvulohkolla ajettavaa tuhaa liikennettä ja päisteihin syntyvää kasvutappiota johtuen useista käännöksistä sekä tallautumisen että esimerkiksi nurmen pinnan rikkoutumisesta. Koko tie perustui siihen että se oli hieman korkeammalla ja kuiva sekä siinä ei kasvanut ainakaan säästettäväksi tarkoitettua kasvia. Eli käytännössä pilataan suosiolla kahden renkaan levyinen kaista pellon ympäri mutta pidetään loput pellosta sitten hyvässä kasvukunnossa eikä ajella kuormilla turhaan pellolla ja pilataan 15 metriä päistettä kun vuosittain aina käännetään samassa paikassa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Viljakärryt
Mä en oikeasti haluaisi puolustella muita ketjuja tässä ketjussa jotta ei tule vipuhessu ilmiötä mutta skännän mieliksi kun se nyt otti asian esiin. Päiste/penkkatien tarkoitus olisi nimenomaan välttää päisteiden tallaamista ja näin parantaa peltojen kasvukuntoa. Skn:än kin pitäisi tajuta että tollanen yhteispainoltaan varmaan 40 tonninen yhdistelmä kapeine kuorkin pyörillä ja painottomalla aisalla on eri asia ja vaatii siihen soveltuvan kunnon tien. Mun ajatukset kulki kokoluokassa tuo puimuri, 10 tonnin paalaaja, 6 tonnin takapyörä kylvökone, 20 tonnin lietekärryjä ja samaa suuruusluokkaa olevat rehukärryt. Kaikki varustettuna pellolle soveltuvilla pyörillä. Sen penkkatien tarkoitus oli vaan estää kasvulohkolla ajettavaa tuhaa liikennettä ja päisteihin syntyvää kasvutappiota johtuen useista käännöksistä sekä tallautumisen että esimerkiksi nurmen pinnan rikkoutumisesta. Koko tie perustui siihen että se oli hieman korkeammalla ja kuiva sekä siinä ei kasvanut ainakaan säästettäväksi tarkoitettua kasvia. Eli käytännössä pilataan suosiolla kahden renkaan levyinen kaista pellon ympäri mutta pidetään loput pellosta sitten hyvässä kasvukunnossa eikä ajella kuormilla turhaan pellolla ja pilataan 15 metriä päistettä kun vuosittain aina käännetään samassa paikassa.

30tonnin kakkayhdistelmä kun tossa rullaa yhen pitkän päivän, on tiet ku rallin pikataipaleen jäljiltä. Säähän tuolla höpisit siitä suunnattomasta kakkarallista josta määen tiä sen enempää ku vemssi kvanttifysiikasta....

20tonnin lietekärry ei liiku millään puutarhajyrsimellä..... puhumattakaan sarvitraktorista jonka perään Reiska haikaili. ;D

Sen kun tuuppaat tonne mettään möyhennettyyn "päistetiehen", niin ei se ole enää sen yhen kerrankaan jälkeen korkeemmalla kun muu maasto. Siellä istuu ku tatti paskassa, ja on muuten syvällä.... :P

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Viljakärryt
Mä en oikeasti haluaisi puolustella muita ketjuja tässä ketjussa jotta ei tule vipuhessu ilmiötä mutta skännän mieliksi kun se nyt otti asian esiin. Päiste/penkkatien tarkoitus olisi nimenomaan välttää päisteiden tallaamista ja näin parantaa peltojen kasvukuntoa. Skn:än kin pitäisi tajuta että tollanen yhteispainoltaan varmaan 40 tonninen yhdistelmä kapeine kuorkin pyörillä ja painottomalla aisalla on eri asia ja vaatii siihen soveltuvan kunnon tien. Mun ajatukset kulki kokoluokassa tuo puimuri, 10 tonnin paalaaja, 6 tonnin takapyörä kylvökone, 20 tonnin lietekärryjä ja samaa suuruusluokkaa olevat rehukärryt. Kaikki varustettuna pellolle soveltuvilla pyörillä. Sen penkkatien tarkoitus oli vaan estää kasvulohkolla ajettavaa tuhaa liikennettä ja päisteihin syntyvää kasvutappiota johtuen useista käännöksistä sekä tallautumisen että esimerkiksi nurmen pinnan rikkoutumisesta. Koko tie perustui siihen että se oli hieman korkeammalla ja kuiva sekä siinä ei kasvanut ainakaan säästettäväksi tarkoitettua kasvia. Eli käytännössä pilataan suosiolla kahden renkaan levyinen kaista pellon ympäri mutta pidetään loput pellosta sitten hyvässä kasvukunnossa eikä ajella kuormilla turhaan pellolla ja pilataan 15 metriä päistettä kun vuosittain aina käännetään samassa paikassa.

30tonnin kakkayhdistelmä kun tossa rullaa yhen pitkän päivän, on tiet ku rallin pikataipaleen jäljiltä. Säähän tuolla höpisit siitä suunnattomasta kakkarallista josta määen tiä sen enempää ku vemssi kvanttifysiikasta....

20tonnin lietekärry ei liiku millään puutarhajyrsimellä..... puhumattakaan sarvitraktorista jonka perään Reiska haikaili. ;D

Sen kun tuuppaat tonne mettään möyhennettyyn "päistetiehen", niin ei se ole enää sen yhen kerrankaan jälkeen korkeemmalla kun muu maasto. Siellä istuu ku tatti paskassa, ja on muuten syvällä.... :P

Niin jos se kärry on sitä kokoluokkaa että se tulee tuolla pellolla ne kaikki kuormat niin miksi se ei sitten tulisi siinä vieressä penkkatietä mikä on kuitenkin kuivempi kuin pelto vieressä eikä esimerkiksi kynnetty edellisenä syksynä vaan vaikka monivuotisen nurmen peittämänä... Niin ja ei sitä tietä kannata ekana keväänä tekemisen jälkeen rikki ajaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Viljakärryt
Mä en oikeasti haluaisi puolustella muita ketjuja tässä ketjussa jotta ei tule vipuhessu ilmiötä mutta skännän mieliksi kun se nyt otti asian esiin. Päiste/penkkatien tarkoitus olisi nimenomaan välttää päisteiden tallaamista ja näin parantaa peltojen kasvukuntoa. Skn:än kin pitäisi tajuta että tollanen yhteispainoltaan varmaan 40 tonninen yhdistelmä kapeine kuorkin pyörillä ja painottomalla aisalla on eri asia ja vaatii siihen soveltuvan kunnon tien. Mun ajatukset kulki kokoluokassa tuo puimuri, 10 tonnin paalaaja, 6 tonnin takapyörä kylvökone, 20 tonnin lietekärryjä ja samaa suuruusluokkaa olevat rehukärryt. Kaikki varustettuna pellolle soveltuvilla pyörillä. Sen penkkatien tarkoitus oli vaan estää kasvulohkolla ajettavaa tuhaa liikennettä ja päisteihin syntyvää kasvutappiota johtuen useista käännöksistä sekä tallautumisen että esimerkiksi nurmen pinnan rikkoutumisesta. Koko tie perustui siihen että se oli hieman korkeammalla ja kuiva sekä siinä ei kasvanut ainakaan säästettäväksi tarkoitettua kasvia. Eli käytännössä pilataan suosiolla kahden renkaan levyinen kaista pellon ympäri mutta pidetään loput pellosta sitten hyvässä kasvukunnossa eikä ajella kuormilla turhaan pellolla ja pilataan 15 metriä päistettä kun vuosittain aina käännetään samassa paikassa.

30tonnin kakkayhdistelmä kun tossa rullaa yhen pitkän päivän, on tiet ku rallin pikataipaleen jäljiltä. Säähän tuolla höpisit siitä suunnattomasta kakkarallista josta määen tiä sen enempää ku vemssi kvanttifysiikasta....

20tonnin lietekärry ei liiku millään puutarhajyrsimellä..... puhumattakaan sarvitraktorista jonka perään Reiska haikaili. ;D

Sen kun tuuppaat tonne mettään möyhennettyyn "päistetiehen", niin ei se ole enää sen yhen kerrankaan jälkeen korkeemmalla kun muu maasto. Siellä istuu ku tatti paskassa, ja on muuten syvällä.... :P

Niin jos se kärry on sitä kokoluokkaa että se tulee tuolla pellolla ne kaikki kuormat niin miksi se ei sitten tulisi siinä vieressä penkkatietä mikä on kuitenkin kuivempi kuin pelto vieressä eikä esimerkiksi kynnetty edellisenä syksynä vaan vaikka monivuotisen nurmen peittämänä... Niin ja ei sitä tietä kannata ekana keväänä tekemisen jälkeen rikki ajaa.

Okei, sovitaan niin. Mun tulee kohta itku.... :-X

Palataan taas asiaan jossakin tarpeeks asiasta poikkeevassa yhteydessä.

Oot sää vaan kova äijä. ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Kontuveikko

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 434
Rysky
Kokemuksia rysky steel 1900 kärrystä kenelläkään?

Takalaidan toimivuus, pysyykö vetelä "kuivapaska" kärryssä?

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5501
Vs: Viljakärryt
Onhan ne ryskyt vaan aika surkeen näköisiä kötöstyksiä noihin muihin virolaisiinkiin verrattuna.

E: joo kontuveikko olet oikeassa.

Viimeksi muokattu: 22.04.13 - klo:21:09 kirjoittanut JD6630

maamees

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 173
Vs: Viljakärryt
Tarkoititko Jd, että ryskyt on surkean näköisiä muihinkin virolaisiin kärryihin verrattuna? Virosta nuokin tulee.

viljami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 220
Vs: Viljakärryt
Virosta nuokin tulee.

Mistä olet tuollaisen ajatuksen saanut päähäsi?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Viljakärryt
Virosta nuokin tulee.

Mistä olet tuollaisen ajatuksen saanut päähäsi?
Vissiin siitä kun ovat samat kuin Kiret...

Ingennööri

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: Viljakärryt
Joku tais jo mainita mut tempon maakärry viljakasetilla, niin siitä ei itellä kun hyviä kokemuksia(tähän mennessä)

viljami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 220
Vs: Viljakärryt
Virosta nuokin tulee.

Mistä olet tuollaisen ajatuksen saanut päähäsi?
Vissiin siitä kun ovat samat kuin Kiret...

Niin Kiret kuin Ryskyt on ainakin tähän asti kasattu Suomessa, toki osia tulee Virosta.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8339
Vs: Viljakärryt
Jos kasausta on sitten kun laitetaan pyörät, lavat ja laidat paikalleen.  ::)
Mystinen kesälaatumies

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Viljakärryt
Virosta nuokin tulee.

Mistä olet tuollaisen ajatuksen saanut päähäsi?
Vissiin siitä kun ovat samat kuin Kiret...

Niin Kiret kuin Ryskyt on ainakin tähän asti kasattu Suomessa, toki osia tulee Virosta.
Niin tulevat suomeen palasina...Virolaisia ne on jos suurin osa siihen kärryn valmistukseen kulutetusta ajasta on tapahtunut virossa...  Se on vähän että jos tilais vaikkapa belaruksen osina suomeen ja kokois täällä niin se olis suomalainen...

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2514
  • Etelä-Karjala
Vs: Viljakärryt
No nyt löytyi. Oliks jollain se 165 näitten eteen?

http://www.nettikone.com/muu-merkki/kierukkakarry/1214458
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Viljakärryt
No nyt löytyi. Oliks jollain se 165 näitten eteen?

http://www.nettikone.com/muu-merkki/kierukkakarry/1214458

"Moommalasta päivää. Ostaisin suurimman traktorin mitä löytyy ja työlaitteeksi sen pienimmän mitä löytyy, meillähän on vaan avo-ojaa ja harmaita latoja...." ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159