Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mikä on hyvä 2T öljy moottorisahaan?  (Luettu 23149 kertaa)

Valtteri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 247
Onko näiden sivujen lukijoilla tietoa, että mikä on hyvä 2T öljy moottorisaan? Markkinoilla on sahamerkkien nimellä olevia öljyjä. Ne ovat varmaan aivan hyviä? Uteliaisuuttani on tullut joskus pohdittua. Testiä ei ole tullut vielä vastaan.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Mikä on hyvä 2T öljy moottorisahaan?
Onko näiden sivujen lukijoilla tietoa, että mikä on hyvä 2T öljy moottorisaan? Markkinoilla on sahamerkkien nimellä olevia öljyjä. Ne ovat varmaan aivan hyviä? Uteliaisuuttani on tullut joskus pohdittua. Testiä ei ole tullut vielä vastaan.
   Kokeileppa piruuttaan LE -kaksitahtiöljyä.   Eipä enää savu nouse puskasta kun sahailee.

Toinen hiukan halvempi 2-T öljy on X1-r tuote, joka on juoksevaa pakkasellakin.   Voitelee varmasti.
Tuskahiki on köyhän sauna...

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Mikä on hyvä 2T öljy moottorisahaan?
On sitte ihan sama mitä öljyä siihen bensaan sekoittaa jos bensa on 98:ia tai peräti ysivitosta.  Muutamalta paikkakunnalta saa jo mittarista pienkonebensaa, lielahden nesteeltä olen itse hakenut :)

sorjone

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1437
  • Karjala takaisin.
Vs: Mikä on hyvä 2T öljy moottorisahaan?
  Tuosta kun pistätte 2-tahtiöljyä niin ei haalarit haise kuten ennen.  Lievästi hajustettu, miellyttävä tuoksu jää vaatteisiin, tuttifrutti.
     http://www.moto-seinajoki.fi/polaris-gold-synth-2t4ltrkannu-p-383506.html

Viimeksi muokattu: 17.02.13 - klo:22:59 kirjoittanut sorjone

FIXIT

H.Lecter

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 96
Vs: Mikä on hyvä 2T öljy moottorisahaan?

 Käytän sahoissa "merkkiöljyjä". Hq, tai Jonssen 2T-öljyä. Bensa 98, seos 2-2,5 %.

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Mikä on hyvä 2T öljy moottorisahaan?
Muutamalta paikkakunnalta saa jo mittarista pienkonebensaa, lielahden nesteeltä olen itse hakenut :)

Minkä hintaista se mittarilla? Voisi harkita, jos hinta on kohtuullinen. Kanistereissa ikävän kallista hyötyyn nähden.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26008
  • vastustan
Vs: Mikä on hyvä 2T öljy moottorisahaan?
eiköhän nämä sahamerkin omat öljyt oo ihan ok, hämmästyttävän laihaa saa seos olla 1 pros öljyy...

enää ei saa sekottaa 20 litran pönttöö täyteen ja sahata sitä tyhjäks 3 seuraavaa vuotta ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Mikä on hyvä 2T öljy moottorisahaan?
Muutamalta paikkakunnalta saa jo mittarista pienkonebensaa, lielahden nesteeltä olen itse hakenut :)

Minkä hintaista se mittarilla? Voisi harkita, jos hinta on kohtuullinen. Kanistereissa ikävän kallista hyötyyn nähden.
2,25 oli litrahinta viimeksi.   Hyvä käynnistyvyys, pakokaasu ei haise ja bensa ei pilaannu vuosikausiin :)
http://www.nesteoil.fi/default.asp?path=35;52;88;100;101;18521;19608

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Mikä on hyvä 2T öljy moottorisahaan?

Minkä hintaista se mittarilla? Voisi harkita, jos hinta on kohtuullinen. Kanistereissa ikävän kallista hyötyyn nähden.

2,25 oli litrahinta viimeksi.   Hyvä käynnistyvyys, pakokaasu ei haise ja bensa ei pilaannu vuosikausiin :)
http://www.nesteoil.fi/default.asp?path=35;52;88;100;101;18521;19608

Tuo alkaa olla jo kohtuuhintaista.  Nääh.... se ei olekaan valmista tavaraa kakstahtimoottoreille  :-[    Suuri pettymys, kun sahat ovat vielä vanhanaikaisilla, ruuvattavailla suuttumilla varustettuja. Sitten kun tulee tietokonesaha, niin alkaa kiinnostamaan.

Viimeksi muokattu: 18.02.13 - klo:09:40 kirjoittanut Pasi

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Mikä on hyvä 2T öljy moottorisahaan?

Minkä hintaista se mittarilla? Voisi harkita, jos hinta on kohtuullinen. Kanistereissa ikävän kallista hyötyyn nähden.

2,25 oli litrahinta viimeksi.   Hyvä käynnistyvyys, pakokaasu ei haise ja bensa ei pilaannu vuosikausiin :)
http://www.nesteoil.fi/default.asp?path=35;52;88;100;101;18521;19608

Tuo alkaa olla jo kohtuuhintaista.  Nääh.... se ei olekaan valmista tavaraa kakstahtimoottoreille  :-[    Suuri pettymys, kun sahat ovat vielä vanhanaikaisilla, ruuvattavailla suuttumilla varustettuja. Sitten kun tulee tietokonesaha, niin alkaa kiinnostamaan.
No eihän se öljy nyt paljon maksa. Kanisterissakin 4-tahti ja 2-tahti ovat saman hintaisia :)

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Mikä on hyvä 2T öljy moottorisahaan?
Muutamalta paikkakunnalta saa jo mittarista pienkonebensaa, lielahden nesteeltä olen itse hakenut :)

Minkä hintaista se mittarilla? Voisi harkita, jos hinta on kohtuullinen. Kanistereissa ikävän kallista hyötyyn nähden.

Pienkonebensassa syöpää aiheuttavia aineita on poistettu.
Minkä arvon tai hyödyn annat terveydellesi?

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Mikä on hyvä 2T öljy moottorisahaan?
Muutamalta paikkakunnalta saa jo mittarista pienkonebensaa, lielahden nesteeltä olen itse hakenut :)

Minkä hintaista se mittarilla? Voisi harkita, jos hinta on kohtuullinen. Kanistereissa ikävän kallista hyötyyn nähden.

Pienkonebensassa syöpää aiheuttavia aineita on poistettu.
Minkä arvon tai hyödyn annat terveydellesi?

Karsinogeenisiä ja epäterveellisiä aineita piisaa mm. ruuassa, vaatteissa, huonekaluissa ja uusissa rakennustarvikkeissa. En lutraa polttoainetta päälleni, polttoaineen sekoitan kohtuu vetoisessa, kylmässä vajassa, tankaan sahan käytännössä ulkona ja sahaan ulkona. En usko, että pienbensiiniin siirtyminen vaikuttaisi mitenkään terveyteeni.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Mikä on hyvä 2T öljy moottorisahaan?
Hieraisee etusormellisen tummelia tankin jenkoihin ja sitten bensaa perään, hyvä tulee, ei leikkaa kiinni ja on kotoisa tuoksu  :D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

nestori2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2079
Vs: Mikä on hyvä 2T öljy moottorisahaan?
Eipä se kait paljon konkurssia siirrä, jos käyttää pienkonebensiiniä ::). Itse olen sitä käyttänyt lähes niin kauan, kun sitä on ollut saaatavilla.
Eikä se benseenin(huom siis tuo nimike) käryn haistelu niin terveellistä ole. Muutamia vuosia sitten paikallinen metsuri alkoi kuumeilelmaan ilman näkyvää syytä. Kaikenmaailman allergiatestit tehtiin, vaiva vaan pysyi. Kun vaihtoi itsesekoitetun bensan pienkonebensaan, niin vaivat lähtivät sen sieleän tien. Että jotain kannattaa myös omasta terveydestään maksaa. Oma sekoite maksaa nykybensanhinnoilla varmaankin päälle kaksi euroa/l, pienkonebensa noin euron enemmän. Eipä sitä montaa litraa tavallinen tallaaja vuodessa polta

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Mikä on hyvä 2T öljy moottorisahaan?
Muutamalta paikkakunnalta saa jo mittarista pienkonebensaa, lielahden nesteeltä olen itse hakenut :)

Minkä hintaista se mittarilla? Voisi harkita, jos hinta on kohtuullinen. Kanistereissa ikävän kallista hyötyyn nähden.

Pienkonebensassa syöpää aiheuttavia aineita on poistettu.
Minkä arvon tai hyödyn annat terveydellesi?

Karsinogeenisiä ja epäterveellisiä aineita piisaa mm. ruuassa, vaatteissa, huonekaluissa ja uusissa rakennustarvikkeissa. En lutraa polttoainetta päälleni, polttoaineen sekoitan kohtuu vetoisessa, kylmässä vajassa, tankaan sahan käytännössä ulkona ja sahaan ulkona. En usko, että pienbensiiniin siirtyminen vaikuttaisi mitenkään terveyteeni.

Pakokaasuissahan se ongelma piilee.
Mutta  tosimieshän sahaa pari tankillista hengittämättäkin :)