Täysin pöhlöä uutisoida turvallisuustarkastuksista joissa katsotaan, ettei lapioita ja kärryjä loju hujan hajan. Samalla kerrotaan, että rakenteita ei tarkasteta näissä tarkastuksissa.
Kuvista voisi arvella rakennuksen vaan levinneen. Murtuma seinän ja "kattotuolin" liitoksessa. Kolminivelkehä heikko. Vetotangot tai vaijerit sitomaan seinien yläpäitä keskenään olisivat voineet olla ratkaisu tai olivat liian heikot. Myöhäistä spekuloida silti, mutta jos jotain joku oppisi.
Näin juurikin. Tähän ihan naapurustoon on tehty maneesi, josta tuttu kirvesmies meinasi lähteä, ellei tuentoja tehdä eri tavalla suunnitellusta. Suunnitelmissa ei nimittäin tällaisia tuentoja ja ristiin sitomisia ollut, joita kirvesmies halusi. Samoin seinät jäykistettiin täysin vanereilla, sillä lappeen kaltevuus jätettiin todella loivaksi, mikä epäilemättä lisää lumikuorman kertymistä normaalinakin talvena, saati sitten runsaslumisena sellaisena.
Mikähän ihme siinä muuten mahtaa olla, että Suomessa tahdotaan väkisin tehdä näittä "lättäkatto" rakennelmia? Tämän muodin kehittäjä pitäisi pistää jalkapuuhun ja tuon lisäksi antaa tunti turpaan. Keneltä se on pois, jos lumet tulevat ajallaan ja liian usein pois katolta, kun että ne nököttäisivät siellä katolla koko talven ja sulavat vasta juhannukseksi pois lumiesteiden kohdalta?