Löytyi sitte EZ-Steerillekin hinta, n.4000e:n luokkaa... Ei nyt mitää hirveetä eroo TeeJetin palikoihin onneks. Ei tarvii stetsonia sen takia syödä.. Trimble vaan tuntuu olevan enemmän esillä?! mm. Koneviestissäkin 6/2012 oli juttua asiasta, juuri Trimblen osalta.
Ihan mielenkiintoinen juttu, jos sitä voisi käyttää sitten kylvössäkin hyväksi, kuten Kloppi ja Ijasja2 vissiin käyttävät... Paitti jos heillä on sit leveemmät kylvävehkeet, jolloin prosentuaalinen heitto pienenee?
Mä ajan pellolle urat yhtäsoittoa kun laidat kierretty, 21m:n välein automaattiohjauksella. Näin ei tartte murehtia ylimääräisistä koneen nostoista, täytöistä tms. ajouralaskuria häiritsevistä toimista, loppupelto menee sitten normaalisti kylväen. Se etu myöskin, että hieman kankeammallakin veturilla päisteissä tarttee kurvailla loivasti kun ei tartte ajaa peltoa järjestyksessä laidasta alkaen.
Jos kylvää automaattiohjauksella, ja laittaa päällekkäiskylvöksi vaikkapa 10 senttiä, niin ettei koskaan jäisi kylvämätöntä vaikka hieman ura heittäisikin, tarkoittaa 21m:n ajouravälillä kolmen metrin koneella 70 sentin päällekkäin ajoa ruiskuttaessa. Tämä taas jo reilu 3%:n päällekkäisajo ihan turhaan.
Lisäksi pehmeillä maalajeilla automaattiohjaus ei tahdo ymmärtää että traktori ei mene sinne minne etupyörät näyttää, traktori liitelee varsinkin täyden koneen kanssa, jolloin kylvöksestä voi tulla villin mutkittelevaa, kone seikkaillee 20-30 sentin haarukassa laidasta laitaan

Ero tuntuu pieneltä, mutta on kyllä villin näköinen kylvös verrattuna käsivaralta ohjattuun... Kovemmalla maalajilla tätä ongelmaa ei ole, kun kylvökoneen pyöränvälijyrää ei tarvitse kannatella eikä kone vedätä vastaan kuten pehmeässä hötössä.
Sadalla hehtaarilla menee kaikkia tuotantopanoksia 3 hehtaarin edestä hukkaan, tuolla 7*10 sentin limityksellä... Sama myös ajourien kohdat, joskus miettinyt jos jättäisi urien teon pois kokonaan mutta silloin hukkuisi ajourien kohdilta menevä tuotantopanos taivaan tuuliin. Sillä tätä miettinyt, kun ruiskuttaessa olisi niin kiva katella vain maisemia automaattiohjauksella eikä seurailla uria rattia pyöritellen

Rahtiruiskutuksissa ei ole kenelläkään ajouria käytössä, joten automaattiohjaus näyttää niissä kyntensä, ei ruiskuttamatonta eikä päällekkäisyyksiä ja ainetta menee just eikä melkeen se määrä mitä tarkoituskin
Ja ohikulkijat ihmettelee luotisuoria ruiskutusuria vaikka vinottain kylvösuuntaan,
se on sitä ammattitaitoa

Pois tuota en antaisi, en millään.