Lainaus käyttäjältä: realisti - 10.02.13 - klo:23:15Lainaus käyttäjältä: zetor8045 - 10.02.13 - klo:22:00Lainaus käyttäjältä: meikäläinen - 10.02.13 - klo:21:53Datatronic ajotietokoneen näytöstä valitaan valikosta vaihteistoasetukset ja valitaan yhdellä napinpainalluksella moottorijarrutuksen neljästä vaihtoehdosta sopivin. Tarvitsi siis painaa kahta eri nappia ja aikaa kului kolme sekunttia. Jos traktorissa ei ole datatronicia, samat valikot löytyy ratin juuressa olevista näytöstä. Näin siis 7400-sarjassa, 7600:iin en ole tutustunut.Eräs fendt- kuskikin kehui ominaisuutta ferkua ajettuaan. Kun esim. nopeassa etukuormain työssä asetus on "tiukimmillaan", traktori pysähtyy välittömästi nostettaessa jalka ajopolkimelta(kaasulta). Ei jää ryömimään, kuten jd:n portaaton. Hyvä mm. paalikuorman lastaamisessa ja purkamisessa. Liukkailla keleillä raskaalla kuormalla ajettaessa moottorijarrutus on syytä pitää löysällä, jotta traktorin renkaat eivät hiljentäessä menetä pitoaan liian herkästi kuorman työntäessä. Jarruja käytettäessä myös kärrynjarrut jarruttavat ja kärry ei puske traktoria. Mittaristossa oli jotain pikkuisia numeroita jotka näytti valitut nopeudet ja tunnit ja onko tikku vai poljinajo jne... Luulis tuon yli 8000h aikana jonkun kertoneen... No sen verran laiska ja power beyondi puuttuu ettei sillä mitään tehdä...Kuten edellä kerrottiin, tai mittaristosta niillä "navigaationuolilla" sivulle kelailemalla vasempaan näyttöön vaihteistoasetukset ja siitä vaan herra on hyvä ja valkkaa. Tämä "ruudinkeksiä" ei sitten varmaan löydä mittaristosta öljyjen ja nesteiden lämpötiloja, jännitteitä, näyttöjen asetuksia yms? Joo niistä en tiedä mitään itse ajoin sillä maailmanlopun koneelle niin vähän kunnes se laukesi... Loput sain ajaa keppi deutsilla ja oli muuten paljon rennompaa muutenkin johtuu varmaan siitäkin kun ei tarvinnut hydrauliikkaa kuitata välillä keskellä päivää kun kärryssä oli renkaat linkussa ja peltotie suora tuli meinaan jännä fiilis tuossa kohtaa Hankalaksi on tehty kun siitä mittaristosta ei saanut päiväsaikaan edes mitään selvää... Onneksi sillä on fendt joka on helppo ja yksinkertainen käyttää ja säätää
Lainaus käyttäjältä: zetor8045 - 10.02.13 - klo:22:00Lainaus käyttäjältä: meikäläinen - 10.02.13 - klo:21:53Datatronic ajotietokoneen näytöstä valitaan valikosta vaihteistoasetukset ja valitaan yhdellä napinpainalluksella moottorijarrutuksen neljästä vaihtoehdosta sopivin. Tarvitsi siis painaa kahta eri nappia ja aikaa kului kolme sekunttia. Jos traktorissa ei ole datatronicia, samat valikot löytyy ratin juuressa olevista näytöstä. Näin siis 7400-sarjassa, 7600:iin en ole tutustunut.Eräs fendt- kuskikin kehui ominaisuutta ferkua ajettuaan. Kun esim. nopeassa etukuormain työssä asetus on "tiukimmillaan", traktori pysähtyy välittömästi nostettaessa jalka ajopolkimelta(kaasulta). Ei jää ryömimään, kuten jd:n portaaton. Hyvä mm. paalikuorman lastaamisessa ja purkamisessa. Liukkailla keleillä raskaalla kuormalla ajettaessa moottorijarrutus on syytä pitää löysällä, jotta traktorin renkaat eivät hiljentäessä menetä pitoaan liian herkästi kuorman työntäessä. Jarruja käytettäessä myös kärrynjarrut jarruttavat ja kärry ei puske traktoria. Mittaristossa oli jotain pikkuisia numeroita jotka näytti valitut nopeudet ja tunnit ja onko tikku vai poljinajo jne... Luulis tuon yli 8000h aikana jonkun kertoneen... No sen verran laiska ja power beyondi puuttuu ettei sillä mitään tehdä...Kuten edellä kerrottiin, tai mittaristosta niillä "navigaationuolilla" sivulle kelailemalla vasempaan näyttöön vaihteistoasetukset ja siitä vaan herra on hyvä ja valkkaa. Tämä "ruudinkeksiä" ei sitten varmaan löydä mittaristosta öljyjen ja nesteiden lämpötiloja, jännitteitä, näyttöjen asetuksia yms?
Lainaus käyttäjältä: meikäläinen - 10.02.13 - klo:21:53Datatronic ajotietokoneen näytöstä valitaan valikosta vaihteistoasetukset ja valitaan yhdellä napinpainalluksella moottorijarrutuksen neljästä vaihtoehdosta sopivin. Tarvitsi siis painaa kahta eri nappia ja aikaa kului kolme sekunttia. Jos traktorissa ei ole datatronicia, samat valikot löytyy ratin juuressa olevista näytöstä. Näin siis 7400-sarjassa, 7600:iin en ole tutustunut.Eräs fendt- kuskikin kehui ominaisuutta ferkua ajettuaan. Kun esim. nopeassa etukuormain työssä asetus on "tiukimmillaan", traktori pysähtyy välittömästi nostettaessa jalka ajopolkimelta(kaasulta). Ei jää ryömimään, kuten jd:n portaaton. Hyvä mm. paalikuorman lastaamisessa ja purkamisessa. Liukkailla keleillä raskaalla kuormalla ajettaessa moottorijarrutus on syytä pitää löysällä, jotta traktorin renkaat eivät hiljentäessä menetä pitoaan liian herkästi kuorman työntäessä. Jarruja käytettäessä myös kärrynjarrut jarruttavat ja kärry ei puske traktoria. Mittaristossa oli jotain pikkuisia numeroita jotka näytti valitut nopeudet ja tunnit ja onko tikku vai poljinajo jne... Luulis tuon yli 8000h aikana jonkun kertoneen... No sen verran laiska ja power beyondi puuttuu ettei sillä mitään tehdä...
Datatronic ajotietokoneen näytöstä valitaan valikosta vaihteistoasetukset ja valitaan yhdellä napinpainalluksella moottorijarrutuksen neljästä vaihtoehdosta sopivin. Tarvitsi siis painaa kahta eri nappia ja aikaa kului kolme sekunttia. Jos traktorissa ei ole datatronicia, samat valikot löytyy ratin juuressa olevista näytöstä. Näin siis 7400-sarjassa, 7600:iin en ole tutustunut.Eräs fendt- kuskikin kehui ominaisuutta ferkua ajettuaan. Kun esim. nopeassa etukuormain työssä asetus on "tiukimmillaan", traktori pysähtyy välittömästi nostettaessa jalka ajopolkimelta(kaasulta). Ei jää ryömimään, kuten jd:n portaaton. Hyvä mm. paalikuorman lastaamisessa ja purkamisessa. Liukkailla keleillä raskaalla kuormalla ajettaessa moottorijarrutus on syytä pitää löysällä, jotta traktorin renkaat eivät hiljentäessä menetä pitoaan liian herkästi kuorman työntäessä. Jarruja käytettäessä myös kärrynjarrut jarruttavat ja kärry ei puske traktoria.
Luuluu poika tietävän kaikesta kaiken, niinkuin pojanjolpilta voi odottaakin.
Muut kattelee vaan omasta torpasta sitä parasta traktoriaan pirtin ikkunasta ja se o siinä...
Mut onko monella oikeasti yhtä monta työn antajaa/ katsonta pohjaa kuin zetorilla. Muut kattelee vaan omasta torpasta sitä parasta traktoriaan pirtin ikkunasta ja se o siinä...Kummasti laajentas näkökantoja kun joskus siitä postilaatikolta erehtys käymään muuallakin ihmettelemässä/töissä.
Lainaus käyttäjältä: farmex - 11.02.13 - klo:21:58Luuluu poika tietävän kaikesta kaiken, niinkuin pojanjolpilta voi odottaakin. vaikuttaa olevan melkoinen "asfalttiprinssi" tämä zetoräijä
Lainaus käyttäjältä: miller - 12.02.13 - klo:16:18Lainaus käyttäjältä: farmex - 11.02.13 - klo:21:58Luuluu poika tietävän kaikesta kaiken, niinkuin pojanjolpilta voi odottaakin. vaikuttaa olevan melkoinen "asfalttiprinssi" tämä zetoräijä Se on tuo ikä kun ihminen tietää kaikesta ihan kaiken.Tällai vanhana ukkona ei enää viitti tietää.
Taitaa tuo Zetor8045 jo kymmenkunta vuotta olla kirjotellu eri saiteille. Olkoonkin nuori mutta jos hän on tämänajan työskennellyt koneiden parissa. Niin pakkohan siinä on jotakin jo oppiakkin. Ainakin sama nimimerkki esiintyy ainakin 3saitilla. Varmaan kohta on 10v kun ensimmäisen kerran tuon olen nähnyt. Jatkavain se on hyvä jos joku nuorempi vähän tietää jostain vehkeistä. Saattaa vanhempia rasva kouria hiukan harmittaa
onko kukaan päässy kokeileen 7615 dyna4 mallia? dyna 6 kiinnostais enemmän mut nuukalle miehelle saattaa hintaeroa olla kummiski jonnii verran. entäs miten näitten teho käytännössä verrattuna edellisiin malleihin?