Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Auraus sopimus, urakoitsijana yksityinen  (Luettu 21707 kertaa)

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Auraus sopimus, urakoitsijana yksityinen
Ne pidätykset ja sossumaksut on maksajan ongelma, ei tekijän.

volvobm500

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 63
Vs: Auraus sopimus, urakoitsijana yksityinen
Aivan, saako tiedustella missä päin volvobm asustelee ? :) Kuulostaan niin näppärältä hommalta nääs. 8)

Porissa päin ollaan.
Liika viisaus on pahasta, sanovat vanhat ja niinhän se on !

Naturalis

  • Vieras
Vs: Auraus sopimus, urakoitsijana yksityinen
Ne pidätykset ja sossumaksut on maksajan ongelma, ei tekijän.
Joo ja jos ei laskuttajan nimeä löydy ennakkoperintärekisteristä, tiekunnan pitää tehdä ennakonpidätys 60% joka tilitetään verottajalle...  ;D

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: Auraus sopimus, urakoitsijana yksityinen
Ne pidätykset ja sossumaksut on maksajan ongelma, ei tekijän.
Joo ja jos ei laskuttajan nimeä löydy ennakkoperintärekisteristä, tiekunnan pitää tehdä ennakonpidätys 60% joka tilitetään verottajalle...  ;D

Kyllä käy näin.

Eli y-tunnusta hommaamaan nyt heti.

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
Vs: Auraus sopimus, urakoitsijana yksityinen
Hei vinnamo, täälä päin ei paljoa kunta tekniikan hommia ole. Ja kalusto on pientä tai vaikka vähän suurempaakin olisi ei täällä päin 6 alkavia lukuja saa...  ;D Unelmointia. Keskihinnat pyörii tossa 45-57e /h... ::) Riippuen kenelle urakkaa tehdään .. Ottais kaikki vaikka 100 tunnila , muttakun ei saa.. ;D Niin ja Y-tunnu asia kuntoon ensimmäisenä , mikään muu ei ole niin tärkeä. Kun menet ennakko perintärekisteriin saat Y-tunnarin automaattisesti. Sen jälkeen katsot milloin tulee eläke maksu ja Alv rajat vastaan.

Viimeksi muokattu: 05.02.13 - klo:12:01 kirjoittanut korkean

volvobm500

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 63
Vs: Auraus sopimus, urakoitsijana yksityinen
Yhteiskunta opettaja ammattikoulussani sanoi että minun ei alaikäisenä kannata y tunnusta hakea. Minähän saan verottomana tienata muistaakseni parin tonnin luokkaan verokortilla.  ???
Liika viisaus on pahasta, sanovat vanhat ja niinhän se on !

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Auraus sopimus, urakoitsijana yksityinen
Yhteiskunta opettaja ammattikoulussani sanoi että minun ei alaikäisenä kannata y tunnusta hakea. Minähän saan verottomana tienata muistaakseni parin tonnin luokkaan verokortilla.  ???

Vaikka tuo korvaus saattaa tuntua juhlavalta, niin muista että lupaudut samalla olemaan passissa traktoreinesi noin 5 kuukautta vuodessa. Aurauskertoja tulee rajallinen määrä, mutta sinä seuraat säät ja heräilet aamuyöstä tarkistamaan lumitilanteen koko talven..

..Onnea uudelle yrittäjälle!   ;)
Slippin 'n sliding

volvobm500

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 63
Vs: Auraus sopimus, urakoitsijana yksityinen
Sain ängettyä sopimukseen pienen präntin: työt hoidetaan arkipäivinä koulun jälkeen klo. 16 jälkeen. Kyläläiset haluu vissiin kannustaa mua töihin kun tuohon suostuivat! :) Ainiin tuokin aika edistysta kun kaupungin auramiehet käyneet aina vasta seuraavana päivänä ! Nykyisin kaupunki ei auraa ja tielle perustettiin tienhoitokunta. Jonka jäsen minäkin olen.
Liika viisaus on pahasta, sanovat vanhat ja niinhän se on !

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Auraus sopimus, urakoitsijana yksityinen
Sain ängettyä sopimukseen pienen präntin: työt hoidetaan arkipäivinä koulun jälkeen klo. 16 jälkeen. Kyläläiset haluu vissiin kannustaa mua töihin kun tuohon suostuivat! :) Ainiin tuokin aika edistysta kun kaupungin auramiehet käyneet aina vasta seuraavana päivänä ! Nykyisin kaupunki ei auraa ja tielle perustettiin tienhoitokunta. Jonka jäsen minäkin olen.

Susta voi tulla vielä raju kilpailija paikallisille täppäreille, kun pystyt jo nyt sanelemaan noin veikeät ehdot hyvällä tuntiliksalla!   8)
Slippin 'n sliding

korkean

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 451
Vs: Auraus sopimus, urakoitsijana yksityinen
Näin juuri kuten paalaja sanoi. Asiaa, onne matkaan.  :D Itse myös aika kokematon ,vaikka paljon on jo opittu ja tullaan oppimaan  ;D Uraa parivuotta takana päin omissa hommissa.. ::)

justus

  • Vieras
Vs: Auraus sopimus, urakoitsijana yksityinen
Kyllä minä suosittelen volvobm muuttamaan tänne lumisen maan alueelle ja kerätä hillot parempaan taskuun,tuommoset ehdot joka on saanut sopimuksiin on todellinen haukka ??? ???

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Vs: Auraus sopimus, urakoitsijana yksityinen
Sain ängettyä sopimukseen pienen präntin: työt hoidetaan arkipäivinä koulun jälkeen klo. 16 jälkeen. Kyläläiset haluu vissiin kannustaa mua töihin kun tuohon suostuivat! :) Ainiin tuokin aika edistysta kun kaupungin auramiehet käyneet aina vasta seuraavana päivänä ! Nykyisin kaupunki ei auraa ja tielle perustettiin tienhoitokunta. Jonka jäsen minäkin olen.
Meikäläinen ajo maidot tonkissa koko kylältä maitolaiturille ennen kuin lähti kansakouluun on ne ajat muuttunut.Raskaita olivat tonkat kansakoululaiselle .
Kouluun oli matkaa 2,5 km. se tietysti kävellen ,suksilla tai pyörällä. ;D

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Auraus sopimus, urakoitsijana yksityinen
Hei vinnamo, täälä päin ei paljoa kunta tekniikan hommia ole. Ja kalusto on pientä tai vaikka vähän suurempaakin olisi ei täällä päin 6 alkavia lukuja saa...  ;D Unelmointia. Keskihinnat pyörii tossa 45-57e /h... ::) Riippuen kenelle urakkaa tehdään .. Ottais kaikki vaikka 100 tunnila , muttakun ei saa.. ;D

 Kyllähän noiden tuntihintasten todelliset tuntilaskutukset saattaa monesti olla justiin jotain muuta kuin mitä laskussa lukee, justiin noiden kynätuntien johdosta. Itse en auraa käytännössä tuntihinnalla ollenkaan, koska siinä ei saa tehokkaille vehkeille vastinetta...you know.  :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

shavia

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 250
Vs: Auraus sopimus, urakoitsijana yksityinen
Yhteiskunta opettaja ammattikoulussani sanoi että minun ei alaikäisenä kannata y tunnusta hakea. Minähän saan verottomana tienata muistaakseni parin tonnin luokkaan verokortilla.  ???

Näin se muuten taitaa olla. Alaikäisen ei tarvii paljon veroja maksaa, jos ei vuodessa tienaa paljon. Ja työnantajan sivukulutkin on huomattavan vähäiset. Tiekunnan vaan pitää olla silloin työnantaja, eli hoitaa kaikki työnantajan velvollisuudet. Aurausurakoitisija on sitten työntekijä, joka käyttää omia työkalujaan. Tällöin myöskään alv ei liikahda mihinkään suuntaan.

Onkohan miten yleistä, että tiekunnilla olisi palkattuja työntekijöitä tietä hoitamassa? Alvin kannalta voisi olla joskus edullistakin?

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Auraus sopimus, urakoitsijana yksityinen
Ja verotonta polttoainetta, vai?.