Minkäs levyisiä teitä on tarkoitus tasata?.
Sen verta kokemus vinkkejä. painoa pitää olla 3 T ylöspäin jottei mene kuoppien täyttelyksi tiellä kuin tiellä. Runko on oltava vääntöjäykkä muuten et tule saamaan muotoa tiehen. Lana leveys määräytyy lanattavan tiestön mukaan Mutta yli 3m leveämpää ei kannata tehdä. hyvä työleveys yksityiteille on jotain 2,6-2.8 m
Terien korkeus oltava 50cm tai yli. Riittävässä kulmassa jotta turpeet ja reunapaltteet ei tuki lanaa. Terien välissä pituus suunnassa oltava reilu väli jotta turpeet mahtuu vaihtamaan terää, tästä seuraa ongelma. Moniteräisiin lanoihin tulee pituutta.
Yksi hyvä jossa noita ominaisuuksia jo onkin on soukkion 3700 lana. Tuolla konseptilla kun teet, niin voipi jotain jo tehäkkin muuten on kyllä raudan tuhlausta koko homma.
Metkossa katsoin tuota FMG lanaa. Itse kyllä kiertäisin kyseisen lanan kaukaa jos vähänkään enemmän on töitä tiedossa. Ongelmana just turpeet joita aina teiden reunalta irtoaa lanattaessa. Lanan terien välit erittäin lyhyet ja ahtaat sekä matalat. Oikein oiva paikka johon turpeet jää jumimaan. Ainut mitä hyvää löysin siitä oli se takapyörästö.
Itsellä soukkion 2400 lana vm 2007 joka on modifoitu painoltaan tuonne 3,5T. Vaihdettu isompi kiviharvava.
Ongelma paikkoja etu ja takapään nostosylinterin korvalliset. kiviharavan vetotappi tuli lana akselista läpi. etuterä meinas pudota toissa syksynä. piennarterä kuluu väljäksi nopsaan vaikka kuin työntää rasvaa. Tehty ilman puslia
Piennarterän tapit kuluu ja paukkuu poikki. Vanhemmista malleista vetosilmiä lähtenyt irti. Tietää sähkötöitä. tuollaiseen 3500-4500 terätuntiin pehmiää soukkionkin lana kun töitä tehdään eikä vain kuoppia täytetä.
Nyt ajossa vuometin vrg sekä kakkos koneena tuo soukkionlana sesonkiin ja pikkuteille. Saas nähä kuin tuo vrg kestää.