Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Massey ferguson 7485 dyna Vt vm.2011 tunnit 1200 ja tosi paljon vikoja  (Luettu 16039 kertaa)

tomisaar

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Etunavan Stefa petti heti alku metreillä, haljennut esiohjauksen metalliputki sähkölohkoilta, antura vikoja, valokatkaisijan oikosulusta alkava palo,vaihdettiin joku 4 kertaa ennen kun pistettiin rele väliin. Jäähdytin neste vuotoa kansien välilaipasta, ja nyt todettu jäähdytinneste vuoto 6sylinteriin kylmänä järkky neste savutus. Kone pääsääntöisesti tie ja katu verkkojen hoitotyössä auratessa imee pöllyävän pakkaslumen ilmanputsariin ja tukkii sen. Ikkunat ei tahdo pysyä sulana vaikka autoilmastointi missä asennossa hyvänsä, huono ilman kierto, varpaat palelee jos muuten sopiva lämpötila ohjaamossa. Ajoltaan muuten kyllä erittäin sopiva moiseen urakointi käyttöön vaihteisto ja suunnan vaihto ehdottomasti ajamistani merkeistä parhaat.

Viimeksi muokattu: 03.02.13 - klo:00:52 kirjoittanut tomisaar

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Timppa antaa kohta selonteon miten olet onnistunut massikkasi pilaamaan/hajotttamaan, jahka herää. :)
Nii se on...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12199
  • Virolaista kiitos!
Minun mielestäni tuossa listassa on paljon yksilöllisiä vikoja eli johtuvat mm. huonosta komponenttien laadusta. Myös koneen kokoonpanon onnistuminen on hiukan yksilöllistä. Ihmiset kun noita tekee.

Tosin näitä yksilöllisiä vikoja riittää. Tuttavapiirissä kolme massikkaa, joista kaksi on sellaista, että niiden vika on kuulemma Suomessa ainutlaatuinen. Toiseen tosin löyty sitten verrokkitapaus ihan koto Suomesta ja toisen vikakaima on tuolla Euroopassa. Kolmas probleemitapaus liittyy nostolaitteisiin, joita ei kuulemma tahdota saada kuntoon sitten millään.

Sen verran mitä itse olen nykyaikaista Massikkaa koeajanut, niin ihan hyvä kone, mutta tuuria täytyy sitten olla ostettaessa mukana, jottei omalle tontille satu sitä vikaperätapausta.

Minun mielestäni vähän joka merkillä on se tilanne, että koneen perustekniikka toimii suhteellisen ok, mutta sitten alihankintaketjun kautta tulevat, useinmiten sähköiset hilavitkuttimet pelaa sitten vaihtelevasti. Mielestäni Väderstadin ukko sanoi osuvasti, että heidän täytyy koko ajan testata alihankkijoiden toimittamia osia, koska juuri milloinkaan ne eivät täytä laadullisesti niitä kriteerejä, mitä heille on luvattu.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9598
Etunavan stefan "pettäminen" omassa 5470:a kans joskus muinoin aiheutti lievää pettymistä ko merkkiin. Stefa vaihdettiin kaks kertaa ja muutenkin koppuloitiin (merkkihuollossa) :( Vuosi siinä palloteltiin ja ihmeteltiin vuotoa, lopuksi sitten huollon piiripäällikkö vasta sanoi , että akselissa pitää olla 80/90 öljy ensimmäisessä huollossa vaihdetun Donaksin sijaan. Voi perhana  mitä tunarointia  >:(

Von Göpel

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 539
  • Olen iloinen vaikka aatelinen olenkin.
Sama ilmiö Valmetin 05 sarjassa kaikki viat olivat Saksalaisissa alihankintaosissa.Sylinteriputkien o-renkaat,lämmityslaitteen puhaltimet,polttoaineputket jne.

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Timppa antaa kohta selonteon miten olet onnistunut massikkasi pilaamaan/hajotttamaan, jahka herää. :)

Taas joku Agrimarakatin JD-desantti levittelee väärää tietoa. >:(  ;D :P
It ain't over till the fat lady sings

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Timppa antaa kohta selonteon miten olet onnistunut massikkasi pilaamaan/hajotttamaan, jahka herää. :)

Ihan totta. Yleensä syy massikan vikoihin löytyy vessan peilistä. Sieltä katsoo se syyllinen täpinäReiska.
Väärinkäytösten määrällä ei ole ylärajaa kun täppäri on täys vauhti päällä.

:-D:-D:-D

Anturit paukkuu kun se laa puhelin ottaa virtansa jostain kekseliäästä paikasta.

Syy ei tietenkään ole massikassa.

Viimeksi muokattu: 03.02.13 - klo:09:43 kirjoittanut Timppa

Kui mää ain olen paras?

realisti

  • Vieras
7485 dyna-vt DTM, ja 0 kappaletta remontteja. Eikun nyt valehtelin, ilmastoinnin letku vuoti kerran uutena aineet pihalle ja 100h huollossa uusittiin putki ja täytettiin. Tunteja meillä on jotain 1600 ehkä, ei ole muutkaan tässä nurkilla vt:tä moittinut vaikka n.20 km ringissä niitä on pitkälti toista kymmentä.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Timppa antaa kohta selonteon miten olet onnistunut massikkasi pilaamaan/hajotttamaan, jahka herää. :)

Ihan totta. Yleensä syy massikan vikoihin löytyy vessan peilistä. Sieltä katsoo se syyllinen täpinäReiska.
Väärinkäytösten määrällä ei ole ylärajaa kun täppäri on täys vauhti päällä.

:-D:-D:-D

Anturit paukkuu kun se laa puhelin ottaa virtansa jostain kekseliäästä paikasta.

Syy ei tietenkään ole massikassa.

Etunavan Stefa petti heti alku metreillä, haljennut esiohjauksen metalliputki sähkölohkoilta, Jäähdytin neste vuotoa kansien välilaipasta, ja nyt todettu jäähdytinneste vuoto 6sylinteriin kylmänä järkky neste savutus. , auratessa imee pöllyävän pakkaslumen ilmanputsariin ja tukkii sen. Ikkunat ei tahdo pysyä sulana vaikka autoilmastointi missä asennossa hyvänsä, huono ilman kierto, varpaat palelee jos muuten sopiva lämpötila ohjaamossa.

 Kyllähän noi viat on aikalailla muita kuin itseaiheutettuja tai sähkövikoja. :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

tomisaar

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 107
Eipä ole lisätty mitään sähköhimmeleitä kaikki ovat tehdasvarusteita. Onkos joku muutellut ilmanputsaria auraus käyttöön sopivaksi?

Viimeksi muokattu: 03.02.13 - klo:11:39 kirjoittanut tomisaar

Dynashift

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Etunavan Stefa petti heti alku metreillä, haljennut esiohjauksen metalliputki sähkölohkoilta, antura vikoja, valokatkaisijan oikosulusta alkava palo,vaihdettiin joku 4 kertaa ennen kun pistettiin rele väliin. Jäähdytin neste vuotoa kansien välilaipasta, ja nyt todettu jäähdytinneste vuoto 6sylinteriin kylmänä järkky neste savutus. Kone pääsääntöisesti tie ja katu verkkojen hoitotyössä auratessa imee pöllyävän pakkaslumen ilmanputsariin ja tukkii sen. Ikkunat ei tahdo pysyä sulana vaikka autoilmastointi missä asennossa hyvänsä, huono ilman kierto, varpaat palelee jos muuten sopiva lämpötila ohjaamossa. Ajoltaan muuten kyllä erittäin sopiva moiseen urakointi käyttöön vaihteisto ja suunnan vaihto ehdottomasti ajamistani merkeistä parhaat.

Kuulostaapa huonolta koneelta :/ No toivoa sopii että jatkossa pelaa paremmin.. eihän tuosta mitää tuu jos tuollainen määrä vikoja noin vähillä tunneilla :/ Meillä on onneks ollu vähän parempaa tuuria uusien Maasikojen kanssa.. 20 vuoteen ei oo tarvinnu traktoria korjaamolla käyttää jos ei oteta lukuun muutamia pieniä takuujuttuja. Toki itsellä on maatalouskonekorjaamo et ei ny ihan laturin vaihdon tai lämppärin puhaltimen takia merkkikorjaamolle lähdetäkkään.

miller

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 233
Timppa antaa kohta selonteon miten olet onnistunut massikkasi pilaamaan/hajotttamaan, jahka herää. :)

Ihan totta. Yleensä syy massikan vikoihin löytyy vessan peilistä. Sieltä katsoo se syyllinen täpinäReiska.
Väärinkäytösten määrällä ei ole ylärajaa kun täppäri on täys vauhti päällä.

:-D:-D:-D

Anturit paukkuu kun se laa puhelin ottaa virtansa jostain kekseliäästä paikasta.

Syy ei tietenkään ole massikassa.

Etunavan Stefa petti heti alku metreillä, haljennut esiohjauksen metalliputki sähkölohkoilta, Jäähdytin neste vuotoa kansien välilaipasta, ja nyt todettu jäähdytinneste vuoto 6sylinteriin kylmänä järkky neste savutus. , auratessa imee pöllyävän pakkaslumen ilmanputsariin ja tukkii sen. Ikkunat ei tahdo pysyä sulana vaikka autoilmastointi missä asennossa hyvänsä, huono ilman kierto, varpaat palelee jos muuten sopiva lämpötila ohjaamossa.

 Kyllähän noi viat on aikalailla muita kuin itseaiheutettuja tai sähkövikoja. :)

Kuulostaa ihan Nyykkärien taudeille
vielä viisi

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Timppa antaa kohta selonteon miten olet onnistunut massikkasi pilaamaan/hajotttamaan, jahka herää. :)

Taas joku Agrimarakatin JD-desantti levittelee väärää tietoa. >:(  ;D :P

Enpä oo yhtää deeree ostanu agrimarketista enkä myöskään rapidia.. Pläääää hähä  ;D
Nii se on...

Hell Angel

  • Vieras
Timppa antaa kohta selonteon miten olet onnistunut massikkasi pilaamaan/hajotttamaan, jahka herää. :)

Ihan totta. Yleensä syy massikan vikoihin löytyy vessan peilistä. Sieltä katsoo se syyllinen täpinäReiska.
Väärinkäytösten määrällä ei ole ylärajaa kun täppäri on täys vauhti päällä.

:-D:-D:-D

Anturit paukkuu kun se laa puhelin ottaa virtansa jostain kekseliäästä paikasta.

Syy ei tietenkään ole massikassa.

Etunavan Stefa petti heti alku metreillä, haljennut esiohjauksen metalliputki sähkölohkoilta, Jäähdytin neste vuotoa kansien välilaipasta, ja nyt todettu jäähdytinneste vuoto 6sylinteriin kylmänä järkky neste savutus. , auratessa imee pöllyävän pakkaslumen ilmanputsariin ja tukkii sen. Ikkunat ei tahdo pysyä sulana vaikka autoilmastointi missä asennossa hyvänsä, huono ilman kierto, varpaat palelee jos muuten sopiva lämpötila ohjaamossa.

 Kyllähän noi viat on aikalailla muita kuin itseaiheutettuja tai sähkövikoja. :)

Kuulostaa ihan Nyykkärien taudeille

Nyykkäri on ollut oikea valinta ainakin tämän mukaan heille: http://www.youtube.com/watch?v=51cJmKF5EjA

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Eipä ole lisätty mitään sähköhimmeleitä kaikki ovat tehdasvarusteita. Onkos joku muutellut ilmanputsaria auraus käyttöön sopivaksi?
2000h menty -11 vt-maasialla. Yksi vikakoodi on käynyt joka poistui sammuttamalla. Takuuseen vaihdettu joitakin osia mm tuo valokytkin, yhtään työtä keskeyttävää vikaa ole ollut. Nuo tihkuvat kannen vesitulpat on arkipäivää kaikissa sisuissa, ollu aina. Varaosakulut tähän mennessä 0e. (poislukien huolto-osat ja itse aiheutetut esim peilin lasit)
Ilmanputsaria en ole ikinä saanut auratessa tukkoon. Mikä aura, heittääkö siiven yli keulalle..?