Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: tomisaar - 03.02.13 - klo:00:26

Otsikko: Massey ferguson 7485 dyna Vt vm.2011 tunnit 1200 ja tosi paljon vikoja
Kirjoitti: tomisaar - 03.02.13 - klo:00:26
Etunavan Stefa petti heti alku metreillä, haljennut esiohjauksen metalliputki sähkölohkoilta, antura vikoja, valokatkaisijan oikosulusta alkava palo,vaihdettiin joku 4 kertaa ennen kun pistettiin rele väliin. Jäähdytin neste vuotoa kansien välilaipasta, ja nyt todettu jäähdytinneste vuoto 6sylinteriin kylmänä järkky neste savutus. Kone pääsääntöisesti tie ja katu verkkojen hoitotyössä auratessa imee pöllyävän pakkaslumen ilmanputsariin ja tukkii sen. Ikkunat ei tahdo pysyä sulana vaikka autoilmastointi missä asennossa hyvänsä, huono ilman kierto, varpaat palelee jos muuten sopiva lämpötila ohjaamossa. Ajoltaan muuten kyllä erittäin sopiva moiseen urakointi käyttöön vaihteisto ja suunnan vaihto ehdottomasti ajamistani merkeistä parhaat.
Otsikko: Vs: Massey ferguson 7485 dyna Vt vm.2011 tunnit 1200 ja tosi paljon vikoja
Kirjoitti: kyntaja - 03.02.13 - klo:06:14
Timppa antaa kohta selonteon miten olet onnistunut massikkasi pilaamaan/hajotttamaan, jahka herää. :)
Otsikko: Vs: Massey ferguson 7485 dyna Vt vm.2011 tunnit 1200 ja tosi paljon vikoja
Kirjoitti: kylmis - 03.02.13 - klo:07:37
Minun mielestäni tuossa listassa on paljon yksilöllisiä vikoja eli johtuvat mm. huonosta komponenttien laadusta. Myös koneen kokoonpanon onnistuminen on hiukan yksilöllistä. Ihmiset kun noita tekee.

Tosin näitä yksilöllisiä vikoja riittää. Tuttavapiirissä kolme massikkaa, joista kaksi on sellaista, että niiden vika on kuulemma Suomessa ainutlaatuinen. Toiseen tosin löyty sitten verrokkitapaus ihan koto Suomesta ja toisen vikakaima on tuolla Euroopassa. Kolmas probleemitapaus liittyy nostolaitteisiin, joita ei kuulemma tahdota saada kuntoon sitten millään.

Sen verran mitä itse olen nykyaikaista Massikkaa koeajanut, niin ihan hyvä kone, mutta tuuria täytyy sitten olla ostettaessa mukana, jottei omalle tontille satu sitä vikaperätapausta.

Minun mielestäni vähän joka merkillä on se tilanne, että koneen perustekniikka toimii suhteellisen ok, mutta sitten alihankintaketjun kautta tulevat, useinmiten sähköiset hilavitkuttimet pelaa sitten vaihtelevasti. Mielestäni Väderstadin ukko sanoi osuvasti, että heidän täytyy koko ajan testata alihankkijoiden toimittamia osia, koska juuri milloinkaan ne eivät täytä laadullisesti niitä kriteerejä, mitä heille on luvattu.
Otsikko: Vs: Massey ferguson 7485 dyna Vt vm.2011 tunnit 1200 ja tosi paljon vikoja
Kirjoitti: lypsyukko - 03.02.13 - klo:08:46
Etunavan stefan "pettäminen" omassa 5470:a kans joskus muinoin aiheutti lievää pettymistä ko merkkiin. Stefa vaihdettiin kaks kertaa ja muutenkin koppuloitiin (merkkihuollossa) :( Vuosi siinä palloteltiin ja ihmeteltiin vuotoa, lopuksi sitten huollon piiripäällikkö vasta sanoi , että akselissa pitää olla 80/90 öljy ensimmäisessä huollossa vaihdetun Donaksin sijaan. Voi perhana  mitä tunarointia  >:(
Otsikko: Vs: Massey ferguson 7485 dyna Vt vm.2011 tunnit 1200 ja tosi paljon vikoja
Kirjoitti: Von Göpel - 03.02.13 - klo:08:50
Sama ilmiö Valmetin 05 sarjassa kaikki viat olivat Saksalaisissa alihankintaosissa.Sylinteriputkien o-renkaat,lämmityslaitteen puhaltimet,polttoaineputket jne.
Otsikko: Vs: Massey ferguson 7485 dyna Vt vm.2011 tunnit 1200 ja tosi paljon vikoja
Kirjoitti: Opelmies - 03.02.13 - klo:08:54
Timppa antaa kohta selonteon miten olet onnistunut massikkasi pilaamaan/hajotttamaan, jahka herää. :)

Taas joku Agrimarakatin JD-desantti levittelee väärää tietoa. >:(  ;D :P
Otsikko: Vs: Massey ferguson 7485 dyna Vt vm.2011 tunnit 1200 ja tosi paljon vikoja
Kirjoitti: Timppa - 03.02.13 - klo:09:30
Timppa antaa kohta selonteon miten olet onnistunut massikkasi pilaamaan/hajotttamaan, jahka herää. :)

Ihan totta. Yleensä syy massikan vikoihin löytyy vessan peilistä. Sieltä katsoo se syyllinen täpinäReiska.
Väärinkäytösten määrällä ei ole ylärajaa kun täppäri on täys vauhti päällä.

:-D:-D:-D

Anturit paukkuu kun se laa puhelin ottaa virtansa jostain kekseliäästä paikasta.

Syy ei tietenkään ole massikassa.
Otsikko: Vs: Massey ferguson 7485 dyna Vt vm.2011 tunnit 1200 ja tosi paljon vikoja
Kirjoitti: realisti - 03.02.13 - klo:09:41
7485 dyna-vt DTM, ja 0 kappaletta remontteja. Eikun nyt valehtelin, ilmastoinnin letku vuoti kerran uutena aineet pihalle ja 100h huollossa uusittiin putki ja täytettiin. Tunteja meillä on jotain 1600 ehkä, ei ole muutkaan tässä nurkilla vt:tä moittinut vaikka n.20 km ringissä niitä on pitkälti toista kymmentä.
Otsikko: Vs: Massey ferguson 7485 dyna Vt vm.2011 tunnit 1200 ja tosi paljon vikoja
Kirjoitti: hvinnamo - 03.02.13 - klo:10:20
Timppa antaa kohta selonteon miten olet onnistunut massikkasi pilaamaan/hajotttamaan, jahka herää. :)

Ihan totta. Yleensä syy massikan vikoihin löytyy vessan peilistä. Sieltä katsoo se syyllinen täpinäReiska.
Väärinkäytösten määrällä ei ole ylärajaa kun täppäri on täys vauhti päällä.

:-D:-D:-D

Anturit paukkuu kun se laa puhelin ottaa virtansa jostain kekseliäästä paikasta.

Syy ei tietenkään ole massikassa.

Etunavan Stefa petti heti alku metreillä, haljennut esiohjauksen metalliputki sähkölohkoilta, Jäähdytin neste vuotoa kansien välilaipasta, ja nyt todettu jäähdytinneste vuoto 6sylinteriin kylmänä järkky neste savutus. ,  auratessa imee pöllyävän pakkaslumen ilmanputsariin ja tukkii sen. Ikkunat ei tahdo pysyä sulana vaikka autoilmastointi missä asennossa hyvänsä, huono ilman kierto, varpaat palelee jos muuten sopiva lämpötila ohjaamossa.

 Kyllähän noi viat on aikalailla muita kuin itseaiheutettuja tai sähkövikoja. :)
Otsikko: Vs: Massey ferguson 7485 dyna Vt vm.2011 tunnit 1200 ja tosi paljon vikoja
Kirjoitti: tomisaar - 03.02.13 - klo:11:25
Eipä ole lisätty mitään sähköhimmeleitä kaikki ovat tehdasvarusteita. Onkos joku muutellut ilmanputsaria auraus käyttöön sopivaksi?
Otsikko: Vs: Massey ferguson 7485 dyna Vt vm.2011 tunnit 1200 ja tosi paljon vikoja
Kirjoitti: Dynashift - 03.02.13 - klo:11:45
Etunavan Stefa petti heti alku metreillä, haljennut esiohjauksen metalliputki sähkölohkoilta, antura vikoja, valokatkaisijan oikosulusta alkava palo,vaihdettiin joku 4 kertaa ennen kun pistettiin rele väliin. Jäähdytin neste vuotoa kansien välilaipasta, ja nyt todettu jäähdytinneste vuoto 6sylinteriin kylmänä järkky neste savutus. Kone pääsääntöisesti tie ja katu verkkojen hoitotyössä auratessa imee pöllyävän pakkaslumen ilmanputsariin ja tukkii sen. Ikkunat ei tahdo pysyä sulana vaikka autoilmastointi missä asennossa hyvänsä, huono ilman kierto, varpaat palelee jos muuten sopiva lämpötila ohjaamossa. Ajoltaan muuten kyllä erittäin sopiva moiseen urakointi käyttöön vaihteisto ja suunnan vaihto ehdottomasti ajamistani merkeistä parhaat.

Kuulostaapa huonolta koneelta :/ No toivoa sopii että jatkossa pelaa paremmin.. eihän tuosta mitää tuu jos tuollainen määrä vikoja noin vähillä tunneilla :/ Meillä on onneks ollu vähän parempaa tuuria uusien Maasikojen kanssa.. 20 vuoteen ei oo tarvinnu traktoria korjaamolla käyttää jos ei oteta lukuun muutamia pieniä takuujuttuja. Toki itsellä on maatalouskonekorjaamo et ei ny ihan laturin vaihdon tai lämppärin puhaltimen takia merkkikorjaamolle lähdetäkkään.
Otsikko: Vs: Massey ferguson 7485 dyna Vt vm.2011 tunnit 1200 ja tosi paljon vikoja
Kirjoitti: miller - 03.02.13 - klo:13:43
Timppa antaa kohta selonteon miten olet onnistunut massikkasi pilaamaan/hajotttamaan, jahka herää. :)

Ihan totta. Yleensä syy massikan vikoihin löytyy vessan peilistä. Sieltä katsoo se syyllinen täpinäReiska.
Väärinkäytösten määrällä ei ole ylärajaa kun täppäri on täys vauhti päällä.

:-D:-D:-D

Anturit paukkuu kun se laa puhelin ottaa virtansa jostain kekseliäästä paikasta.

Syy ei tietenkään ole massikassa.

Etunavan Stefa petti heti alku metreillä, haljennut esiohjauksen metalliputki sähkölohkoilta, Jäähdytin neste vuotoa kansien välilaipasta, ja nyt todettu jäähdytinneste vuoto 6sylinteriin kylmänä järkky neste savutus. ,  auratessa imee pöllyävän pakkaslumen ilmanputsariin ja tukkii sen. Ikkunat ei tahdo pysyä sulana vaikka autoilmastointi missä asennossa hyvänsä, huono ilman kierto, varpaat palelee jos muuten sopiva lämpötila ohjaamossa.

 Kyllähän noi viat on aikalailla muita kuin itseaiheutettuja tai sähkövikoja. :)

Kuulostaa ihan Nyykkärien taudeille
Otsikko: Vs: Massey ferguson 7485 dyna Vt vm.2011 tunnit 1200 ja tosi paljon vikoja
Kirjoitti: kyntaja - 03.02.13 - klo:14:00
Timppa antaa kohta selonteon miten olet onnistunut massikkasi pilaamaan/hajotttamaan, jahka herää. :)

Taas joku Agrimarakatin JD-desantti levittelee väärää tietoa. >:(  ;D :P

Enpä oo yhtää deeree ostanu agrimarketista enkä myöskään rapidia.. Pläääää hähä  ;D
Otsikko: Vs: Massey ferguson 7485 dyna Vt vm.2011 tunnit 1200 ja tosi paljon vikoja
Kirjoitti: Hell Angel - 03.02.13 - klo:14:46
Timppa antaa kohta selonteon miten olet onnistunut massikkasi pilaamaan/hajotttamaan, jahka herää. :)

Ihan totta. Yleensä syy massikan vikoihin löytyy vessan peilistä. Sieltä katsoo se syyllinen täpinäReiska.
Väärinkäytösten määrällä ei ole ylärajaa kun täppäri on täys vauhti päällä.

:-D:-D:-D

Anturit paukkuu kun se laa puhelin ottaa virtansa jostain kekseliäästä paikasta.

Syy ei tietenkään ole massikassa.

Etunavan Stefa petti heti alku metreillä, haljennut esiohjauksen metalliputki sähkölohkoilta, Jäähdytin neste vuotoa kansien välilaipasta, ja nyt todettu jäähdytinneste vuoto 6sylinteriin kylmänä järkky neste savutus. ,  auratessa imee pöllyävän pakkaslumen ilmanputsariin ja tukkii sen. Ikkunat ei tahdo pysyä sulana vaikka autoilmastointi missä asennossa hyvänsä, huono ilman kierto, varpaat palelee jos muuten sopiva lämpötila ohjaamossa.

 Kyllähän noi viat on aikalailla muita kuin itseaiheutettuja tai sähkövikoja. :)

Kuulostaa ihan Nyykkärien taudeille

Nyykkäri on ollut oikea valinta ainakin tämän mukaan heille: http://www.youtube.com/watch?v=51cJmKF5EjA (http://www.youtube.com/watch?v=51cJmKF5EjA)
Otsikko: Vs: Massey ferguson 7485 dyna Vt vm.2011 tunnit 1200 ja tosi paljon vikoja
Kirjoitti: Konemies - 03.02.13 - klo:15:09
Eipä ole lisätty mitään sähköhimmeleitä kaikki ovat tehdasvarusteita. Onkos joku muutellut ilmanputsaria auraus käyttöön sopivaksi?
2000h menty -11 vt-maasialla. Yksi vikakoodi on käynyt joka poistui sammuttamalla. Takuuseen vaihdettu joitakin osia mm tuo valokytkin, yhtään työtä keskeyttävää vikaa ole ollut. Nuo tihkuvat kannen vesitulpat on arkipäivää kaikissa sisuissa, ollu aina. Varaosakulut tähän mennessä 0e. (poislukien huolto-osat ja itse aiheutetut esim peilin lasit)
Ilmanputsaria en ole ikinä saanut auratessa tukkoon. Mikä aura, heittääkö siiven yli keulalle..?
Otsikko: Vs: Massey ferguson 7485 dyna Vt vm.2011 tunnit 1200 ja tosi paljon vikoja
Kirjoitti: tomisaar - 03.02.13 - klo:16:17
Starkin 4.5m u-aura ja tulee kyllä yli jonkin verran, mut on kyllä tosi herkkä pöllyävälle lumelle.
Otsikko: Vs: Massey ferguson 7485 dyna Vt vm.2011 tunnit 1200 ja tosi paljon vikoja
Kirjoitti: hvinnamo - 03.02.13 - klo:16:58
Starkin 4.5m u-aura ja tulee kyllä yli jonkin verran, mut on kyllä tosi herkkä pöllyävälle lumelle.

 Onko se joku erikoisleveys?

http://www.lametal.fi/fi/uaurat/
Otsikko: Vs: Massey ferguson 7485 dyna Vt vm.2011 tunnit 1200 ja tosi paljon vikoja
Kirjoitti: tomisaar - 03.02.13 - klo:17:51
On tilattu erikois mitoilla 3m keskilohkolla ja 0,7 siivillä tyyppi ua 4400 max työleveys 4,5m.
Otsikko: Vs: Massey ferguson 7485 dyna Vt vm.2011 tunnit 1200 ja tosi paljon vikoja
Kirjoitti: +250 - 03.02.13 - klo:20:09
Etunavan Stefa petti heti alku metreillä, haljennut esiohjauksen metalliputki sähkölohkoilta, antura vikoja, valokatkaisijan oikosulusta alkava palo,vaihdettiin joku 4 kertaa ennen kun pistettiin rele väliin. Jäähdytin neste vuotoa kansien välilaipasta, ja nyt todettu jäähdytinneste vuoto 6sylinteriin kylmänä järkky neste savutus. Kone pääsääntöisesti tie ja katu verkkojen hoitotyössä auratessa imee pöllyävän pakkaslumen ilmanputsariin ja tukkii sen. Ikkunat ei tahdo pysyä sulana vaikka autoilmastointi missä asennossa hyvänsä, huono ilman kierto, varpaat palelee jos muuten sopiva lämpötila ohjaamossa. Ajoltaan muuten kyllä erittäin sopiva moiseen urakointi käyttöön vaihteisto ja suunnan vaihto ehdottomasti ajamistani merkeistä parhaat.
:o :o voiko olla totta :o :o Olen kyllä kuullut masseyjurgussonin heikosta laadusta ennenkin.Esimerkiksi nimim.Timppa joskus kiros heikkolaatuisia valoviiksiä.  ;D ;D
Otsikko: Vs: Massey ferguson 7485 dyna Vt vm.2011 tunnit 1200 ja tosi paljon vikoja
Kirjoitti: Koozzi - 03.02.13 - klo:20:39
Etunavan Stefa petti heti alku metreillä, haljennut esiohjauksen metalliputki sähkölohkoilta, antura vikoja, valokatkaisijan oikosulusta alkava palo,vaihdettiin joku 4 kertaa ennen kun pistettiin rele väliin. Jäähdytin neste vuotoa kansien välilaipasta, ja nyt todettu jäähdytinneste vuoto 6sylinteriin kylmänä järkky neste savutus. Kone pääsääntöisesti tie ja katu verkkojen hoitotyössä auratessa imee pöllyävän pakkaslumen ilmanputsariin ja tukkii sen. Ikkunat ei tahdo pysyä sulana vaikka autoilmastointi missä asennossa hyvänsä, huono ilman kierto, varpaat palelee jos muuten sopiva lämpötila ohjaamossa. Ajoltaan muuten kyllä erittäin sopiva moiseen urakointi käyttöön vaihteisto ja suunnan vaihto ehdottomasti ajamistani merkeistä parhaat.
:o :o voiko olla totta :o :o Olen kyllä kuullut masseyjurgussonin heikosta laadusta ennenkin.Esimerkiksi nimim.Timppa joskus kiros heikkolaatuisia valoviiksiä.  ;D ;D

On muuten harvinaisen paljon vikaa Verkusonnissa! Ei meidän 7497 Dyna vt:ssä oo ollu vikoja paitsi käsijarrun magneettianturi.. Näytti että olisi ollut käsijarru päällä vaikka se ei ollut, ei lähtenyt traktori liikkeelle. Anturi vaihdettiin ja traktori pelittää hyvin!  :)
Otsikko: Vs: Massey ferguson 7485 dyna Vt vm.2011 tunnit 1200 ja tosi paljon vikoja
Kirjoitti: Timppa - 03.02.13 - klo:21:02
Etunavan Stefa petti heti alku metreillä, haljennut esiohjauksen metalliputki sähkölohkoilta, antura vikoja, valokatkaisijan oikosulusta alkava palo,vaihdettiin joku 4 kertaa ennen kun pistettiin rele väliin. Jäähdytin neste vuotoa kansien välilaipasta, ja nyt todettu jäähdytinneste vuoto 6sylinteriin kylmänä järkky neste savutus. Kone pääsääntöisesti tie ja katu verkkojen hoitotyössä auratessa imee pöllyävän pakkaslumen ilmanputsariin ja tukkii sen. Ikkunat ei tahdo pysyä sulana vaikka autoilmastointi missä asennossa hyvänsä, huono ilman kierto, varpaat palelee jos muuten sopiva lämpötila ohjaamossa. Ajoltaan muuten kyllä erittäin sopiva moiseen urakointi käyttöön vaihteisto ja suunnan vaihto ehdottomasti ajamistani merkeistä parhaat.
:o :o voiko olla totta :o :o Olen kyllä kuullut masseyjurgussonin heikosta laadusta ennenkin.Esimerkiksi nimim.Timppa joskus kiros heikkolaatuisia valoviiksiä.  ;D ;D

En mää ole voinut kirota mitään valoviiksiä huonolaatuisiksi kun näissä massereissa
ei sellaisia ole.

 ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Massey ferguson 7485 dyna Vt vm.2011 tunnit 1200 ja tosi paljon vikoja
Kirjoitti: Reginan vanki - 04.02.13 - klo:00:33
Etunavan Stefa petti heti alku metreillä, haljennut esiohjauksen metalliputki sähkölohkoilta, antura vikoja, valokatkaisijan oikosulusta alkava palo,vaihdettiin joku 4 kertaa ennen kun pistettiin rele väliin. Jäähdytin neste vuotoa kansien välilaipasta, ja nyt todettu jäähdytinneste vuoto 6sylinteriin kylmänä järkky neste savutus. Kone pääsääntöisesti tie ja katu verkkojen hoitotyössä auratessa imee pöllyävän pakkaslumen ilmanputsariin ja tukkii sen. Ikkunat ei tahdo pysyä sulana vaikka autoilmastointi missä asennossa hyvänsä, huono ilman kierto, varpaat palelee jos muuten sopiva lämpötila ohjaamossa. Ajoltaan muuten kyllä erittäin sopiva moiseen urakointi käyttöön vaihteisto ja suunnan vaihto ehdottomasti ajamistani merkeistä parhaat.
:o :o voiko olla totta :o :o Olen kyllä kuullut masseyjurgussonin heikosta laadusta ennenkin.Esimerkiksi nimim.Timppa joskus kiros heikkolaatuisia valoviiksiä.  ;D ;D
Ihan pakko kysyä, mitäs "huoltoa" 250:n Jörni Reereen tehtiin viime marraskuun alussa? Kuulin vain joltain. ;D